Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

Hallo meiden!!

hè, niks zo lekker als na een inspannende dag werken even lekker achter de pc, lezen hoe het met mijn vriendinnen gaat.

En wat zie ik nu? .
Er komen zoveel   complimentjes mijn kant op. Dat is zó lief van jullie! Pfff wordt er helemaal week en emo van....
Jullie hebben het aan jezelf te danken hoor, je krijgt wat je geeft!

Pff stelletje gekke meiden, mij hier een beetje aan het janken maken (Vin kijkt me nogal raar aan hierzo...)
Volgens mij heb ik ècht last van mijn hormoontjes hoor! Ik ga uit van een infectie maar ó wat zou ik blij zijn met een andere reden.... Morgen naar de ha, tozh ff die infectie laten checken, jullie horen het hè!

@mamma1977, vervelend dat je man zo'n pijn heeft! Wat heeft hij dan precies? en kan die geplande operatie dan echt verlichting bieden? Niets zo erg als elke dag pijn (weet er helaas alles van....)
Enne, we duimen voor je NOD, dat die maar echt niet mag zijn!
En, was je hubbie nog wakker? Heb je nog even lekker kunnen kroelen?

@Daniëlle, dankjewel voor het. We proberen positief te blijven ja, tja, als je het zo allemaal op een rijtje leest is het idd heel wat. Maar ach, een mens blijkt heel wat te kunnen hebben ben ik al achter gekomen. ik bedoel, twee mensen in één gezin die geen bloedverwant zijn kunnen officieel geen reuma hebben, wij krijgen dat natuurlijk wel weer voor elkaar...
Ach, het gaat nu even goed, dus pluk de dag en geniet zeg ik altijd maar!

@Orchi, het is zó graag gedaan, het komt recht uit mijn!

@Audrey: ik hoop met je mee!!

@Loksie! Fijn dat je er weer bent meis en fijn dat het zo leuk was!
Ik heb je gemist hoor! En alweer meteen aan de was, petje af!
Ik ben zó nieuwsgierig naar je test!!! Dat het echt maar een NOD mag worden!

@JIG: wat léúk, samen zwangeren!!! Geniet ervan meissie, het is je zó gegund!!

@Wendy, ik denk idddat als iemand weet wat het betekent om je zegeningen te tellen dat jij dat bent. Niemand zal ooit weten wat het is om in jouw schoenen te staan. Ik heb zó veel bewondering voor je meissie!
Ik vind het super dat je je hier bij ons gevoegd hebt en zo open en eerlijk met ons durft te praten over alles wat je bezig houdt. Dat is iets waar wij allemaal een vorobeeld aan kunnen nemen. Je bent een echte mooie sterke meid. En ik ben er erg blij mee dat ik je hier heb mogen leren kennen!

@Romaty: en meissie, heb je het echt lekker rustig aan gedaan de afgelopen dagen of kroop het bloed toch weer waar waar het niet gaan kon?

Meiden, ik stop nu met emo-mutsen en ga even lekker verder NCIS kijken.

Veel liefs en een dikke zoen!
Maud

Hoi meiden,

Ik ga een poging doen hoor!!

@NOT, gefeliciteerd meid met je zwangerschap!!
geniet er lekker van.

@yessie, jammer dat je ongi geworden bent

@danielle, wat fijn dat je collega zo goed reageerde, zal vast een opluchting voor je zijn.

@romaty, wat ben jij een bezig bijtje zeg!!
ik word al moe als ik alleen maar lees wat je allemaal nog doet op een dag, haha

@linda, je moet je niet schuldig voelen als je eigenlijk geen bv wilt geven hoor!
je kindje heeft meer aan een gelukkige moeder dan aan een onzekere.
en er worden genoeg kindjes groot op fv, doe waar je jezelf goed bij voelt.

@wendy, wat vervelend van de hond van je ouders.
Het blijven rotdingen om mee te maken ondanks dat hij toch een mooie leeftijd heeft bereikt.

@JIG, laat dat mens lekker kletsen!!
Er zijn hier genoeg zwangere dames die ook nog lekker kletsen en als de niet zwangere dames met bepaalde dingen moiete hebben kunnen we dat toch op een normale manier bespreken?
Tenminste, ik hoop het te horen als er dames moeite hebben met bepaalde uitspraken die ik doe..

