Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

Ha meiden,

Hebben jullie ook weer zo genoten van het mooie weer? Vanmiddag ben ik weer lekker met Max en mijn schoonzus met haar kindjes naar de kinderboerderij geweest en dat was heerlijk! Deze week had ik al 4 lange dagen gewerkt, dus was wel weer toe aan een Max-dagje.
Vorig weekend waren we bij een meertje geweest met zandstrandje. Max liep heel dapper het water in (terwijl hij letterlijk uit bad springt als ik de douche aanzet) maar viel toen voorover en tot mijn grote verbazing en schrik bleef hij gewoon liggen met zijn gezicht in het water. Ik had toch wel verwacht dat hij zelf weer op zou staan. Gek hè?

Om nog even terug te komen op het schoonmaken: dat is dus absoluut niet mijn ding. Ik vind het echt knap dat sommigen van jullie (mn Romaty) zulke fanatieke poetsers zijn.
Toen ik nog fulltime werkte hadden mijn man en ik een taakverdeling, waar ik me altijd netjes aan hield maar hij het aardig liet versloffen. Zijn taak was stofzuigen, maar hij vond 1 keer in de 2 weken meer dan genoeg. Not! Dit leidde vaak tot irritaties, vandaar dat we maar gekozen hebben voor een schoonmaakster. Die komt nu nog, al werk ik parttime. Zij komt om de week, de andere week doe ik het zelf maar het is ideaal!

Die prik waar jullie het over hebben heb ik nog nooit van gehoord. Ik heb hem ook niet gehad.

@au en not: van harte gefeliciteerd!!!!!!!! Dat is snel!

@Wendy: wat vervelend van de hond.

@romaty: wat lastig die hooikoorts. Ik heb er zelf ook last van en gebruik nu niets, maar ik heb nu voor mijn gevoel minder last dan toen ik niet zwanger was.

@maud: leuk dat je zo goed geslaagd bent voor schoenen. Dit is voor mij ook altijd een drama. Ik heb maat 42, maar neig naar 43. Dit betekent dat veel schoenen te klein vallen en omdat ik van mezelf al vrij lang ben (1.83) wil ik ook niet zo'n hoge hak. Ik koop mijn schoenen meestal bij Nelson, maar heb jij nog adviezen? Meestal hebben speciaalzaken alleen van die ouderwetse modellen.

Ik zit me nu al druk te maken of ik al dan niet borstvoeding ga geven (dwz proberen te geven). De vorige keer was dit zo'n drama, dat ik het nu eigenlijk niet eens meer wil proberen. Maar dit voelt weer verkeerd omdat bv het beste schijnt te zijn voor je kindje (maar zeker niet voor mij). Ik voel me dan een slechte moeder. Herkennen jullie dit?

Kus Linda

Heeey meiden,

@lijnmaan, ik voel me prima op het moment! Heb wel erg veel stess op het werk en ik merk dat ik me daar nu echt voor aflsuit. Sommige mensen op school kan ik echt niet meer zien, ik word zo moe van ze, erg he!

@mama1977, das wel moeilijk lezen hoor die kleine letters, maar ik heb dat inderdaad ook een paar x gehad, geen flauw idee hoe!! Wat een geweldig verhaal van je dochter met dat poppetje! Je zult je wel dood hebben geschaamd, haha!
Ik weet eigenlijk niet wanneer ik naar Derek ga! Mijn vriendin heeft de kaartjes gekocht, zal het eens navragen! Jij ging naar Den-Bosch he? Daar gaan wij niet heen dat weet ik zeker.

@jufmaud, spannend hoor die krampen! Hoop voor de niet zwangere dat jullie deze maand allemaal samen zwanger zijn (zou leuk zijn toch)!!
Hoe is het met lijnen? Lukt het je nog?!

@not, gefeliciteerd!!! Wat een geweldig nieuws zeg! Geniet er maar lekker van.

@Wendy, dat is niet niks he om een hond te laten inslapen! Kan me voorstellen dat het je toch meer aangreep dan je gedacht had. Sterkte.
Nog lekker wezen shoppen gister?

@Djurresmama, heel veel plezier met je weekendje weg! Je bent vast al weg haha!!

@Loks, je zegt het precies goed! Ik ga het gewoon proberen en vind ik het niks dan stop ik ermee! Kan een kolfapparaat van mijn vriendin krijgen, dus die hoef ik ook niet te kopen! Als het bevalt kan ik er na een week altijd nog 1 kopen! Nee, ik hou ook niet van smoesjes! Bij de 1e heb ik ook gewoon gezegd dat ik het niet wilde.
JIj ook een heel fijn weekend, geniet ervan.

@Yessie, jammer! Maar wel verstandig dat je er niet teveel mee bezig bent, al hou je het altijd in je achterhoofd!!

