Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

Hallo dames,

@romaty:Ooh meid wat herken ik het gevoel!!
Had ook zo'n verstoppertje!!
Ik wist pas op 28 weken dat het een meisje werd,elke keer draaide ze haar zo dat we het niet konden zien.
Is echt om de muren van op te lopen he,en zeker als je dan net zo'n leuke 3D echo krijgt!!
Hoop dat je volgende keer meer te zien krijgt van je kleintje!!

@danielle:wat leuk meid dat de echo zo goed was,en al zo snel weer een echo,toch altijd zo spannend he!!!proficiat!!

@Wat mooi van je zoontje zijn juf,doet toch iets met je he!!
Hij zal wel schattig zijn met zijn korte haartjes nu:)
Leuk dat de ongi  bijna voorbij is,dan kan je weer aan een nieuwe ronde beginnen!!
Voor vaderdag heb ik al iets heel mooi,bij de onthaalouder hadden ze iets gemaakt.
Zo een driehoek met liefste papa aan boord en op de achterkant stond een gedichtje...

Papa wat heb je lange benen en aan je voeten zoveel tenen...
Je bent men liefste knuffelbeest,van jou hou ik het meest.

Was echt een mooi knutselwerkje hoor,maar heb het vorige week al gegeven:)
Hij kwam dan zaterdagnacht thuis van de koers en was ook gewonnen dus had het cadeautje op tafel gelegd en hadden het hier helemaal versierd,op de muren hong,leve papa de nr 1:)
Dus hij heeft het al gekregen,want is vandaag en morgen weer gaan rijden,morgen ga ik met Dyenthé kijken,doet ze graag hoor!!

@loks:ja meid die vermoeidheid is helemaal niet zo leuk he,al heb ik dat deel overgeslagen denk ik:)
Ik wist het pas met 10 weken en 1 dag en had echt niet het gevoel zwanger te zijn,nietr misselijk ook niet.
Het enige wat ik mij nog herinner was dat ik die periode een zware verkoudheid had en dat ik er maar niet van afgeraakte,heb er weken mee gezeten!!

mama1977:vind het zo erg voor jou,ik hoop dat er rap duidelijkheid komt,hoop echt op een zwangerschap,nu word je er idd gek van,je weet gewoon van niks en kunt gewoon maar afwachten en word je gek van he!!
Die reactie op je man...wie weet is het door een eventuele zwangerschap,of mss door dat je het je allemaal zoveel aantrekt en ja man zal dat wel begrijpen hoor!!
Leuk dat je het achteraf hebt bijgelegd,ik ga echt duimen voor jou!!!!
Ja dat vind ik echt heel erg dat mijn vriend mijn papa niet gekend heeft.
En de grootste reden daarvoor is omdat ik weet dat papa mijn vriend heel erg had gemogen.
Papa heeft alleen de slechte tijd gekend met de papa van Dyenthé en ik weet hoe erg hij hem haatte maar niks zei tegen mij omdat hij mij niet wou pijn doen.
En ergens denk ik dat papa gestorven is met schrik dat ik ooit nog naar hem zou terug gaan.
Ik denk veel in mezelf en hoop zo dat er hier boven iets is,dat hij kan zien hoe gelukkig we allemaal zijn en dat Dyenthé nu ook zo gelukkig is.
Over de hamstertjes,heb ze gisteren nog eens gaan bekijken,wat ze liggen in het hok nog eens in een klein hokje,al een geluk kan ik er het deksel afdoen om te kijken.
Dyenthé heeft ze nog niet gezien want ze zijn echt nog te klein maar als ze kunnen verder kruipen ga ik ze haar wel laten zien.
Ik denk dat ik is een hyves heb aangemaakt een tijdje geleden,kan je mij even uitleggen hoe ik jullie moet toevoegen?

