Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

He meiden,

zo dit is even een tegenvaller na gisteren zeg!! wat een weertje, bah!! Echt van dat zondag weer zeggen wij dan!
Gisteravond hebben we tot 23.00 uur buiten gezeten, we hebben heerlijk gebbqd, mijn oom was jarig, en dat is dan weer het gemak van samen op een erf wonen, de kleine kan gewoon in zijn eigen bed, en wij zijn gewoon lekker buiten op verjaardagsvisite, hihi!!
Maar vandaag was het niks, ben ook zo lui dit weekend, echt niet normaal meer, heb zelfs niet gewassen, schaam me dood, morgen voor dat ik ga werken maar snel een was aan zetten (de wasmachine staat naast het kamertje van de kleine dus 's avonds wassen vind ik niet echt een optie)...

Heb trouwens zojuist ook onze kledingkast via marktplaats verkocht, dus ik heb een goeie week zullen we maar zeggen, weer 200 euro verdient!! Dat is toch weer leuk als je een babykametje in moet richten, toch!!
Woensdag komen ze hem ophalen, dus opgeruimd staat netjes!!

Verder geen nieuws, weet zeker dat de kleine weer andersom is gaan liggen, dus met de billen omhoog, maar goed, ik juich niet te vroeg, kan zo weer draaien he!

Net even naar  so geweest, die zijn van de week verhuisd, dus hebben even het nieuwe appartement bekeken..
Nu weer thuis, ben moe, dus vriendlief doet ff de kleine in de douche en op bed, heb ik vast rust....

xxx

Heey meiden!

Goh, hier was het weer best lekker. Vanmorgen een beetje regen, maar vanmiddag zijn we met zijn drietjes wezen wandelen in het zonnetje en hebben we een een lekker ijsje gehaald. Wat het weer in de vormiddag was weet ik niet want ik heb van 12 uur tot half 4 geslapen...  (mijn smilie doet het geloof ik wel, Maud) Ben  echt zooooo moe! Zal wel een zwangerschaps kwaaltje zijn, maar echt ik ben uitgeput! Als  Mel naar bed gaat ga ik ook liggen. En niet eens een uurtje, gewoon tot zij weer wakker is! Zal het woensdag bij de vk nog wel eens aankaarten. Kijken wat die ervan zegt. Gelukkig bijna zomervakantie, dus nog 3 weken aan de  bak en dan kan ik echt uitrusten!  

@ Maud:  balen dat je nek nog steeds zo'n zeer doet! Zal er inderdaad charmat uit hebben gezien een sjaal op een korte broek en t shirt... hihihi en de term Boontje gebruikten wij vorig jaar  ook al voor onze Mel hoor, dus daar neem ik echt geen aanstoot aan. Als je  naar de echo kijkt is het toch ook net een  tuinboon!  

@ Romaty: wat balen van  je 3D echo, goed dat hij gratis was anders had je nog meer gebaald denk ik!  Wel lekker van dat bed en die kast. Dat is nooit verkeerd natuurlijk!  
Hopelijk is de kleine inderdaad gedraaid en blijft ' ie nu lekker met zijn koppie naar beneden liggen. Voor je eigen gemoedsrust toch wel lekker!  

Ik ga er weer  vantussen, ga eens proberen zelf mijn haar te verven... Ben benieuwd of het lukt. Geen drastiche verandering hoor, van donkerblond naar lichtbruin, maar toch! Ben gisteren al naar de kapper geweest dus dat maakt de coupe net af. Hoop ik...

XxX    

Lieve meiden,

Ik ben erg moe van het werken dus even een kort berichtje van mij.
Ik ben vandaag ongi geworden.
Vorig jaar juni hadden we besloten dat we voor een tweede gingen. We zijn nu 3 mk en een jaar verder. Zucht.....

Liefs, mama 1977.

