Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

Hoi!

Weer zo veel geschreven. Heerlijk!
Soms kan ik het niet helemaal bijhouden.Dat komt omdat m'n dochter een paar dagen vrij was. Op woensdag is ze altijd vrij. Donderdag natuurlijk hemelvaart en vrijdag daardoor ook vrij. En dan natuurlijk het weekend er achter aan. We zijn veel weg geweest met het mooie weer. We hebben een abonnement op de speeltuin genomen. Noormaal kost dat 3,45 p.p. per keer. Een abonnement kost maar 13 euro voor het hele seizoen p.p. Aangezien we van de zomer toch niet op vakantie gaan vond ik dit wel een goed idee. We hebben het geld er al weer uit door de afgelopen dagen. Nu ga je ook eerder even een uurtje daar heen. Het is hier ook maar 5 min. vandaan, dus helemaal geweldig! Alleen denkt m'n dochter nu wel dat we elke dag gaan. Dat was ik niet helemaal van plan.
In de speeltuin liep ze tegen allerlei kinderen te vertellen dat wij een abonnement hebben dus dat wij niet hoeven te betalen. Hihi.

@Maud. Ik vind het ook hartstikke leuk dat je de bevallingsverhalen op hyves hebt gezet. Ik zal straks die van mij ook hier op het forum zetten. Mag jij hem op hyves zetten.
Goed zo meis . 2.1 kg eraf!

@Jansske. Moet het oudste oppaskind een alarm op zijn kamer? Waar is dat voor dan? Of heb ik het helemaal verkeerd begrepen? Kan me voorstellen dat je je kindje mist als hij bij opa en oma slaapt. Maandag zijn de ouders van de oppaskinderen weer thuis toch? Dan heb je je kleintje weer lekker bij je thuis.

@Deleve.Jeetje wat een schrik na jou bevalling zeg. Wat een angstige dagen zijn dat voor jullie geweest! Gelukkig is het allemaal goed gekomen.

@Au. Jeetje wat gruwelijk voor je moeder zeg! Wat een achterlijke reactie van het ziekenhuis dat ze daar op een feestdag niks mee doen. Ik schrok ervan!
Het is inderdaad best pittig om 3 mk achter elkaar te krijgen. Lichamelijk valt het bij mij wel mee maar geestelijk geeft het toch wel een klap hoor. Gelukkig is bij mij wel alle keren alles er vanzelf uit gekomen en hoefde ik niet gecurreteerd te worden. Hopelijk blijft het de volgende keer wel zitten.De eerste weken zullen moeilijk worden denk ik.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je best angstig was tijdens je zwangerschap als ik zo lees wat je moeder en jij hebben meegemaakt. Raar lijkt me dat dan als je ineens door de pil heen zwanger wordt.

Mijn moeder is ook altijd verteld dat zij geen kinderen kon krijgen. (Ze heeft er uiteindelijk vier gekregen. Op de natuurlijke manier) Ze is op haar elfde op de rand van het zwembad gevallen. Alles zat onder het bloed. Vanaf die leeftijd heeft zij altijd te horen gekregen dat ze nooit kinderen zou krijgen. Ze vond het jammer maar was daar niet mee bezig toen ze elf was. Later is ze veel onder behandeling van gyn geweest. Niet om kinderen te krijgen maar omdat ze altijd buikpijn had. Op een gegeven moment kwam ze in het ziekenhuis voor een kijkoperatie. Ze zei tegen de gyn dat ze had gedroomd dat ze zwanger was. De gyn zei dat dat echt niet kon maar wilde voor de zekerheid toch een test doen. Als het nl wel zo was dan zou ze het kindje zeker verliezen door de operatie. Hij deed de test en zei: "Gefeliciteerd! Je bent zwanger!"
Ze bleek ook al 5 maanden te zijn. Ze had wel een "bal" in haar buik maar dat was ook èèn van de redenen waarvoor ze die operatie zou krijgen. Aan haar ongi kon ze het niet zien. Ze was pas èèn keer ongi geweest. Op haar 22e. Op haar 26e greeg ze mij. Het lijkt wel alsof het voor het lichaam van mijn moeder heel goed is geweest dat ze mij kreeg. Alsof alles op zijn plaats terecht kwam. Na mij Ging het 'normaal' werken. Ze had niet meer zo veel buikpijn en werd regelmatig ongi. Na mij heeft ze nog drie kinderen gekregen zonder problemen.