Nu effe iets heel erg!!
Dacht gisteren dat ik doodging!!
Mijn vriend was net terug terug thuis want moesten de moto's gaan inladen,het was 9 u of zo en we zaten in de zetel en hadden pizza besteld.
Op een zekere moment krijg ik lichte steken in mijn baarmoeder,ik zeg het tegen hem en hij was wel wat ongerust,ik ook want het voelde echt anders.
Het is moeilijk te omschrijven maar ga toch mijn best doen.
Het werd met de minuut erger,weet zeker dat het mijn baarmoeder was aangezien het ietsje boven mijn litteken van mijn keizersnede was.
Het begon stil en werd erger en erger,het bleef constant en had dan pieken,van minder naar erger,zo erg dat ik niet kon bewegen van de pijn,moest bijna huilen zo zeer deed het.
Mijn vriend altijd maar aant vragen hoe het ging terwijl ik gewoon wou dat hij mij gerust liet,ben dan op mijn zij gaan liggen met de benen opgetrokken,stak echt tot in mijn rug.
Heeft zo een dikke 5 minuten heel hard geweest,en dan kan 5 min lang duren he.
Dan is het altijd met beetjes minder geworden en na een kwartier was het voorbij.
Ik weet niet wat het was maar heb er niet van geslapen,heb mij echt zorgen gemaakt.
Heb er over liggen googlen maar vind er niet echt iets over.
Zou normaal mijn innesteling hebben vandaag,mss dat het daar iets mee te maken heeft,mss dat het innestelen flink mislukt is of zo,maar zo'n pijn kan het toch niet doen.?

Liefs orchi

@wendy:begrijp je hoor meid!!Ik hoop zo dat het raak is voor jou,je verdiend het zo,hoe voel je je ondertussen?

Morgen meiden,

@maud, fijn dat het weer wat beter gaat met je nek, hopen dat je snel weer helemaal opknapt, maar gelukkig is het nu weekend, dus tijd zat om goed te rusten toch!
Fijn dat je ongi al minder is!
Bij mij is de 3d echo gratis, aangezien mijn vk gewoon standaard dat apparaat in haar spreekkamer heeft staan, en een 3d echo is leuk, maar als ik ervoor zou moeten betalen (geloof dat de prijzen varieren tussen de 150 en 200 euro) zou ik het niet doen, het blijft toch een beetje een vreemd soort echo!

@loks, ze gaan waarschijnlijk met een week of 34 nog een echo maken om te kijken hoe het dan staat met de buikomvang van het kindje, dus er komt wel nog een echo, maar geen 3d meer, maar goed, dat vind ik nog niet zo erg, baal gewoon van die stuitligging en wellicht zw. diabetes...
Moest wel lachen om je verhaal van de hormonen, heel herkenbaar, ben zelf ook geirriteerd om de stomste dingen, mijn vriend begint nu ook al lachend te zeggen, je kan ook zo lekker veel hebben he schat.......... hmmm dat zegt ook wel iets geloof ik...
Het bed wat ik verkocht heb was een eenpersoonsbed wat op het kamertje stond waar tygo nu gaat slapen... en hoe groot we ook wonen, had gewoon geen plek meer voor dat bed, dus hup op marktplaats, en binnen een week had ik het verkocht, voor 200 euro, dus dat is mooi mee genomen!!

@mama1977, meid wat een hormonen!!!!!! Zo ken ik je niet hoor!! Maar wat een geduld moet je weer hebben zeg!!!
Ik blijf voor je duimen meid, hopelijk komt er snel duidelijkheid!

over moeders voor moeders, ik heb beide keren niet meegedaan. ik vind het wel een heel goed principe maar ja, ik woon op een groot erf, waar tevens mijn oom en tante wonen en waar het kantoor gevestigd is waar ik werk.... maar goed, elke dag zijn hier dus bekenden mensen te vinden, familie, vrienden en collega's, dus ik zou mijn zwangerschap nooit verborgen kunnen houden, en dat wilde ik toch wel graag, dus vandaar...