@Orchie, spannend hoor! 1 druppeltje zegt niets hoor, dat heb ik hier veel vaker gehoord.

@Danielle, wat fijn dat je collega zo positief reageerde! Moet voor je een hele opluchting zijn en wat lief dat kaartje!

@Romaty, wat heb je toch weer hard gewerkt zeg! Geeft een lekker gevoel he! Logisch dat je saggie wordt als er een mandje valt op je voorstoel, zou ik ook zijn hahahahaha! Zie je reactie al voor me!!

@Linda, ik heb me nooit een slechte moeder gevoeld, omdat ik geen borstvoeding gaf. Heb me er eigenlijk nooit druk om gemaakt. Je moet doen wat je zelf wilt.

Nou even in het kort mijn verhaal van deze week, want daar was ik eerder ook al niet aan toegekomen!

Maandagnacht rond een uur of 1 zouden onze vrienden thuis zijn van het weekendje weg naar Monaco. Senna sliep bij mijn ouders. Uiteindelijk kwamen ze pas om half vijf thuis, pffff! Ze mochten door het noodweer niet uit het vliegtuig. Daarna wilde ze de auto ophalen, die ze daar hadden geparkeerd, waren ze de autosleutels kwijt. Zijn ze met een taxi naar huis gekomen (daarom duurde het allemaal zo lang).

Maandagochtend op het werk rond kwart voor elf waren we met alle klassen aan het buitenspelen zoals altijd. Zien we de directeur aan komen hollen en die roept een leerkracht en zegt erbij spoed. Blijkt dat een leerkracht is neergevallen met een epileptische aanval (waarschijnlijk). Ze hadden net smt-vergadering. Ambulance gebeld en die kwam. Alle kinderen moesten dus snel naar binnen! Heel gedoe, maar uiteindelijk is ze naar huis gestuurd en moet ze vrijdag komen voor scans etc. Wat schrik je dan zeg! Vorig jaar is dit ook al gebeurd en is ze geopereerd. Spannende tijden voor haar en haar familie.

Gister heerlijk wezen bbq-en, omdat vriendlief oom 50 jaar was geworden. Senna meegenomen en een campingbedje maar slapen ho maar! Zijn na 5 x uit bed gehaald te hebben, maar naar huis gegaan!
Vandaag heerlijk gewerkt en genoten van het weer.
Nu ga ik ff heerlijk tv kijken en dan slapen!!

xxx

Hallo allemaal,

Deze morgen toch ongi geworden,eindelijk,was echt niet leuk zo die onzekerheid,nu weet ik tenminste hoe het zit.
Dan maar op naar ronde 8!!

Liefs orchi

Status betekenis:   = Klusdagen.    = Wachtdagen.    =Ongi.     =Neutraal.           = Zwanger.

naam:                                    
ronde:                          
leeftijd:                  
NOD:                            
status:  

Yessie84
9
25  
25 mei  

Wendy-Merle
6
25  
21 juni

Orchideke
8  
24  
22 juni

Loks
2
24
31 mei

Denys
1  
24  
30 jan  

djurresmama
3  na mk
26
26 juni/3 juli

Deleve
2 na mk
28
7 juni?

Maud
2
35
12 juni

NOT
1
25
30 mei

Mama 1977
2  na 3mk
31
14 juni

Zonnetje 4        
1
25
20 mei

mvj
1
27
9 juni

Naam:
Leeftijd:  
Ronde:
Uitgerekend:          
Echo:                                          
Status:      

Berg-Driel      
27  
1      
14-08-09  
08-05-2009

Romaty
24  
1      
27-08-09  
11-06-2009
3d  echo

LindaG80
29  
3  
06-09-09  
13-07-2009
32  weken echo

Jansske
28
5
10-12-09
30-06-2009

Lijnmaan
30
1
10-01-10
19 juni 2009

Floor        
28
1
18-01-10
16 juni 2009

Chantal P
31
1
19-01-10
?

Daniellexx
24
6
21-01-10
12-06-09

JIG
30
5
29-01-10
9-6-2009

Au3
23
1
05-02-10 ?
26-6-2009

Hoi,

@ Djurresmama

Leuk weekend gehad???

@ Loks

Leuk weekend gehad? En nog getest?? Nou nee heb echt donker haar (met geverfde blonde lokjes) haha! Ik heb een nieuwe broek besteld, dezelfde die ik nu heb hij zit zo lekker vandaar.
Wij doen altijd samen een test en anders zou ik Sybren direct opbellen. Hij zou het echt niet leuk vinden als ik niks zou zeggen, het is ook zijn kind toch?

