Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

Meiden, heel even snel want ik ben eigenlijk aan het koken. Ik ben zo blij dat we hier over alles kunnen praten en dat we nooit uitgepraat zijn. Jullie voelen echt als een stel vriendinnen!
Dat wilde ik even kwijt. Ga nu weer verder met koken.
Liefs,

Hoi,

@ Au

Ik heb er na die zaterdag geen gaasje meer opgehad er kwam af en toe wat wondvocht uit en dan deden ze er nog wel eens een katoenen doekje op en ik moest het maar zoveel mogelijk laten drogen dus als we geen bezoek hadden deken af en luchten maar! Idd dat niks doen viel mij ook enorm tegen het liefste had ik uit kwaadheid het huis eens flink op kop gezet ofzo maar je mag nog niet eens stofzuigen. Mijn moeder heeft 3 keer een keizersnede gehad dus die lette er ook echt op dat ik niks deed ze kwam bijna elke avond langs (toen de kraamzorg weg was) om te stofzuigen enzo. Vond het ook wel fijn kon ik weer even lekker tegen haar aanpraten.
Ik ben niet zo'n fitnnestype ik zwem en ik zit op line dance (klinkt erg zuf zo maar is het niet) dat heb ik tot een maand of 7 volgehouden en zwemmen bijna tot op het laatst mijn tankini was stuk (zo'n positieding en vond het zonde om een nieuwe te kopen voor die paar weken.

@ Mama 1977

Dank je voor je lieve woorden, ik ben benieuwd naar je verslag en idd ik vind het meekletsen op dit forum ook erg fijn het voelt idd als een vriendinnengroep je kunt hier alles kwijt!

@ Yessie

Hoe is het met je??

Xx Wendy

Hoi meiden,

meteen maar even op de biechtstoel: ik ben vanmiddag gezwicht voor drie (!) stukjes toblerone... Het was zó warm en ik had zo lopen rennen de hele dag dat ik snakte naar een beetje direkte energie. En eerlijk is eerlijk, het deed me goed! Vanavond ter compensatie geen zoet op het brood gegeten maar een lapje boterhamworst.

@Audrey, fijn dat jullie Luca zo goed hebben weten voor te bereiden op het zomerseizoen! Ruben heeft het ook echt moeten leren hoor! En nu nog is het de ene keer heel enthousiast en de andere keer twijfelt hij. Ik heb hem nu ingeschreven voor zwemlessen, maar dan in kleine groepjes van 8 leerlingen met 2 juffen in het water, hij vindt het een beetje eng maar verheugt zich er toch ook wel op!

@Lijnmaan: JALOERS!!! wow, dicht bij zee wonen, dat lijkt me echt helemaal het einde!
En het huishouden, oh meid, ik herken je!! Ik wilde dat ik wat meer van de netheid en discipline van mijn zus had! Helaas is het hier ook nog wel eens een janboel. Maar ik probeer er wat aan te doen (eerlijk is eerlijk: Vincent doet meer dan ik in huis)
Ik wist bij Ruben al dat het een jongetje zou worden en nu bij een tweede twijfel ik of ik het wil weten. Vincent wil het wel heel graag weten maar ik twijfel nog. Ach, eerst maar eens zwanger raken, dan zien we dat later wel weer. Volgens de naald wordt het een jongetje dus...
En een bevallingsverhaal is nooit saai! Het staat overigens alweer op hyves!

@Mamma1977, wat een superidee zo'n abonnement! Ik ben dat mss ook   van plan met de speeltuin hier. We willen iig ook een abonnement op Kasteelpark Born, dat is een soort mega-kinderboerderij met veel dieren (ook lama's, vogels, kangoeroe's, etc) die ze ook nog mogen voeren. Ruben vindt het er geweldig! En met drie keer gaan heb je het er al uit!
Wat een verhaal van je moeder zeg! Wat fijn dat het goed gekomen is!
Een vriendin van mij ging een jaar of 6 geleden met het vermoeden van een accute blindedarmontsteking naar het ziekenhuis, daar bleek de blinde darm een gezonde dochter van 7 pond te zijn. Ze was dus 'gewoon' aan het bevallen! Alleen heeft ze nooit geweten dat ze zwanger was, ze menstrueerde gewoon. Wel is ze een paar keer bij de ha geweest met 'rommelende' darmen, dat bleek later dus gewoon haar kindje te zijn! Iedereen was helemaal stomverbaasd, gelukkig had ze een goede relatie en zijn de inmiddels getrouwd en hebben ze een tweede kindje.
Ikzelf was trouwens bijna een DES-dochter geweest. Mijn moeder had veel klachten en lag in het ziekenhuis, ze stonden al met de medicijnen aan haar bed toen mijn moeder het weigerde, ze had er geen goed gevoel bij.... wat een geluk voor mij!
Aaargh, naar Derek Ogilvie? Weer jaloers!!! Dat lijkt me zó super, ik wil er later alles van weten!!! Ga je voor een uitzending of in het theater?

