Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

Dag dames,

Kan niet lang blijven maar heb groots nieuws!!!

Heb vandaag een super leuke ontdekking gedaan...

Zal het effe uitleggen,ik heb 5 rusische hamsters,zijn zo hele kleintjes.

Die ik al heel lang heb zit appart in de keuken.

De andere 4 zitten in de living in een hamstervilla die we zelf gebouwd hebben,echt een meubel voor in de living,in hout in 'smoked oak' kleur.

In begin zaten zij allemaal samen,3 vrouwtjes en 1 manneke.
Maar hadden soms ruzie en hebben we het verdiep dicht gemaakt en zitten er twee boven en twee beneden.

Mijn vriend kwam daarstraks thuis van het werk en wij horen ineens gepiep.

Ik deed de kooi open en zag dat hun nestje opgeschoven was,toen ik het wegtrok zag ik kleine babykes:) 6 van die kleine bollekes zonder haar.

Ik was echt blij,zo schattig.
We kunnen ze nu wel niet allemaal zelf houden want 11 is wel wat veel he.

Wou dit toch even komen vertellen,vind het zo spannend:)

Over mezelf...heb dus heel veel steken in mijn baarmoeder,weet niet wat het is hoor,zag dat wendy het ook had...

Liefs orchi

Hoi meiden,

@mama1977, bedankt voor het ezelbruggetje. Ik haal als en dan ook altijd doorelkaar, maar of ik er nu iets van snap?! Waarschijnlijk doe ik het de volgende keer weer verkeerd.
Ook al z'on mooie tekst, die ga ik onthouden!! Wat lief dat je vraagt naar het urine-onderzoek. Gister de huisarts gebeld (vergeten te melden tegen jullie) en ze kunnen niets vinden. Nou super dus. Moet ook zeggen dat ik de dag na het afgeven van de urine nergens last meer van heb! Hoezo lekker stom.
Spannend hoor nog niet ongi.....!

@jufmaud, wat balen dat je ongi bent geworden zeg. Hoe voel je je nu? Ik lees nu dat het alleen oud bloed is. Is dat nu nog steeds zo?
Wat fijn dat je naar de fysio kan voor de klachten. Hopelijk helpt dat een beetje en kun je snel terecht.

@Romaty, ik herken die eigenschap heel erg goed. Ik blijf ook altijd wel even boos, terwijl vriendlief het binnen 1 minuut vergeten is.

@Orchie, wat een mooi gedichtje zeg. Knap gemaakt. En zo herkenbaar wat je zegt over je vriend die je vader nooit heeft gekend. Ik heb datzelfde met mijn vriend, die heeft mijn zus nooit gekend. Voor hem raar, maar ook voor mij.
En die krampen wat raar zeg. Ik ken het niet, maar hopelijk is het een positief teken.
Wat gaaf zeg al die kleine hamsters. Zal er wel super leuk hebben uitgezien. Wilde al zeggen foto maken en op hyves zetten, maar dat heb jij niet toch? Moet jij ze nu groot brengen of doet de moeder dat?? Misschien een stomme vraag, maar heb er geen verstand van.

@Wendy, ik weet niet of er een v&d in Zwolle zit, maar waarschijnlijk kun je dat zo vinden op google. Vind jij dat leuk shoppen?? Dat einde van gtst...spannend! Ben benieuwd naar morgen, haha!!

Vandaag studiedag gehad en daarna nog aan de rapporten gewerkt. Ze zijn bijna af, heerlijk. Zondag op maandag gaan we een dagje naar een hotel in Weidum! Mijn so zitten daar op de camping en daarnaast staat een hotel dus ff heerlijk genieten.
Vandaag heeft mijn moeder Senna's 5e tandje ontdekt. Wat gaat het toch allemaal snel zeg.
Ik ga ff heerlijk tv kijken en nog wat voor school doen, morgen vergadering en nog niets gedaan, oeps!!

