Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

Hoi meiden!

Wat is het rustig hier weer. We maken zeker niet zoveel mee . Ik ook iet hoor, daarom heb ik niet geschreven. Als je alleen maar slaapt of op de bank hangt maak je ook niet zo veel mee, he?

@ Jansske: Wat jammer dat Derek zich zo aan het verdedigen was, dan luister je ook niet echt ontspannen meer denk ik. Is het wel leuk om te gaan als alleen anderen een reading krijgen?  Dat lijkt me een beetje saai, eigenlijk. Of moet ik het zo niet zien.

@ maud: Ga nu maar lekker genieten van je rust. Ik weet zeker dat je je volgende week dan een  stuk beter voelt. En heerlijk, de leerlingoverdracht al klaar! Ik ben net bezig met de rapporten en ik heb nog maar 2 weken...  

@ Romaty: Heerlijk weer eten! Ja echt balen die prikken op nuchtere maag. Maar ik heb er ook wel vertrouwen in  hoor. meestal is er niets an de hand. En als het wel zo is dan dealen we er dan wel weer mee, toch?  Het komt goed!  

@ JIG: Lastig he, zo'n dreumes die mee wil ' typen' Mel doet het ook steeds. Mel had vorige week iets ingderukt waardoor alle lettertjes op het beeldscherm heel klein werden. En ik kreeg het niet meer goed! Lastig hoor!  

Nou meiden, ik ga er weer vandoor. Melanie wil NU haar bedje uit...

XxX        

He meiden,

het is hier inderdaad rustig zeg!!!
Wat is iedereen toch aan het doen?

Ikzelf eigenlijk ook niet zoveel, gisteren een rustig dagje gehad, moest ook wel, moest echt ff uitrusten van het werk, was zo moe, lag donderdagavond al om 21 uur op bed!!
Verder gisteravond echt een rotavond gehad, ik weer leuke namen gevonden en vriendlief vond het wederom niks..... word er zo verdrietig van!!!!!!!!!
En hij gaat zelf dus ook echt geen namen zoeken hoor, hij doet dus echt geen moeite, behalve als hij iets langs hoort komen op de radio, dan geeft hij het door en verder doet ie niks....
Nou roept ie ook doodleuk dat ik de namen maar moet bepalen want "hij wordt er gek van",..... nou daar zakte mijn broek dus echt van af en ik was echt heel verdrietig gisteravond, vind hte echt niet leuk.... vind dat je zoiets echt samen moet doen.....
Maar ja, misschien moet ik maar gewoon denken, prima, dan word het die en die naam en klaar..................

Maar goed, vandaag ff de stad in want ik moet nog een vaderdagcadeau en ik mocht de blije doos van prenatal komen halen, dus dan doen we dat ook gelijk!
Verder is de benedenverdieping aan een poestbeurt toe, dus de dag is alweer goed gevuld!
Vriendlief gaat als het goed is verder met de babykamer, hopelijk komt hij daar een heel eind mee dit weekend, wil het graag klaar hebben!!

meiden, tot later weer!
xxx

Hoi lieve meiden,

ik doe ff een poging om te typen maar kan het toetsenbord amper zien en mijn vingers zijn helemaal stijf...
Pff, de peut heeft me gisteren veel steviger aangepakt dan de vorige keren omdat er geen verbetering in kwam. En nu staat dus mijn hele bovenlijf stijf en stram van de pijn. Het is nu bijna weer als de eerste dagen. En vooral die stijve vingers vind ik balen. Vin heeft Ruben moeten verzorgen en mij moeten helpen met de knoop van mijn broek....
Ik bedoel, de reuma zit bij mij altijd al in de handen en vingers maar dit is niet leuk meer. Gelukkig kan ik vrij goed blind typen want mijn hoofd naar voren laten zakken om het toetsenbord te zien gaat niet.
O meiden, ik ben zó blij dat ik nu even de rust krijg!

Zo, nu even reageren, maar het is idd erg druk, ik hoop dat alles wel goed is met iedereen?!?

