Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

@ mama 1977: ja ik vond het ook heel raar, aan de ene kant heb ik er veel respect voor dat ze wil blijven werken maar misschien moet ze dan toch iets minder zwaars gaan doen.. Ze had een eigen kookboek mee waar we gerechten uit mochten kiezen, maar wij hadden ter voorbereiding heel veel boodschappen in huis voor onze lievelingsgerechten..en zij was echt beledigd..

De 2e was echt heel erg leuk en lief en deed ook veel meer als ze moest doen.. pasen viel in mijn kraamtijd en ze ging zelf een paastak en decoratie halen naast de gewone boodschappen en het hele huishouden ging echt zo snel! Heerlijk..

Moet eerlijk bekennen dat ik al wel heel veel zin heb in verlof.. lekker wat meer tijd voor luca etc..

Hey meiden. Ff kort berichtje van mij, ben op mijn werk, vanavond maak ik tijd voor jullie.
Ik was uitgegaan van een cyclus van 24 dagen dan ben ik nu overtijd. Maar als ik uitga van gemiddeld 25 a 26 dagen dan moet ik vandaag morgen ongi worden.
Voel niets, geen ongi gevoel maar ook geen zwanger gevoel.
Draaaaaamaaaaaaa

Hoi Meiden,

Wij zijn vanmorgen weer lekker naar zwemmen geweest en het was geweldig, Isabella geniet er zo van, ik kan niet wachten van het weekend met z’n alle het zwembad in te gaan. Voor onze groep is er een groep van 3-9 mnd. En toen ik Isabella ging aankleden, kwam er een vader met zijn dochtertje uit het water. Super klein, waarschijnlijk nog maar 3 mnd ofzo. Zijn kinderwagen stond wat in de weg dus hij zegt zo van ja vaders zijn ook zo onhandig. Maar die vader was zo enthousiast en zo lief voor zijn dochtertje. Het geluk kon je in zijn stem horen, hoe hij tegen haar sprak. Ik vond dat echt bijzonder en kreeg er gewoon een brok van in mijn keel, zo gek.
Wat een onweer zeg echt ongeliifelijk. Wij hadden gisteravcond een wedstrijd en dat duurde tot 22 uur, we zaten nog op het veld na te bespreken en ineens zagen we een flits, iedereen snel naar binnen rennen. Moest ineens denken aan een reportage die ik een paar jaar geleden op discovery gezien heb. Toen werd een zwangere vrouw door een bliksem getroffen waardoor ze in coma raakte tijdens de coma heeft ze een gezond kindje gekregen, gewoon met een natuurlijke bevalling. Net zoals in Kill Bill, echt een bizar verhaal toch.

@Maud, gelukkig doen jullie het ook voor de lekker, is wel belangrijk voor je relatie denk ik. Heel veel plezier met klussen iig. Wat leuk zeg dat jullie zoveel dieren hebben daar en voeren dat zal Ruben wel geweldig vinden of niet?!Ja ik heb dat wel eens gehoord zo’n verhaal ,vind ik zo gek, ik snap eigenlijk niet dat dat kan. Je krijgt toch een dikke buik enzo en als het kindje bijvoorbeeld tegen je ribben aanschopt, lijkt me wel dat je haet voelt. Ik kan het me bij mezelf iig niet voorstellen. Wat een eng idee zeg van DES, dat ze dat toen niet wisten hé. Dan ben ik altijd bang dat wij ook allemaal dingen doen waarvan later blijkt dat dat weer slecht is. Pff ja zeg dat onweer, echt niet normaal mij mannetje en Isabella hebben gewoon door geslapen ik werd om 4 uur wakker, wat een kabaal en licht. Haha, ja dan heb je ze wel een poepie laten ruiken, maarja dat krijg je ervan he.