Ik ben vast wat dames vergeten, sorry daarvoor!!

Hier gaat alles redelijk, voel me niet zo lekker de laatste dagen en heb veel last van m'n benen en harde buiken.
Kan ook amper opstaan als ik een tijdje gezeten heb.
Maar goed, nog 10 weken dus het schiet op!
Maandag weer naar de gyn voor controle en een groei-echo, ben benieuwd.
En er is ook goed nieuws: we hebben EINDELIJK en jongensnaam!!
Ook heeft Roy  zondag voor het eerst op zijn nieuwe kameer geslapen, was even wennen voor hem maar hij heeft geslapen tot de volgende dag 09.30 uur!!

Hier nog even m'n bevallingsverhaal:
Maandagochtend 7 jan.2008  rond 04.30 uur werd  ik ineens wakker toen  ik een 'plop' voelde.
In eerste instantie dacht  ik dat  mijn vliezen gebroken waren en liep naar de wc.
Daar ontdekte  ik dat  ik flink wat  bloed verloor,  m'n vriend  toen geroepen die gelijk het ziekenhuis is gaan bellen.
Gelukkig mochten we meteen langskomen.
In het ziekenhuis gelijk aan de CTG gegaan en bleek  ik al regelmatig weeën te hebben, zelf had  ik hier nog weinig last van.
Om 08.30 uur is de gyn met de arts-assistent geweest en bleek  ik al zo'n 5-6 cm ontsluiting te hebben !!
Ze hebben toen gelijk  mijn vliezen gebroken,  vond dit  echt een heel raar gevoel...
Rond 11.00 uur bleek het helaas niet zo lekker opgeschoten te zijn en heb ik  weeënopwekkers gekregen.
Tot dat moment waren de weeën goed te doen...
Ton  heeft daarna flink wat te verduren gehad want de weeën werden steeds heftiger dus zijn  hand daarna bijna fijngeknepen.
Om 13.25 uur bleek  ik volledige ontsluiting te hebben en mocht er geperst gaan worden.
Helaas bleek Roy met zijn schoudertje klem te zitten waardoor hij niet naar buiten kon.
De arts-assistent heeft toen een knip gegeven en samen met de verpleegkundige Roy een handje geholpen.
Om 13.56 uur was hij er dan eindelijk, ons lieve mannetje waar we 9 maanden lang naar uit hebben gekeken.

Ik mag dus absoluut  niet klagen over m'n bevalling, de eerste 6 uur weeen waren heel goed te doen en maar een half uurtje persen.
Heb ook goede begeleiding gehad in het zkh.
Dus graag nog zo'n bevalling bij deze beeb!!

tot snel meiden!!

x Cora

He meiden,

heb wel iedereen zijn verhaal gelezen hoor maar heb even geen puf om erop te reageren, sorry volgende ronde weer!!

Hier begint alles langzaamaan op orde te komen, de verfspullen voor de babykamer staan klaar, ik ga van de week 's avonds even kitten zodat we dit weekend kunnen schilderen, we hebben het nu al 2 weekenden uitgesteld dus nu moet het echt gaan gebeuren!
Heb vanmorgen even nieuwe schoenen voor de kleine vent gekocht (bodemloze put) en ben gelijk ff bij de prenatal naar binnen gewipt en heb een tas vol babykleertjes gekocht, had nog niet eerder iets gekocht, dus ben even losgegaan!!
Heb net ook nog even de babykleertjes van Tygo uitgezocht en daar kan ik best nog veel van gebruiken, dsu voorlopig ben ik voorzien. Alleen wil ik nieuwe rompertjes, hydrofielluiers en washandjes, sokjes, dat soort klein grut.

Ga zo nog ff het geboortekaartjesboek doornemen, best lastig hoor een leuk kaartje kiezen!

Verder gaat het prima hier, de baby beweegt flink en kan flink schoppen maar het doet nog geen pijn dus geniet er nog volop van!!

Meiden in de klusweek, toitoitoi he!!!!
Ik zal voor jullie duimen!!