@Orchi, ik vond brommeren altijd heerlijk!
Ik hoop dat je nieuwe baan  lukt en je er snel je draai vindt. Wie weet komt je wens uit en ben je over een paar maandjes al zwanger. En idd, mocht het zo zijn dat het nu is, dan is het zo!

Meiden, wat wordt hier toch heerlijk met elkaar gekletst! Precies wat mamma1977 zegt: jullie zijn gewoon super-vriendinnen! Ik hoop dat we nog lang van elkaar mogen genieten!

Ik ga eens een potje thee zetten en straks nog wat werken (blijf een vak-idioot hè) en vandaag start de klusweek!
Gelukkig geen onweer vandaag, want daar houd ik helemáál niet van!

Veel liefs,
Maud

Hai dames!

Mama1977: Vind het ook erg leuk dat iedereen verhalen, ervaringen en gedachtes kan uitwisselen.. en eigelijk heel bijzonder.. allemaal volgens mij uit hele andere delen van het land. Leuk ploegje zo. Ruben klaagde gisteren dat ik  de laptop uit moest doen en mijn bed in moest gaan.. ik zei "ja is goed, maar dit scheelt je een hoop "tegen-je-aan-gebrabbel" in bed hoor! Toen zei hij ja, neem je tijd.. (Wanneer ik echt moe ben en we liggen in bed dan komt er bij mij echt een spraakwaterval uit!)

Wendy: Ja dat hadden ze mij ook beter kunnen adviseren.. in het ziekenhuis had ik er ook niks meer op maar was omdat ik gelijk naar de wc en onder de douche ging met 2 dagen weer thuis en toen moest ik voor het bloeden wel iets..waren geloof ik zelfs van die vette gaasjes maar zat natuurlijk ook met dat kraamverbannd enzo.. nou volgende keer hopelijk beter..

En lief van je moeder zeg..! Mijn eerste kraamverzorgster was heel erg lief, maar deed niks, alleen kletsen en de koelkast en koektrommel leeg eten.. was mocht niet want ze mocht niet op dr hurken zitten.. mij overeind helpen kon niet vanwege haar tennisarm en ook het bed wilde zij niet opmaken.. vond het heel vervelend maar heb haar echt ingeruild voor een heel leuk, spontaan en jong vrouwtje die haar werk heeel serieus nam. Mijn moeder was er  in het begin de hele dag bij om mij uit bed te helpen  en toen die 2e kwam zag ze dat het beter ging en kwam ze ook vooral de middagen/avonden nog.

Ow nog 2 nachten en dan zit ik op mn NOD bah..ben bang voor telleurstelling! Vannochtend heb ik 3 wasjes weggedraait en alles heel energiebewust op het dakterras gehangen (normaal gooi ik het lekker makkelijk in de droger dus was trots!) Maar vanmiddag op mn werk zat ik er alleen maar over te tubben.. ik was alleen en de meeste werkzaamheden gaan op de automatische piloot en dan gaan mn gedachten en de verkeerde kant op...

Oooh Maud! haha.. Af en toe een chocolaatje heel slecht maar erg lekker!
En die kleine groepjes zijn wel goed ja! Hoop dat Ruben het leuk vindt!

O mijn minimannetje huilt...

halloooo,

nou heb een heerlijks uper functionele dag op het werk gehad dus dat geeft gelijk een goed gevoel. Vriendlief belde dat hij laat thuis zou zijn, dus heb voor mezelf een heerlijke salade in elkaar geflanst, heerlijk, gezond en gemakkelijk!!
Net nog even de was weggestreken en heb nog even gestofzuigd.
Zo nog ff een ommetje met de hond van mijn ouders die deze week bij ons logeert en dan lekker docuhen!!
Morgen moet ik naar het CB, maar wil voor die tijd nog ff de badkamer en alle toiletten schoonmaken zodat ik 's middags als de kleine naar bed is even op de bank kan gaan liggen, want ik moet 's avonds ook weer werken....
Hoop dat het me lukt!!