xxx

Hoi meiden,

Eerst dacht ik samen met mijn mannetje lekker filmpje kijken vanavond, maar jullie hebben gezellig veel geschreven dus ga er even lekker voor zitten om te reageren en straks lekker vroeg naar bed, kan mijn mannetje mooi voetbal kijken. Merk al dat ik echt best moe ben alweer, kan ’s middags best een middagdutje gebruiken, had ik gisteren niet gedaan en toen was het huis te klein toen Arnoud thuis kwam. Pff die hormonen. Heb wel weer lekker gewerkt vandaag maar voel het wel aan mijn voetjes zeg dat ik van 9 tot 18uur gestaan heb. Ook verteld aan mijn baas dat ik zwanger ben, ze vonden het super leuk. Ze kwam meteen aan met een bosje baby roosjes (roze) echt super lief. En hij natuurlijk al meteen weer grapjes maken erover. Ga mijn collega’s het denk ik volgende week vertellen, dan met beschuit met muisjes bij de koffie. Ben benieuwd hoe ze zullen reageren, de dochter van 1 collega past ook op Isabella als wij gaan sporten dus dat is wel leuk. Net belden een vrouw van moeders voor moeders, die komt maandag langs om de kannetjes te brengen. Doen/ deden jullie hier ook aan mee? Wat een weer zeg vandaag het kwam met bakken uit de hemel toen ik naar huis fietste was echt helemaal doorweekt. Echt stom, want mijn baas moest hier om de hoek een bestelling wegbrengen maar had ik niet aan gedacht. De training ging ook niet door, is ook wel eens lekker zo onverwachts een avondje thuis.

@Maud, wat leuk dat je nicht en achterneef zwanger zijn. Guido Weijers, die schele, haha ja die ken ik wel vind ik erg leuk. Als het goed is komt het boekje van personalgift. Gelukkig dat het dit bij Vincent niet was. Moet je toch niet aan denken. Ow balen zeg dat je ongi geworden bent, ik gun het je zoo erg. Hier wat glitters ******** ******** ******* *********** *********** ******** ********* ****** Ik hoop echt dat jullie er nu niet zo lang op hoeven te wachten misschien kan het helpen dan om te testen, als de medicijnen Invloed kunnen hebben. Ik vind het wel hel gezellig dat je er bent maar hoop echt dat je snel zwanger zult zijn. Goed dat je bij de ha geweest bent, ik hoop dat het snel beter met je gaat. Dat zou toch een super verjaardagscadeutje zijn voor Ruben. Een maand voor mijn 4de verjaardag kreeg ik een broertje, ik snapte echt niet dat ik nog cadeutjes kreeg, ik had toch het grootste geschenk al gehad. Wat zou dat leuk zijn voor Ruben zeg.

@Au, wat leuk dat je ook Softbal hebt gedaan, kom je ook uit Haarlem of was je daar alleen in die week. In Haarlem heb je ook echt super veel clubs. Ik heb ik wel een beetje alcohol gedronken voordat ik wist dat ik zwanger was en Isabella is er echt niet minder van geworden. Nu ik weet dat ik zwanger ben let ik echt wel op met wat ik eet enzo. Wat naar zeg, dat je zo misselijk bent, hoop dat het niet te lang aanhoud.

@Romaty, Ik hoop dat de storm weer is gaan liggen, lastig is het wel. Bij mij begint het nu al, pffff. Dat moet wat worden zeg. Ik kan me herinneren dat ik de vorige keer vooral op mijn werk erg last had van mijn hormonen.

@Wendy, ja ik ga gewoon zolang door hoe lang ik me er goed bij voel en anders stop ik er mee.
Gezellig zeg zo’n dag shoppen, Zwolle vind ik ook een leuke stad, had daar best willen wonen denk ik. En bij de ven d hebben ze ook zulke lekkere dingen altijd, weet alleen niet meer of die ook daar zit. Zou dat niet je eisprong zijn, ik voelde dan ook elker keer van die steken in mijn buik. Als ik dan op de fiets over een bobbel reed deed het ook echt zeer. Maar dan was het ook snel weer over. Ik zal voor je duimen!

