Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

@ Loks: Wat grappig dat voorgevoel van jou! Ook al een voorgevoel over wat het wordt ?? haha... Ruben heeft het altijd bij iedereen goed gehad tot nu toe. Hij heeft altijd gezegd dat wij alleen maar jongens zouden krijgen.. nu zei hij gisteren ik heb opeens het gevoel dat het een meisje is... Hmmmm.. maar het maakt echt niks uit! Als alles maar goed gaat.. beide zijn heel erg welkom!

Ik zal morgen even goed lezen en op iedereen reageren!

Slaap lekker allemaal.. en de klussers, geniet er van! En wie weet! Duim weer voor iedereen!

hey meiden,

het is onwerkelijk! Maar na 30x controle en met ze tweeen minuten staren zijn we eruit!

Het is een streep.....wij zijn ZWANGER!!!!

Ingelooflijk, ik durf het niet te geloven. In 1x is het weer gelukt!

ik vind het wel erg ongemakkelijk voor de meiden in dit forum die er al wat langer over doen! Ik duim voor jullie...

Nu hopen dat alles goed is   en dat we na onze vakantie.....naar de verloskundige kunnen.

Yes....

Meiden,

het gaat goed hier!!! een ware zwangerschapsboom is hier gaande!!! NOT van harte gefeliciteerd!! Super zeg, en nu maar gaan gebieten!! Voel je je goed?

@au, raar het zo onwerkelijk, ik had dat deze 2e keer wel tot 12 weken geloof ik, helemaal omdat ik helemaal geen klachten had, behalve een moe zijn zo nu en dan!!
Voel jij je wel goed?

@mama1977, ik voel me goed hoor dank je!! merk nu wel op mijn werk dat als ik achter de computer zit ik  pijnlijke ribben krijg, de ruimte wordt immers steeds beperkter... maar goed, vind dat wel een rot gevoel maar het is niet anders!

@iedereen die het gevraagd heeft, voor de hooikoorts mag ik de normale tabletten niet slikken. Wel mag ik een soort oogdruppels gebruiken, dus dat scheelt al iets, en een neusspray zou mss ook mogen maar weer lang niet allemaal... dus dat ga ik ook maar proberen niet te gebruiken, pff wat een toestand allemaal! maar goed, we zien wel hoe ver we komen...

ga maar weer eens aan de slag!

x

Dag dames,

Weeral veel geschreven zie ik!!
Was gisteren naar het kruidvat geweest om testen te halen en dacht tja waarom doe ik eens niet een,eentje gedaan s'avonds ergens en negatief.
Was eigenlijk niet heel teleurgesteld,kan zijn dat ik te vroeg getest heb want mijn NOD is pas morgen en ja kan ook zijn dat ik gewoon niet zwanger ben.

Voel mij eigenlijk veel te "normaal" om zwanger te zijn,ga het gewoon afwachten en moest ik zaterdag toch nog niet ongi zijn dan zal ik de tweede test mss doen,maar smorgens dan.
Heb eigenlijk ook wel nog geen klachten om ongi te worden,normaal voel ik het aankomen maar nu voel ik niks,echt gewoon niks:)

Dus we wachten het hier gewoon effe af en we zien wel he.

Iedereen die zwanger is nen dikke proficiat!!

Weten jullie nog dat we er eens over bezig waren dat er tegen de zomer veel meer zwangeren zijn,wel het moet wel kloppen he,de lijst van de zwangeren groeit aardig,heel leuk!!

Liefs orchi

Hoi,

Ik zou gisteren nog reageren maar mijn moeder belde dat ze hun hond hadden laten inslapen (ik wist dat dit eraan zat te komen) en dit greep me meer aan dan ik gedacht had. Het was een golden retriever en hij is 14 en een half jaar geworden dat is erg oud voor dit ras hond. Hij had een tumor in zijn buik en was erg zwak. Mijn vader en Sybren hebben hem bij mijn ouders thuis begraven (mijn ouders wonen op een boerderij) dus daar zijn we gisteravond geweest en daarna had ik niet zoveel zin meer om nog te reageren. Ik had wel al alles tot gisteravond gelezen dus hier nog enkele reacties:

@ Au

GEFELICITEERD!!!!! Geniet ervan besef je het al een beetje nu?

Krijg je nu weer een keizersnede omdat je schrijf over je ontstoken wond de volgende keer beter. Wat een rare kraamverzorgster zeg! Echt niet professioneel.

