Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

Heey meiden,

Daar ben ik ook weer even!
@  loks en Deleve: Gefeliciteerd!!!! Dat jullie een mooie en gezonde zwangerschap mogen hebben.

@ Cora: Wij hadden op het kaartje bij Melanie: Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt. Nu willen we ook weer zo'n mooie zin. Liefst ook een one-liner, maar we moeten nog even zoeken...

Hier een drukke week gehad. Afgelopen donderdag hadden we megagroot schoolfeest. De verbouwing was eindelijk klaar en de school bestaat na de zomer 40 jaar, dus dat was reden voor een feestje! Maar druk!!!! We begonnen al om half 8 's morgens met opzetten van het circus gebeuren. De hele dag konden de kinderen circus acts oefenen, schmincken  en goocheltrucs leren. s' Avonds was er een feestavond voor de kinderen, alle ouders en broertjes en zusjes. Er was van alles te doen. Pony rijden, spring kussens, oud hollandse spelletjes, bbq, ballonnenclown en nog veel meer. Wij stonden dan bij verschillende activiteiten om alles in goede banen te leiden.
vrijdag hadden wij ook al een bruiloft! Mijn zusje kwam op Melanie passen en wij gingen 's avonds lekker weg. De bruidegom is een collega van Mars en omdat hij het grote nieuws vorige week al niet voor zich kon houden weten al zijn collega's al dat wij begin volgend jaar een kleintje verwachten. Dus daar zijn ook de ndige opmerkingen over gemaakt hihi. De bruidegom had trouwens voor de enveloppen zelf een wensput gemaakt. Echt super mooi!! Had voor de grap gevraagd of hij er voor mij ook niet eentje wil maken voor mel's nieuwe kamer... En hij wilde het nog doen ook! Ben benieuwd....  
Gisteren was ik zelf jarig, dus hebben we weer een gezellig dagje gehad. Redelijk veel visite en heel veel cadeautjes! Van Mars kreeg ik zijn oude computer met een gaaf spel, van mijn ouders kreeg ik een stofzuiger, ik heb boekenbonnen gehad en een agenda, een ketting en ik en vast nog meer vergeten. Voelde me echt jarig! Hihi

Oh ik zie dat het al bijna 10 uur is, ik moet me klaar gaan maken voor het zwembad. Als ik tijd heb kom ik vanmiddag nog  even terug!  

XX  

Hoi,

Hier even een paar reacties heb niet zoveel tijd want we krijgen straks visite van vrienden die het grafje van Merle willen zien en daarna gaan we even bbqen (voor de 2 e keer dit weekend, heb er eigenlij helemaal geen zin meer in haha! )

@ Romaty

Ik had het toen ik zwanger was van Merle ook wel eens wat benauwd snachts volgende de verloskundige kwam dat doordat de baby tegen je middenrif aandrukt. Bij mij ging het op een gegeven moment ook wel weer over.

@ Loks

Zwanger, GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!! Wij hebben het toen ik zwanger was van Merle rond een week of zes aan mijn ouders zusjes en Sybren zijn ouders verteld (mijn zusjes wonen nog thuis en er is altijd wel een van hun thuis vandaar dat we het hun al wel verteld hebben den sybren zijn broertjes en zusje nog niet) De rest hebben we het rond de 12 weken verteld maar dit was echt omdat Sybren dat wou ikzelf vond het heel moeilijk vandaar dat we het ook al aan mijn ouders enz. verteld hadden! Ik denk dat ik het bij een volgende zwangerschap ook niet lang volhoud om mijn mond te houden.

@ Au

Oeps gevallen, hopelijk heb je nergens last van?? Wat lief dat Ruben zag dat je moe was Sybren had dat laatst ook bij mij ik vond het ook heel lief hij ziet het normaal ook niet zo snel!

@ Deleve

Jij ook zwanger GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!

@ JIG

Spannend de echo, ik ben erg benieuwd!

@ Maud

Hoe gaat het nu met je nek??? Vervelend hoor!

@ Danielle Gefeliciteerd met je verjaardag en heerlijk verwend zie ik leuk hoor!!

Meiden de volgende keer meer.