@lijnmaan, ik vind het huishouden niet zo heel erg om te doen, heb namelijk echt een hekel aan vies en rommelig huis, dus ja, dan ga je vanzelf aan de slag,. en moet zeggen, het valt best mee doordat ik het gewoon goed bijhoud..
Ik doe wel het meeste in het huishouden, maar goed, ik ben ook iets vaker thuis dus dat is dan het logische gevolg toch!!

@mama1977, oh ik dacht iedereen die prik kreeg, al mijn vriendinnen hebben die prik namelijk ook gekregen dus ik dacht dat dat een standaard was.....
Wellicht is het een standaard geworden nadat je dochtertje geboren is, dat is immers alweer even geleden....

@orchi, leuk zeg een brommertje, heb ik altijd willen hebben... maar ik heb nu gewoon een auto, dus ja, wat wil je nog meer!
Hoop dat je snel succes hebt met een nieuwe baan!

@au, haha zo'n spraakwaterval heb ik ook vaak als ik moe ben, gek is dat he, volgens mij moet ik dan gewoon alles nog ff kwijt om vervolgens heel diep in slaap te vallen!!

@maud, ohoh, drie chocolaatjes!!!!!!! foei, hihi!!
Ik loop zelf ook op te letten op wat ik eet, ik ben echt niet te dik, maar heb wel heeeeeeeeeeel erg veel zin in snoep etc de laatste tijd en de kilo's vliegen me nu om de oren (dat komt natuurlijk ook omdat de baby hard groeit maar toch), probeer nu toch maar zo min mogelijk te snoepen, maar moet zeggen, eigenlijk lukt dat helemaal niet!! Ben tot nu tot een kilo of 6 aangekomen. Hoop dat het er geen 17 worden zoals de vorige keer, maar ja we zien wel..

x

Hier dan ook mijn bevallingsverhaal.