@ Mama 1977

Tja die pantoffels, geweldig!! En het is een kind haha wat mooi, ik heb genoten van je verhaal!! Wel vervelend dat je zoveel bloed bent verloren. Wat een geweldig verhaal van je dochter met moederdag!!

@ JufMaud

Dat zijn allemaal taken die een kraamverzorgster hoort te doen hoor afhankelijk van het aantal uren zorg dat je hebt. Alleen de achterstallige was had ze niet hoeven weg te werken. Spannend hoor dat je denkt dat je je eisprong hebt gehad!! Ik duim voor je!! Fijn dat je zo lekker geshopt hebt! Ik kan me wel voorstellen ja dat je het moeilijk vind om niks te vertellen. Ik vertel nu wel aan een aantal vriendinnen dat we het wel weer zouden willen maar dat verwachten ze ook wel van ons dus het is natuurlijk ook een hele andere situatie!

@ Loks

Ach ja ik vond het eerst wel vervelend dat Sybren naar mijn aambei heeft gekeken maar het moest hij heeft sávonds de dokterswacht gebeld omdat ik helemaal overstuur was van de pijn . en ik wou gewoon niks meer voelen eigenlijk en slapen. Hij moest toen kijken of het ontstoken was want dan moest ik daar nog heen om er wat aan te laten doen dit was niet zo en toen mocht ik wel een slaaptablet en 2 paracetamol innemen maar ja we hadden geen slaaptabletten meer die had ik net terug gegeven aan de dokter die dag omdat ik me er niet lekker bij voelde om ze in te nemen ik werd er heel duf van en had het gevoel dat alles langs me heen ging en dat vond ik heel vervelend. Ik had ze toen al een paar dagen niet geslikt dus ik had zoiets van dan kunnen die wel terug. Tja toen kon sybren dus naar de dokterswacht om ze op te halen. En tijdens die keizersnede had ik het helemaal niet door dat ie af en toe meekeek, dat gaat dan langs je heen maar achteraf heb ik wel zoiets van nou had van mij niet gehoeven… Ach ja nu maakt het met niet zoveel meer uit.

@ Yessie

Haha ik zie je al staan met je hoofd tussen de shampoo! Maar pff heftige bavalling zeg! Wat knap dat jullie nu zo met het zwanger worden omgaan!! Maar toch spannend weer!

@ Lijnmaan

Tja ik vond het af en toe wel moeilijk maar wij noemden Merle ook nooit bij naam toen ze nog niet geboren was en ook niet ‘ze of zei’ we zeiden altijd het of hij haha! Eigenlijk wel apart maar ik was bang dat ik me anders wel zou verspreken. Ik ben van mening dat of je het nou bij de geboorte weet of tijdens de zwangerschap het is beide keren een verrassing en ik was heel erg bezig van hoe zou ze eruit zien. Ik had het heel vreemd gevonden als ze kaal was geweest ik had ook echt een hoofdje vol donker haar verwacht. Dat had ikzelf ook bij de geboorte (nu nog trouwens haha) terwijl sybren toch echt kaal was dus het had best gekunt 50/50

@ Not

Gefeleiciteerd!!!! Geniet ervan! En ik ben heel blij voor je hoor, ik vind het alleen maar leuk om te lezen en ik ben van mening dat als ik niet blij voor je kon zijn ik hier niet mee moet schrijven. Wel lief dat je aan ons denkt!!

@ Romaty

Wat vervelend dat je zo’n last hebt van de hooikoorts! Ik hoop dat het snel een beetje beter wordt. Ik weet wat het is ik heb er altijd in het vroege voorjaar enorme last van! Doe je het een beetje rustig aan?

@ Orchi

Spannend ik duim voor je!!

@ Iedereen

Die spuit is voor het krimpen van je baarmoeder en voor het loslaten van je placenta. Als je een keizersnede hebt gehad dan halen ze de placenta er gelijk uit en krijg je volgens mij geen spuit (dat weet ik niet helemaal zeker)

Hier begint de klusweek volgende week weer. Spannend!!!

Meiden ik ga ervandoor ff shoppen vanmiddag!