@orchideke, leuk zeg die hamstertjes, hopen dat ze allemaal blijven leven!!
Ach ja van het geslqacht, we gaan er nu niet meer naar vragen, het zou immers 6 weken voor de bevallingsdatum zijn dat we het dan zouden weten, nou die zes weken zing ik ook nog wel even uit hoor!!
En met de namen heb ik denk ik het licht gezien, soms kunnen namen ineens heel anders gaan klinken en daar heb ik deze zwanegrschap erg last van, maar ik denk dat we er wel gaan komen nu......... nu vriendlief nog zover krijgen !!!
Wat een rare steken trouwens, wie weet is het je innesteling, maar goed er valt toch vaak geen zinnig woord over te zeggen.......... afwachten maar dus....

xxxxx

Heey meiden,

wat een weertje he!! Hier is het gewoon echt benauwd. Was net bezif met de auto schoonmaken van binnen, nou het zweet staat op mijn lijf dus ff koel op het forum binnen! Mooi excuus hihi!!

@Loks, wat reageerde je baas lief en gelijk een bosje baby roosjes, geweldig!! Kan je dag echt helemaal goed maken. Ik heb bij Senna mee gedaan met moeders voor moeders, maar vond het echt zo verschrikkelijk dat ik deze keer niet mee heb gedaan. Kon er de motivatie en de puf niet voor vinden. Vind het wel super knap van de mensen die iedere x meedoen.
Fijn dat Isabella opgeknapt is. Ben benieuwd hoe je ouders en oma reageren, spannend weer he.

@djurresmama, hopelijk is het voor jou deze keer raak. Heel veel succes meid.

@maud, wanneer heb jij vakantie? Gelijk met ons? Welke CITO doen jullie eigelijk, snap namelijk niet zo goed wat je bedoelt?
Ik heb nog geen idee wat ik voor vaderdag koop, iemand tips??

@mvj, wat balen dat je ongi bent geworden. Hopelijk de volgende x beter nieuws.

@Romaty, wat jammer dat de echo niet verlopen is zoals je gewilt hebt. Snap dat je ervan baalt. Hopelijk is alles goed met je suiker en heb je/krijg je geen zwangerschapsdiabetes. Spannend hoor. Hoelang duurt het voordat je de uitslag krijgt?

@Danielle, wat een geweldig nieuws en wat blijft het toch mooi he naar je kindje kijken. Heerlijk over 2 weken nog een x, super.

@Wendy, hopelijk zijn de blikken niet te erg geweest bij het linedancen en heb je nog kunnen genieten ervan. Ja vind het zeker leuk gtst, maar blijf er niet voor thuis hoor.

@mama1977, spannend hoor. Ik hoop het zo voor je net zoals de rest natuurlijk. En ook al z;on humeur hihi! Het is wat met de meiden hier.

Ik ga weer gauw verder met poetsen, want morgenvroeg vertrekken we rond een uurtje of 8. Moet ook nog heeeeeeel veel strijken!!
Meiden geniet van het weer, xxxx

hé, de site (of onze pc) doet raar.
Ik kan geen smilies erbij zetten en de tekst is voor mij blauw, maar na plaatsen weer zwart??

Volgens mij heeft de pc de zomer in de kop, hihi!

Wat een heerlijk weer hè meiden! We hebben hier heerlijk in de tuin gezeten met mijn so.
Ik heb nu weer vies veel pijn in mijn nek, loop ook al de hele middag met een sjaal om. (Ziet elegant uit op een korte broek en t-shirt!)

Zo, nu een rondje reageren:

@Loks: fijn dat Isabella weer opgeknapt is! En voor je het weet breekt het middelste trimester aan en voel je je beter! Het is even voor een goed doel, alle energie gaat nu even naar je 'boontje'.
Ik ben overigens begonnen met de term boontje en zie dat die wordt overgenomen. Ik hoop dat niemand zich beledigd voelt door die term? Wij zeiden dat ook altijd over Ruben: ons boontje in mijn buik.
Hihi, je hoopt dat m'n nk snel over is, ik hoop niet dat je dat letterlijk bedoeld? (over=gebroken, sorry, ik ben MELIG!!!!)
Fijn dat jullie je ook goed voelen bij de taakverdeling, dat is hier ook wel. Alleen als Ruben in een dwarse periode zit (komt er weer een beetje aan....) dan wil ik wel eens een dagje ruilen, en dat doen we dan ook. Sowieso doet Vin nu veel meer, met die stomme nek kan ik niet veel...
Zeg, kom maar op met die hormonen hoor: ik vang ze van alle kanten op (jammer dat de plaatjes het hier nu niet doen, maar ik sta met open armen klaar!!!
Ik herken dat wel, ik ben ook een hormonenbom, de hele maand door. ik reageer heel heftig op elke schommeling. En doe dat dan met humeur, misselijkheid en alles wat je erbij kunt bedenken. Daarom denk ik ook steeds dat ik zwanger ben. Mijn lijf reageert als op een zwangerschap maar het is maar een schommeling. Lang leve het spiraaltje, dat mag zsm na de tweede weer geplaatst worden. Dan ben ik gewoon een ander (leuker) mens!

