Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

Hoi meiden!

weer een werkdag voorbij, de dagen vliegen voorbij zo!
Morgen gaan we waarschijnlijk met mijn schoonouders en schoonzus naar Makado, een groot overdekt winkelcentrum hier een half uurtje vandaan. Gewoon wat wandelen, shoppen en een hapje eten. het is er mooi gelijkvloers en vlak, dat is wel zo makkelijk met mijn schoonmoeder in de rolstoel.

Zo, eens even kijken of er wat te reageren valt,  haha, alsof dat niet zo zou zijn!

@Audrey, leuk en moeilijk hè, zo'n etentje waar jij zit met een groot geheim, letterlijk van binnen! En wat lekker zo'n dagje huishoudvrij! Ik heb al een paar woensdagen niets gedaan , maar dan dus wel op andere dagen!
Oh, dat herken ik zo !! Ik kan echt zo blij zijn als een kind met iets nieuws!! Wil het dan ook het liefst meteen aan, op of in (kleding, hoofddeksel, oorbellen), en als dat dan niet kan, kan ik bokken als een klein kind.... Vanmorgen ook, ik baalde zó dat ik mijn nieuwe sandalen niet aan kon! Wie weet morgen! Hihi, ik dacht dat ik daar redelijk uniek in was maar dat is dus niet zo!
Geniet samen met je Ruben maar lekker van dit heerlijke nieuwtje, het is je van harte gegund!!

@NOT: lieve meid, wat heerlijk voor je!! Een hele dikke proficiat!! Je hoeft je voor mij niet te schamen hoor! (Hoor mij, ik zit pas in ronde twee). Tuurlijk, eerlijk is eerlijk, ik zou graag bij het paarse rijtje horen, maar mijn tijd komt vast ook nog wel! Dus nee hoor, niet schamen maar lekker genieten!

@Romaty: fijn dat de oogdruppels goed doen meis! Vincent heeft daar ook baat bij en idd ook bij de neusspray, dus dat is zeker de moeite van het uitzoeken waard!
Heb je al een keer kunnen genieten van je schoongeschrobte tuinstel? (Dat was jij toch hè?) Dit weekend moet het ervan kunnen komen!

@Orchi, ik hoop dat deze ronde voor jou mag zijn meis! Je bent er al weer een tijdje mee bezig. Het gaat idd tegen de zomer, dus wie weet 'boomen' we straks allemaal mee. Dat lijkt me het allermooiste, dat er een moment komt dat we allemaal in verwachting zijn....

@Wendy, gecondoleerd met het verlies van de hond van je ouders. Ik heb zelf nooit een hond gehad maar ik weet van anderen dat ze je heel na kunnen staan.
Ik heb ook een drietal vriendinnen op de hoogte gebracht van onze wens, dat heb ik echt nodig om er af en toe over te praten. Het zijn gelukkig ook alle drie meiden die niet elke dag gaan lopen vragen: en, ik het al zover? Want daar zou ik helemaal kriegel van worden geloof ik.
En over de kraamhulp, bij ons werd vooraf specifiek gezegd dat een laag bed (normale hoogte ) absoluut niet door de kraamhulp verschoond zou worden. Ook zou ik in dat bed niet geholpen worden. Dus toen hebben wij speciaal voor de bevalling en de kraamtijd een seniorenbed bij het groene kruis gehuurd.

@lijnmaan, hè, dat is vervelend meis, ik hoop dat je snel een beetje opknapt! Ik kan me voorstellen dat je je dan sneller zorgen maakt. Dat heb ik ook gehad bij Ruben. Ik heb genoten van mijn zwangerschap maar was ook blij toen Ruben eenmaal gezond en wel in mijn armen lag!

@Marianne, wel wat vreemd zo'n korte ongi, tja, ik had dat toen ik zwanger was van Ruben. Toen dacht ik ook dat ik ongi geweest was maar gewoon heel kort maar toen bleek ik later dus gewoon zwanger te zijn!
En wat heerlijk een paar dagen weg! Blijven jullie in het land? Het werkt iig goed mee de komende dagen. Geniet ervan!

