Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

Status betekenis:   = Klusdagen.    = Wachtdagen.    =Ongi.     =Neutraal.           = Zwanger.

naam:                                    
ronde:                          
leeftijd:                  
NOD:                            
status:  

Yessie84
10
25  
23 juni  

Wendy-Merle
6
25  
21 juni

Orchideke
8  
24  
22 juni

Denys
1  
24  
30 jan  

djurresmama
2  na mk
26
28 juni

Maud
3
35
11 juli

Mama 1977
2  na 3mk
31
14 juni

Zonnetje 4        
1
25
20 mei

mvj
2

27
13 juli

Naam:
Leeftijd:  
Ronde:
Uitgerekend:          
Echo:                                          
Status:      

Berg-Driel      
27  
1      
14-08-09  
08-05-2009

Romaty
24  
1      
27-08-09  
11-06-2009
3d  echo

LindaG80
29  
3  
06-09-09  
13-07-2009
32  weken echo

Jansske
28
5
10-12-09
30-06-2009

Lijnmaan
30
1
10-01-10
19 juni 2009

Floor        
28
1
18-01-10
16 juni 2009

Chantal P
31
1
19-01-10
?

Daniellexx
25
6
24-01-10
26-06-09

JIG
30
5
29-01-10
9-6-2009

Au3
23
1
02-02-2010
26-6-2009

Not        
25                  
1
02-02-2010
09-07-2009

Loks
24
2
06-02-2010
30-06-2009

Deleve
28
2 na mk
14-02-2010

Heey dames!

Ben net terug en alles was goed! Ben zooo blij! Ook wij hebben een boontje hihi De datum is wel iets terug gezet naar 24 januari, dus ben vandaag 7 weken en 5 dagen zwanger. He ben helemaal opgelucht!
Omdat ik rond de 8 weken ben mag ik over twee weken nog eens terug komen voor een echo. Wat vervelend nou! Hahahaha

Hoi meiden!!

Ben vandaag weer braaf eerder naar huis gekomen, Vin kwam me ophalen bij school (is zijn vrije dag) lief hè, hoefde ik niet met de bus!
Toen even mvb halen (Vin zei toen heel lief: ik hoop dat het de laatste keer is dat je het nodig hebt, op deze manier laat hij zijn gevoel merken, het is een binnenvetter, kennen jullie dat?)
Net met de post werd ik helemaal blij.
Rubens juffen zijn er allebei niet. Eentje is nog met zw.sch.verlof en de andere heeft een reuma-aanval en mag niet werken (goh, waar ken ik dat toch van?)
Nu had hij die tweede juf een tekening gestuurd. Kreeg hij nu een kaartje terug dat ze dat zo leuk vond en dat ze er elke dag naar keek! Lief hè! Ik weet zeker dat Ruben dat geweldig zal vinden!

@Romaty: meis, ik kan me voorstellen dat gisteravond tegenviel.... Je had het je toch heel anders voorgesteld hè? Mag je nu nog een keer terug of niet? Ik weet dat een collega van mij ook zo'n soort verhaal had en die mocht na een paar weken kosteloos terugkomen. Ik hoop dat je suiker verder in orde is, dat je snel zekerheid hebt! Mss krijg je gewoon ook een mini-reusje net als ik had!
Als je ergens mee zit gooi je het gewoon maar het forum op meis, we kunnen wel wat hebben hier.
het komt vast goed!

@Daniëlle: fijn dat je zo genoten hebt van je echo, en idd, wat een straf om nog eens terug te moeten voor een echo!

