Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

Status betekenis:   = Klusdagen.    = Wachtdagen.    =Ongi.     =Neutraal.           = Zwanger.

naam:                                    
ronde:                          
leeftijd:                  
NOD:                            
status:  

Yessie84
9
25  
25 mei  

Wendy-Merle
6
25  
21 juni

Orchideke
7  
24  
29 mei

Loks
2
24
31 mei

Denys
1  
24  
30 jan  

djurresmama
3  na mk
26
26 juni/3 juli

Deleve
2 na mk
28
7 juni?

Maud
2
35
12 juni

NOT
1
25
30 mei

Mama 1977
2  na 3mk
31
14 juni

Zonnetje 4        
1
25
20 mei

mvj
1
27
9 juni

Au3
1
23
27 mei

Naam:
Leeftijd:  
Ronde:
Uitgerekend:          
Echo:                                          
Status:      

Berg-Driel      
27  
1      
14-08-09  
08-05-2009

Romaty
24  
1      
27-08-09  
11-06-2009
3d  echo

LindaG80
29  
3  
06-09-09  
13-07-2009
32  weken echo

Jansske
28
5
10-12-09
30-06-2009

Lijnmaan
30
1
10-01-10
?

Floor        
28
1
18-01-10
16 juni 2009

Chantal P
31
1
19-01-10
?

Daniellexx
24
6
21-01-10
?

JIG
30
5
29-01-10
9-6-2009

Ben ik weer, sorry!
Heb nog een bon van sensitest. Als je daar een bestelling doet, krijg je 10% korting met de kortingscode! Misschien iemand die hier gebruik van maakt? Zal hem wel even op hyves zetten!

x

Status betekenis:   = Klusdagen.    = Wachtdagen.    =Ongi.     =Neutraal.           = Zwanger.

naam:                                    
ronde:                          
leeftijd:                  
NOD:                            
status:  

Yessie84
9
25  
25 mei  

Wendy-Merle
6
25  
21 juni

Orchideke
7  
24  
29 mei

Loks
2
24
31 mei

Denys
1  
24  
30 jan  

djurresmama
3  na mk
26
26 juni/3 juli

Deleve
2 na mk
28
7 juni?

Maud
2
35
12 juni

NOT
1
25
30 mei

Mama 1977
2  na 3mk
31
14 juni

Zonnetje 4        
1
25
20 mei

mvj
1
27
9 juni

Naam:
Leeftijd:  
Ronde:
Uitgerekend:          
Echo:                                          
Status:      

Berg-Driel      
27  
1      
14-08-09  
08-05-2009

Romaty
24  
1      
27-08-09  
11-06-2009
3d  echo

LindaG80
29  
3  
06-09-09  
13-07-2009
32  weken echo

Jansske
28
5
18-12-09
26 mei 2009
2e echo

Lijnmaan
30
1
10-01-10
?

Floor        
28
1
18-01-10
16 juni 2009

Chantal P
31
1
19-01-10
?

Daniellexx
24
6
21-01-10
?

JIG
30
5
29-01-10
9-6-2009

Au3
23
1
05-02-10 ?
26-6-2009

@jansske, ik ben ook gewoon thuis bevallen maar ik kreeg die prikken wel.... gek he, zou het per VK of ziekenhuis verschillend zijn?
Weet trouwens nog wel dat ik die prikken echt pijnlijk vond, heel gek, je hebt net heel veel pijn gehad van de bevalling dus ik had zoiets, ach kom maar op, maar ik vond het echt pijnlijk, maar de VK zei toen ook, van je lichaam heeft zo'n topprestatie geleverd dat het nu eigenlijk even niets meer kan hebben, vandaar dat je het als zo pijnlijk kan ervaren..... ach ja en toen kreeg ik er nog een, hihi, leuk hoor bevallen, hihi!

@au, wow je hebt al een afspraak voor je eerste echo!! je laat er geen gras geen over groeien, haha!! Lekker hoor meid, geniet er maar van, je hebt groot gelijk!

x

naam:                                    
ronde:                          
leeftijd:                  
NOD:                            
status:  

Yessie84
9
25  
25 mei  

Wendy-Merle
6
25  
21 juni

Orchideke
7  
24  
29 mei

Loks
2
24
31 mei

Denys
1  
24  
30 jan  

djurresmama
3  na mk
26
26 juni/3 juli

Deleve
2 na mk
28
7 juni?

Maud
2
35
12 juni

NOT
1
25
30 mei

Mama 1977
2  na 3mk
31
14 juni

Zonnetje 4        
1
25
20 mei

mvj
1
27
9 juni

Naam:
Leeftijd:  
Ronde:
Uitgerekend:          
Echo:                                          
Status:      

Berg-Driel      
27  
1      
14-08-09  
08-05-2009

Romaty
24  
1      
27-08-09  
11-06-2009
3d  echo

LindaG80
29  
3  
06-09-09  
13-07-2009
32  weken echo

Jansske
28
5
10-12-09
30-06-2009

Lijnmaan
30
1
10-01-10
?