Xx Wendy

Status betekenis:   = Klusdagen.    = Wachtdagen.    =Ongi.     =Neutraal.           = Zwanger.

naam:                                    
ronde:                          
leeftijd:                  
NOD:                            
status:  

Yessie84
9
25  
25 mei  

Wendy-Merle
6
25  
21 juni

Orchideke
7  
24  
29 mei

Loks
2
24
31 mei

Denys
1  
24  
30 jan  

djurresmama
3  na mk
26
26 juni/3 juli

Deleve
2 na mk
28
7 juni?

Maud
2
35
12 juni

NOT
1
25
30 mei

Mama 1977
2  na 3mk
31
14 juni

Zonnetje 4        
1
25
20 mei

mvj
1
27
9 juni

Naam:
Leeftijd:  
Ronde:
Uitgerekend:          
Echo:                                          
Status:      

Berg-Driel      
27  
1      
14-08-09  
08-05-2009

Romaty
24  
1      
27-08-09  
11-06-2009
3d  echo

LindaG80
29  
3  
06-09-09  
13-07-2009
32  weken echo

Jansske
28
5
10-12-09
30-06-2009

Lijnmaan
30
1
10-01-10
19 juni 2009

Floor        
28
1
18-01-10
16 juni 2009

Chantal P
31
1
19-01-10
?

Daniellexx
24
6
21-01-10
?

JIG
30
5
29-01-10
9-6-2009

Au3
23
1
05-02-10 ?
26-6-2009

Hee ladies,
Even mijn afspraak voor de termijnecho in het overzicht gezet.
Voel me zo verrot!! Had gister en vannacht onwijs buikpijn. Maakte me zo'n zorgen! Was ook echt mega-misselijk, dus had een zware nacht. Vanochtend had in ineens een beetje diarree, dus waarschijnlijk heb ik me daar zo rot van gevoeld. Gelukkig! Ik ging al hele erge dingen denken... Nu gaat het redelijk. Heb wel keelpijn nu. Gewoon een beetje algehele malaise dus. Nou, ik ga effe op de bank liggen. Tot later!
Lijnmaan

hoi meiden,

even een kort bericht van deze kant.we gaan namelijk een lang weekend weg met de caravan.
even er lekker tussenuit.
ik ben   gewoon thuis bevallen maar ik kreeg die prikken niet.... gek he, zou dat per VK of ziekenhuis verschillend zijn?
ik ben algelopen vrijdagavond/nacht ongi gewordenen het was maandagochtend alweer over. vind het wel een beetje raar normaal ben ik bijna een week goed ongi nu had ik bijna niks. kon het met één verbandje per dag doen(niet gedaan wel vaker verschoond,zo weinig was het).
zal nog even met het ziekenhuis hierover bellen.
ben wel met vlagen misselijk en heb last van mijn borsten.
jullie horen het nog wel.

@orchideke: spannend hoor. Is wel typisch, van die rode vlekjes.Spannend hoor,  ik duim voor je!!

@Au3: Gefeliciteerd!! Fijn dat het zo snel is gelukt!

@mamma1977: wat zul je je geschaamd hebben bij dat popje! Ik vind dit soort dingen zó herkenbaar. Gelukkig kun je er later meestal  om lachen.

@Maud. Wat fijn dat je zo goed geslaagd bent met shoppen.het zal niet altijd even makkelijk zijn om iets leuks te vinden wat niet veel kost in die maat.

@NOT, van harte gefeliciteerd!! Super zeg.Geniet ervan! En ik ben heel blij voor je.

@lijnmaan,wel rot dat je je zo beroerd voelde. hoop dat het snel overgaat.

Status betekenis:   = Klusdagen.    = Wachtdagen.    =Ongi.     =Neutraal.           = Zwanger.

naam:                                    
ronde:                          
leeftijd:                  
NOD:                            
status:  

Yessie84
9
25  
25 mei  

Wendy-Merle
6
25  
21 juni

Orchideke
7  
24  
29 mei

Loks
2
24
31 mei

Denys
1  
24  
30 jan  

djurresmama
3  na mk
26
26 juni/3 juli

Deleve
2 na mk
28
7 juni?

Maud
2
35
12 juni

NOT
1
25
30 mei

Mama 1977
2  na 3mk
31
14 juni

Zonnetje 4        
1
25
20 mei

mvj
1
27
9 juni

Naam:
Leeftijd:  
Ronde:
Uitgerekend:          
Echo:                                          
Status:      

Berg-Driel      
27  
1      
14-08-09  
08-05-2009

Romaty
24  
1      
27-08-09  
11-06-2009
3d  echo

LindaG80
29  
3  
06-09-09  
13-07-2009
32  weken echo

Jansske
28
5
10-12-09
30-06-2009

Lijnmaan
30
1
10-01-10
19 juni 2009

Floor        
28
1
18-01-10
16 juni 2009

Chantal P
31
1
19-01-10
?