Hoi meiden,

Hier was het vanmorgen ook zulk bagger weer. We zijn vanmorgen naar een recreanten toernooi vertrokken. We hebben op de club nog twee recreanten, zij schrijven zich in voor toernooien in de hoop dat ze met de softbal dames en heren een team bij elkaar krijgen. Maar we kwamen daar aan, alles natuurlijk zeik nat, eerst ff koffie gedronken enzo, maar om 11:15 hadden ze het toch maar afgelast. Vond ik eigenlijk niet zo erg, heb morgen en woensdag ook al een wedstrijd en vind ik eigenlijk meer dan zat.
Toen heb ik thuis lekker gedoucht en tussen de middag gegeten en gezellig met Isabella gespeeld en geknuffeld. Om 14 uur haar naar bed gebracht en heb ik mezelf ook ff lekker op de bank genesteld, heb ik gewoon geslapen tot 15:30, maar dat was niet genoeg werd ff wakker omdat mijn mannetje koek ging pakken, heb ook iets gedronken en heb gewoon tot 1700 verder geslapen. Vanavond lekker patatjes gegeten en nu gezellig even buizen. Dus lekker een niks dagje geweest. Mijn man heeft wel flink gezogen en gedweild in huis en de stenen voor de tuin in de tuin gezet. Ze stonden elke keer nog buiten maar ze zijn daar ook bezig met de straat, dus nu staan ze eindelijk binnen. Moeten maar snel verder met de tuin een keer. Isabella is ook zo ontzettend veel aan het slapen, ze is op een of andere manier niet helemaal haar zelf dit weekend, veel huilen, net of ze ergens last van heeft, misschien haar eerste kiesje. Maar ze heeft ook wat uitslag over haar hele lijfje, echt van die hele kleine rode spikkeltjes de ene keer zie je ze overal zitten en twee tellen later is bijna alles weer weg, een half uur later zie je ze ineens weer overal. Snap niet zo goed wat dat is, zou iemand dat misschien weten, of zal ik hiermee naar de huisarts, omdat ze van de week natuurlijk ook al van die hoge koorts heeft. Een achterneefje op het familie weekend had wel de waterpokken, maar dat ziet er toch heeeeel anders uit. Heeft iemand trouwens nog leuke vakantie tips. We wilden eerst naar zwitserland om te bergwandelen, maar dat lijkt me nu niet zo verstandig, toen wilden we misschien naar Italië. Maar dan zouden we in de herfst naar familie in stuttgart. Dus eigenlijk willen we ergens heen wat de andere richting op gaat, omdat we anders in de zomer wel altijd langs stuttgart reiden dus daar toch rekening mee houden. En we hebben twee weken dus dan blijven we daar toch weer 1 of 2 dagen. Mijn man had het nu over Tsjechië, is iemand daar wel eens geweest, ik zat zelf misschien aan Denemarken te denken. Morgen neem ik ook de muisjes mee naar mijn werk, ben erg benieuwd hoe mijn collega’s zullen reageren. Zoals belooft vandaag hier mijn reacties.

@Mama1977, zo te lezen hen je ook last van je hormonen, ik hoop echt voor je dat het zwangerschapshormonen zijn. Weet je al iets meer, je bent toch al aardig overtijd of niet. Dat heb ik idd wel vaker gehoord, dat het met een groter kindje wat lastiger is om mee te doen, snap dat wel. Isabella heeft dat nu absoluut nog niet door.
Ow ik zie nu dat je ongi geworden bent, wat balen zeg, ik had het zo gehoopt voor je. Het is nu echt jou beurt hoor meid.

@Orchi, ik deed de vorige keer ook pas een test met 7 weken, ik voelde me toen daarna wel redelijk zwanger, nu nog steeds niet erg. Nou ja hoewel, die hormonen en vermoeidheid. Dat klinkt wel heftig zeg met je buik, gaat het nu alweer beter. En hoe vond je dochter de hamstertjes?

