Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

zo, eerst ff reageren.

@jansske, fijn dat jullie het zo lekker hebben gehad in Friesland.
Ben benieuwd hoe het was bij Derek.

@romaty, lekker he, dat babyshoppen, je blijft gewoon kopen.
8 kg is echt netjes hoor voor 30 weken!
En ik zou me niet teveel zorgen maken over een evt. zw. diates hoor, het kindje heeft het gewoon goed bij je!

@ wendy-merle, wat balen dat je steeds negatief test en ook niet ongi word.
Ik duim voor je dat je gewoon te vroeg bent hoor!

@maud, wat een vervelende ouders, wees blij dat er iets voor je kind georganiserd wordt.
alsof ze in een pretpark meer gevaar lopen ipv in een speeltuin?!

@danielle, vervelend dat je zo moe bent.
heb je je prentenboek kunnen vinden?
2200 gr en 44 cmi idd echt klein!!
Ik was laatst bij een vriendin en dat ventje was 4200 gram en dat vond ik al eng!!
Kan wat worden over een paar weken...

@mama1977, wat vervelend dat je ongi bent geworden...
het was je zooooo gegund meid!

ik hoop dat ik niemand vergeten ben, anders sorry.

ben echt al een hele tijd niet meer geweest maar heb hectische dagen achter de rug.
vorige week de groei-echo gehad, kindje ligt met het koppie naar beneden, maar wel weer 2 weken voor met groeien, krijg over 3 weken weer een groei-echo om te kijken of ze moeten ingrijpen.
Roy zijn kamer is eindelijk helemaal af, de babykamer is behangen, moet alleen kast en commode nog inruimen en dweilen en dan is ook die klaar.
Gisteren og even in de stress gezeten, had sinds zaterdag al last van flinke harde bukken en krampen met buikpijn en het trok maar niet weg.
Toch maar even het zkh gebeld omdat ik bij Roy de eerste 5-6 cm ontsluiting ook alleen krampen had en ik wil echt nog niet bevallen!!
Mocht gelukkig gelijk langskomen en alles bleek nog dicht te zitten en de CTG was goed.
Heb ik 's middags een gesprek met m'n baas omdat de gyn vond dat ik het rustiger aan moest doen, krijg ik te horen dat ik door stress thuis last van m'n buik heb en dat ik de laatste tijd altijd wat heb!!
Wat een enorme L*L zeg!!
Ik ben er altijd, ook vaak na werktijd en vond het zo onbeschoft dat hij bepaald hoe mijn thuissituatie is.
Heb gezegd dat ik op m'n werkdagen kom maar naar huis ga als ik moe/beroerd oid ben, anders meld hij me maar volledig ziek als hij het er niet mee eens is.
De gyn zegt toch niet voor niks dat ik stap terug moet doen...
nog 8 dagen tot m'n verlof....

Sorry voor mijn lange verhaal, zit me gewoon hoog dat je baas blijkbaar alles kan en mag zeggen/doen..

meiden, welterusten, en tot snel!!

x Cora

He meiden,

ben momenteel nog bezig met de glucose tolerantie test, maar dan moet je tussendoor 2 uur wachten, dus ben waar ff naar huis/werk gegeaan, want 2 uur wachten is wel erg lang!!!
Suiker was vanmorgen op een nuchtere maag 4.3, dat schijnt prima te zijn, dus heb goeie hoop dat er niks aan hand is...
Kreeg daarna een te smerig drankje, gewoon pure glucose, en nu mag ik nog steeds niks eten en liefst zo min mogelijk drinken en moet ik om 11 uur weer terug zijn in het ziekenhuis, en dan gaan we weer prikken....
Ben benieuwd, maar ben erg positief merk ik aan mezelf!

meiden tot straks, als ik nog niet flauw ben gevallen (dt is echt niks zeg tot 11 uur niks eten en praktisch niets drinken)

Nou meiden, dat zit erop, heb alleen nog geen uitslag
Dacht dat ik het net zoals vanmorgen gelijk te zien te kreeg, maar de 2e test was toch weer net iets anders dan de eerste, en de uitslag verneem ik via de VK.
Als er niks aan de hand is hoor ik denk ik niks, tot de volgende afspraak en anders zal ze wel bellen....
Maar goed, denk dat het allemaal reuze meevalt, dus ga me maar niet druk maken!!