@Djurresmama. Wat rot voor je dat je toch ongi bent geworden zeg. Ik had het zo voor je gehoopt.

@Romaty. Let jij wel een beetje op jezelf? Jij gaat echt als een wervelwind volgens mij! Het is heerlijk als het allemaal gedaan is maar je moet ook je rust nemen hoor.
Oke, dus het geslacht zie je bij een 3d echo niet als je dat niet wil. Wel spannend inderdaad om te kijken of ze op elkaar lijken.
Met mij gaat het wel goed hoor. Dank je. Lief van je.

Ik ga binnenkort naar Derek Ogilvie toe.

@Loks. Wat leuk om met de hele familie te gaan kamperen. En wat is je familie groot zeg!  Een klamboe voor over het kampingbedje weet ik niet maar misschien weten ze er wel iets op bij prenatal.
Leuk dat je nog borstvoeding geeft. Ik heb ook heel lang bv gegeven. Volgens mij kwam er op het laatst helemaal niks meer uit. Zonder ging ze niet slapen.
Mijn dochter slaapt ook vaak op haar buik met haar billen in de lucht. Ik ben zelf ook een buikslaper. Haha, ik moest wel lachen. Zag het helemaal voor me wat jij schreef. Als volwassene zo met je kont in de lucht slapen.

Meiden, m'n dochter is weer wakker geworden dus ik ga maar even met haar bezig. Morgen weer verder hier en dan hopelijk ook mijn bevallingsverhaal.

Liefs, mama 1977.

@ Mama 1977: Wat een mooi verhaal! En 5 maanden.. zonder het te merken.. wauw! Wel een verklaring voor buikpijn. Bijzonder zeg!

Ik denk ook inderdaad dat de geestelijke gevolgen het grootst zijn.. je draagt het altijd met je mee en artsen stellen die vraag ook al eerst als je in behandeling komt.. Ik hoop ook echt voor je dat alles nu helemaal goed gaat! Zal voor jullie duimen.

Het was idd erg schrikken voor ons.. ik zat in een examenweek en was 11 dagen over tijd.. een vriendin die al 6 x in paniek een test gedaan had tijdens haar relatie zei dat ik echt een test moest gaan kopen.. kon het me allemaal niet voorstellen maarja het duurde wel lang.. examenstress! Dat was het natuurlijk! Het was 20.00 uur.. AH was nog open.. test gehaald en naar haar huis gereden.. (Mijn vriend logeerde in Belgie bij zijn vader).. en test gedaan.. Gelijk.. echt tegelijk met de teststreep waren beide streepjes klaar.. ik schrok me kapot en heb ongeveer 15 minuten naar die test gekeken. Mijn vriendin kwam op de deur kloppen of alles nog goed ging.. ik was al weer helemaal aangekleed en alles dus deed gelijk open en liet het zien.. Toen Ruben gebeld.. hij zat op de fiets om sigaretten te halen bij de pomp.. toen ik het vertelde vergat hij te trappen en viel om.. dus ik dacht huh hij hangt gewoon op!! Haha.. Wel gelijk thuis verteld en volgende ochtend naar de huisarts gegaan. Hij vertelde dat een test wel negatief aan kan geven terwijl je zwanger bent, maar andersom niet! Maar ik had allang besloten dat gezien de eerdere verhalen abortus geen optie was.. Ruben is terug gekomen en we hebben een plan de campagne gemaakt..

Leuk dat je binnenkort naar Derek Ogilvie gaat! Ben erg benieuwd naar je ervaringen!