Ik was uitgerekend op 06-10-2004. Op de avond van 3 okt. ging mijn man nog even naar een verjaardag in Amsterdam. Ik wilde niet mee omdat ik moe was en ik vond het veel te ver van huis. (Nijmegen) Stel je voor dat je daar moet bevallen. Niks mis met Amsterdam maar wilde toch liever bij huis zijn als het begon. Dat mijn man zo ver weg ging vond ik niet erg. Een bevalling duurt over het algemeen wel een aantal uur dus hij zou gewoon op tijd terug kunnen zijn mocht dat nodig zijn.
Toen hij thuis kwam ging hij daarna gelijk door naar zijn werk. Hij werkte toen 'snachts. Verder was er niks aan de hand. Ik sliep wel al een week of twee in een bed in de huiskamer omdat onze slaapkamer te klein was. We sliepen toen in een kamer van 2 bij 3 dus aan 3 kanten stond het bed tegen de muur. Een verloskundige zou er nooit haar kont kunnen keren. Het bed kregen we daardoor ook niet op klossen.
'Sochtends om 04:15 (4okt) was ik met heel veel moeite mijn bed uit gekomen om te plassen. Dat was de laatste weken een ramp. Omdraaien in bed en opstaan. Ik lag net weer in bed toen ik om 4:30 WEER moest plassen. Ik sprong mijn bed uit en rende naar de wc. Ik heb het niet gehaald. Er lag een hele plas op de plavuizen in de gang. Ik zat op de wc en plaste. Dacht ik..... Ik vond het zo raar dat ik het niet had gehaald en dat ik zonder moeite mijn bed uit sprong. Ineens besefte ik dat het plassen niet ophield. Mijn vliezen waren gebroken! Maar het bleef eruit gutsen. Echt alsof je plast. Daar zat ik dan! Mijn broertje en zusje lagen boven te slapen en wilde ik niet wakker roepen. Zij waren toen 13 en 14 jaar. (Ik heb vanaf hun 7e en 9e jaar de voogdij over hun. Vandaar dat ze ook bij mij woonden.) Ik heb een grote prop wc papier tussen mijn benen gehouden en heb snel de telefoon uit de kamer gepakt en terug gerend naar de wc. Ik belde mijn man en vroeg hoe het met hem ging. Ik was heel rustig maar hij niet. Haha. Waarom bel ik ineens om die tijd om te vragen hoe het met hem ging?
Ik vertelde dat het begonnen was maar dat hij eerst zijn werk maar af moest maken.(Hij was bijna klaar) Maar nee, natuurlijk deed hij dat niet! Hij was in 7 min. thuis. Noormaal zou hij daar 20 min. over hebben gedaan.
Hij heeft voor mij de gang gedwijld en was heel zenuwachtig. Ik zat nog steeds op de wc. Ik was heel rustig. Vond het niet nodig om de vk al te bellen. Maar hij was zo zenuwachtig dat ik heb gezegd dat hij maar even moest bellen om zichzelf gerust te stellen. Vk gebeld en hij was iets rustiger. Hij heeft me geholpen met douchen. Daarna ben ik op de po gaan zitten vanwege het vruchtwater wat bleef komen. .Ik had wel af en toe een soort samentrekkend gevoel in mijn buik maar dat deed helemaal niet pijn. Niks aan de hand. Mijn man had vantevoren gezegd er geen anderen bij te willen hebben maar heeft toch mijn vriendin gebeld of ze aub wilde komen! Ik vond het allemaal best. Mijn vriendin keek in de po en zei dat mijn man nog eens de vk moest bellen omdat ik wel erg veel bloed verloor. Vk is gekomen om 08:00 en stuurde mij naar het zh. Mijn broek was volgepropt met van die gewatteerde zijltjes maar ik voelde het vw aan de voorkant en achterkant omhoog borrelen.  
Bij het zh aangekomen smeet de vk mij in een rolstoel en rende naar een verloskamer. Wat een haast! Ik was er alleen maar mee bezig dat ik niet wilde dat mijn pantoffels nat werden! (E 5,-) In de verloskamer werd ik op een verlosbed gegooid en de gyn kwam kijken. Toen was er ineens geen haast meer en kreeg ik te horen dat het nog wel twee dagen kon duren. Pfft. Wat een ophef. Ik kon weer in een gewoon bed en dat was het. Af en toe sliep ik een beetje. Rond 12 uur kreeg ik weeen. Dat deed wel erg pijn. Maar blijkbaar niet pijn genoeg want ik wilde geen prik in mijn been tegen de pijn die ik aangeboden kreeg.(Ik ben heel erg bang voor naalden) Ik lag aan de ctg. Mijn man deed af en toe een slaapje en mijn vriendin zat  naast mij en vertelde hoe ik moest ademen. De gyn zag dat ik om 14:30 6 cm ontsluiting had en ging weer. Daarna moest ik poepen. Van de verpleegster mocht dat niet. Volgens haar was dat het hoofdje wat ik voelde. Nou echt niet! Ik wist toch zeker zelf wel of ik moest poepen! Ik heb heel erg aangedrongen dat ik toch echt moest poepen. Nou vooruit dan, Ze legde een matje onder mijn kont en ik mocht heel voorzichtig poepen maar ik mocht absoluut niet persen. Jaja, nou ik ken niemand die kan poepen zonder te persen!!!!!    
Ik heb toch stiekum een beetje geperst. Op aandringen van mij werd om 15:15 de gyn gehaald omdat ik zo veel pijn had. Ze kwam heel verveeld binnen. Had er duidelijk geen zin in. Ze keek onder de deken en met een noodgang werd ik weer op het verlosbed gegooid. Echt, zo voelde het tenminste. Ik had volledige ontsluiting en mocht gaan persen. Ik heb een kwartier geperst en toen werd ze geboren. Om 15:34, 04-10-04. (bijna allemaal vieren)
Ze werd op mijn buik gelegd en ik kon alleen maar denken: "Het is een kind!" (alsof ik iets anders zou krijgen dan een kind )
De placenta kwam vrij snel daarna. Èèn keer persen.
Daarna kreeg ik een spuit in m'n vagina en werd gehecht. Daar voelde ik niks van. Ik lag met m'n benen in de stijgbeugels richting de deur. De gyn zat tussen mijn benen met een soort bouwlamp om me te hechten toen de verpleegster binnen kwam en vroeg of ik na het hechten ook een kopje koffie wilde en een beschuit met muisjes. Ik vond wel dat ze even had mogen wachten met die vraag totdat de gyn klaar was.

Daarna heeft mijn man mij geholpen met douchen en mocht ik naar de zaal. Ik moest wel een nacht blijven omdat ik zo veel bloed was verloren. De volgende ochtend hebben ze bloed geprikt en hoefde ik geen bloed bij te krijgen dus mocht ik naar huis.

Terug
Bovenaan