Morgen moet ik weer aan het werk, wordt een rare dag want er gaat vloerbedekking gelegd worden, dus echt veel zal ik niet kunnen doen, maar goed we zien wel!!

x romaty

@Cora, ik geloof werkelijk niet dat je ooit iets gezegd hebt dat me tegen de borst(en) gestuit heeft hoor! En wat je zegt klopt: als iemand iets zegt dat je stoort dan zeg je het gewoon!
Maar nogmaals, er gaat hier zoveel plezier en liefde rond dat ik het me eigenlijk niet voor kan stellen.
En zeg wat schiet het al op bij je! Ik verheug me al zó ontzettend op de baby-foto's!!
Misschien kunnen we ook adressen op de hyves zetten? Kunnen we ook leuk echte kaartjes sturen!!
Ik zal je bevallingsverhaal zo op de hyves zetten!
Het klinkt idd allemaal redelijk relaxt, zo wil je vast nog een keer! Hoewel het middenstuk heftig was...
Doe maar een beetje rustig aan hè meis, harde buiken betekent ff rustig aan doen. Je beebje heeft nu de rust nodig (en jij natuurlijk ook!!)

@Romaty: heerlijk hè meis, dat shoppen! Vergeef me mijn dementie maar wist jij nu wat het wordt of heb je neutraal gekocht?
Fijn dat je je nu zo goed voelt, geniet er maar lekker van!
Suc6 voor morgen!

Liefs,
Maud

Status betekenis:   = Klusdagen.    = Wachtdagen.    =Ongi.     =Neutraal.           = Zwanger.

naam:                                    
ronde:                          
leeftijd:                  
NOD:                            
status:  

Yessie84
10
25  
23 juni  

Wendy-Merle
6
25  
21 juni

Orchideke
8  
24  
22 juni

Loks
2
24
31 mei

Denys
1  
24  
30 jan  

djurresmama
3  na mk
26
26 juni/3 juli

Deleve
2 na mk
28
7 juni?

Maud
2
35
12 juni

Mama 1977
2  na 3mk
31
14 juni

Zonnetje 4        
1
25
20 mei

mvj
1
27
9 juni

Naam:
Leeftijd:  
Ronde:
Uitgerekend:          
Echo:                                          
Status:      

Berg-Driel      
27  
1      
14-08-09  
08-05-2009

Romaty
24  
1      
27-08-09  
11-06-2009
3d  echo

LindaG80
29  
3  
06-09-09  
13-07-2009
32  weken echo

Jansske
28
5
10-12-09
30-06-2009

Lijnmaan
30
1
10-01-10
19 juni 2009

Floor        
28
1
18-01-10
16 juni 2009

Chantal P
31
1
19-01-10
?

Daniellexx
24
6
21-01-10
12-06-09

JIG
30
5
29-01-10
9-6-2009

Au3
23
1
02-02-2010
26-6-2009

Not        
25                  
1
02-02-2010
09-07-2009

hoi allemaal ik heb me pas net ingeschreven hier op de site wij zijn ook nu net een maand bezig voor een 2e kindje ik heb vorige maand mijn spiraaltje eruit laten halen
en ik hoop dat het snel gaat

Heeey meiden,

@not, nog gefeliciteerd met je zoon! Lijkt me geweldig z'on eerste verjaardag!

@au, Weet niet hoe lang je in je huis woont, maar ik woon nu 3 jaar in ons huis en nog steeds zijn er lampen niet opgehangen en dingen niet afgemaakt, haha! Binnenkort gaan we klussen aan de nieuwe kamer van Senna en als het goed is, is het huis dan helemaal af.

@maud, nog 9 dagen meid! Ik hoop het zo voor je! Vanavond ook lekekr vergadering las ik, ik ook! Zal aan je denken als ik thee inschenk!
Nog naar de ha geweest vandaag?!

@jig, we kunnen niet meer zonder je! Gewoon gezellig blijven, doet de rest toch ook allemaal! Hoe voel je je vandaag?! Bijna echo he, yes yes!!

@mama1977, zal even aan mijn vriendin vragen wanneer en waar we naar Derek gaan, maar vergeet het gewoon iedere x als ik haar zie!
De mensen op schiphol waren de autosleutels kwijt! Ze zijn met een taxi naar huis gekomen en toen ze bij Utrecht reden belde ze op dat ze de sleutels hadden gevonden! Zijn uiteindelijk niet meer terug gereden en de mensen van schiphol hebben toen zelf de auto gebracht, netjes he!