Ga nu eerst lekker eten, eindelijk!!! en dan weer vlug aan het werk, 2 nieuwe computers installeren.....

xx

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties, zat er dinsdag ff een beetje doorheen. Heb gelukkig vandaag alweer wat meer energie. Dacht dat ik echt bekaf zou zijn omdat ik gister de hele dag gewerkt heb en daarna meteen door naar de wedstrijd. Maar het valt gelukkig mee. Heb verder eigenlijk niet zo veel te melden, komt wel weer een keer.

@Romaty, gelukkig ben al weer positiever, ik zal voor je duimen dat de uitslag goed is.

@Maud, wat balen meid dat je je nog steeds zo slecht voelt. Wel leuk zo'n schoolreisje in het voorruitzicht.

@Jansske, wat fijn dat jullie zo hebben genoten, wat geniet je er dan van hé als je kind het zo naar z'n zin heeft. Ik ben benieuwd hoe je het bij Derek vind.

@Berg-driel, Jeetje dat was ff schrikken, gelukkig is er nog niets begonnen. Wat een belachelijke reactie van je baas zeg, wat doe je ook alweer voor werk als ik vragen mag. Maar het duurt noet lang meer en dan mag je met verlof.

@Wendy, Balen zeg dat je nog geen posi test hebt, ik hoop zo voor je dat het te vroeg is.

Veel liefs Loks

Hallo lieve allemaal,

Heb nu helaas geen tijd om uitgebreid te schrijven, later weer eens hoop ik...mn meissie laat me niet met rust als k in internet wil...zij wil dan perse ook op t toetsenbord 'rammen'   naja, niet erg maar wel lastig af ent oe.
t Is me net in de rug geschoten, niet zo prettig maar als k blijf bewegen gaat t straks wel weer beter hoop ik.

@Maud, zo'n kussen kan je bij n reformhuis wel kopen, kruidvat heeft ze af ent oe ook wel volgens mij...is echt ideaal, 2 minuten in de machnetron en dan heerlijk warm op de betroffen plek... succes!!

@ Romaty, wat een naar onderzoek lijkt me, ben benieuwd naar de uitslag!

Iedereen, geniet van t mooie weer, of is t daar niet lekker zomers??

XXX JIG

Hoi meiden!

Hèhè, de gegevens voor de groepsoverdracht zijn bijna klaar! Ik moet nog een paar dingen in de zorgmap stoppen en dan: fini !
Morgen nog een studiedag, ik hoop er nog bij te kunnen zijn en dan een weekje rust.
Het ziekmelden is al geregeld en ook met alle begrip van de directie. Dat is wel zo fijn!

De vergadering gisteren is supergoed verlopen. Ik wist alle vragen rustig en onderbouwd te beantwoorden dus na een half uur kreeg ik eigenlijk alleen maar lof van ouders voor de goede organisatie van deze schoolreis (de beste ooit volgens de ouders, YES!! goed gedaan meidje!)

@Wendy, hè meis, je lijf houdt je wel in spanning zeg! Ik hoop dat je snel (positieve!!) zekerheid mag hebben!

@Cora: jeetje, jouw beebje groeit hard zie ik! Je krijgt volgens mij net zo'n mini-reusje als ik gehad heb!
En die baas van jou verdient een schop onder zijn hol !! Dat hij blij is dat je uberhaupt nog komt! De l*l. Bah, kies voor jezelf meis, nog een paar dagen uitzingen en als het niet gaat: jammer dan, je beebje gaat voor alles!

@Romaty: balen dat je nu nog moet wachten op de uitslag.... En jemig, lijkt me geen lolletje, zo lang nuchter blijven tijdens de zw.sch. Wat smaakt die eerste boterham dan lekker hè! Ik moest met Ruben ook twee keer nuchter prikken, maar dan had ik wel een boterhammetje en pakje appelsap bij me! Sterker nog, bij mijn toenmalige vk kreeg je meteen een plak peperkoek nadat je nuchter had geprikt. Ze waren daar echt superlief!

@loks: fijn dat je weer wat lekkerder in je velletje zit meis! Iedereen heeft zo wel eens zijn dat niet.
Ik heb bewondering voor je energie hoor! Nog zoveel sporten naast je baan en kind. Ik zou dat niet redden vrees ik...

