Hee meiden
Nou, hier beginnen de zwangerschapskwaaltjes toe te slaan.
Ben zooooo moe, blijf naar de wc lopen en ben bij vlagen erg misselijk... Ik klaag overigens niet hoor! Ben veel te blij dat ik goed merk dat er iets gaande is. Vind het nog steeds zo spannend!! Zal blij zijn als ik straks de termijnecho heb gehad. Weet nog niet wanneer, probeerde net te bellen voor een afspraak, maar begreep dat door het noodweer en waterschade de telefoon het daar niet meer doet. Nu via internet aangemeld, ik word binnen 3 dagen teruggebeld om een afspraak te maken.
Trouwens erg leuk: ik heb een vriendin die verloskundige is. De vorige keer werkte ze nog in Katwijk (daar woon ik) maar ging ze na een paar maanden een eigen praktijk beginnen. Toen ben ik gewoon onder controle gebleven in Katwijk. Maar nu heb ik me bij haar aangemeld en vanochtend is ze hier langsgeweest. Even bloeddruk gemeten (60/100) en meteen drie buisjes bloed afgenomen. Handig! Vorige keer moest ik dat ergens anders laten doen.
Ik vroeg in een eerder bericht of jullie bij de eerste wisten wat het werd en of je het bij een tweede wel of niet wil weten.
Ik wil het niet weten. Wist het vorige keer niet en nu wil ik het ook niet weten. Ik weet niet, ik vind het gewoon spannend om het niet te weten. Het is zo'n leuke verrassing na dat geploeter...
Aan de andere kant snap ik ook heel goed dat mensen er wel voor kiezen om het te weten. Het is wel makkelijk natuurlijk.
@Au_: Gefeliciteerd!! Fijn dat het zo snel is gelukt! Was bij mij ook (twee keer zelfs) meteen raak, en ik had in het begin erg veel moeite om te geloven dat ik echt zwanger was. Deed ook zo'n goedkope test van kruidvat en kreeg een heel licht streepje. Bleek toch echt zwanger te zijn, door moeders voor moeders nog een keer bevestigd! Nou, geniet er lekker van!!
Bedankt trouwens voor de huishoudtips. Bas vindt het inderdaad wel leuk om me te helpen. Hij is trouwens anderhalf jaar. Moet hem er misschien inderdaad wat meer bij betrekken. Hij hangt heel erg aan mij en wil eigenlijk de hele dag aandacht van me. Kan maar moeilijk zelf spelen. Ik moet altijd meedoen! Is ook wel mijn eigen schuld hoor, ik heb hem van het begin af aan altijd te veel aandacht gegeven denk ik. Hij moet echt leren dat ik soms ook iets zelf moet doen. Ik kan ook nooit rustig achter de computer zitten als hij wakker is, want hij wil steeds bij me zitten of opgetild... Ik moet maar wat strenger voor hem worden! Straks als de tweede er is zal hij daar toch ook aan moeten wennen!
@mama1977: wat heerlijk te lezen dat jij ook niet zo van het huishouden bent. Soms denk ik echt dat ik de enige ben die er niks van bakt...
@maud: het is inderdaad heerlijk om zo dicht bij zee te wonen. Wil hier ook nooit meer weg!! Succes met het niet/minder-snoepen en natuurlijk met klussen!! Duim voor je!
Dat vind ik nou altijd zulke bijzondere verhalen als je hoort dat iemand gaat bevallen zonder te weten zwanger te zijn. Ik kan me er niks bij voorstellen! Nou ben ik nogal klein en was mijn buik echt mega, dus ik kon er al snel niet meer omheen, maar dat je helemaal niks in de gaten hebt... Wat zou dat enorm schrikken zijn!
Ook raar dat je na de geboorte van je zoon niet meteen bezoek mocht ontvangen! Bij mij stonden mijn ouders binnen een half uur op de verloskamer!
Zou wel stoer zijn als die Dalai Lama gelijk krijgt!
@orchideke: spannend hoor. Is wel typisch, van die rode vlekjes. Wie weet... Wanneer mag je testen?
@jansske: het is inderdaad heerlijk om zo dicht bij zee te wonen. Wil om die reden nooit weg hier. En als ik al ergens anders zou gaan wonen, dan zeker weer dicht bij zee. Op een of andere manier vind ik het ook een soort gevoel van vrijheid geven. En het is zo heerlijk, vooral 's zomers. Hoe voel jij je verder?
@romaty: ik heb ook geen prik in mijn been gehad om de placenta te laten komen, tenminste niet dat ik nog weet. Hij kwam bij mij ook voor mijn gevoel echt bijna meteen na de geboorte van Bas, dus misschien was er gewoon niet eens tijd voor. Ben jaloers als ik lees hoe ijverig jij bent in huis. Hoop dat ik het ooit nog eens zal leren! Wat bij mij wel scheelt is als ik mensen op bezoek krijg. Dan ga ik gauw aan de schoonmaak (in elk geval beneden). Dus moet ik maar vaak mensen uitnodigen...
Heb je al iets tegen de hooikoorts gekregen? Waardeloos als je er niks tegen kunt doen! Heb er zelf geen last van hoor, maar mijn man wel.
@yessie: spannend hoor!
@loks: moet ik ook maar eens gaan doen. Ik heb al wel 100 keer een weekplanning gemaakt wat het huishouden betreft, maar het nooit echt in de praktijk gebracht. Moet dat toch maar eens gaan doen. Kan me inderdaad voorstellen dat dat een goede stok achter de deur is. Dan heb je er ook een beetje overzicht in he? Ik was gister op een Mylene-party. Ooit van gehoord? Puur om een vriendin te plezieren ben ik daarnaartoe gegaan, maar dat is dus echt helemaal niks voor mij. Daar kun je allerlei schoonmaakartikelen kopen. Zegt er iemand die ook op die avond was: erg he, ik heb deze week mijn badkamer nog niet schoongemaakt... Ik kon haar alleen maar heel verbaasd en beschaamd aankijken... Een keer per week? Red ik nooit!!!!
@misslin: welkom!
@wendy-merle*: knap hoor, dat je het geslacht van jullie kindje vorige keer geheim kon houden! Denk dat ik het wel moeilijk zou vinden om het niet te vertellen!
Nou, ik ga effe lekker liggen. Denk dat mannetje nog een half uurtje slaapt. Lekker even toegeven aan de vermoeidheid. Heb vanochtend al opgeruimd en gezogen omdat de verloskundige langskwam. Best fijn dat dat nu gebeurd is!
Tot snel,
Lijnmaan