Floor        
28
1
18-01-10
16 juni 2009

Chantal P
31
1
19-01-10
?

Daniellexx
24
6
21-01-10
?

JIG
30
5
29-01-10
9-6-2009

Au3
23
1
05-02-10 ?
26-6-2009

@Au, je had de verkeerde gepakt! Altijd de bovenste pakken, haha!! Zwanger ofzo!!

Hee meiden

Nou, hier beginnen de zwangerschapskwaaltjes toe te slaan.
Ben zooooo moe, blijf naar de wc lopen en ben bij vlagen erg misselijk... Ik klaag overigens niet hoor! Ben veel te blij dat ik goed merk dat er iets gaande is. Vind het nog steeds zo spannend!! Zal blij zijn als ik straks de termijnecho heb gehad. Weet nog niet wanneer, probeerde net te bellen voor een afspraak, maar begreep dat door het noodweer en waterschade de telefoon het daar niet meer doet. Nu via internet aangemeld, ik word binnen 3 dagen teruggebeld om een afspraak te maken.
Trouwens erg leuk: ik heb een vriendin die verloskundige is. De vorige keer werkte ze nog in Katwijk (daar woon ik) maar ging ze na een paar maanden een eigen praktijk beginnen. Toen ben ik gewoon onder controle gebleven in Katwijk. Maar nu heb ik me bij haar aangemeld en vanochtend is ze hier langsgeweest. Even bloeddruk gemeten (60/100) en meteen drie buisjes bloed afgenomen. Handig! Vorige keer moest ik dat ergens anders laten doen.

Ik vroeg in een eerder bericht of jullie bij de eerste wisten wat het werd en of je het bij een tweede wel of niet wil weten.
Ik wil het niet weten. Wist het vorige keer niet en nu wil ik het ook niet weten.   Ik weet niet, ik vind het gewoon spannend om het niet te weten. Het is zo'n leuke verrassing na dat geploeter...
Aan de andere kant snap ik ook heel goed dat mensen er wel voor kiezen om het te weten. Het is wel makkelijk natuurlijk.

@Au_: Gefeliciteerd!! Fijn dat het zo snel is gelukt! Was bij mij ook (twee keer zelfs) meteen raak, en ik had in het begin erg veel moeite om te geloven dat ik echt zwanger was. Deed ook zo'n goedkope test van kruidvat en kreeg een heel licht streepje. Bleek toch echt zwanger te zijn, door moeders voor moeders nog een keer bevestigd! Nou, geniet er lekker van!!
Bedankt trouwens voor de huishoudtips. Bas vindt het inderdaad wel leuk om me te helpen. Hij is trouwens anderhalf jaar. Moet hem er misschien inderdaad wat meer bij betrekken. Hij hangt heel erg aan mij en wil eigenlijk de hele dag aandacht van me. Kan maar moeilijk zelf spelen. Ik moet altijd meedoen! Is ook wel mijn eigen schuld hoor, ik heb hem van het begin af aan altijd te veel aandacht gegeven denk ik. Hij moet echt leren dat ik soms ook iets zelf moet doen. Ik kan ook nooit rustig achter de computer zitten als hij wakker is, want hij wil steeds bij me zitten of opgetild... Ik moet maar wat strenger voor hem worden! Straks als de tweede er is zal hij daar toch ook aan moeten wennen!

@mama1977: wat heerlijk te lezen dat jij ook niet zo van het huishouden bent. Soms denk ik echt dat ik de enige ben die er niks van bakt...

@maud: het is inderdaad heerlijk om zo dicht bij zee te wonen. Wil hier ook nooit meer weg!! Succes met het niet/minder-snoepen en natuurlijk met klussen!! Duim voor je!
Dat vind ik nou altijd zulke bijzondere verhalen als je hoort dat iemand gaat bevallen zonder te weten zwanger te zijn. Ik kan me er niks bij voorstellen! Nou ben ik nogal klein en was mijn buik echt mega, dus ik kon er al snel niet meer omheen, maar dat je helemaal niks in de gaten hebt... Wat zou dat enorm schrikken zijn!
Ook raar dat je na de geboorte van je zoon niet meteen bezoek mocht ontvangen! Bij mij stonden mijn ouders binnen een half uur op de verloskamer!
Zou wel stoer zijn als die Dalai Lama gelijk krijgt!

@orchideke: spannend hoor. Is wel typisch, van die rode vlekjes. Wie weet... Wanneer mag je testen?