@Natasja, balen meisje, ik heb zó zitten hopen en duimen voor je!
We willen hier geen rode golf maar een streepjesgolf! Ga je mee voor de volgende ronde? Zullen we dan gewoon allemaal samen zwanger raken? Wie gaat mee voor de volgende ronde?
Ik strooi alvast wat glitters voor het goede geluk: ******************* *********************** ***************************** *************************** *******************
En dat zou idd een super-kadootje zijn! Vin is de 30e van deze maand jarig dus dat halen we niet meer. Mss voor mijn mam, die is 5 augustus jarig, lijkt me leuk als ik het dan zou mogen zijn....
En dubbel: je gaat er gewoon dubbel voor, hihi!

Meiden, mijn mannen komen zo thuis (Vin haalt hem uit school, want vrijdag is altijd 'mannendag'. Ruben zegt dat ook altijd, klinkt zo leuk!)

Heel veel liefs en tot vanavond!
Maud

Hoi,

Nou hier weinig nieuws we hebben na die pijn nog maar even geklust aangezien mijn cyclus nogal raar is. Vanavond laatste keer linedance een soort feestelijke afsluiting wordt wel moeilijk denk ik er komt iemand langs die net een baby heeft gekregen en dan krijg ik die medelijdende blikken weer bah! Het is zo lief bedoelt maar soms wil ik dat gewoon even niet, nou ja we zien wel hoe het gaat ennehe gek he ik durf gewoon niet te hard te springen stel nou dat het raak is/wordt snappen jullie (ik weet het ik ben vaag!!)

@ Orchie

Hoe is het nou met de pijn? Wat een leuke ontdekking!!

@ Jansske

Ook verslaafd aan gtst?? Ach ja dat shoppen is wel leuk maar ook weer niet te vaak heb gisteren eigenlijk alleen ff snel mijn broek opgehaald en ik kwam een vriending tegen dus hebben we even lekker bij gekletst onder het genot van een kop thee. Morgen wordt het echt uitgebreid shoppen maar ik denk dat ik meer sta te kletsen met iedereen ik zie ze veel te weinig (fam woont in gelderland en wij dus in friesland).

@ Loks

Het zou kunnen dat ik mijn eisprong had maar dan is ie wel erg laat ik moet officieel ergens tussen vandaag en volgende week zondag ongesteld worden (hopelijk dus niet) wel hebeen we maar even geklust van de week je weet maar nooit!
Hoe is het nu met Isabella?

@ Djurresmama

Wat een goed nieuws zeg van de gyn. Ik DUIM heel hard voor je! Mooi dat er een v&d zit in zwolle daar kunnen ze ons dan wel verwachten haha!

@ mvj

Tja ik weet niet wat het was is altijd zo moeilijk heb echt geen regelmatige cyclus maar grieperig? Ik hoop dat je je al wat beter voelt en anders beterschap! Balen dat je ongesteld bent!!

@ Maud

He gatsie ongesteld wat balen! Enneh doe mijn zo’n man lijkt me heerlijk!!!!

@ Mislin

Ik hoop dat je weer zoveel geluk mag hebben! Fijne vakantie!!

@ Maud nou nee ik hou toch mijn eigen vriendjelief!! En geniet van je chocoladereep (al had ik geen puure gekocht) !!!!!

@ Danielle

He bah wat vervelend dat je weer moet komen voor een echo!!! Not Fijn dat alles goed was heerlijk zo’n boontje in je buik geniet ervan!

@ Romaty

Meid wat vervelend dat het gisteravond zo tegen viel! Als het een keizersnede wordt echt kijk er niet teveel tegenaan het is mij ZO meegevallen en het belangrijkste is dat je een gezond kindje krijgt toch? Begrijp me niet verkeerd hoor ik snap heel goed dat je ervan baalt maar ik probeer je gerust te stellen! Ik hoop dat je suiker verder in orde is!

Meiden fijn weekend!