@JIG: aj, vervelend die rug. Hoe moeilijk ook, inderdaad is bewegen vaak de beste optie. Kan wel samenhangen met je zw.sch hè. Houd het maar in de gaten ivm bekekninstabiliteit!
Het weer was hier niet superzomers maar toch wel lekker!
En bedankt voor de kersenpitzaktip (leuk woord voor gagje, lol!)

Vincent was vandaag op schoolreis naar Bobbejaanland en kwam thuis met een geweldige strooien cowboyhoed voor Ruben! Die staat 'm echt geweldig! Ik zal er snel een foto van maken en op de hyves zetten.

Zo, nu een bakkie thee en dan nog even het laatste werk afronden.

Meiden, een dikke zoen voor jullie allemaal!!!!
Liefs,
Maud

Ik gooi ons even omhoog meiden!

het is hier stil, is alles goed met iedereen?
Hier wel, de rust is gekomen, nu is er een week van rust voor mijn nek en rug, ik hoop dat het helpt.

Ik kom straks nog even spieken of er al meer nieuws is.

Veel liefs,
Maud

Heey meiden,

sorry dat ik gister niet meer langs ben geweest zoals beloofd maar ik was zo moe dat ik er echt geen puf voor had.
Woensdag naar Derek geweest en waren pas om 2 uur thuis, dus moest echt nodig bijslapen gister. Moest donderdag namelijk werken dus maar heel kort geslapen.
Zal eerst even reageren voordat ik vertel hoe het was, hihi!!

@jufmaud, hoe was de vergadering? Zijn er veel ouders komen opdagen of viel het allemaal wel mee? Lijkt me echt leuk een schoolreisje. Wij hebben dat laatst besproken in de MR, want wij hebben dat nooit. Onze school vindt dat namelijk niet educatief, belachelijk gewoon.
Wat lekker de groepsoverdrachten al klaar, dat moet ik nog allemaal doen, pffff!! Hoe was de studiedag vandaag, heb je het volgehouden?

@Wendy, goed van je hoor, ligt inderdaad bij Leeuwarden. Ben je al ongesteld geworden?

@Berg-driel, spannend hoor. Hopelijk is alles oke bij de volgende echo en hoeven ze niet in te grijpen. Nog maar een paar dagen meid, maar als het niet gaat moet je je wel ziek melden he! Jij en je kindje zijn het belangrijkste en niet het werk!! Belachelijk hoe ze kunnen reageren, wat denken ze wel niet.

Hier dan mijn verhaal:
We waren al vroeg vertrokken omdat we niet in de file wilde staan en daar wel wat gingen eten. Het was in Amsterdam, maar niet bij het centrum. Ik vroeg aan die mensen of we daar wat konden eten in de buurt, maar dat wisten ze allemaal niet. Er was in het theater wel een menu, dus maar daar gegeten. Was wel lekker namelijk hamburger met friet en als toetje een bolletje ijs met brownie, was maar liefst 22 euro 50, echt veeeeeels te duur.

Daarna begon Derek. We hadden er natuurlijk super veel zin in. De opkomst was erg leuk met harde muziek en Derek die door de zaal rende en handen schudden. Wij zaten jammer genoeg helemaal achterin (waarom heb ik dat toch altijd....????)
Kort maar krachtig: er zijn ongeveer 10 readings geweest, het duurde van 8 tot kwart over 10 met een half uur pauze. Ik vond het vorig jaar veel beter en leuker.
Ik vond dat Derek zich erg aan het verdedigen was en daarom waren er in vergelijking met vorig jaar weinig readings. Het blijkt dat hij erg negatief in het nieuws is de laatste tijd, daarom zal hij wel bezig zijn geweest met het verhaal (telkens) dat je dingen niet zomaar weet. Ik snap dat mensen er heen gaan, maar het is goed geweest zo. Heb het nu na 2x gezien.
Wie nog meer wil weten vraag maar.

Net nieuwe kleren gekocht, 2 tassen helemaal vol. Een zomerjas, drie broeken, twee shirts en een jasje. Niks voor mij, maar had echt dingen nodig. Nu voorlopig genoeg.
Ga nu even strijken, want dat moet nodig gebeuren.

Fijn weekend allemaal, xxx

Terug
Bovenaan