Xx Wendy

Lieve meiden,

Zo we zijn ook weer terug van een nachtje weg. Het was erg gezellig en Isabella heeft weer HEEL erg genoten van de aandacht van opa en oma. Gisteren verteld dat we zwanger zijn, ze vonden het super leuk. Ik had met Isabella een kaart gemaakt en daar op gezet dat ze een broertje of zusje zou krijgen. Opa en oma hadden een cadeutje voor Isabella, een superschattig boekje van nijntje 'een feest voor Isabella', kon je zo bestellen. Dus ik zeg  dat  we ook een leuk cadeutje voor  hun hebben dus Isabella geeft ze de envelope,  was erg leuk om hun reacties te zien. Bij mijn zwager en zijn vrienden lieten we wat foto's zien en toen ineens een foto van de test, het duurde even  tot ze het doorhadden, echt super grappig.    Maar ik merk ook wel dat mensen het best vlot op elkaar vinden en dat ze het vroeg vinden om al te vertellen. Mijn broer en ik en mijn man en zijn broertje schelen ook precies een jaar en 9 maanden. Ik zie zelf geen reden om het nog niet te vertellen, ik vind het veel te leuk om met andere te delen. Op de verjaardag liepen er ook alweer 4 zwangeren rond, erg gezellig dus. Vorig jaar was dat ook al zo, toen vierde ze het in April en stond ik echt op knappen en waren er meer zwanger en ook een baby van 2 weken. Ik zou zelf nooit met een baby van 2 weken oud naar een verjaardag gaan, maar dat is natuurlijk ieders eigen keus. Voel me nog steeds helemaal niet zwanger, hoewel, merk dat ik best wat humeurig ben en dan gaat Arnoud me ook nog eens zitten uitdagen grrrrr.

@Orchi, ik hoop niet dat het je eisprong was, anders zou deze maand voor niks zijn en dat is natuurlijk jammer. Ja lastis is dat als je kindje zo moet huilen. Isabella wilde na de kerst toen we op vakantie waren geweest ineens weer een paar keer drinken s'nachts. Ja je geeft dan maar zodat je zelf snel weer verder kan slapen. En op een gegeven moment was het natuurlijk gewoon gewenning. Na een paar maanden had ik het echt gehad, een enkele keer zo'n nachtje is niet zo erg maar voor een lange periode elke nacht een paar keer eruit, pfff.  We hebben haar toen steeds getroost met wat water uit de tuitbeker en een beetje laten huilen, na 4 dagen sliep ze door. Ben ook blij dat we dit toen zo hebben aangepakt.

@Maud, Gaat het alweer wat beter met je nek? Misschien wil een lekker warm bad ook wel helpen. Wat een goed idee van die speen. Isabella heeft er ook een en ik wil er eigenlijk wel vanaf. Gisteren ook in de auto, lag die in de kofferbak, heeft ze 20 min. zitten brullen in die auto zeg. Maar vind het eigenlijk ook wel eens goed dat ze niet altijd maar haar zinnetje krijgt, want die heeft ze zeg, pfoe. Maar ze is nog te jong om dat te snappen met Sinterklaas. Ik heb ook het idee, dat hoe langer ik wacht hoe moeilijker het wordt om het af te leren. Misschien moet ik maar net als toen met dat doorslapen hem ineens niet meer geven, dan went ze er misschien vanzelf aan. Ze kan namelijk ook zonder slapen als ze erg moe is. Nou goed, maar zien.

@Jansske, nee niet meer gezwommen, we hadden toen de test gedaan en wilden hier eigenlijk samen van genieten. Ander keertje misschien weer. Maar als ik 1 avond in de week train en 1 keer wedstrijd vind ik het te veel om nog een avond weg te gaan. Dus misschien als ik weereens geen wedstrijd heb.

@Cora, ja, lastig he dat kaartje, ik vond het toen ook heel moeilijk, wij hadden dit erop staan:

Twee harten, één liefde
Uit liefde één hart.

Ik heb toen op internet wat dingen opgezocht en heb zoveel dingen voorbij zien komen, maar toen we dit lasen hadden we allebij zoiets van ja dit is het.

@Au, idd wel een hilarisch verhaal voor het nageslagd van die broek. Gelukkig heb je het goed opgepakt met die val. Weet nog helemaal niemand dat je zwanger bent?
Wat lief dat Ruben zei dat je zo moe was, kan me voorstellen dat je moe was.  Ik ben 9 dagen voor de ud bevallen, vond ik echt prima, hoop nu dat de kleine ook eerder gaat komen. Ik was zo nieuwschierig naar de baby dat ik echt niet kon wachten.

@Romaty, bij ons kan je ook niet de slaapkamer inkijken, maar het lijkt me zo'n naar idee om zonder gordijnen te slapen, wij hebben ook echt van die  hele donkere.  Bij mijn schoonouders slapen we wel eens op zolder en daar hebben ze op het dakraam echt een verduisterend rolgordijn voor 99% dan heb je echt geen idee hoelaat het is als je wakker wordt, dat is zo vreemd.  Hoop dat het beter gaat als de gordijden er zijn.
Ik hoop dat je eruit komt met een jongens naam, is misschien toch een voorteken. Gelukkig is het zo meegevallen met het logeren, ik zie er nu al tegenop, terwijl we nog niet eens weten wanneer ze ooit uit logeren gaat. Leuk zeg dat het met de kamer al wat wordt, welke kleuren zijn het? Ben benieuwd, misschien is het leuk om een foto'tje te plaatsen op hyves als het klaar is, als je wilt natuurlijk....  