Daniellexx
24
6
21-01-10
?

JIG
30
5
29-01-10
9-6-2009

Au3
23
1
05-02-10 ?
26-6-2009

ik kom even niet vanwege dat ik tot dinsdag lekker weg bent. tot later en iedereen een goed en mooi weekend.

groetjes marianne

Hai lieve meiden,

Hier nog even een kort berichtje van mij, ik moet nog van alles inpakken, wassen en wil ook het huis nog wat schoon hebben voordat we morgen vertrekken. Heb alles gelezen en doe hier even een paar korte reacties.

@Romaty, wat goed dat je even bent gaan rusten alleen wel jammer dat het niet echt gelukt was. Balen zeg dat je van je hooikoorts zo'n last hebt.

@Wendy, Haha, wat grappig dat je schrijft dat je donker haar hebt, ik had je op een of andere manier blond voor gesteld, gek he. Heb je nog lekker geshopt?

@Maud, Nou spannend zeg dat je misschien je eisprong gevoeld hebt. de 2e ronde staat nog niet in de lijst van zwangere dus misschien is deze wel voor ons weggelegd. Het lijkt mij dat je het meteen verteld of samen met je man de test doet, of ligt dat aan mij, of zijn er ook moeders die het bv. pas na een week vertelle, kan ik me echt zo niets bij voorstellen. Wij delen in de winkel altijd banaantjes uit aan kinderen. Een keer zei een kindje tegen zijn moeder dat hij een banaantje wilde, zegt die moeder,'dat moet je even aan die mevrouw vragen'   toen heb ik gewoon gezegd dat we geen banaantjes hadden, vond dat zo stom. Als kinderen dat zeggen vind ik het wat anders want die  zijn gewend om een banaantje te krijgen, maar een moeder.

@Jannske, wat goed dat je wil proberen om bv te geven en als het niks voor je is dan stop je er toch gewoon mee. Wat ik wel vaak hoor is dat moeders dan dan smoesjes gaan bedenken dat het niet gelukt is. Maar je kan toch gewoon zeggen dat je je er niet lekker bijvoelt. Een vriendin van mij heeft er voor gekozen om flesvoeding te geven omdat ze ook denkt dat bv niets voor haar is. Ik respecteer echt haar keuze, maar vind het ook jammer dat ze dit moet missen, want ik vind het echt heel bijzonder.

@Not, gefeliciteerd!

@Au, nee heb geen voorgevoel over een jongen of meisje. Komt misschien nog. Wij hadden bij de zwangerschapscursus van iedereen bedacht wat het zou worden, we hadden het bij iedereen fout, behalve ons zelf echt grappig.

@Orchi, nou het klinkt allemaal erg spannend wat je zo opschrijft, ik hoop zo dat het goede voortekene zijn.

@mama1977, Ik wilde ook wel bv geven, maar had ook zoiets van ik zie wel hoe het gaat, lukt het wel dan mooit, lukt het niet dan ga ik gewoon over op de fles.  Maar ik had nooit gedacht dat ik zo fanatiek zou zijn. Ik weet niet hoelang ik nog door wil gaan. Ik merk nu dat als ze alleen s'ochtend drinkt het erg terug loopt dus het zal niet lang meer duren denk ik . Als ik nou zwanger wordt schijnt het ook veel minder te worden, dus wie weet. Tot hoelang ben jij door gegegaan?

Sorry voor degene die ik vergeten ben, maar moet nu echt verder hier. Morgen nog een ochtendje werken en dan heet mijn man als het goed is de auto ingeladen en kunnnen we meteen vertrekken, ik heb er zoveel zin in.
Ik heb steeds zo'n gevoel dat ik morgenochtend een test moet doen, misschien als mijn man dat ook wil dat ik er eentje waag, wie weet, ik houd jullie nog wel even op de hoogte als ik getest heb. Iedereen een heel fijn lang pinksterweekend! Dinsdag komen we weer terug, verwacht in de loop van de middag of begin van de avond.

Heel veel liefs Loks

Terug
Bovenaan