@Romaty, wij hebben er de vorige keer 1oo euro voor betaald, heb ik toen gekregen van mijn mannetje voor mijn verjaardag. Maar ik zou het nu niet meer doen vind het best veel geld voor wat je er voor krijgt, ik denk dat het bij deze er niet heel anders uit zal zien als bij Isabella. Fijn dat je er nu uit bent met de namen, ik hoorde gister op het terras ook een jongetje die Tygo hete, zijn zusje hete Marit. Vond ik erg leuk klinken, maar dat is voor jou geen optie denk ik. Lekker zeg, dat je zo je meubeltjes kan verkopen. Heb je al een flink gedeelte van de kinderkamer eruit.

@Maud, wat balen zeg dat het met je nek nog niet beter gaat. Ja het lijkt soms wel alsof de hormonen je hele lichaam in beslag nemen, als een soort van buitenaarts wezen, hihi. Ik zie het al voor me. De band met mijn moeder is heel wisseld, het is echt niet dat we elkaar elke dag bellen, maar we zijn geregeld met z’n 2en op vakantie geweest en dat is dan super gezellig. Als we elkaar zien is het altijd goed. Mijn moeder ging regelmatig naar een klooster in Maastricht, daar verbleef ze dan een weekend of week, gewoon als gast om te helpen. Dat klooster in Duitsland was daar een onderdeel van en ze had op een of andere manier de behoefte om daar voor die periode heen te gaan. Ook een soort van spirituele weg die ze dan volgt ofzo, snap je ? Ik vond het vooral lastig omdat ik huist in die periode zwanger was en je zulke dingen juist met je moeder wil bespreken. Maar achteraf is het erg goed geweest. De band met mijn vaders is hierdoor weer sterker geworden en mijn moeder is weer flink met beide benen op de grond gezet.

@Danielle, Wat kan je dan moe zijn he, ik heb vanmiddag ook zo ontzettend geslapen, heb bijna de hele week steeds ff een middagdutje gedaan. Is mijn maatje wel blij mee denk ik, want de keren dat ik dit niet kon doen was ik aan het eind van de dag niet echt te harden.

Nou meiden, is het weekend al weer om. Voor de gene die gaan werken morgen, werkse.
Veel liefs Loks

@loks, lekker he zoveel slapen, je kan het maar nodig hebben toch!!
Wat isabelle wellicht heeft is de vijfde of de zesde ziekte, zoek maar eens op op internet, tygo heeft dat ook gehad, eerst een aantal dagen hoge koorts, dat is dan ineens over maar daarna krijgen ze allerlei rode plekjes op voornamelijk de romp geloof ik.... is redelijk onschuldig dacht ik...
En trja de namen, ik heet zelf marit, dus dat gaat niet voor een zusje, hihi.... maar ik denk dat we er wel uit gaan komen....probeer me er maar niet druk om de maken...

@mama1977, oh meid, balen zeg toch ongi geworden!! Kan me voorstellen dat je ven diep moet zuchten als je bedenkt dat je eigenlijk al een jaar bezig bent voor de tweede.... hoop zo ontzettend dat het jullie snel gegund is.......

@danielle, ik denk dat die moeheid vrij normaal is hoor meid, ik had van tygo toen ook extreem, en wel tot een week of 16 a 17..... en toen ineens was het alsof er een gordijn werd opengetrokken, wat een opluchting was dat zeg........
Dus meid, slapen wanneer je slapen kan en een uurtje op de bank kan ook al wonderen doen....

Oh meiden heb een fout gemaakt op het werk (waar ik eigenlijk niets aan kan doen omdat ik niet wist dat het anders moest) maar het heeft wel een hoop kwade telefoontjes tot gevolg.............. baal er zooooooooooooo van.;...
en zeker op de maandagmorgen!
maar goed, het is alweer bijna opgelost, maar leuk is anders, krijg echt een knoop in mijn buik van dit soort dingen...