@Danielle, Jeetje, klint idd als een groot feest, maar wel gezellig lijkt me. Arnoud heeft het ook al meteen de eerste dag aan zijn collega's verteld. Veel collega's van hem zijn er ook mee bezig of worden vader, dus dat is voor hem wel erg leuk. Ik weet niet zo goed wat ik me bij een wensenput moet voorstellen, of zeg ik nu iets heel stoms.
Fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad.

@Wendy, ja het is ook niet echt heel erg lekker weer om te bbqen.

Veel liefs Loks

Hallo allemaal,

Ik hou het kort Ruben moet zijn boekhouding zo even doen..

Danielle: Gefeliciteerd!

Ik heb geen last gehad van die val, viel echt op mn kont en niet hard gelukkig.

@ Ramaty: Dat lijkt me ook een gestress, in de file veel te laat in de make uo en alles.. pfoe.. wij stonden vrijdag ook flink in de file (3X zelfs voor Amsterdam, voor Utrecht en voor Den Bosch) :s en waren eigenlijk te laat maar door het broek incident begon het iets later en kwamen wij tegelijk met het bruidspaar aan.. Jammer dat de muziek te hard stond! Bij ons was het precies goed, leuke band.. 3 zangers die iedere keer een nummer wat goed bij hun stem paste op zich namen en zo dus af wisselden.. met een band er achter..

Dat van die uitgerekende datum wilde ik weten omdat Deleve op zo'n mooie datum uitgerekend is maar de kans zo klein is dat dat t wordt.. ik ben ook 3 dagen voor de UD bevallen..

Ik vind het gedicht ook nog steeds erg mooi en heb het toen als blog op mijn hyves gezet en erg veel reacties gekregen.. de geboortekaartgedichtjes vind ik ook allemaal erg mooi!

Op de familie BBQ (2 dagen na de test) heb ik het aan mijn moeder verteld, die onder het eten opeens zei zullen we een rondje meededelingen doen? En toen zei broertjelief : Audrey krijgt zeker een 2e!? Hmmmm.. en wij hadden nog wel een leuk shirtje laten drukken om het origineel te onthullen maar die was nog niet binnen..

Op de bruiloft heb ik het aan 2 neven + vriendinnen van Ruben verteld.. zijn we erg close mee zijn van onze leeftijd en 1 van de stellen was zo verliefd op mijn 5 maanden zwanger buik dat die toen binnen 2 weken zwanger waren en inmiddels een dochter van 9 maanden hebben.. zij vertelde heel leuk dat zij in december weer willen beginnen..
Ik heb het verteld omdat ze probeerden om me bacardi Razz en brie te voeren en maar bleven zeggen waarom niet vindt je toch ook lekker?

Ruben heeft het aan zijn om (de vader van die 2 neven verteld) voor de rest hebben we het stil gehouden op de bruiloft; het was immers niet ons feest!

Mijn 2 beste vriendinnen weten het, onze moeders en broers, mijn opa en oma en tante en oom en de tante en oom van Ruben dus.. we hebben beide een grote familie maar willen met degenen die we iets minder vaak spreken nog even wachten.. als de echo 26/6 goed is doen we Luca 27/6 , het feest van mijn oma en tweelingzus (worden 70) zijn bedrukte shirt aan met STOER! Luca grote Broer!

Raar die kleine letters!

Hoi meiden,

ik maak het denk ik niet te lang vandaag.
De stijve nek is in alle hevigheid over mijn schouders, armen en rug verder gevlamd.
Ik voel met gewoon beroerd.
Waarschijnlijk word ik nu afgerekend op het al die maanden gewoon veel te hard werken. Er ging haast geen dat voorbij dat ik niet thuis aan het werk was....
En de pijn is heftiger dan anders dus ik vermoed een flinke reuma-aanval....
Als het met een paar dagen niet beter is ga ik naar de ha.
Nu heb ik ook de hele dag al af en aan wat pijn in de onderbuik, alsof ik ongi moet worden, zit nu een dag of 5-6 voor mijn NOD. Zou het een innestelling kunen zijn? Ik durf echt niet te hopen meiden...
Ben wel vermoeid, maar dat komt door al die pijn en stijfheid denk ik...