@ Lijnmaan: Ja kan me ook nog steeds niet voorstellen dat het lekker slaapt.. De eerste nacht dat wij thuis waren wilde Luca maar niet slapen.. we hebben hem toen in zijn wippertje plat in zijn bedje gezet.. Dat canvas beweegt wat natuurlijker mee met zijn ademhaling en doordat hij in een kuiltje ligt voelde het denk ik meer als mijn buik of het kleine ziekenhuisbedje.. misschien heeft dat in die houding slapen daar ook nog een beetje mee te maken.. geborgenheid ofzo..

Wij wisten het geslacht voor de geboorte.. wij zouden 's maandags de 20 wekenecho hebben, maar ik had zaterdags erg veel pijn. Ze hebben ter controle een echo gemaakt en de echoscopiste zei hee..! zn balletjes! Uhm ja... wilden we dat weten?
Ik was ervan overtuigd een dochter te krijgen en Ruben zei gelijk al dat het een zoon zou worden.. Ik weet niet of ik het bij de 2e wil weten.. aan de ene kant wel voor de kamer en om te weten of het bij jongens blijft of dat we beide werelden gaan ervaren.. (voorlopig is 2 kinderen nl wat we voor ogen hebben).. aan de andere kant hebben we natuurlijk eigenlijk alles in huis dus kunnen een aantal aankopen ook wachten tot na de geboorte.. Hoe denk je er zelf over?

En over het huishouden.. mijn hobby is het ook niet maar voelt zo lekker als alles aan kant is..! Anders blijft het een grijze wolk in mn hoofd.. Wat mijn geluk wel weer is; mijn moeder past bij mij thuis op en kan niet stilzitten tijdens Luca's dutje dus de was is dan weg voordat ik de kans krijg.. Het ergste van alles vindt ik de was opvouwen.. Ik weet niet hoe oud bas is..?

Wij hebben nl wel een paar trucjes ondertussen.. Luca vindt het geweldig als hij de was uit de machine mag trekken.. dat gaat dan 1 voor 1 en dat tempo kan ik wel bij houden.. Tijdens het koken proberen we ervoor te zorgen dat 1 van ons ongestoord luca bezig houdt en de ander rustig kan koken maar als 1 van ons alleen is zetten we hem in de tripptrapp naast ons met een kinder cakevorm en een houten spatel en doet hij trots mee. Luca is niet weg te krijgen bij de dweilstok.. een paar maanden geleden liepen we tegen een minischoonmaakset aan.. als we nu dweilen komt hij gelijk met zijn congierge karretje uit de speelkamer rennen en wil hij ook dweil en de tafel inspuiten met zijn plastic mini glassex..

Nou ik was over mijn vermoeidheid heen dus ging maar even kijken of er nog leuke verhalen waren geschreven in de tussentijd en kan nu dankzij alle stukken tekst heerlijk moe in bed duiken!..

Jeetje meiden, wat een verhalen allemaal weer!!
Ik hou het een beetje kort vandaag bren namelijk aan het werk! en hoewel eiegn baas in huis, ik hou me er toch om tijdens werkuren niet teveel andere dingen te doen!!

@loks, leuk zeg kamperem, wij gaan volgend jaar ook naar een camping. Is voor kindjes toch het leukst hoor!!
Ik heb geen klamboe over het bedje, maar die kan je zo in de winkel kopen hoor!
Ik kreeg ook direct na de bevalling een prik in mijn been, dat krijgt iedereen!! Dat is speciaal om je baarmoeder samen te laten trekken, alleen werkte dat bij mij niet goed genoeg, dus toen hebben ze eerst mijn blaas leeggemaakt met een katheter en darana nog een prik gegeven, en daarna nog even flink duwen en persen, en toen gelukkig, daar was ie dan!
Wat betreft dat huilen in bed, vind ik ook best lastig, maar meestal is het hier de kiezen op het moment, verder huilt de kleine eiegnlijk nooit in bed.

@marianne, vreselijk balen zeg van je ongi. helemaal nu je niet aan de clomid kan. Wens je heel veel sterkte!