@Au, ik hoop dat jullie manneltje het zwemmen van de zomer weer leuk gaat vinden. Ik ga met Isabella naar guppyzwemmen, dit vond ze aan het begin ook erg spannend, maar ze begon het steeds leuker te vinden en nu heeft ze helemaal de smaak te pakken. Ja het is wat dat gebitje. Gelukkg slaapt Isabella wel altijd door, maar soms komt ze wat moeilijk in slaap. Overdag soms ook, dan denk ik dat ze zooo moe is, maar dan ligt ze rustig nog een uur in bed te spelen en dan ga ik er echt niet meer uit halen. Ik hoorde net trouwens een keiharde knal met daar achteraan gehuil, was ze weer eens met haar hoofdje tegen het bed aan geknald. Ze gaat dan elke keer staan in bed, maar volgens mij weet ze niet zo goed hoe ze weer moet gaan liggen.
Wij zijn vorig jaar op cp geweest, is idd een heel gaaf zwembad, maar we waren toen in de herfstvakantie en k vond het toen veeeel te druk.
Jeetje kan me voorstellen dat je je rot geschrokken was, als je het helemaal net verwacht.
Wel een beetje onzorgvuldig dat ze zei de balletjes te zien. Wij zeiden het elke keer heel duidelijk dat we het echt net wilden weten. Er zijn er volgens mij tegenwoordig zoveel die het wel willen weten dat ze er al bijna vanuit gaan. Vrienden van ons de wilden niet geloven dat we het niet wisten, zelfs toen Isabella geboren was vroegen ze nog “wisten jullie het echt niet’ vond ik zo stom.
Wat jammer van je hechting, is het verder wel mooi genezen. Blijft er dan niemand met ervaring bijstaan? Ik heb ook veel gesport tijdens de zwangerschap en was denk ik ook nog wel redelijk fit. Ik had alleen ook de dagen voor de bevalling amper geslapen en dat kwam toch wel hard aan. Vooral omdat je die weken daarna ook bijna niet slaapt.
Wat goed dat je de was hebt uitgehangen, wij hebben helemaal geen droger, ook nooit gehad dus ik mis het ook niet. We hebben op zolder veel ruimte om te laten drogen, dan gooi ik daar alle ramen open en dan is de was nog zo droog ook. Ik heb ook het idee dat dit veel beter voor je kleding is, als je ziet hoeveel stofjes er altijd in dat ding zitten. Wij hadden twee kv, er was er een leerling en dat ging heel erg goed, zou dit de volgende keer denk ik weer doen. Je hoort zoveel uiteenlopende verhalen over kraamzorg, het moet altijd maar net klikken denk ik. Spannend hoor, ik hoef ook nog maar een paar dagen, ik denk dat ik vrijdag ga testen. Ik zeg dat altijd wel stoer maar als het erop aankomt durf ik toch niet, dan test ik pas als ik echt heel erg overtijd ben. Ik heb in mijn hele leven 3 testen gedaan.
Nou het ziet er spannend voor je uit, ik hoop en dezer dagen goed nieuws te lezen.

@Lijnmaan, jeetje zeg wat een toestand met dat plassen. Ik hoop voor je dat het de volgende keer beter mag gaan. Zo’n eerste week blijft je toch er bij altijd. Ik snap wel wat je bedoeld over dat huishouden, ik snap ook nooit dat mijn man hier niet over zeurt. De ene keer ben ik echt goed bezig en dan geeft dit ook zo’n lekker gevoel, maar soms heb ik ook wel eens zoiets van ik ben niet voor niets een dag vrij en heb ik echt geen zin om iets te doen. Ik hoor moeders wel eens zeggen dat ze het moeilijk vinden om tijd voor zichzelf te maken, nou ik niet hoor. Ik wil op zich wel graag dat het huis in orde is, maar wil er niets voor doen haha. Ik heb nu allerlei klusjes over de hele week verdeeld, zodat het niet zoveel lijkt. Zo doe ik bijvoorbeeld op donderdag afstoffen, op maandag het sanitair, op dinsdag de keuken. En de ene keer iets beter dan de andere keer. Ik moet dit ook echt doen want ik weet anders van mezelf dat ik het alleen maar ga uitstellen en dan moet ik alles op een dag doen en dan wordt het zoveel werk. Ik word er alsnog niet blij van maar de laatste tijd werkt dit wel goed voor mij.
Ik zal zeker laten weten hoe het kamperen gegaan is, voor ons is het ook een beetje een test voor de zomervakantie, ben erg benieuwd. Er valt net een brochure in de bus over gezin vakanties in Zwitserland, ga ik dus straks even lekker doorbladeren, komt er misschien weer niets van het schoon maken pffff.