Kus Wendy

Hoi Wendy!

kan me zó goed voorstellen dat je niet wil hupsen en springen (alsof je een (bevruchte) eicel er zo uit zou kunnen springen.....) maar ja, je neemt dan toch het zekere voor het onzekere hè.
Ik heb dat ook hoor meis, dus helemáál niet raar (tja, of ik moet ook een rare zijn.....)
We hebben inmiddels ook bewezen dat de meesten liefst blijven liggen na het klussen ivm de zwaartekracht. Ach, baat het niet dan schaadt het niet!!
Ik hoop dat je toch een fijne avond hebt, zonder al te veel vervelende blikken.

Hier gaat alles zijn gangetje, Ruben is vanmiddag naar de kapper geweest en heeft nu zijn zomercoupe (lekker kort) en dat staat hem zo lekker ondeugend. Ik zal van het weekend een foto maken en op de hyves zetten. Zal Vin ook vragen de foto van de kaart terug op de pc te zetten.
Mijn ongi is al aanmerkelijk minder, dus één heftige dag en dan al afname, dat is dan wel weer lekker. En nu al twee cyclussen van 31 dagen, dat is regelmatiger dan ik bij Ruben had!

Wat doen jullie voor vaderdag? Wat koop je in hemelsnaam voor een man?
Ik kom nooit verder dan een senseo-pakket, een tijdschrift of een nieuwe 'blauwbloezen-strip'. Maar die is dus nog niet uit, Vin heeft de serie vanaf nummer 1 compleet, zijn ook wel leuk om te lezen/
En Ruben maakt natuurlijk iets moois op school. Iets met onderzetters geloof ik.
Mijn kids versieren een zakdoek met textielstiften en maken een deurhanger met daarop een zelfgeschreven elfje. En natuurlijk een kaart met gedicht.

Nou meiden, ik ga nog ff wat kijken op de site en dan een lekker potje thee zetten.
Tot later of tot morgen!

Liefs,
Maud

Hoi meiden,

Héhé, lekker weekend! Het is aan de ene kant erg snel gegaan deze week, maar ik merk al dat het nu al best veel energie kost. Kijk wat dat betreft al erg uit naar het middelste gedeelte van de zwangerschap, vond die periode heerlijk de vorige keer. Mijn buik begon wat te groeien en ik had weer lekker energie, ook durfde ik toen wat spulletjes te kopen. Lief dat jullie er allemaal naar vragen: Isabella is gelukkig weer helemaal beter, ze had die avond nog 40,1 koorts. Ze heeft toen de nacht ff bij ons op de kamer geslapen, vind het dan wel een lekker idee, vond het best hoog. Mijn man kon die ochtend thuis werken dus hoefde Isabella niet naar het kdv. Ze heeft heeeel veel geslapen en was gisteravond weer helemaal de oude gelukkig. Vandaag gewoon weer naar het kdv, toen we aan kwamen vanmorgen was ze al weer zo blij om de leidster te zien, ze begon met haar armpjes een benen te zwaaien, echt zo schattig. Morgen gaan we naar mijn ouders en mijn oma, dan zullen we ook vertellen van mijn zwangerschap, heb er erg veel zin in.

@Marianne, Ow, dat zou mooi zijn als het eitje gaat springen en ook nog bevrucht wordt, ik zal voor je duimen meid. Iig veel plezier met klussen dit weekend.