@lijnmaan, ik ging steeds moeilijker kijken bij jou bevalling, vond het echt als een rot bevalling klinken zeg, en daarna dan nog die rottige kraamweek! Ik hoop dat je het ook nog een keer anders mag beleven!

@mama1977, jeetje spannend naar derek oglivie, krijg je ook echt een reading? of hoe heet zoiets??

meiden, ik ga vlug aan de klus!

x

Hallo dames,

Hier terug van weggeweest,had echt geen tijd om te komen,vrijdag en zaterdag vollop gewerkt en sinds gisteren is Dyenthé terug,wat was is blij:)
Eindelijk terug thuis,had ze zo gemist!!

Wij zijn gisteren een brommer gaan kopen voor mij:)
Heb ergens gesoliciteerd en met de fiets is het toch vrij ver,toch 25 min fietsen,dus als je dan nog moet beginnen werken heb je er geen zin meer in he:)
Dus heb ik een brommer gaan kopen,vind het wel grappig,word bijna 25:)
Hoop natuurlijk ook dat ik de job heb,moest het niet zo zijn,dan zijn mijn mogelijkheden wel groter want ja met de fiets geraak je niet ver he.
Vrijdag is mijn NOD,voel mij ondertussen vrij normaal dus denk niet dat het raak is en eerlijk gezegd,zou het niet zo heel erg vinden,bedoel maar...ben dan op zoek naar een job en ja moest het dan nog twee maanden duren is het niet erg,dan heb ik liever eerst een job en dat ik dan als ik een tijdje bezig ben dan pas zwanger ben,zou eigenlijk iets beter uitkomen.
Ga nu ook niet aan de pil hoor,zou dom zijn he.
Ga gewoon alles nemen hoe het komt,pas op als ik vrijdag niet ongi word en toch zwanger ben zou ik nog altijd een gat in de lucht springen maar praktisch gezien zou het beter pas binnen twee maand gebeuren.
Want stel dat ik al zwanger zou zijn,vind dan maar een job he,je kan het ook effe verzwijgen maar vind dit zo moeilijk,zou mij er ook niet goed bij voelen eigenlijk...

Leuk al die bevallingsverhalen,zal het mijn een van de dagen ook eens neerpennen maar heb voor de moment weinig tijd dus spijtig genoeg zal het vandaag niet lukken.

Sorry dat ik niet op iedereen kan reageren..

Liefs orchi

He dames

Wat een lekker weertje toch weer! Helaas ben ook ik aan het werk de boekhouding voor vriendjelief moet gedaan worden!

@ Au

Ow jeetje wat een stomme opmerking joh! Ik heb er niet zoveel van gemerkt dat dat gaas er af is gegaan, Merle was toen net overleden en Sybren was iedereen aan het bellen dus daar zat ik met mijn hoofd. Maar heb wel vaker gehoord dat dat veel pijn doet hoor. Ik heb voordat Merle overleed een injectie gehad zodat ik op mijn zei kon liggen en niet teveel pijn had zodat ik Merle in mijn armen kon houden dus misschien heb ik het daardoor ook wel niet echt gevoelt (doordat die injectie nog werkte) Tijdens de keizersnede is er bij mij iets geraakt waardoor ik een doof plek in mijn been heb, die af en toe raar tintelt als ik verkeerd zit of lig. Ik had daar tijdens de tweede nacht erg veel last van en toen belde ik de zuster op want ik kreeg Sybren niet wakker (die mocht lekker bij mij blijven snachts) hij had ook twee nachten bijna niet geslapen. Ik kon toen zelf nog niet goed gaan liggen en zei verlegde mijn been en de kussens vroeg niet of het zo goed was en liep zo weer weg! Ik kon wel janken had zo'n behoefte aan een praatje en dat ze even vroeg of het zo goed was, ik heb dat de volgende dag gemeld en het is niet weer gebeurt gelukkig. Verder vond ik het in het ziekenhuis echt geweldig allemaal alles kon alles mocht heerlijk gewoon. Ik vond het herstellen erg meevallen. Sportte jij nog veel voor de bevalling het schijnt zo te wezen dat dat enorm scheelt hoe fitter je de bevalling ingaat hoe beter het is. Ik heb tijdens de zwangerschap ook een poosje tussen de kussens ingelegen ja Sybren had ook ruimtegebrek!!
Ik geloof wel in Derek Ogilvie maar Sybren weet het eigenlijk niet zo, ik geloof ook dat Merle af en toe nog eens even bij ons komt kijken maar ik hoop ook dat ze hier niet blijft hangen ze moet daar waar ze is kunnen groeien en spelen met andere kindjes en ik hoop dat ik haar ooit weer zie en dan is er geen ontkomen aan dan laat ik haar nooit meer los!! (en nu niet weer gaan huilen he! lachende smiley)