@ Juf maud

Dank je ik ben niet echt een dierenvriend maar ik moest vandeweek toch wel even slikken. Sandy (zo heette de hond) zou in dec. 15 zijn geworden dus ja we hadden m vanaf mijn 10 e dan hoort het op de een of andere manier bij je of zo. Maar ik heb er wel vrede mee pff bijna 15 dat is een hele leeftijd voor een golden retriever! En idd zo’n bed is een goede oplossing voor de bevalling ja! Dan moet het ook wel maar ach ja dat verschonen dat moet je thuis ook zo doen dacht ik dan altijd maar. Ach elke kraamzorginstelling en elke kraamverzorgster is anders. Het gaat erom dat je een fijne kraamweek heb gehad dat is het belangrijkst toch?

@ Orchideke

Vervelend dat je ongi bent geworden maar idd die onzekerheid is ook vervelend!

@ Yessie

Ach wat jammer dat je ongi bent geworden. Ik snap je heel goed hoor dat je de knop om wilt zetten je moet doen wat voor jou goed voelt!

@ Danielle

Niet boos worden… Ik heb smakelijk gelachen om je hormoonverhaal!! En wat een lieve reactie van je collega! Zie je nou wel dat je het beter maar van tevoren kunt zeggen?

@ Linda

Dank je.
Ik snap je verhaal over het geven van borstvoeding wel. Als kraamverzorgster hoor ik idd te zeggen dat het het beste is voor de baby maar ik vind dat dit niet in alle gevallen zo is. Vaak zie je dat als het bij een eerste niet lukt mensen (net zoals jij) er tegenop zien en daardoor gestrest zijn en dan lukt het vaak niet. De baby voelt dit heel erg goed aan. Als je nou eens met jezelf afspreekt dat je het probeert maar als het niet lukt over gaat op fles dan ben je misschien wat rustiger, heb je het geprobeerd en als het niet lukt is dat ook niet erg flesvoeding is tegenwoordig een heel goed alternatief hoor! Ikzelf heb toen ik zwanger was van Merle altijd gezegd dat ik het ga proberen maar bang was dat het niet zou lukken In mijn familie is het nog geen een vrouw gelukt (allemaal te weinig voeding of geen voeding) Ik weet nu dat ik wel voeding heb gehad ondanks de pilletjes die ik heb gekregen om het tegen te gaan dus ik sta er nu bij een volgende wel meer achter. Ik hoop dat je eruit komt en laat je in elk geval niks aanpraten jij moet het doen dus je moet helemaal achter je beslissing staan en voel je in elk geval niet schuldig over je beslissing! Alles is goed, en je bent geen slechte moeder, je kiest juist voor wat het beste is voor je kindje!!!!

@ Janske

Jeetje wat een verhaal over je collega!! Schrikken zeg!

Meiden wat een heerlijk weertje he! Ik ga vanavond naar een reünie concert van de kast en morgen hebben we familiedag dus kortom een heel leuk weekend! Vanmiddag nog even de ramen van buiten schoonmaken (er waren een aantal vogels die dachten dat ze erdoorheen konden vliegen, helaas niet gelukt, en er waren een aantal vogels die dachten dat ze hun behoefte ertegenaan moesten plakken bah!!) en stofzuigen dan douchen en vanavond vroeg weg!

Fijn weekend voor iedereen!!

Xx Wendy

Dag Meiden!

Ik heb de laatste dagen tussen alles door wel meegelezen, maar niet echt gereageerd. Ik heb 2 dagen ontzettende last van krampen gehad.. Dacht even dat het totaal mis zou gaan. Het klinkt misschien heel raar maar het begon met steken links van mijn navel.. heel fel en branderig.. daarna met liggen, opstaan, bukken etc etc het gevoel dat er iets scheurde in mijn buik.. Ik heb het idee dat mijn baarmoeder zich langzaam aan het oprekken is en daar zit natuurlijk ook een litteken op.. het leek wel alsof dat littekenweefsel niet helemaal mee wilde werken en dat zo'n pijn gaf.. Ik weet niet of mijn theorie ergens op slaat hoor! Heb natuurlijk  mijn gewone keizersnede litteken en een litteken van een rugoperatie en ik dacht dat trekken echt daarvan te herkennen..
Is er iemand die ook zoiets gevoeld heeft?

Nu ben ik weer een stuk opgeknapt.. Gisteren hebben Luca en ik gewinkeld en toen we thuis kwamen heeft hij 3 uur geslapen.. ik had zo'n pijn van het hem naar boven tillen dat ik ook lekker ons bed ingegaan ben en 2 uurtjes geslapen heb! Heeft echt geholpen.

NOT: Weet niet of ik het al gezegd had; maar   GEFELICITEERD!!