@jansske: het is inderdaad heerlijk om zo dicht bij zee te wonen. Wil om die reden nooit weg hier. En als ik al ergens anders zou gaan wonen, dan zeker weer dicht bij zee. Op een of andere manier vind ik het ook een soort gevoel van vrijheid geven. En het is zo heerlijk, vooral 's zomers. Hoe voel jij je verder?

@romaty: ik heb ook geen prik in mijn been gehad om de placenta te laten komen, tenminste niet dat ik nog weet. Hij kwam bij mij ook voor mijn gevoel echt bijna meteen na de geboorte van Bas, dus misschien was er gewoon niet eens tijd voor. Ben jaloers als ik lees hoe ijverig jij bent in huis. Hoop dat ik het ooit nog eens zal leren! Wat bij mij wel scheelt is als ik mensen op bezoek krijg. Dan ga ik gauw aan de schoonmaak (in elk geval beneden). Dus moet ik maar vaak mensen uitnodigen...
Heb je al iets tegen de hooikoorts gekregen? Waardeloos als je er niks tegen kunt doen! Heb er zelf geen last van hoor, maar mijn man wel.

@yessie: spannend hoor!

@loks: moet ik ook maar eens gaan doen. Ik heb al wel 100 keer een weekplanning gemaakt wat het huishouden betreft, maar het nooit echt in de praktijk gebracht. Moet dat toch maar eens gaan doen. Kan me inderdaad voorstellen dat dat een goede stok achter de deur is. Dan heb je er ook een beetje overzicht in he? Ik was gister op een Mylene-party. Ooit van gehoord? Puur om een vriendin te plezieren ben ik daarnaartoe gegaan, maar dat is dus echt helemaal niks voor mij. Daar kun je allerlei schoonmaakartikelen kopen. Zegt er iemand die ook op die avond was: erg he, ik heb deze week mijn badkamer nog niet schoongemaakt... Ik kon haar alleen maar heel verbaasd en beschaamd aankijken... Een keer per week? Red ik nooit!!!!

@misslin: welkom!

@wendy-merle*: knap hoor, dat je het geslacht van jullie kindje vorige keer geheim kon houden! Denk dat ik het wel moeilijk zou vinden om het niet te vertellen!

Nou, ik ga effe lekker liggen. Denk dat mannetje nog een half uurtje slaapt. Lekker even toegeven aan de vermoeidheid. Heb vanochtend al opgeruimd en gezogen omdat de verloskundige langskwam. Best fijn dat dat nu gebeurd is!

Tot snel,
Lijnmaan

Hoi meiden,
Bij ons is de klusweek ook weer begonnen en ik moet zeggen dat ik er erg van heb genoten gister!

Meestal hoeft het van mij niet zo.  
Vandaag ben ik met m'n dochter naar het zwembad geweest. Ze heeft het heel erg naar haar zin gehad. Maar wat word je toch moe van zwemmen hè. Ze is in slaap gevallen op de bank dus ik ga haar zo maar in bed leggen.

@Maud. Dank je dat je vind dat ik leuk kan schrijven. Jij kan er ook wat van hoor.
Wat raar dat ze er bij jou in het zh niet aan konden beginnen om twee kleuren muisjes te hebben. Alsof dat zo veel werk is zeg. Pfft! Belachelijk.
Enne, volgende keer gewoon bezoek laten komen in het zh hoor! Het is jou kind en jou dag. Dus als je wil dat er mensen komen moet je ze gewoon laten komen. Tuurlijk hou je rekening met anderen als je op een zaal ligt. En je wilde je ouders bij je hebben. Logisch toch. Mijn vader kwam ook pas na het bezoekuur. Hij kon niet eerder omdat hij aan het werk was en daarna nog uit Rotterdam moest komen. Mooi niet dat ik hem buiten had laten staan hoor als de verpleging moeilijk had gedaan.
Heb je goed gedaan, op hun kosten naar Canada gebeld.
Inderdaad, het onderwijs heeft heel lang vakantie. Ik ben benieuwd hoe mijn dochter dat gaat vinden. 6 weken is toch eigenlijk vaak te lang voor kinderen vind ik. Wij gaan niet op vakantie maar gaan wel veel ondernemen. Ik werk maar heel weinig dus heb alle tijd voor haar.
Haha, ja inderdaad, als kinderen gaan praten en vragen om worstjes in de winkel schaam je je soms. Wat ons gebeurde op moederdag was ook wel genant. Mijn dochter kreeg van een van mijn schoonzussen een soort poppetje wat ze gratis bij de boodschappen had gekregen. (geeft niks dat het gratis was, het gaat om het gebaar) Mijn dochter maakte het open terwijl er niemand anders keek dan ik en keek echt zo van: Nou....., wat is dit nou voor saai ding? Dus ik vroeg zachtjes of ze het niet leuk vond. Nee, ze vond er niks aan. Dus ik zei zachtjes dat we het thuis wel weg zouden doen. Aan het eind van het bezoek wilden we net weg gaan toen mijn schoonmoeder het poppetje zag liggen en aan mij gaf. Dus ik: "Oja, dank u wel." Toen zei mijn dochter heel hard: "DAN GOOIEN WE DIE THUIS WEL WEG, HÈ MAM!"