@Loks, fijn dat je weekend zo geslaagd was en dat Isabella het super vond. Ik vind het ook altijd weer heerlijk om thuis te zijn, jij ook? Nog niet ongi, spannend spannend! Mijn duimen draaien voor je!!

@Jig, wat leuk dat je vriendin ook zwanger is! Lekker heerlijk kletsen, spulletjes kopen etc! Genieten!

@Wendy, wat fijn dat je een leuk weekend hebt gehad! Heb de kast 1 x live zien spelen in het dorp hier en dan krijg je al kippenvel. Kan me dus voorstellen, dat je met tranen in je ogen hebt meegezongen! Ik vind het knap dat jullie open staan voor deze gevoelens.
Geweldig dat snurken, haha! Ook jij vertelt het zo komisch!

@berg-driel, nog maar tien weken! Het aftellen is begonnen! Je hebt vandaag een groei-echo?? Wat is dat? Sorry maar heb het nog niet eerder gehoord!
Wat fijn dat je de 1e bevalling als positief hebt ervaren, hopelijk de 2e hetzelfde!!

@Romaty, lekker aan het werk? Jezelf nog nuttig kunnen maken?! Heerlijk dat gevoel van trappelen! Inderdaad, zolang het geen pijn doet. Al een kaartje kunnen vinden?

@Lizzy, spannend!!

Hier ging het de laatste paar dagen wat minder. Heb het hele weekend last gehad van pijn aan mijn buik. Niet een klein beetje, maar echte pijn! Gister ging het iets beter, maar ik vertrouwde het niet helemaal! De verloskundige gebeld en het verhaal verteld. Ik mocht even langskomen voor een echo. Gelukkig bleek alles goed te zijn en de kleine had de hik, erg leuk om te zien!
Moest wel van de verloskundige woensdag naar de ha, omdat ze dacht dat ik een blaasontsteking had. Ik daar net mijn potje met urine afgegeven en plaats genomen in de wachtruimte zodat ze het kon onderzoeken! Nu vertrouwen ze het niet helemaal, assistent en huisarts, dus wordt het opgestuurd en op kweek gezet. Ik kan maandag of dinsdag bellen voor de uitslag. Het hoeft niets te zijn, maar het kon ook een bacterie zijn zei de huisarts en omdat ik zwanger ben, wilde ze het zeker weten.

Vandaag voel ik me weer stukken beter, gelukkig! Senna heeft bij mijn ouders geslapen en ik ga zo naar school! Heb BHV van half 2 tot half 6 en daarna moet ik om 8 uur weer op school zijn voor de MR-vergadering! Zo blijf je bezig he!!
Meiden, fijne dag! Het weer doet vandaag niet goed zijn best!

xx

Hallo Allemaal!

Jansske: Wij hebben in september de sleutel gekregen en moesten echt 4 lagen foeilelijk behang afkrabben en alle kozijnen schilderen en plafonds witten.. maargoed hoort er een beetje bij.. we zijn er half november ingegaan en toen waren we ook zo blij dat de kamers die we gelijk nodig hadden klaar waren, dat nu sinds maart slaapkamer 3 pas kantoor is en 1 kamer is zelfs nog helemaal kaal, hangen alleen de gordijnen en lamp haha.. de muren en vloer zijn gewoon nog beton. Dit moet binnen 3 weken onze slaapkamer worden, de kamer waar wij eerst onze slaapkamer van gemaakt habben was handiger als speelkamer en wij slapen nu tijdelijk in de kamer wat de babykamer moet worden.. direct naast onze nieuwe slaapkamer.. met andere woorden alleen Luca's kamer was in 1 keer goed! Pfff... Ben blij als alles klaar is!   Maar zoals jij zegt: waarschijnlijk moeten er over 3 jaar nog dingen gebeuren.. je bent nooit helemaal klaar in huis..

Wat vervelend dat je zo'n last gehad hebt! Luca had ook vaak de hik en dat kan je idd flink voelen. gelukkig is alles goed! Ik hoop dat de urine uitslag ook goed is.