@alle zwangeren, kwamen/komen jullie ook zoveel aan rond deze periode (ca week 25 tot week 30)???
Ik groei momenteel echt een kilo per week, en gezien het feit dat ik een afpsraak moet maken  voor die suiker, dacht ik het zal toch niet echt...................

xxxx

@ Maud

Ja idd slaat nergens op waarschijnlijk ik bedoel als het er dan uit zou ‘vallen’ dan is er iets niet goed natuurlijk. Maar goed ik ben nog niet ongesteld, heb al getest en ook niet zwanger helaas laat het dan ook maar gewoon komen hebben we dat ook weer gehad. Hoe is het nu met je nek? Fijn dat je ongesteldheid al minder wordt! Tja vaderdag ik heb laatst zo’n mok gezien van een beschermengeltje ik denk dat het zoiets wordt. En mijn vader moet natuurlijk ook nog iets hebben maar wat! Oeh wat zijn die mannen toch moeilijk! Dat met de pc heb ik al heel lang maar goed kan wel gewoon berichten plaatsen dat is het belangrijkst!

@ Loks

Wat een geweldige reacties van je ouders en oma zeg! Heerlijk gewoon! Vreemd die bultjes van Isabella ik heb geen idee wat dat wezen kan! Mijn nod wisselt nogal volgens mijn laatste cyclus moest ik zaterdag ongesteld worden maar ja kan ook net zo goed volgende week zijn hoor!

@ mama 1977

Wat vervelend die reactie van die moeder, ik kan me daar idd ook aan ergeren. Ik snap het ook wel maar oeh wat irritant kan het zijn zeg! En tja hoe reageer je in zulke situaties. Gek is dat he dat je denkt dat het eruit valt dat kan natuurlijk echt niet maar ja vrouwen!!! Vreemd hoor! Haha! De steken zijn over ben nog niet ongesteld maar ook niet zwanger volgens de test van gisteren, dus een beetje hetzelfde verhaal als jij. Ben ook een beetje lichtelijk geïrriteerd gisteren wou vriendlief graag bij een autocross kijken waar een vriend van ons aan mee deed we waren dit seizoen nog helemaal niet geweest dus heb ik niks te klagen (kijk als hij nou elk weekend dat er een cross is daarheen wil dan vind ik dat ik daar wat van mag zeggen) nou s’ochtends vond ik het prima maar hoe meer we in de buurt van die cross kwamen hoe minder leuk ik het vond en hoe chagrijniger ik werd, we moesten om een heel stuk af te snijden door de bosjes heen en toen werd ik ook nog gestoken door een of andere mug toen was de ramp compleet heb gewoon een uur chagrijnig staan doen om niks zeg maar haha! Vriendjelief kon er alleen maar om lachen gelukkig! Mijn ouders hebben ook een poes die jongen opeet heel vies!

@ Romaty

Hoe gaat het nu met je(suiker)? Helemaal niet erg hoor dat je moe was schaam je niet! Rust maar lekker uit als je daar de kans voor hebt! Ik heb ook niet meegedaan met moeders voor moeders wou het ook wel graag maar wij wonen tussen ooms en tantes van Sybren die erg nieuwschierig zijn dus als je het geheim wilt houden kun je beter niet meedoen! Hoe is je haar geworden??

@ Janskke

Lindedance viel mee het was een prachtige baby/meisje. Ik blijf ook niet thuis voor gtst maar als ik thuis ben kijk ik wel!

Zaterdag heerlijk gewinkeld heb twee capri broeken gekocht (vallen bij mij helaas iets langer maar ja dat heb je met korte benen he!) en een zoort tuniek/hemd zeg maar! Heb ook nog een bedel voor aan mijn pandora gekocht daar zat 30 % korting op Het is zo’n bedel met een ketting eraan als de armband dan los gaat valt ie niet gelijk van je arm. Meiden ik ga de was eens ophangen en aan de poets!