@Jansske, bij mijn vorige zwangerschap vond ik het dus heel erg eng, maar nu viel het wel erg mee gelukkig, want vind het veel te leuk en natuurlijk ook goed om lekker te bewegen. Ben ook alweer heel gezond gaan eten. Heb toch nog die paar kilo’s van de vorige zwangerschap erbij en ben al niet de dunste dus eet lekker veel fruit en een boterham in plaats van koek. En een extra lepel warm zodat ik later op de avond geen zin meer heb in chips ofzo. Wat leuk zeg dat kruipen, ik vond het zo lief bij Isabella elke keer die kleine handjes op de plavuizen. En heerlijk samen in bad, wij doen dat ook regelmatig en dat is dan een groot feest. MMMM lekker andijvie stampot, daar hadden meer mensen zin in vandaag, in de winkel ging de fijngesneden andijvie als warme broodjes over de toonbank. Ik had het zondag gemaakt, Isabella vond het ook echt super lekker. Het is er ook echt van dat weer voor. Gelukkig is er nik suit het onderzoek gekomen.

@Mama1977, Yes het is gelukt! Ik merkte dat ook al hoor dat mensen het na 9 maanden echt vreemd vinden dat ik nog borstvoeding geef. Maar als wij er nog van genieten maakt het me echt niet uit wat andere vinden. Volgens de WHO heeft je kind er zelf baat bij als het 2 jaar bv krijgt. Ik zit nu misschien zelfs te denken om straks te gaan tandemen. Dan hoeft de bv voor de kleine niet weer op gang te komen maar is die er gewoon. Maar goed maar kijken of dat het ueberhaubt wel stand houdt tijdens de zwangerschap en dan maar zien of dat ik het echt wel wil.
Ik kan me wel voorstellen hoor dat je met het vertellen van een zwangerschap wat voorzichtiger bent. Ik heb het idd gister aan mijn coach verteld, hij vond het erg leuk en had eigenlijk al zoiets verwacht. Is altijd weer leuk om te horen natuurlijk. Haha, ik snapte het al niet, maar nu ga ik er voortaan wel vanuit dat je pc wat kuren heeft en je het niet expres doet. Hihi. Nog een paar daagjes, spannend hoor. Hoop het echt voor je.

@Orchi, we wilden eerst naar Zwitserland gaan, we houden erg van bergwandelen en we hebben zo’n mooie rugtas waar Isabella in kan zitten. Maar nu ik weet dat ik zwanger ben doen we dat liever niet, je moet in de bergen toch zo’n 1000 m stijgen in 1x en het is niet goed als je boven de 2000 meter komt, vanwege zuurstof enzo. Nu willen we misschien naar noord Italie. We gaan sowieso eerst naar mijn familie in Stuttgart en zien dan daar wel wat het weer gaat worden en waar we heen willen. We maken wel een lijstje met camping hoor, maar zien wel hoe of wat.
Wat verdrietig dat je vriend je vader niet meer gekend heeft, lijkt me best een gemis. Super mooi gedichtje zeg!
Is dat niet nu je eisrpong dan als je buikpijn en pijnlijke borsten hebt, ik zou toch even klussen nog voor de zekerheid  Dat zou idd super zijn zeg, ik houd het forum op die dagen in de gaten hoor.
Wat lief zeg die kleintjes, wij hadden vroeger ook altijd hamsters, kan me voorstellen dat je er helemaal opgewonden over bent. Nou ik hoop dat dit je eisprong is en dat je samen met Wendy straks een positief bericht kan plaatsen.

@JIG, ga je binnen Duitsland verhuizen dan nu?

Isabella was net even wakker, echt zielig ze was de hele dag al wat aan het hangen en was net zo warm, had ze 39,9 graden koorts. Net ook weer was ze bloedheet. Maandag was ze op het kdv ook al niet in haar hum maar ik dacht dat het wel ging eigenlijk, voel me nu haast schuldig dat ik gister nog naar zwemmen gegaan ben. Hoop dat ze snel weer de oude is.

Ik ga nog even het topic opnieuw openen om te kijken of er nog meer geschreven is en ja hoor, dus nog even verder met reageren.

Veel liefs Loks

hoi meiden,

goed nieuws vanuit friesland. ik had gebeld met gyneacologie en mocht vandaag al langs komen.
ik heb een gesprek gehad, en een echo en daarop was een eitje te zien en die gaat, denkt de gyneacoloog, dit weekend springen.
moet volgende week vrijdag terug komen om bloed te prikken, kunnen ze zien of het eitje is gesprongen. moet dan  over 2 en halve week ongi worden denkt ie. (hoop van niet natuurlijk)
komt er ook geen ongi dan gaat men nu verder onderzoek doen, kijken ze  of er eventueel verklevingen door die onsteking zijn gekomen.
dus lekker aan de klus de komende dagen.