@Mamma1977, wat balen, die onzekerheid! En zó herkenbaar, je reactie op je man. Ik kan dat ook zo lekker dramatisch doen. En dan voel je je op het moment zelf rot en daarna ook no omdat je je nog urenlang loopt af te vragen waarom je dat nu deed (terwijl de mannen alweer lang over zijn naar de orde van de dag: please, laat me in een volgend leven terugkomen als man!!)
Ruben vond het kaartje super! Hij heeft ook echt hele lieve juffen.
De blauwbloezen is een stripserie over de Amerikaanse burgeroorlog (1861-1865, uhm, info van mijn man, ik weet dit soort dingen ècht niet!)

Kom zo verder reageren, ga eerst even koffie drinken.
Dikke zoen,
Maud

Hoi meiden,

Hier even een berichtje van mij, kom morgen wel weer uitgebreid reageren. Heb zo'n superdag gehad. Vanmorgen zijn we al vroeg na het ontbijt naar Haarlem vertrokken, eerst naar mijn oma in het verzorgingstehuis. Ze vond het geweldig dat ik zwanger ben en kwam er maar niet over uit. Ze begon meteen in de kasten te snuffelen of dat ze niet nog een klein gebreid truitje in voorraad had. Ze kijkt er al weer heel erg naar uit om lekker te handwerken, echt lief. Daarna naar Heestede bij de hertekamp geweest, heerlijk broodje gegeten bij la place, echt super gezellig. Daarna met mijn oma naar mijn ouders. Ze hadden lekker koffie en thee gezet, dus ik zeg dat wij wel iets lekkers voor bij de koffie hebben meegenenomen dus zet de beschuit met muisjes op tafel. Mijn moeder zat vragend naar mijn oma te seinen ,van echt? Dus ze vliegt om de tafel zo in mijn armen, de tranen sprongen in onze ogen. Mijn vader was natuurlijk met Isabella bezig hihi, dus die had het iets later door, maar ze waren echt super blij. Bij Isabella, was mijn moeder bijna de gehele zwangerschap in een klooster in Duitsland, ze vertok 2 dagen voordat ik de test deed en ze kwam terug toen ik met verlof ging. We konden toen maar op bepaalde dagen en tijden bellen, we hebben haar 1 x kunnen opzoeken en ze is 1x in nl geweest. We hebben gelukkig wel de laatste 4 weken van mijn zwangerschap er samen van kunnen genieten. Daarom vond ik het nu ook zo leuk om het zo te vertellen, omdat ik haar vorige keer alleen kon bellen. Ik merkte al dat ze het zelf ook erg fijn vind dat ze er nu wel bij kan zijn. Moest even mijn verhaal van deze geweldige dag kwijt.

Veel liefs en tot morgen,
Loks

Hoi meiden, daar ben ik weer!
Heb lekker een warme chocomel gedronken (had ik opeens zó een zin in!)

Zo, even verder reageren, zie dat Loks nog geweest is na mij dus jij bent eerst aan de beurt!