@Maud, fijn hé dat huilen zo op kan luchten. Het gaat hier op het forum ook niet altijd alleen over zwanger worden toch….. Dat vind ik juist zo leuk. Ook kletsen over koetjes en kalfjes vind ik ook erg gezellig. Ik hoop dat het lukt er iets minder mee bezig te zijn, maar je mag hier echt niet weg hoor! Vind het echt niet ego zeg dat je alleen schrijft er zijn er weinig die zoveel reageren als jij.
Gelukkig ben je al weer flink opgeknapt, hoop ook dat je nek snel over is. Ik had elke keer vlak voordat ik zwanger was weer een hele voorraat mvb en ob in de aktie gekocht, dus flink inslaan, misschien helpt dat wel, hihi.
Ik denk dat idd ook over m v m, het is voor mij zo’n kleine moeite en als er iemand mee geholpen wordt alleen maar mooi toch. Wist ik ook niet hoor van je tante. Wij hebben ook wel een eerlijke verdeling in de huishouding. Ik doe altijd alles omtrent de was, badkamer, wc, keuken en afstoffen, ik kook en doe 2 x wat kleine boodschapjes. Arnoud doet alles aan de vloer (vind ik echt super) en na het eten opruimen, ontbijt klaar maken (incl. verse jus). Grote boodschappen, koelkast en oven schoonmaken. En Isabella doen we eigenlijk altijd samen, bijna altijd samen in bad doen en naar bed brengen. Deze taakverdeling is er gewoon zo ingerold en ik vind het wel prima, nou ja prima, zou toch het liefst een schoonmaakster willen hoor.
Wat lief van die juffen, zal Ruben vast geweldig vinden. Hihi ik zie het hem al zeggen ‘mannendag’
Ik weet het ook nog niet voor vaderdag, misschien van die foto’s van de ah die ik laatst had laten maken op een beker ofzo. Muismat met foto, misschien zulk soort dingetjes, gaat verder ook een beetje om het idee toch. Op het kdv hebben ze volgens mij met schuim een fotolijst met foto gemaakt. Ben ook benieuwd wat iedereen doet.

@Mvj, mijn baas heeft zelf ook kinderen en tuurlijk is zwanger personeel lastig, dat snap ik ook wel. Maar hij zegt dat kinderen krijgen 1 van de mooiste dingen is die er is, dus dat zit wel goed. Ik ben bij Isabella ook erg lang onder werktijd door gegaan met de borstvoeding, echt super lief. Je hebt er wel recht op maar het is idd echt niet altijd zo vanzelf sprekend, daarom hadden ze ook een grote bos bloemen verdient toen ik stopte met de bv. Was alleen een beetje genant dat ik in tranen uitbarste, was toch weer een hele stap, niet meer naar het kdv voor de bv en ontdekte ook die dag een eerste tandje, was dus echt een beetje emo.
Wel balen dat je weer ongi geworden bent, nieuwe ronde nieuwe kansen.

@Lin, welkom hier, hoop voor je dat het weer snel mag lukken.

@ Romaty, Wat balen zeg dat je zo weinig op de echo hebt kunnen zien. Het hoort er bij jullie toch bij, anders had je er nog vet veel geld voor betaald. Bij onze 3d echo vorige keer konden we eerst ook niets zien, toen moest ik even een paar minuten veel bewegen en springen, toen was ze iets bijgedraaid en konden we heel even goed haar gezichtje bekijken. Misschien komen er wel nog andere momenten waarop je het geslacht kan zien, krijg je aan het einde ook een ligging echo.? Ik hoop voor je dat de baby zich gaat draaien, zal uiteindelijk allemaal wel goed komen. Goed dat je je bed verkocht hebt, krijgen jullie een nieuwe?

@Danielle, wat fijn dat het goed was en super dat je binnenkort nog een keertje mag, geniet maar lekker van jullie boontje.

@Wendy, ik denk dat ik het wel begrijp, je wilt gewoon net als ieder ander behandelt worden. Ik zag op hyves dat je op je NOD jarig bent, dat zou toch echt super zijn meid. Ik zal keihard voor je duimen.

Pfff, de hormonen beginnen hier alweer flink op te spelen, ben alweer flink sjachie. Ging net gewoon uit mijn dak (in negatieve zin) omdat mijn mannetje borrelnootjes pakte (waarom?, geen idee) gister ging ik bijna met de koekenpan smijten omdat het bakken van kibbeling niet lukte. Isabella zat me erg raar aan te kijken dus ik doe echt mijn best me een beetje in te houden, maar ik vind het zo moeilijk. Vandaag op mijn werk ook moest ik echt even afkoelen nadat voor de zoveelste keer de messen van het messenblok afvielen. Nou zeg, zit hier een potje te klagen, zeer sorry daarvoor, moet natuurlijk gewoon genieten, maar moest heel ffttjes wat hormonen loodsen hier op het forum, hoop dat ze bij de nog niet zwangere goed van pas komen.