@Mama1977, wat leuk zeg zo’n speeltuin, is met haar leeftijd natuurlijk erg leuk. Wat een bijzonder verhaal zeg van je moeder. Nou ik ben ook erg benieuwd wat je van Derek vind, ik geloof er ook in en vind het erg goed, maar ik vind het in de media altijd zo groots opgezet, daar houd ik niet zo van. Ik weet niet, dat ze er dan zoveel geld mee verdienen enzo, snap je wat ik bedoel.
Haha, ik moest wel lachen om je berichtje tijdens het koken, echt super lief. Ik heb dat gevoel ook wel en vind het ook heel fijn om hier te lezen en te schrijven. Ik ben eigenlijk niet zo’n schrijver en had nooit gedacht dat ik zoveel zou reageren toen ik hier op het forum kwam. Maar jullie motiveren me wel en dat gaat heel erg goed en vind het dan erg fijn om hier mijn verhaal kwijt te kunnen, je wilt elkaar toch beter leren kennen en dat kan naar mijn idee alleen als je ook reageert. .
Haha, ik riep ook toen ik persdrang kreeg ïk moet poepen!’.
Ik vond het heerlijk die kraamzorg in huis, zei deden ook heel veel naar mijn idee, lekker huishouden. Ik had een hele moeilijke start met de bv dus ik kon wel wat hulp gebruiken. Isabella kon op de een of andere manier niet goed drinken, dus ik kreeg een mega kloof, nou ja kloof, het was meer een scheur van boven tot onderaan mijn tepel. Ow wat heb ik een pijn gehad, ik had liever nog 10 keer willen bevallen. Ik ging zo opzien tegen de voedingen elke keer en liep soms hele dagen te janken omdat ik wist dat ze weer moest gaan drinken. Het ging zo tussen ons in staan, dat vond ik zo erg. Maar ik was er nog niet aan toe om er mee te stoppen. Iedereen zei wel dat het aan het begin wel wat zeer kon doen, maar toen dacht ik dat het toch niet meer normaal was. Toen ik het aan mijn moeder liet zien schrok ze zich rot. Het zit er trouwens nog steeds, maar doet gelukkig geen pijn meer, is meer een soort gleuf. Gelukkig heb ik toen een lactatiekundige gebeld en ben ik gaan kolven zodat mijn tepel kon genezen, aan de ene kant kon ze wel drinken dus daar gaf ik gewoon de borst, maar ik was wel de hele dag bezig met die voeding, kolven flesje geven, borst geven, flesje schoonmaken en dan weer van voor af aan. De lc zei of ik niet meer voedingen kon geven, waarop ik zei’er zit maar 24 uur in 1 dag’. Na twee weken ging het alweer iets beter en durfde ik weer die borst te geven. Toch kon Isabella nog niet goed drinken. Nog 3 keer spruwbehandling gehad, wat ook zo’n zeer deed. Uiteindelijk lukte het met een tepelhoedje wel. En met 5 maanden had ze het ineens helemaal door hoe het moest. En we hebben er zo van genoten, nog steeds trouwens en ik ben zo blij dat ik toch heb doorgezet. Zo het is ineens een heel verhaal geworden, ik krijg al weer tranen in mijn ogen als ik aan die pijn denk. Ik ben sowieso alweer wat meer emo nu mijn NOD er aan zit te komen.

@Romaty, ik vind het zo heerlijk van kamperen dat je gewoon de hele dag buiten bent en dan toch met je eigen spulletjes, ik kijk er nu al naar uit om vrijdag de tent op te zetten en dan alles klaar te maken en de spullen uit te pakken.
Echt huilen doet Isabella ook zelden, het is meestal meer mopperen, als ze echt huilt is er wel iets aan de hand.
Kun je niet wat energie en huishoudtalent naar me toe sturen!

@Orchi, spannend zeg die banenjacht, rijdt je brommer lekker?

@Wendy, Wat lastig met je been zeg. Ik zou het allebei niet willen zien eigenlijk. Ik wist eigenlijk helemaal niet dat de man daarnaar kon kijken tijdens een keizersnee.
Pff nou ik hield het weer eens niet droog hoor. Echt een mooie gedachte.