Xx Wendy

Hoi dames,

Bedankt voor de welkomst berichtjes!!!!!!!!!
@ Daniellexx: Fijn voor je dat de echo ok was, is toch elke keer weer spannend he.
@ juf Maud: Ik heb voor vaderdag een t-shirt bij rainbowbabies besteld met de tekst:
Papa is een toffe........ en daar onder een print van een peer.
Ook heb ik mijn zoontje een stropdas met texielstiften laten kleuren.
Gaat vast goed in de smaak vallen.

Deze week nod drie daagjes werken en dan volgende week lekker op vakantie naar Menorca.
Heb er ontzettend veel zin in.

Gr.

Hoi meiden,

de smilies zijn nog steeds foetsie hier, saai hoor!
Bovendien vond ik door de kusjes en hartjes altijd heel makkelijk mijn eigen berichtje terug!

@Romaty: zozo, jij bent goed aan het handelen zie ik! Lekker gevoel geeft dat hè!
En balen van die fout op het werk, fijn dat je het alweer bijna hebt opgelost. En daar kun je je idd rottig om voelen. Maar meis, fouten maken is menselijk!!! Dus trek het je niet te zeer aan! Voor elk fout ding doe je er honderden goed!

@daniëlle, rust maar uit waar je kunt, schaam je er niet voor. Er groeit nu eenmaal een nieuw leventje in je schoot. Daar moet nu even alle energie naartoe!
Hoe is je kapsel geworden? Foto!!!!

@mamma 1977, hè meis, wat balen! Jullie zijn al zo'n tijd bezig!
Ik gooi je een hoop (helaas alleen maar zwarte, kleur doet het ook niet meer) glitters toe: ********************* ******************************** ********************************* *************************** ****************
Dat het volgende kadootje maar voor jou mag zijn!!!!

@Loks: het klinkt idd een beetje als de vijfde ziekte, heeft Ruben ook gehad. Voel je de puntjes ook zitten? Dan zou ik nl even langs de ha gaan. Dan kan het roodvonk zijn. Komt maar een keer of 50 per jaar voor in Nederland (goh, drie keer raden wie het dus weer opgevangen had twee jaar geleden....)
Is verder ook niets aan te doen, maar ze willen het wel graag registreren.
Hoe reageerden je collega's? Lijkt me echt een leuk moment om het te kunnen vertellen!
Goed dat je moeder af en toe de tijd voro zichzelf neemt! En goh, Maastricht, daar woon ik!
Fijn dat het voor iedereen goed is geweest toen, maar het lijkt me idd niet makkelijk!

@wendy: nee nee, die ongi mag niet komen bij jou! Laat het maar een late eisprong zijn geweest en dan ben je gewoon zwanger deze keer, zullen we het zo afspreken?
Ik heb potverdrie niet voor niks een berg kaarsjes aangestoken deze maand! (als ik smilies zou hebben zou ik er nu één met een tong plaatsen!!!) Ik zie dat jij hetzelfde probleem met de pc hebt. Maar idd, het plaatsen is het belangrijkste!!

@Misslin: leuk idee, dat shirt! En die stropdas had mijn zoon vorig jaar ook gemaakt. Mijn man heeft er echt de hele dag mee (voor gek) gelopen!

Het gaat hier met mij nu redelijk. De massage was niet echt prettig bij de peut. En de stijfheid breidt zich uit naar de borstspieren wat pijn met ademhalen oplevert.... En tja, dáár wil ik echt niet gemasseerd worden! Ja, door Vin mss maar niet door de peut!
Ik moet de boel goed warm houden en er rekening mee houden dat ik hier nog wel even mee rondloop. Maar ach, er zijn ergere dingen hè!
Ik ga het in ieder geval rustig aan (proberen te) doen!

Meiden, ik ga mijn manneke eens naar zijn bedje brengen.

Veel liefs (hartje)
(kusje) Maud

Terug
Bovenaan