Orchideke: Jammer zeg! Maar duidelijkheid is ook wel fijn.. Duimen voor ronde 8! Zomer is altijd een vruchtbare periode dus wie weet!

Wendy: Wat vervelend zeg van de hond! Is ook heel aangrijpend hoor! Heel normaal dat je er meer last van hebt dan je misschien had gedacht.

LindaG89: Wat luxe een schoonmaakster! Die wil ik ook wel! Heb er al een paar keer over nagedacht. Ik werk 3 volle en 2 halve dagen en het is wel pittig. De moeder van een vriend van Ruben zit best wel krap en maakt een aantal huisjes schoon om een beetje rond te kunnen komen. Laatst was ze een beetje in paniek omdat een klant opgezegd heeft (tjsa recessie..) en vanaf dat moment had ik eigenlijk al zoiets van hmmm.... Ik heb rechten gestudeerd (en makelaardij) en heb haar laatst een paar avonden geholpen met brieven ontcijferen en schijven van en naar advocaten, notarissen etc. En toen ik even diep in een brief zat en zij dacht ik buiten stond te roken heeft ze onze afwas snel weggesopt.. Ze wilde iets terug doen.. Dus ik denk dat we haar wel vragen vooral als ik meer naar het einde ga.. Mijn moeder doet ook wel de was als ze bij ons oppast dus dat is ook wel lekker.. Voor de rest hebben we er allebei een hekel aan maar ik kan niet gaan zitten als het huis niet aan kant is.. gelukkig heeft Ruben dat ook en als ik heel druk bezig ben raakt hij ook gemotiveerd en zijn we er samen zo doorheen de spelletjes met Luca helpen mij ook om het leuker te vinden..

Over de borstvoeding; ik vond het van te voren helemaal niks en riep iedere keer dat ik geen Melkunie Koe was.. maar was vastbesloten om het te gaan geven.. na een keizersnede duurt het langer voordat het op gang komt.. Luca wel 3 dagen lang 9 keer aangelegd.. nou hij dacht echt wat moet ik hier mee?! Hij probeerde het niet een hij draaide zijn hoofd om en ging slapen of bleef hongerig huilen.. zelfs met speentje erop geprobeerd.. niks werkte.. toen ik net thuis was en 's avonds naar bed zou gaan schrok ik me kapot.. Flinke stuwing.. Pamela Anderson was er echt niks bij! Kon 4 dagen geen normaal shirt of blouseje aan.. op aanraden van de vk gekolft.. Wat doet dat zeer als je zo een stuwing hebt zeg! Ik heb echt een hoge pijngrens maar kon alleen maar huilen.. toen heb ik besloten te stoppen.. Die aanmaakvoeding wordt ook steeds beter en hij at intzettend goed. Ik wil het straks als alles goed gaat een poging geven maar als het weer zo een fiasco wordt stop ik gelijk.

Romaty: wauw wat ben je er toch druk mee, neem inderdaad ook maar lekker je rust af en toe! Wat doet je vriend voor werk?

Jansske: Wat vervelend voor je collega! En inderdaad goed dat de kids gelijk naar binnen geloods zijn.. Vervelend van die autosleutels voor je vrienden zeg.. wat zullen die gebaalt hebben!En in dat noodweer moeten landen.. bah.. zolang je boven de wolken zit is er niks aan de hand maar.... En dat met Senna: heel herkenbaar.. Wij hadden donderdag een familie BBQ.. Luca heeft een eigen kamertje bij mijn moeder (mijn oude) en we probeerde hem in bed te krijgen maar hij was zo enthousiast en vol indrukken.. er was geen rem op te zetten.. We gingen een even rennen in de tuin (ik moest hem tillen en dan naar iedereen toerennen en dan roept hij heel hard boe en schreeuwt het uit van het lachen..) en toen begonnen mijn buikkrampen en zijn we maar lekker naar huis gegaan.. de motor was gestart en Luca sliep..

Nou ik ga even de dossiers verzamelen.. moet zo de buitendienst in.. hele middag bezichtigingen.. warme auto.. misselijk haha.. Maar komt goed!

Iedereen die wel vrij is! Geniet van het heerlijke zonnetje!

Alleen ff voor Orchi,

ik kwam speciaal even langs omdat ik nieuwsgierig was naar je test. Ik heb nog zó aan je gedacht gisteravond en vanmorgen.
Ik baal er echt gewoon van dat het niet zo heeft mogen zijn...
Het is idd fijn dat je onzekerheid nu weg is maar we hadden het liever met een ander resultaat gehad meissie!
Veel   en een dikke  !

Vanavond reageer ik op de rest, ga nu nog even lekker met mijn boek in de tuin zitten. Nu Ruben er niet is kan ik even ongestoord lezen!

Veel liefs,
Maud

Terug
Bovenaan