@Loks: wat heerlijk dat je zo'n fijne dag gehad hebt! En wat reageerde iedereen lief!
Wat zul je ervan genoten hebben meissie, héérlijk!
Mag ik vragen waarom je moeder zo lang in het klooster was? Of is dat te persoonlijk?
Lijkt me wel moeilijk, je mam niet erbij te hebben in die periode. Niet dat is zo héél close met mijn mam ben. Alhoewel.... we worden weer steeds closer met elkaar... Ik heb haar ruim 6 jaar moeten missen door mijn ex. Ben heel blij dat het nu weer zo goed gaat tussen ons. Ik heb mijn familie in die tijd erg gemist.

@Orchi: wat een leuk idéé, die auto-hanger!
Weet je wat ik zo jammer vind? De ouders van onze kinderen geven veelal niets om dit soort dagen. Gooien werkjes vaak gewoon (ongezien) in de prullenbak. En dan merk je echt dat die kinderen daar verdriet van hebben. Gelukkig niet bij alle kinderen maar je merkt dat het bij allochtonen gewoon niet zo leeft. Wel heel erg jammer, want het is toch een mooi gebaar naar je ouders toe?
Jeetje meissie, jij hebt ook al heel wat meegemaak in je verleden hè? Ik weet zeker dat je pap nui nog af en toe bij je komt kijken en dat hij ziet dat je nu de juiste keus gemaakt hebt en dat je heel gelukkig bent!
Wat zul je bang geweest zijn met die pijn! Het klinkt allemaal heel heftig meisje. Gaat het nu weer een beetje?

@Romaty: wat geweldig dat je die 3d-echo gratis krijgt! En vooral fijn dat je dan nog een keer terug kunt!
Ik probeer het rustig aan te doen maar zal zometeen toch echt nog wat moeten gaan doen voor de groepsoverdracht. Maar in en om het huis mag ik het rustig aan doen, Vin neemt me alles uit handen, heeft ook Ruben gedoucht gisteravond. Echt heel erg fijn!
Ik kan me in jouw situatie heel goed voorstellen dat je niet meegedaan hebt met mvm. Ik kon met Ruben de flessen heel mooi verdekt opstellen en het was ook een onopvallende auto die ze kwam halen en dat was dan vanaf de straat niet te zien. De enige die het kon zien was de buurvrouw dus die ben ik het toen al meteen gaan vertellen met de vraag om het voor zich te houden.
En dat deed ze, ze leidde zelfs mensen af die langs kwamen lopen op het moment dat de flessen afgehaald werden, leuk hè!

@Jansske, onze vakantie start vrijdag 24 juli, en bij jullie?
We hebben nu de eindcito's gehad van rekenen, svs (spelling) en begrijpend lezen. En de hogere groepen hebben ook nog taalschaal gehad. Verder hebben we de DMT al gehad en maandag en dinsdag doen we de AVI nog. Ik wilde graag weten of er verschil was tussen DMT en AVI. Want je kunt DMT wel herleiden naar AVI maar volgens mij is dat niet erg nauwkeurig.... Wanneer moet een kind in zijn leven nu rijtjes woorden lezen? Het gaat toch altijd om teksten?
Ben echt benieuwd hoe het gaat lopen.
Waar gingen jullie ook alweer naartoe?

Meiden, ik ga nog even 'an die arbeit', en dan lekker met een boek de bank op.

Heel veel liefs en een dikke zoen!
Maud

Hoi meiden,

is het bij jullie ook zo'n mistroostig weer?
Het is hier heel vochtig en dat voel ik in mijn lijf.
Daarbij heb ik al de hele dag ontzettende spierpijn in mijn rechterborst.
Doet vooral zeer bij het ademhalen.
Pfff, wat een gezeur hè meiden! Kan er nog steeds geen smilie achter zetten, hebben jullie dat nu ook?
Vincent heeft er al naar gekeken maar hij ziet verder niets vreemds aan de pc....

Hier verder weinig nieuws, ik ga zo nog even verder werken aan de groepsoverdracht. Die moet vrijdag worden ingeleverd en ik heb nog zó veel te doen. Dat is dan weer het nadeel als je een paar dagen eerder naar huis gaat, dan blijft het werk ook liggen.

Ik kom straks beslist nog even terug!

Dikke kus,
Maud

Terug
Bovenaan