@Mvj:Denk dat ik je al voorzichtig mag feliciteren,een streep is een streep.

@ Orchi: Wat een mooi gedichtje Ik kan me voorstellen dat je je vader heel erg mist.wat schatig hé die kleine bolletjes om te zien.

@Wendy,ik ben inderdaad bij de gyneacoloog geweest zie verhaal hierboven. vind het fijn om te lezen dat je aan mij dacht toen je in h'veen was.
er zit in zwolle een v&d. ga zelf ook regelmatig naar zwolle toe om te winkelen.

@maud:balen dat je ongi bent geworden.hoe is het nu met je nek?

@JIG: fijn dat de echo goed was, heerlijk.

@ Au:vervelend dat je last hebt van misselijkheid! Ik hoop dat het snel weer overgaat. ik had er bij de zwangerschap van djurre ook veel last van de eerste 18 weken en daarbij was mijn bloeddruk veelste laag. had het idee dat ik in een draaimolen zat zo duizelig werd ik soms.

@mama1977: ik had de verkeerde pil van de verloskundige gekregen. nou ja ze wist dat ik borstvoeding gaf, en toen ik had aangegeven dat ik weer met de pil wou beginnen vroeg ze welke ik had en volgens haar kon deze pil wel samen met de borstvoeding. bleek dus niet zo te wezen toen de huisarts kwam, maar ja het leed was al geschied.

@romaty,hoe gaat het nu, je had gister veel schoongemaakt las ik, poets je altijd zoveel?mag je ook wel een keertje bij mij komen

hoe is het met de zwangere dames onder ons? gaat het een beetje?

Status betekenis:   = Klusdagen.    = Wachtdagen.    =Ongi.     =Neutraal.           = Zwanger.

naam:                                    
ronde:                          
leeftijd:                  
NOD:                            
status:  

Yessie84
10
25  
23 juni  

Wendy-Merle
6
25  
21 juni

Orchideke
8  
24  
22 juni

Denys
1  
24  
30 jan  

djurresmama
2  na mk
26
28 juni

Maud
2
35
12 juni

Mama 1977
2  na 3mk
31
14 juni

Zonnetje 4        
1
25
20 mei

mvj
1
27
9 juni

Naam:
Leeftijd:  
Ronde:
Uitgerekend:          
Echo:                                          
Status:      

Berg-Driel      
27  
1      
14-08-09  
08-05-2009

Romaty
24  
1      
27-08-09  
11-06-2009
3d  echo

LindaG80
29  
3  
06-09-09  
13-07-2009
32  weken echo

Jansske
28
5
10-12-09
30-06-2009

Lijnmaan
30
1
10-01-10
19 juni 2009

Floor        
28
1
18-01-10
16 juni 2009

Chantal P
31
1
19-01-10
?

Daniellexx
24
6
21-01-10
12-06-09

JIG
30
5
29-01-10
9-6-2009

Au3
23
1
02-02-2010
26-6-2009

Not        
25                  
1
02-02-2010
09-07-2009

Loks
24
2
06-02-2010
30-06-2009

Deleve
28
2 na mk
14-02-2010

groetejs marianne

Hoi meiden,

even kort want het was al met al een drukke heftige dag (vooral vwb emoties)
De ongi begint nu toch door te zetten, er zit ook nieuw bloed bij.
Ik heb bij een vriendin even een potje kunnen huilen en meteen daarna was het eigenlijk ook goed.
Mijn nek lijkt door de   rust iets beter en morgen om half 5 heb ik fysio.

Vincent gaf vanavond heel eerlijk aan dat ik er mss iets teveel mee bezig ben en ik denk dat hij daar gelijk in heeft...
Ik heb wel meteen aangegeven dat ik het forum niet op ga geven en dat gaf hij ook meteen toe, hij merkt duidelijk dat ik veel steun heb aan jullie!

Nou, het was een ego-dagje vandaag met geen reageren van mijn kant en ook deze keer laat ik het erbij, ga nog even de bank op en dan naar bed.
Morgen ben ik weer als vanouds terug meiden!