Iedereen een heel fijn weekend.,
Veel liefs Loks

Ha meiden,

Ik weet nog niks. Zit nu op dag 32. Tests zijn nog steeds negatief. Pfffft, ik word er echt chaggie van. Normaal heb ik 1 dag voor mijn ongi links en/of rechts onder in mijn buik een beetje pijn. Niet ernstig maar dat is voor mij het teken dat ik de dag erna ongi word. Nu heb ik dat al een paar dagen bij vlagen maar geen ongi te bekennen. En ook geen positieve test. Ik moet dit weekend werken dus misschien geeft dat wat afleiding. Ik kan ook zo kwaad op mijn man worden om niks. Gister vroeg ik of hij nog even koffie wilde zetten. Hij zei ja. Maar ik had helemaal geen reactie gehoord. Dus ik vroeg het nog een keer. Dus hij reageerde een beetje geïrriteerd dat hij al ja had gezegd. Ik was WOEST dat hij zo geïrriteed deed. Ik rende naar de keuken, smeet met deuren, zette koffie, riep dat hij maar op moest rotten en rende naar boven! Daar ging ik boos in bed liggen. Toen dacht ik bij mezelf: Waar ben ik mee bezig???? Man kwam na een kwartiertje naar boven en ik ben toch maar mee naar beneden gegaan om 'gezellig' beneden koffie te drinken. (Gelukkig was dochter niet thuis. Die was zich rot geschrokken denk ik.)

@Wendy. Wat vervelend, die steken in je buik. Hoe gaat het nu?
Ik wens je toch maar veel plezier met het linedancen ondanks dat je er niet zo veel zin in hebt. Wat kan dat vervelend zijn hè, die meelijhebbende blikken. Het is verschrikkelijk dat jullie je kindje niet hebben mogen houden maar mensen denken vaak dat ze jou pijn begrijpen en dat is niet zo.
Heb jij dat ook dat als je verdrietig bent mensen meteen denken dat dat dan wel door Merle komt? Wij hebben dat vaak meegemaakt na het overlijden van mijn moeder. Mijn broertje was een keer aan het huilen op school (Hij was 7 jaar en zijn moeder was nog niet heel lang dood) Meteen kwam er een moeder naar hem toe om hem te troosten. Heel lief natuurlijk maar ze ging er wel meteen vanuit dat ze wist WAAROM hij huilde. Ze begon hele verhalen over dat het zo erg voor hem was dat zijn moeder was overleden en dat ze er alles van begreep. Ze had zelf ook kanker gehad vertelde ze hem. Mijn broertje gooide het hele verhaal er thuis uit bij mij. Tegen die moeder had hij verder niet meer durven vertellen waarom hij verdriet had. Hij had zich geprikt aan een naald met handwerken.....
Helemaal niet gek hoor dat je niet durft te springen. Ik heb dat met poepen. (sorry voor het vieze praatje) Soms moet ik heel hard persen en durf ik dat ook niet eigenlijk. Ookal weten we wel dat als je zwanger bent het kindje heel goed verborgen zit en er echt niet zomaar uit valt of los raakt.

@Orchi. Wat een mooie tekst heb je op het kaartje van je vader gezet. Het is helemaal niet raar hoor dat je steeds vaker aan je vader denkt. Moeilijk is dat soms hè, dat je partner je vader nooit heeft gekend. Ik heb dat ook met mijn man en mijn moeder.
Jij ook al steken in je buik? Hopelijk heb je er snel geen last meer van. Wat schattig, van die kleine hamstertjes. Wat vond je dochter er van? Het wordt tijd dat jij ook hyves krijgt hoor Orchi.