@Floor, je kan ook wel gezellig meelezen. En heel soms reageren, maar doe waar je jezelf goed bij voelt.

@Danielle, hoe is het met jou, is het al helemaal tot je doorgedrongen dat je zwanger bent. Heb je het je collega al verteld of wacht je daar nog mee?

Isabella is wakker dus ga maar even naar haar toe.
Nou ik had mijn berichtje nog niet geplaatst, we hebben even boodschappen gedaan. Bij de etos kijken voor zonnebrandcrème. Ze hebben daar zoveel dus moest echt even goed kijken wat het allemaal was. Kijk ik naar Isabella die in het boodschappenkarretje zit, heeft ze ineens een dropje in haar mond en hand. Heeft ze dat uit z’n snoep bak gehaald, de boef. Maar ze vond het wel lekker, ik kon echt mijn lach niet inhouden.

Nou meiden, ga toch maar even iets in het huishouden doen, anders komt straks mijn mannetje thuis en heb ik nog niets gedaan.

Veel liefs Loks

Hoi dames,

Ik ben sinds kort gestopt met de pil. Ik zou nu rond mijn eisprong zitten, maar deze maand zouden we nog even wachten. (moeilijk hoor!!).
Nu dus nog ongeveer een maandje en dan kunnen we er tegen aan.
Leuke bijkomstigheid: we zijn dan lekker op vakantie. Dat belooft een goede vakantie te worden!
Ik heb trouwens al een zoontje van 1 jaar (net).

Wat schrijven jullie trouwens veel zeg.

Gr.Lin.

Hoi meiden!

wat een verschil met gisteren deze temperatuur, ik zit hier nu gewoon met mijn joggingbroek en vest aan!
Om te werken is dit wel beter, hoewel het nog de hele dag benauwd was in de klas, ik zit onder het plat dak.

@mamma1977, er is hier een kinderboererij (bijna) letterlijk om de hoek, die is wat kleiner, Die in Born is groter en daar rijden we in 20 minuutjes heen. maar ja, onderwijs heeft lang vakantie dus dan maak je nog wel eens een uitstapje hè!
Ik ben echt heel benieuwd hoe jullie het bij Derrick gaan hebben. ik denk idd dat je er zo blanco mogelijk naartoe moet gaan maar dan idd wel jezelf bloot durven te geven. Ik denk overigens ook dat hij er zo doorheenprikt als je zit te faken.

@romaty: hier was helemaal geen noodweer! Het heeft een paar druppels geregend en wel flink gewaaid maar verder niets. Goh, hebben we het hier in het zuiden ook eens rustig gehad! Meestal vangen we hier de eerste klappen met noodweer.
Goed dat je naar je lichaam luistert, ik hoop dat je lekker een beetje hebt kunnen rusten. Dat van je gewicht valt overigens nog reuze mee denk ik, mijn mam kwam 24 kilo aan en had ruim 2 jaar nodig om dat weer kwijt te raken...
Bah, hooikoorts, ff afkloppen op ongelakt hout, ik heb het gelukkig niet maar Vin is ook een heftige patiënt. Elke dag tabletten, neusspray en oogdruppels.
Heeft de ha je nog kunnen helpen?

@floor: er zit toch geen enkele verplichting aan meissie. Kom gewoon langs als je er behoefte aan hebt, of even een luisterend oor nodig hebt. Daar zijn we hier voor. En het moet vooral geen must worden! Ik ben zelf nogal actief aanwezig maar dat moet ieder voor zich weten, toch?

@Audrey: spannend hoor, je NOD morgen, er gaat weer een kaarsje aan voor je!
Ruben is, net als ik, erg bang voor onweer. Hij zal nooit iets van mijn angst merken overigens! Dan ben ik opeens heel dapper. Ik heb hem ooit het verhaal verteld dat [sjeesuku} (jezus) zag dat de bloemetjes dorst hadden en stuurde er snel een paar wolken heen. Die begonnen ruzie te maken omdat ze er het eerst wilden zijn. Zo verklaarde ik voor hem het onweer. En ook het wegtrekken verklaarde ik: nu hebben onze bloemetjes water en gaan de wolken naar opa Joke en daarna naar opa Nico (die wonen steeds iets verder weg) en als laatste gaan ze naar tante Martine in Canada. Als hij nu bang is zegt hij heel dapper: straks gaan ze de bloemetjes bij opa water geven hè? En ik moet zeggen, voor hem werkt dit erg goed. Hij heeft het idee dat hij er zo 'invloed' op heeft.