@Romaty. Heb je nog iets van de dokter kunnen krijgen tegen de hooikoorts?

Nog even over die prik in het been na een bevalling.
Als je borstvoeding geeft krimt je baarmoeder eerder wanneer je flesvoeding geeft. Zou het zo kunnen zijn dat de moeders die vantevoren aangeven dat ze geen borstvoeding willen gaan geven zo'n prik krijgen? Ik weet niet wie wel en wie niet bv heeft gegeven maar misschien heeft het daar mee te maken?

@Au. GEFELICITEERD!!! ZWANGER!!!! Geniet ervan meis. Dringt het al tot je door? Heel begrijpelijk dat je toch bang voor van alles bent. Hopelijk kun je het een beetje los laten en genieten van je wangerschap.
Wij hebben van de week niks gemerkt van het onweer. Terwijl het hier ook heel heftig was heb ik gehoord.
Jeetje, was de kraamhulp beledigd dat jullie al boodschappen in huis hadden? Wat een raar mens zeg! Ze had beter een kookclubje kunnen beginnen met haar kookboek ipv de kraamzorg in te gaan. Gelukkig was de tweede hulp wel goed.

Ik heb nu tussendoor mijn dochter maar even in bed gelegd. Anders ligt ze te lang op de bank te slapen en is de kans groot dat ze wakker wordt als ik haar er straks pas in had gelegd.

@Yessie. Haha. Sorry dat ik moest lachen! Gewoon zeggen tegen je moeder dat je staat te kijken met je hoofd tussen de shampoo terwijl je staat te puffen.  Ik zie het zo voor me. Maar je verwacht ook niet dat de bevalling zo vroeg vantevoren al begonnen is natuurlijk. Gelukkig is het allemaal goed gekomen met Darren.
Spannend hoor, bijna je NOD.

@Loks. Ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Ik geloof ook in Derek maar heb er moeite mee dat er zoveel geld wordt verdiend. En dat dat dan op tv komt. (misschien) . Tuurlijk mag hij geld verdienen en wij kenden hem natuurlijk niet als hij niet op tv was geweest, maar toch..... Eigenlijk vind ik dat als hij het te heftig vindt voor tijdens die meeting met al die andere mensen erbij en hij zegd dat hij bij je thuis komt, dat dat dan zonder camera moet. Snap je? Beetje krom uitgelegd misschien. Ik vind dat de thuissessies niet op tv zouden moeten komen.
Wat knap dat je toch zo goed hebt doorgezet met de bv terwijl het zo veel pijn deed en moeilijk was. Ik heb altijd geweten dat ik bv wilde geven en ben er ook altijd van overtuigd geweest dat het ging lukken. Stom misschien maar zo voelde het. Misschien komt dat ook wel omdat mijn moeder vroeger toen ik net geboren was een borstvoedingsgroep had opgezet. Er was toen nog niks in die richting om moeders te helpen en ondersteunen met de bv.
Gelukkig ging het bij mij ook vanaf het begin helemaal goed. Heb nooit te weinig melk, kloven of ontstekingen gehad. Wel moet ik zeggen dat ik erg lang ben doorgegaan met bv. Op een gegeven moment wilde ik wel stoppen maar ik wist niet zo goed hoe. Heb jij een idee tot wanneer je er mee door wilt gaan?

@Orchi. Geeft niks hoor, als je bevallingsverhaal heel lang wordt. vinden we hier alleen maar leuk! Dus barst maar los.
Wat apart van die rode puntjes die groter worden als je zwanger bent. Je schreef dat je niet weet of ze altijd groter worden rond je NOD. Ik denk dat dat niet zo is hoor Orchi. Anders was het je toch echt wel eens eerder opgevallen.  Spannend!
Jammer dat die baan niks voor je was. Hopelijk vind je snel iets naar je zin.

@Jansske. Ik las dat jij ook naar Derek gaat. Wanneer ga jij? Toevallig ook 27 juni?

@Lijnmaan. Wij wilden niet weten wat het werd. Iedereen zei tegen mij dat het een jongetje werd. Zelfs toen ik een keer de bus in stapte zei de buschauffer: "Dat wordt een zoon!" Maar iedereen had het verkeerd. Het werd een dochter! Haha. Bij een volgende willen we het ook niet weten.

Liefs, mama 1977.

Terug
Bovenaan