@ Romaty

Ja idd zonde om dan met vieze schoenen in de auto te stappen (of te gaan roken zoals Sybren doet) Fijn dat je denkt dat de baby gedraaid is, wel rustig aan doen he!!!

@ Marianne

Wauw wat een bevalling! Ik hoop dat je de volgende ronde meer geluk hebt!!!

@ Maud

Ik snap wat je bedoelt ja en af en toe zondigen moet kunnen je moet het voor je jezelf ook niet te zwaar maken he!

@ Loks

Ik heb geen idee wat betreft de klamboe en wat bedoel je dat Sybren keek (keizersnede of aambei)

@ Lijnmaan

Wij wisten het geslacht ja en dat zou ik bij een volgende weer willen weten Sybren weet dat nog niet maar ik heb bij Mere wel bewezen dat ik dat goed voor me kan houden (ik kan heel moeilijk iets voor me houden wat betreft mijn moeder) dus dan wil ik het alsnog weten!
Wat slecht dat ze er niet aan gedacht hadden om jouw te laten plassen!! Ik weet uit ervaring dat ze ongeveer bijhouden wat eruit gaat en erin komt zeg maar dus dat is echt slecht!!

@ Mama 1977

Wat spannend dat je naar Derek Ogilvie toegaat! Waar??

@ Orchiedeke

Spannend ik hoop dat je de baan hebt!!

Hier verder weinig nieuws

Tot de volgende keer!!

Xx Wendy

@ Wendy: Ik kan me heel goed voorstellen dat dat het laatste was waar je mee bezig was ja.. ik was/ben niet bang voor pijn maar wilde nog niet zien hoe groot het was enzo.. pijn viel mee alleen die haartjes voelen niet zo lekker natuurlijk en de wond viel me erg tegen.. ben gehecht door een co en zei op de O.K. nog "doe je het wel netjes?"maar er was aan  de rechterkant een hechting losgegaan en als ze dat opnieuw moeten hechten moet dat binnen 24 uur dus had gelijk al gezegd dat het daar anders voelde en zo bleef bloeden.. die zuster had volgens mij zoiets van hallo het is MIJN vak.. en ging er niet op in en die nachtverpleegster vertelde dat het nu maar gewoon naar elkaar toe moest groeien.. dus werd echt een vervelende plek met eerst zo een rare witte laag.. beetje ontstoken.. en een ramp met het verschonen van het gaas.. zat er steeds weer in vast dus trok het steeds weer open.. maar ze kunnen het bij een eventuele 2e keizersnede wel herstellen.. nu is het een breed en wat dikker stukje..

Vervelend zeg die plek in je been! Heb je er vaak last van? In ieder geval fijn dat je haar dicht bij je hebt kunnen houden! Jammer dat die verpleegsters zo kunnen zijn he.. zij kiezen dat vak toch? En wel heel fijn dat Sybren gewoon bij  je mocht blijven!  