@yessie, moeilijk hè meis! Wel een korte cyclus met 24 dagen, die van mij is meestal een dag of 32, dus morgen of donderdag mij ei, spannend!
Kom gerust even klagen als je wilt hoor! Wachten duurt altijd te lang!

@Loks: die zwangere vriendin was maar 3 kilo aangekomen en had een hele rustige baby, was waarschijnlijk ook zo in de buik. Ruben was meestal hyper en dan minstens een keer of drie per dag de hik. Heeft hij nu nog steeds  snel, even lachen, hup de hik. Heeft hij niet van een vreemde, ik heb dat ook zo snel.
Oh heerlijk, dat ondeugende van kinderen. Gelukkig vond ze het dropje lekker! Het genante komt als je kinderen erom gaan vrágen als ze een keer in een winkel wat gehad hebben (máhám, wanneer vraagt die mevrouw nou of ik een worstje wil!) Nou, dan wil je door de grond zakken hoor.
Ik kon er zelf ook wat van vroeger, moet nu nog vaak het volgende verhaal horen:
We waren bij de slager en mijn moeder bestelde altijd 3 stukjes vlees, ze deelde dan een stukje tussen mij en mijn zus. Nu waren de stukjes wat kleiner dus mijn moeder bestelde er vier. En de zaak was natuurlijk afgeladen vol toen ik letterlijk door de zaak schreeuwde: 'hèhè, krijgen we eindelijk ook een keer een hele!'.  Mijn moeder was het liefst ter plekke door de grond gezakt!

@misslin: tja, er zitten hier nu eenmaal een paar enorme kwebbelkonten, en daar hoor ik ook bij.... Maar net als bij Floor: alleen reageren als je daar behoefte aan hebt!

Van het klussen is gisteravond helaas niet veel gekomen. We hebben wel een halfslachtige poging gedaan maar het was te warm en klef dus het liep op niets uit.
Volgens een mail van de Dalai Lama (ik ken hem niet persoonlijk hoor) waar ik een aantal vragen moest beantwoorden zou een hartgrondige wens, die ik ook heel specifiek voor mezelf moest uitspreken, deze woensdag (morgen dus) uitkomen. Het frapante is dat mijn eisprong ergens tussen nu en vrijdag moet liggen. Ik zou het zó uniek vinden als het uitkomt!
Maar teveel hopen ga ik niet. Ik ben gelukkig druk met   van alles en nog wat dus ik hoop dat dat gaat lukken.

Meiden, ik ga nog even wat doen, tot later!
Veel liefs,
Maud

Meiden wat posten jullie veel, ik heb geen tijd om alles terug te lezen.
Heb wel wat bevallingsverhalen gelezen, vind ik altijd mooi om te lezen, en terug te denken aan die van mij.

Hier komt tie:

Ik was uitgerekend op 05-04-05, prachtige datum vond ik.
12 weken daarvoor was ik van de trap gevallen, waardoor de baby gelijk indaalde.
Verder bleef hij goed zitten, maar draaien kon hij niet meer, dat was geen probleem want hij lag helemaal goed.
Op 9 maart kreeg ik medicijnen van de VK omdat ze dacht dat ik een blaasontsteking had, ik had telkens kramp bij het plassen.
Deze medicijnen mocht je niet hebben tijdens een zwangerschap (lekker oplettend van de VK) dus de volgende dag 10 maart ging ik samen met mijn moeder (ik woonde bij haar, mijn ex en ik hadden geen relatie meer, maar wel veel contact)
de medicijnen terug brengen en langs de VK om verhaal te halen.
Onderweg kwam ik haast niet meer vooruit, ik liep heel moeizaam en ik had erge pijn in mijn rug, ook was ik telkens buiten adem.
Het had erg gesneeuwd dus de weg was spek glad.
De VK zei dat ik andere medicatie kreeg en dat ik even lekker moest gaan douchen en slapen, dan zouden die harde buiken wel over gaan.
Darna naar de apotheek gelopen en van daaruit naar de albert hein voor chocolade melk met slagroom (waar je zin in hebt he).
in de A&H kreeg ik een harde buik en ik stond met mijn hoofd tussen de shampoo flessen te puffen.
Mijn moeder vroeg wat ik daar deed, en mijn antwoord was, gewoon kijken.
Op de terug weg zag een kennis van ons mij en mijn moeder voorbij komen, en vroegen ons binnen.
Daar voelde ik me steeds broerder worden en we zijn 'snel' verder gelopen naar huis.
Thuis aangekomen ben ik op de bank gaan liggen en lekker tv gekeken.
Vanaf dat moment is mijn moeder bij gaan houden wanneer mijn harde buiken kwamen. soms na een minuut, soms na 45 minuten.
Om 7 uur 's avonds ging ze werken en mijn ex kwam even bij me op visite, hij is verder gegaan met schrijven van de harde buiken.
Om half 10 ging hij weg, en om 10 uur was mijn moeder weer thuis.
Ik zat op dat moment op de leuning van de bank te vloeken omdat ik er geen zin meer in had.
Mijn moeder belde de VK en die kwam gelijk.
Ik had 2 cm ontsluiting en mocht niets meer doen, was immers 3 weken en 4 dagen tevroeg.
Goede vriend van ons kwam ons halen en we zijn naar het ZH gegaan.
Daar aangekomen braken mijn vliezen en had ik gelijk 4 cm ontsluiting.
De Gyn zei dat ik nog wel een nachtje kon gaan slapen want het zou nu niet zo snel meer gaan.
Er bleef een zuster bij me, om wat te helpen en te doen.
Ze kon met het apparaat op mijn buik geen hardslag vinden dus kreeg ik een draadje naar binnen dat op de baby zijn hoofdje werd vast gemaakt.
inmiddels was het half 1, ik was doodop maar erg onrustig.
Moest telkens plassen en wou rond lopen en zitten tegelijk.
om 2 uur had ik 6 cm en om 3 uur 8 cm, toen heb ik mijn ex gebeld en gezegd dat hij wel kon komen, hij was er kwart over 3.
van 8 cm naar 10 cm was zo gebeurd, om 4 uur mocht ik gaan persen.
Helaas ging dat niet helemaal lekker, ik perste omhoog en niet omlaag en dus spuugde ik alles uit, tot ik bloedspuugde, dat was heel naar.
Ik vond het allemaal best pijnlijk, maar ik was zo moe dat ik tussen de persweeen in in slaap viel.
Na een tijdje stond het hoofdje van de baby,   en toen zei de Gyn dat ik hem nu geboren moest laten worden anders zou hij het te benauwd krijgen en moest ze knippen, ik heb hem toen met mijn laatste kracht zonder wee uitgeperst.
Ik was zo moe, ik kon wel uren slapen.
Darren is geboren op 11 maart om 05:04 uur.
Hij deed het super goed voor een tevroeg babytje, alleen zijn lever werkte nog niet, dus moest hij 4 dagen op een UVbedje liggen.
Na 5 dagen mochten we naar huis.

Dat was mijn verhaal!!

Liefs yes

Dag meiden..

Ik kwam nog even lezen en reageren maar ben eigenlijk veel te moe..

Maud: bedankt voor het kaarsje! Erg lief.. hopen dat het effect heeft..

Klussers.. hoop dat het raak is.. en wachters... successs!

Dag Dames!

HAd een heel bericht geschreven.. WEG!
Werd om 06.50 u wakker van Luca die al snel de speelkamer in wilde en heb zelf de gok genomen en ben met test en al het toilet ingegaan..

Had nog zo'n 2e goedkope van Kruidvat liggen..en verwachte al dat die vandaag nog niks zou laten zien en tadaaa 2 strepen.. de ene wel lichter dan de ander maar de teststreep is ook niet te missen.. en streep + streep toch? Zou het dan in 1 keer raak zijn!!?

Voorzichtig zeg ik: ZWANGER!!

Nou tijd om te douchen.. X

Terug
Bovenaan