@Loks; lekker hoor, een paar daagjes weg, ga er maar lekker van genieten! En ja hoor, ik wil best die 2e ronde voor ons reserveren in het lijstje van zwangeren! Het zou wel lachen zijn, ik ben op 15 maart jarig, Ruben op 17 maart en de volgende zou dan ook een maart kindje worden denk ik!
Oho, dat zeg je als moeder toch niet? Ik zeg altijd dat hij dat niet mag vragen! Hij krijgt wat als hij wat krijgt en dat is de ene keer wel en de andere keer niet!
Ik heb het wel eens gepresteerd om het hem te leren om nee te zeggen.
Toen was hij al de hele tijd aan het jengelen en zeuren om een worstje bij de slager. Toen de verkoopster vroeg of hij een worstje mocht heb ik keihard nee gezegd. En daarbij tegen Ruben gezegd: 'kindjes die zeuren krijgen van mamma niks'.   De verkoopster vond het wel goed van me maar een mevrouw achter me meende zich ermee te moeten bemoeien. Of dat soms de nieuw manier van opvoeden was. Toen heb ik me heel kalm omgedraaid en tegen de mevrouw gezegd: 'nee mevrouw, het is míjn manier van opvoeden, want het is míjn kind. En ik leer míjn kind op deze manier dat het nergens om mag zeuren'. En toen zei Ruben heel mooi: 'en dat doet mijn mamma heel goed hoor!' Nou toen kwam ik helemaal niet meer bij, die zin uit een kereltje van 2,5!
En meissie, ik duim héél hard dat deze tweede ronde jouw ronde mag zijn!

Meiden, allemaal een dikke   en tot laters!

Liefs,
Maud

Hoi dames,

Vandaag mijn NOD en deze morgen niks te bespeuren,een uurtje na opstaan ging ik plassen en had ik 1 druppeltje bruinverlies afgeveegd.
Nu een paar uur verder niks meer te bespeuren.
Dus denk dat mijn ongi toch zal doorbreken aangezien ik toch die ene druppel bruinverlies had,is in ieder geval geen goed teken,dus we wachten hier gewoon maar af.
Het rare is heb niks maar dan ook niks ongi gevoel,anders voel ik het altijd aankomen.
Liefs orchi

Hey meiden. Ik ben ongesteld geworden. Helaas.
Ik schrijf verder niet zoveel mee, ik probeer er niet zoveel mee
bezig te zijn, en jullie schrijven zoveel dat hou ik niet bij.
Wil wel alle zwangeren feliciteren!!
Ik ben erg blij voor jullie.

Liefs yessie

Heey meiden!

Weet dat ik een paar dagen niet geweest ben. Het voelt als een jaaar! Zal mijn leven beteren, want ik moet zeggen dat ik jullie echt mis als ik niet meelees of schrijf!
Naar ik was echt zo moe! Wat dat betreft is het besef dat ik zwanger ben wel binnen gekomen hoor. En mars is ook al weer aan het mopperen dat ik zo onaardig ben! hihi ik weet nog dat hij een paar maanden geleden, toen we misschien dachten dat ik zwanger  was zei: "Nou ik denk het niet hoor. Je doet nog veel te aardig." Ahum, daar is hij behoorlijk op terug gekomen. Gisteravond zei hij zelfs: "Leuk hoor, zwanger zijn!" Maar dat hoorde ik, dus ik huilen. "Ik kan er toch ook niks aan doen." en "Jij wilde toch ook nog een baby." Toen de hormonen bui weer  overwaaide moest ik gewoon zo hard om mezelf lachen! Echt het klasieke voorbeeld van een zwangere vrouw!  

Ik heb het afgelopen dinsdag tegen mijn collega verteld. Zij had die woensdag ervoor een punctie gehad en zaterdag de terugplaatsing. Volgende week donderdag gaan ze een ze  een zwangerschapstest doen in het ziekenhuis. ik spreek haar zoveel en ik voelde me zo huichelachtig dat ik het an mezelf gewoon moest vertellen. De hele dag zat ik er al tegen aan te hikken, maar toen iedereen weg was en zij ook weg wilde gaan zei ik toch maar dat ik ze even moest blijven zitten want ik wilde haar iets vertellen. "Oh, dan weet ik het al. Gefeliciteerd!" Ze reageerde echt zo lief! Dat ze het mij ook echt gunde en dat ze zo'n goed gevoel had over deze terugplaatsing dat we straks samen wel zwanger zouden zijn enz. Dus toen moest ik weer huilen! (Echt die hormonen... grrr) En gisteren vond ik ineens een kaartje op mijn bureau met daarop: Gefeliciteerd je bent zwanger! Met een lief tekstje erbij.
Toen ook maar aan de directeur verteld. Die was ook blij voor ons, gelukkig, maar zei wel als grapje:"Maar dat hadden we niet afgesproken, he?"
Ik heb zelfs de kleine  spruit alvast ingeschreven bij het kdv waar onze Mel ook naar toe gaat. Er was nog maar 1 plekje op de dagen die  wij willen dus ik heb hem maar meteen gereserveerd.  