@Jansske. Wat fijn dat er niks aan de hand is met je urine. En dat is toch niet stom? Alleen maar fijn dat het weer over is.

@Loks. Ik heb bij m'n dochter ook meegedaan aan moeders voor moeders maar ik weet niet of ik het een volgende keer weer wil. Ik weet niet of het handig is om die flessen en die kan op de wc te hebben met mijn dochter. Ze blijft er wel vanaf als ik dat zeg maar ze wil toch weten waar dat dan voor is. En aangezien ik een volgende zwangerschap zo laat mogelijk aan m'n dochter wil vertellen wordt dat een beetje moeilijk. Plus dat ik haar er wel voor aanzie dat ze aan veel mensen gaat vertellen van die flessen op de wc.
Leuk dat je er over denkt om te gaan tandemen met de bv. Als ik twee kindjes sneller na elkaar had gekregen was dat voor mij ook wel een optie geweest.
Hoe is het nu met Isabella? Ze was ziek toch?

@Djurresmama. Wat zul je gebaald hebben van die verkeerde pil! Wat klinkt dat positief wat de gyn heeft gezegd. Ik hoop zo dat je ei sprinkt en dat het raak is. Veel succes met klussen.

@Misslin. Ik hoop voor je dat het deze keer ook weer zo snel gaat. Veel plezier met klussen!

@Maud. Wat fijn dat je weer terug bent! Je klinkt ook weer vol energie. Gewoon doorgaan meid. Maar volgens mij ben jij wel een heel positief mens. We duimen met z'n allen dat jou NOD in juli vooral NIET komt!
Wat lief dat de juf van Ruben hem een kaart had gestuurd. Was hij er blij mee? Wat is een blauwbloezenstrip? Ik heb geen idee. Ik weet niet of we wel iets voor vaderdag doen. We hebben ook niks met moederdag gedaan. Moederdag viel op de laatste zondag van twee weken vakantie. Vlak voor de vakantie kreeg de juf van m'n dochter een blindedarmontsteking dus was er een invaller. Ik weet niet of het er iets mee te maken had maar van dochter kreeg ik dus niks via school. Als m'n dochter iets maakt voor moeder/vaderdag vind ik het geweldig maar verder hoeft het van mij niet hoor. Als m'n dochter weet dat het vaderdag is zal ik er wel wat aan doen. Anders is het zo zielig voor haar.
Ik sta er niet van te kijken dat hamsters zwakke jongen opeten. Wij hadden vroeger een poes die lag te bevallen. Er kwam ook een dood jong uit en die at de moeder meteen op. Wel akelig om te zien hoor. Ze at alleen het hoofd niet op. Ik zal nooit vergeten hoe dat klonkt toen ze het hoofd afbeet!

@Mvj. Wat balen dat je ongi bent geworden. Wel raar dat je eerst een heel licht tweede streepje op je test had. Hopelijk is het de volgende ronde wel raak.

@Romaty. Hè wat rot voor jullie! Je had je zo op de 3D echo verheugd en nu krijg je dit. Hopelijk heb je geen zwangerschapsdiabetes en draait je kleintje nog. Het kan gelukkig nog steeds. Goed dat je niet op de zaken vooruit wil lopen maar het is voor nu wel een rotgevoel. Wij denken aan je.

@Danielle. Wat fijn dat het goed ging bij jou echo. Toch altijd weer een heel spannend moment hè. Kan me zo voorstellen dat je bijna niet kon slapen. En dan binnenkort lekker nog een keer kijken naar je boontje!

Liefs, mama 1977.

Loks. Wat fijn dat Isabella weer helemaal beter is!
Dus wij waren gisteren allebij sjaggie om niks? Haha. Dat geeft mij weer hoop.....

Ik ga douchen en m'n bed in.
Liefs, mama 1977.

Terug
Bovenaan