Love you!!
Maud

Status betekenis:   = Klusdagen.    = Wachtdagen.    =Ongi.     =Neutraal.           = Zwanger.

naam:                                    
ronde:                          
leeftijd:                  
NOD:                            
status:  

Yessie84
10
25  
23 juni  

Wendy-Merle
6
25  
21 juni

Orchideke
8  
24  
22 juni

Denys
1  
24  
30 jan  

djurresmama
2  na mk
26
28 juni

Maud
3
35
11 juli

Mama 1977
2  na 3mk
31
14 juni

Zonnetje 4        
1
25
20 mei

mvj
1
27
9 juni

Naam:
Leeftijd:  
Ronde:
Uitgerekend:          
Echo:                                          
Status:      

Berg-Driel      
27  
1      
14-08-09  
08-05-2009

Romaty
24  
1      
27-08-09  
11-06-2009
3d  echo

LindaG80
29  
3  
06-09-09  
13-07-2009
32  weken echo

Jansske
28
5
10-12-09
30-06-2009

Lijnmaan
30
1
10-01-10
19 juni 2009

Floor        
28
1
18-01-10
16 juni 2009

Chantal P
31
1
19-01-10
?

Daniellexx
24
6
21-01-10
12-06-09

JIG
30
5
29-01-10
9-6-2009

Au3
23
1
02-02-2010
26-6-2009

Not        
25                  
1
02-02-2010
09-07-2009

Loks
24
2
06-02-2010
30-06-2009

Deleve
28
2 na mk
14-02-2010

Hoi,

@ loks

Ik zou het ook eng vinden hoor. Ik ben ook best een schijterd overal in. Je kunt het beste naar je eigen gevoel luisteren. Alleen jij kan beslissen tot hoe lang je door wilt gaan. Spannend over 3 weken al een echo. Wel fijn al voor de vakantie.
Wat leuk voor je dat je baas zo positief reageerde. In sommige gevallen is dat toch wel anders. Moeders voor moeder heb ik vorige keer niet gedaan, maar dit keer zil ik dat toch wel gaan doen hoor.  

@ juf maud
Balen van je ongi. Vooral omdat je toch al ziek was. Je hoopt er dan toch op. Sterkte!!

@ orchideke
Ja koud he. Ik heb het ook zo koud. Ik heb zelf vannacht met een kruikje in bed gelegen zo koud had ik het. En wat leuk van de hamstertjes. Wel heel lief van die kleintjes lijkt me. Succes ermee!!

@ Wendy-merle
Wat vervelend dat je zo'n buikpijn hebt gehad. 21 juni duurt nog even, dus misschien was het iets anders. Hopelijk heb je er geen last meer van.

@ Jansske
5 tandjes al. Wat leuk!! Gaat hard allemaal he.
Geneit van het weekend!!

@ djurresmama
Succes met klussen hopelijk heb je al die onderzoeken straks toch niet meer nodig. En anders is het wel fijn dat er in ieder geval al naar gekeken wordt.

Hier is er nog geen nieuws. Ben nog niet ongi en heb vanmorgen getest met een kruidvattest. Deze was negatief. Dus ik weet nog steeds niks. Wel heb ik nog steeds last van mijn buik en ben ontzettend moet. Maar ik heb ook last van de griep. We wachten dus gewoon nog even rustig af. Ik hou jullie op de hoogte.

xx Natasja

Hallo dames,

Ik lees al af en toe mee sinds ik gestopt ben met de pil.
Het maandje wachten is nu voorbij; ik ben maandag voor het eerst "normaal" ongelsteld geworden.
We kunnen er nu dus tegen aan, ha ha.
Ik zou ongeveer volgende week zaterdag mijn ei hebben, dus ... spannend.
Mijn nod zou ongeveer 5 juli zijn, de dag dat ik terug kom van vakantie.
Zou een leuke afsluiting zijn, wanneer er een positieve test volgt.

Ik ben trouwens 30 jaar en heb een zoontje van 13 maanden.
Bij mijn zoontje was het in 1 keer raak. Daarvoor een vroege miskraam gehad waarbij het ook in 1 keer raak was.
IK zou het niet moeten doen, maar stiekem hoop ik dat het weer zo makkelijk gaat.

Allemaal veel succes.

Gr. Lin

Terug
Bovenaan