Oh ja, over die spuit, ik heb hem ook niet gehad. Ben in het ziekenhuis bevallen maar bij mij kwam de placenta echt meteen! Binnen  4 minuten geloof ik. Dus misschien scheelt dat wel.

melanie is wakker dus ik ga nu naar haar toe. Zal volgende  keer weer op jullie reageren!  

Liefs, Daan

Status betekenis:   = Klusdagen.    = Wachtdagen.    =Ongi.     =Neutraal.           = Zwanger.

naam:                                    
ronde:                          
leeftijd:                  
NOD:                            
status:  

Yessie84
9
25  
25 mei  

Wendy-Merle
6
25  
21 juni

Orchideke
7  
24  
29 mei

Loks
2
24
31 mei

Denys
1  
24  
30 jan  

djurresmama
3  na mk
26
26 juni/3 juli

Deleve
2 na mk
28
7 juni?

Maud
2
35
12 juni

NOT
1
25
30 mei

Mama 1977
2  na 3mk
31
14 juni

Zonnetje 4        
1
25
20 mei

mvj
1
27
9 juni

Naam:
Leeftijd:  
Ronde:
Uitgerekend:          
Echo:                                          
Status:      

Berg-Driel      
27  
1      
14-08-09  
08-05-2009

Romaty
24  
1      
27-08-09  
11-06-2009
3d  echo

LindaG80
29  
3  
06-09-09  
13-07-2009
32  weken echo

Jansske
28
5
10-12-09
30-06-2009

Lijnmaan
30
1
10-01-10
19 juni 2009

Floor        
28
1
18-01-10
16 juni 2009

Chantal P
31
1
19-01-10
?

Daniellexx
24
6
21-01-10
12-06-09

JIG
30
5
29-01-10
9-6-2009

Au3
23
1
05-02-10 ?
26-6-2009

@ Yessie: Wat jammer, meis!

@ orchi: ik wil je geen valse hoop geven, maar bruin verlies was bij mij geen slecht teken... En bij Floor en Chantal volgens mij ook niet. Als het bij bruinverlies blijft over een paar dagen toch nog maar een testje doen dan maar?

Hallo yessie,

Las je berichtje net,vind het zo spijtig voor jou maar vind het goed dat je er niet veel mee wil bezig zijn,heb dit na vorige maand ook besloten,en voel mij er veel beter door,ik dacht gewoon aan niks anders meer.
Nu is het echt veel leuker.

Dames nu ben ik weer aant nadenken:)
Stel dat de ongi toch niet doorzet en ik verder geen bruinverlies heb,zou ik dan morgenvroeg een testje doen of zou ik gewoon nog verder afwachten?
Wat denken jullie?

Liefs orchi

Hoi meiden!

Er is vandaag niet zo heel veel geschreven, iedereen lekker van het weer genoten?

@Yessie: ach meissie wat vervelend voor je. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het voor je is. Ik raakte van Ruben pas zwanger in ronde 13... Eigenlijk had ik de moed al opgegeven en zaten we net in de mmm, en toen kwam Ruben als een cadeautje. Het is je ooit eerder gelukt dus ik hoop van ganser harte dat het je nog een keer gegund is. Je hoeft je absoluut niet te verontschuldigen over het niet schrijven of niet langskomen. Ik kan me goed voorstellen dat je de knop nu even om wilt zetten. Doe wat je goed acht en je weet ons te vinden als je ons nodig hebt! Veel liefs en een dikke zoen meissie!

@Orchi: ik hoop voor je dat het niet zo is maar de tekenen zijn er idd wel.... Hoewel ook weer niet want je mist de voortekenen.  De tijd zal het moeten uitwijzen, hoe moeilijk dat ook is. We zijn er voor je meissie!!
Ik lees nu net het berichtje van Daniëlle, dus ja, ik zou idd morgen eens testen. het kan ook gewoon een laatste restje zijn dat je lichaam nog even moet verlaten.
Ik duim mijn vingers zo'n beetje fijn voor je, ik zou het echt súper vinden als het je gelukt was deze keer, je wacht er al lang genoeg op!

@Daniëlle, fijn dat je er weer bent! Ik kan me voorstellen dat je even niet komt als je moe bent... Fijn dat je weer een beetje bij bent. Tja, we kletsen hier wat af he meissie.
Wat kunnen hormonen doen met je lijf hè? Haha, die opmerking van Mars is echt leuk! En hij had nog gelijk ook!
Wat fijn dat je collega zo fijn reageerde! En ik hoop heel hard voor haar mee dat deze terugplaatsing raak mag zijn!
En die 'grapjes' van de directie kennen wij ook. Ze zijn grappig bedoeld maar hebben vaak een ondertoontje. Wanneer wil je het je collega's gaan vertellen?