Ik ga even wat reageren:

@Jansske, een drukke week gehad zie ik! Komen bij jullie ook de tien-minutengesprekken eraan? Wanneer hebben jullie vakantie? Wij laat deze keer dus volgens mij nog een week of 8...
Nu deze week CITO en dan nog een week om alle papieren in orde te maken en dan twee weken later de groepsoverdrachten. Wel moeilijk deze keer want in groep 3 blijven kinderen normaal niet gauw zitten, ze vervelen zich dan een te groot deel van het jaar. Maar ik heb nu toch minstens twee kinderen die alle letters nog niet kennen dus die laat ik het liefst doubleren, ben benieuwd wat de IB-er daarvan denkt.... Vooral omdat mijn kids naar een nieuwe leerkracht gaan. Ze staat net een jaar voor de klas en is nog erg onzeker, heeft moeite met orde houden.... Mijn groep is lief maar pittig, daar moet je echt voor stáán. Ik hoop dat ze het gaat redden! Ik zal haar iig helpen waar ik kan!

@Cora; mooi dat zinnetje uit MB! Dat zegt eigenlijk genoeg.
Vincent kan heel goed dichten en had zelf iets geschreven, ik zal het kaartje morgen mee naar beneden nemen en dan zet ik het hierop.
Ook deze keer wil hij het graag weer zelf doen.
Mijn zus had iets in de trant van:

laat mij even weten
als u ons met een bezoek wilt vereren
dan kan ik pappa helpen
beschuit met muisjes te smeren

@Audrey, ai meissie, wat een smak, heb je er nog last van gehad? Het was iig een bruiloft om nooit te vergeten als ik dat zo hoor! En wat toevallig dat ze een naaimachine bij zich hadden (heb ik niet standaard in de auto) of was dat met voorbedachte rade?
Hier zal iig nog jaren over nagepraat worden!
Nee, ik ben dus 3-5 weken na de uitgetelde datum bevallen. Ik was uitgeteld op 29 of 12 februari, en gezien de grootte van Ruben vermoedden ze dus dat ik de 12e uitgeteld was. En ik ben dus 17 maart pas bevallen.... Ik hoop dat ik op een evt tweede niet zo lang hoef te wachten....

@Romaty: dan maar snel een buikenfoto op de hyves zetten!
Die wil ik van iedereen wel zien!
Mocht het hier binnenkort lukken dan wordt de kerstkaart een foto van Ruben die een kus op mijn buik geeft, dan doe ik iets roods aan of zo. Of een zwart-witfoto. Een beetje oubollig mss zo'n foto maar ik vind het zelf superleuk! Mss ook verwerken in mijn geb. kaartjes. Die van Ruben heb ik zelf gemaakt, wil ik deze keer eigenlijk weer doen.
Volgens mij heb ik op de pc nog een foto van het kaartje staan, als dat zo is zet ik 'm op de hyves.
Jammer dat het feest tegenviel, maar je had idd een excuus om op tijd weg te gaan. En heerlijk hè, even de handen vrij om (in huis) te klussen!

@Daniëlle: ook al een bruiloft, leuk!
En zo'n schoolfeest is altijd leuk, ik heb het bij os op school georganiseerd toen de school 10 jaar bestond, was een groot succes. Nu komen we na 13 jaar eindelijk in één gebouw, ook weer een feestje waard, dus ws in oktober feestje!
Ik ben alweer gecharterd voor de organisatie...

@Wendy: fijne middag gehad? En lag het grafje van Merle* er mooi bij?
Het is een prachtig plekje waar volop liefde uit spreekt, dat zullen jullie vrienden ook wel gezegd hebben. Mooi om zo nog eens samen naar een grafje te gaan.

@Loks: wat leuk, dat nijntje-boek, weet je waar ze dat besteld hadden?
Ik heb wel 'Ruben en de ark van Noach'. Maar dat is een bestaand boek. Ik houd wel van die gepersonaliseerde boeken.
Fijn dat je ouders zo leuk reageerden!
En kort op elkaar? Het is toch jouw keus?! Mijn zus heeft ze ook kort opeen gekregen en dat was soms zwaar maar vooral ook erg mooi!
Ik heb al gezegd: ik kan vast ook geen 12 weken wachten als het ooit zo ver is...

Pff, meiden, ik moet er een eind aan breien, ik kijk nog even voor de foto's en dan lekker de bank op.

Veel liefs,
Maud

Hoi,

Ben een tijdje niet geweest. Lekker even vakantie gehad.
Ik heb geprobeerd bij te lezen. Maar ga niet overal op reageren.

Voor de dames die zwanger zijn:

Van harte gefeliciteerd!!!

Hier gaat alles goed. Vind het wel een beetje spannend worden. Dinsdag is mijn nod. Ben benieuwd. Ik voel van alles, maar kan natuurlijk ook zijn omdat ik ongesteld moet gaan worden. En ach het is nog maar ronde 1, dus de kans dat het niet zo is is groter dan dat het wel zo is. Ik hou jullie wel op de hoogte.

Ik ga vanaf nu een beetje proberen meer te reageren.

Groetjes mvj

Terug
Bovenaan