Ik sportte voor mijn  zwangerschap heel veel.. vooral cardio en ook wel groepslessen.. ik had hele  strakke buikspieren en mijn huisarts zei dat ik voorlopig beter alleen  kon fietsen/ op de loopband omdat mijn buikspieren rust nodig hadden en anders extra uit zouden rekken ofzo.. eigenlijk raar al die filmsterren sporten volgens mij ook volop maar heb het advies maar opgevolgd.. Ik vond het herstellen vooral naar omdat ik normaal  het liefst met 5 diongen te gelijk bezig ben en het was toen super mooi weer dus lekker met de wagen naar buiten wilde maar je mag nog zo weinig.. ik had ook al 19 uur niks gegeten voor de bevalling (behalve een klein bekertje yoghurt) dus die verdoving en alles kwamen pittig aan..  Dus fit ging ik de bevalling niet in.. ook kon ik de laatste 3 weken amper slapen..

Daar hoefde ik niet om te huilen hoor! Mooie gedachte juist! Denk ook wel dat het zo werkt.. Huil niet zo snel maar die foto :S..

Nou succes met de boekhouding..

Ik ben ook aan het werk, maar had nog geen pauze kunnen nemen dus dacht dan nu maar even..

@Lijnmaan. Je bent niet de enige hoor! Ik ben net zo als jij met het huishouden. Tuurlijk wil ik ook dat het opgeruimd en gezellig is maar mijn hobby is het absoluut niet. Daar voel ik mij ook schuldig over. Weet ook vaak niet waar ik moet beginnen. Of ik begin overal tegelijk. Niet dat het ons helpt om ons huishouden op orde te krijgen maar misschien geeft het wat troost om te weten dat je niet de enige bent.
Jeetje, meid wat een bevalling zeg! En het is helemaal niet saai om te lezen hoor. Integendeel. Wat lijkt mij dat een ramp zeg zo'n catheter. Maar om jezelf te catheteriseren lijkt me ook geen pretje. En dan dat geduw en getrek aan je tijdens de bevalling. Bah, ik hoop dat het de volgende keer een stuk relaxter gaat voor je.

@Au. Haha, dacht je dat je vriend de telefoon ophing terwijl hij van z'n fiets viel. Sorry maar ik moest wel lachen. Zie het helemaal voor me. Maar op dat moment was het natuurlijk wel schrikken. Gelukkig hing hij niet echt op.
Wat is dat raar hè, als je echt niet verwacht dat je zwanger bent en je ziet dan meteen twee strepen.

Wat lullig dat die echoscopist gewoon zij dat ze de balletjes zag. Niet zo netjes om niet eerst te vragen of jullie het wilden weten.

Ik vind het ook heel spannend om naar Derek Ogilvie te gaan. 27 juni ga ik samen met een vriendin. Het is in Den Bosch. Als ik ben geweest doe ik natuurlijk uitgebreid verslag.

@Romaty. Ik heb geen prik in mijn been gekregen na mijn bevalling hoor.
Ik weet niet of ik een reading krijg van Derek. Je zit in de zaal en als hij iets ziet of opvangt komt hij naar je toe. Als hij het te heftig vindt voor daar dan zegt hij dat hij bij je thuis komt. Ik vind het erg spannend maar probeer er wel blanco naar toe te gaan.

@Orchi. En hoe rijdt je brommer?
Knap hoor dat je nog steeds zo rustig omgaat met het zwanger worden. Zeker nu je NOD er ook weer aan zit te komen. Ik hoop dat je die job krijgt. Wat is het voor werk?

@Wendy. Ik geloof ook dat Merle nog vaak bij jullie komt kijken. Lief van je dat je niet wil dat ze hier blijft hangen maar met andere kindjes moet spelen. Ik denk ook dat ze dat doet en daarnaast ook  bij jullie is.

Liefs, mama 1977.

@ mama1977: Ja ik kon er ook enorm om lachen.. nadat hij terug belde! Hij zei ook echt.. uhm sorry ik vergat geloof ik te trappen en lag met fiets en al in het gras..

En ja ze floepte het er echt uit.. Daarna waren we eigenlijk wel blij.. konden gericht gaan kopen etc..

En ben benieuwd!

Terug
Bovenaan