BHV is wel fijn om te hebben. Wij willen binnenkort EHBO ofzo gaan doen, is altijd handig in een jong gezin.

Lizzy: Hoi! Ik hoop het ook voor je! Spannend.

Romaty: Flinke klus he zo'n kamertje.. maar wel heel erg leuk en ook zo leuk om het resultaat daarna trots te laten zien aan de visite. Ben benieuwd hoe het kamertje gaat worden!  Heerlijk even lekker inslaan bij de prenatal! Wij waren er maandag even en ze hadden heel veel leuke dingen maar heb me flink ingehouden en niks gekocht. Wel hebben we de bakken met Luca's kleding staan om alvast een beetje uit te kunnen zoeken maar heb nog zooo veel tijd.. Hij had in het begin veel lime, wit, grijs en geel dus  dat is wel handig maar we zullen het meeste wel nieuw kopen, eerst maar eens afwachten wat het wordt en of het allemaal goed gaat.

Geboortekaartjes zijn inderdaad moeilijk. Zelf maken via zo'n site vondt ik ook lastig en toen we eenmaal verliefd werden op een suede kaartje met zilverkleurige handjes erop bleek die uit de handel... maar gelukkig was er iets vergelijkbaars.. succes!

Berg_driel: Vervelend om al zo'n last te hebben. Ik hoop dat je snel weer een beetje een opleving krijgt en de laatste weken goed doorkomt. Mooi bevallingsverhaal! Wat zijn die weeenopwekkers vreselijk he! Ik heb nu al gezegd dat ik die nooit meer wil. Fijn dat jullie er uit zijn wat betreft de jongensnaam.

Maud: Is er al iets meer bekend?

Loks: Wat een grote groep! Wel heel leuk, maar echt enorm zeg. Leuk dat Isabella zo genoten heeft.

Wendy-Merle: Vind het echt heel mooi hoe nuchter jullie met alles rondom jullie dochter omgaan! Ik kan me voorstellen dat je een flinke brok in je keel had bij dat nummer van de Kast! Het voelde idd wel even heel raar bij dat litteken. Mijn moeder is 2x via keizersnede bevallen en die zei ook dat je het een beetje kan voelen.

JIG: Ik weet dat het niemand van ons was. Zei alleen dat ik me ook niet kon voorstellen dat iemand hier er zo over denkt als iemand hier zwanger blijft schrijven.. zoals in alle reacties staat zou het eerder vervelden gevonden worden als je opeens weg was.

Hier was het vannacht flinke paniek! Toen ik na het vrijen even naar het toilet ging zag ik opeens een lichtroze niet echt slijmerige maar beetje vreemde substantie in het toilet en bloed op mijn been.. maar geen bloed in mijn urine. Ik riep Ruben gelijk die al onder de douche stond en die had ook wat bloed opzichzelf gezien... Ik dacht dus echt.. ik het nu helemaal mis?! Ik had geen pijn, het zette niet door, voelde me al een paar dagen super (en dus niet typisch zwanger) maar ik weet ook niet wat er gebeurd als het wel misgaat.. in dit termijn.. Ruben zei dat het vast goed zat en er misschien iets anders geknapt of opengehaald was.. na het douchen naar bed gegaan.. heel lang stil en mij schuldig voelend naar het planfond liggen staren.. durfde me niet te bewegen.. bleef maar piekeren, maar wilde ook mijn vk niet storen.. ben een keer of 5 wakkergeschrokken en kan me 2 nachtmerries herinnen waarin ik dus voor de echo ging en gezegd werd "wat komt u doen? Er zit niks in hoor!" en de andere droom was dat de vk langskwam en zei ja dit is een miskraam...

Toen ik om 06.00 uur weer wakker was heb ik de vk gebeld. Zij zei heel lief en geruststellend dat er een vaatje aan de buitenkant van mijn baarmoeder geknapt is door het vrijen en omschreef precies wat ik in de wc gezien had.. dat roze spul schijnt je daarmoeder dan een beetje aan te maken.. wat een opluchting!

Nou heel verhaal, hoop dat ik  iedereen gehad heb.. en het weer doet inderdaad niet zijn best vandaag.. en morgen waarschijnlijk nog minder.

Groetjes!

Audrey  

Terug
Bovenaan