Wanneer doen jullie dat? Ik heb met Ruben bij de familie niet gewacht, maar het na een week of twee verteld en de collega's wel met 12 weken (maar daar zaten wel 6 wkn vakantie bij).
Er zijn bij ons trouwens weer twee collega's zwanger! Een klassenassistente en de vriendin van de adjunct. Wel weer heel leuk.
Dit jaar zijn drie collega's van een meisje bevallen op, houdt je vast: 21, 24 en 25 maart! Die zijn dus ècht samen zwanger geweest!

Ruben logeert vannacht bij mijn schoonzus dus wij mogen lekker uitslapen morgen!
Ik ga zo even zondigen met een appelflap. Ik heb deze week eigenlijk amper gezondigd (oké, een ijsje in de stad, maar dat was het ook) maar volgens mij niet verder afgevallen. Maar allé, ook niet aangekomen hè, en dat is ook weer fijn!

Meisjes, tot later!

Liefs,
 Maud

Het is hier inderdaad een beetje stil geweest, maar volgens mij zijn er een heel aantal een lang weekend weg, en ja het mooie weer helpt ook goed mee, ben zelf ook weer heel de dag in de weer geweest!

Heb zelf ook tot en met dinsdag vrij, heerlijk hoor!
Heb vandaag ff gauw de badkamer gepoetst, ben langs de drukker geweest voor geboorstekaartjes (moeilijk weer hoor), heb het zwemabbonnement opgezegd want tygo viund er toch zoveel niet aan en voor mij wordt het langzaamaan te zwaar, heb een giga was weggestreken, heb zowaar een uurtje op bed gelegen!!! en daarna ben ik even naar het tuincentrum geweest (toen ik de plantjes thuis aan het uitladen was viel een mandje om op de voorstoel, alles onder de bloemen, potgrond en steentjes, daar word ik dus wel chaggi van van op zijn zachtst gezegd, dus toen ook maar gelijk de auto gestofzuigd, en heb vanavond nog even alle plantjes in de potjes gedaan en water gegeven....
En nu ben ik kapot (gek he...... hihi)

Morgen krijgen we vrienden op bezoek die we ooit op bali (indonesie) ontmoet hebben, echt super gezellig, heb vandaag maar alvast wat bbq vlees gehaald, want ik denk dat we morgen maar eens gaan bbqen, en daarnaast moeten we morgen even naar de makro, boodschappen doen en een begin maken aan de babykamer, pff druk druk druk....
Heb me al voorgenomen dat ik zondag niets ga doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!

@orchi, spannend zeg, wel of niet ongi.... en al die tekentjes daar word je helemaal gek wel, wel/niet/wel/niet..... pfff, meid ik duim voor je mee!!

@danielle, meid ik ben inmiddels gewend aan de hormonen en mijn vriend ook, maar oh ze blijven lastig!! Ik nog steeds om niets janken of juist heel boos, of heel blij worden, echt om gek van te worden!!!
Wat goed dat je het je collega hebt verteld, hoop heel erg voor haar dat het voor haar ook zo mag zijn, maar wat fijn dat ze lief reageerde, dat is toch een opluchting!!
Vervelend he die moeheid, ik dat nu gelukkig niet meer, maar ik raak nu lichamelijk snel vermoeid, begin te merken dat die buik toch een beetje lastig wordt nu....

@yessie, jammer meis, toch ongi!! maar meid, vind het heel knap dat je zo afstand ervan neemt en maar ziet waar het schip strand, super!!

@maud, heb bewondering voor jou, echt waar... Jij bent altijd even attent en lief, en begripvol en etc.etc.etc voor iedereen hier!! Echt super vind ik dat!
Lekker zeg een appelflap, zit nu achter de computer met een kop thee en een stroopwafel, ook lekker!!
Ik heb bij beide zwangerschappen gewacht tot 12 weken, wij vonden het heel leuk om nog een even een geheim voor ons tweeen te hebben, en daarbij vinden wij het niet fijn om als het misgaat dat met iedereen te moeten delen, maar goed dat is wel heel persoonlijk!!
Heb trouwens nog niet genoten van de tuinset, maar dat gaat morgen helemaal goed komen, en nu er ook weer nieuwe plantjes staan is het dubbelop genieten!

Ben benieuwd hoe laat mijn vriend thuis komt... hij is vancht niet thuis geweest, en normaal komt hij vrijdags pas 's nachts thuis maar waarschijnlijk werd het vandaag een uurtje of 10 a 11, maar goed het blijft afwachten, en anders merk ik het vanacht wel als hij weer in bed kruipt..

meiden, een prettig weekend en geniet van het mooie weer!!

dikke kus

Terug
Bovenaan