@Jansske: jammer dat Derick zo tegenviel, toch lijkt het me machtig om er eens bij te zijn! Volgens mij heeft die man echt een aparte sfeer om zich heen hangen. Waren er ook opnames gemakkt?
En idd balen dat je achteraan zat. Krijg je de plaatsen eigenlijk toegewezen? En op tv zie je altijd dat mensen papieren staan in te vullen en een nummer krijgen, was dat ook en waar is dat dan voor? (Ben niet nieuwsgierig hè? lol!)
Fijn dat je dan wel no zo lekker geshopt hebt! Is ook wel eens lekker om te doen hè? Ik shop ook niet zo snel voor mezelf, is ook niet echt leuk met een flink lijf waar dan ook nog eens te lange armen en benen aan zitten.... Ik ben al jaren op zoek naar een nieuwe zomerjas maar overal zijn de mouwen te kort....
De vergadering is echt supergoed verlopen, ouders hadden eigenlijk alleen maar lof voor de goede organisatie (tja, ik vrees dat je dat wel aan mij kunt overlaten!).
Oh, bah, werk jij op een school waar schoolreisjes educatief moeten zijn! Dat is bij de man van een collega ook zo. ik persoonlijk vind dat echt flauwekul. Eén keer per jaar moeten ze toch ook gewoon een dagje lol kunnen hebben?
Sterker nog, op onze school gaan we in drie groepen op schoolreis (de school heeft ruim 300 leerlingen, dus gaan 1-2 apart, 3-4-5 apart en 6-7 apaprt). Maar het is al jaren de traditie om op de laatste schooldag met de hele school naar Bokrijk te gaan, Dat is een grote, gratis speeltuin op een uurtje rijden van hier.
Wij hebben eigen schoolbussen waar nooit 300 kinderen tegelijk in passen (bussen rijden dubbele ritten) maar op de laatste schooldag zijn er altijd al kinderen die eerder op vakantie gegaan zijn en er zijn dan altijd ouders die met busjes en auto's meerijden. We krijgen dan ook in de speeltuin meestal een heerlijke lunch verzorgd door dankbare ouders. En als je dank bedenkt dat die Turkse en Marokaanse dames heerlijk kunnen koken, nou, dat is elk jaar smullen en genieten!
Het is altijd een ontspannen afsluiting met leerkrachten, leerlingen èn ouders. Heel gezellig en informeel altijd. Leerkrachten en directeur dollen mee met de kinderen en het mondt ook vaak uit in een watergevecht. Gewoon super!

@Daniëlle: de rapporten heb ik ook nog niet af, maar daar ga ik deze week rustig thuis aan werken dus dat komt wel goed. Ik heb maar één zittenblijver en die ouders weten het al. Bovendien doet de stagiaire alle gesprekken dus ik hoef er alleen maar bij te zitten!
En ook hier weer een traktatie van de ouders, want bij elke ouderavond (drie keer per jaar) betaalt de ouderrraad een warme maaltijd voor alle leerkrachten. Dan mogen we iets uitzoekehn bij de grillroom van één van de ouders van school. Dan pauzeren we echt een uur en dat is heel gezellig.
Ik vind het grootste voordeel aan deze school dan ok de dankbaarheid, de waardering en het respect dat we van ouders krijgen. Je staat binnen deze cultuur als leerkracht echt nog op een voetstuk!

@Romaty: hè meis, wat balen dat je weer zo'n rotavond had... Mijn hubbie dacht gelukkig goed mee maar ik weet ook van genoeg mannen die dat allemaal maar geneuzel vinden.
Ik zou idd zeggen dat als hij niet mee wil denken dat jij dan de vrije keus hebt!
Ging dat de eerste keer ook zo? Want leuk lijkt me anders als ik eerlijk mag zijn, geen gemakkelijke situatie iig.
Je hebt aweer een actieve dag voor de boeg zie ik!
Heb je nog lekker geshopt? En hoe was de inhoud van de blije doos? Ik vond dat toen helemaal geweldig de eerste keer!
Wat heb je nog voor vaderdag gekocht? Ik heb een box met senseo-koffiepads (Kruidvat) gekocht en (heel origineel) een computertijdschrift en chocolaatjes.

Pff, meiden, ik moet er een eind aan breien want mijn vingers willen niet meer meewerken (stomme dingen!)

Een hele dikke kus en een fijne dag!
Maud

Hoi meiden,

Het is idd rustig, maar ik heb ook niet zoveel spannende verhalen. Beleef eigenlijk niet zo veel. We hebben dit weekend lekker helemaal niks, dus ga maar lekker een beetje in huis rommelen. Ik wilde eigenlijk vandaag naar Utrecht om te shoppen, maar we moeten toch wat rustig aan doen voor de vakantie. We weten trouwens nog steeds niet waareen, HEEFT ER IEMAND EEN IDEE????? We willen graag camperen, heb lekker over 2 weekjes al vrij, heerlijk. Wel een beetje een luxe probleem, maar we wilden eerst naar zwitsreland, maar ik vind het nu ik zwanger ben niet verstandig om in de bergen te gaan wandelen. Verder eigenlijk niet zo veel bijzonders, lekker aan het werk en aan het sporten, hoewel ik toch wel erg naar de vakantie uitkijk, heb echt het gevoel dat ik eraan toe ben, maar dat hebben de meeste van jullie denk ik wel. Vanmorgen ff super goed de badkamer gesopt, mijn mannetje is naar de kapper en Isabella slaapt, dus moest ff achter de pc. Ze hebben hier naast ons huis een paar speeltoestellen geplaatst, Isabella zit dus steeds maar voor het raampje naar alle kindjes te kijken, ze vind het zelf ook super om van de glijbaan af te gaan. Ze loopt nu ook echt sinds een week, nu al met een handje los, echt super lief, wat gaat het allemaal weer snel. Hebben de pas zwangeren trouwens al kraamzorg aangevraagt en aangemeld bij kdv als je dit gaat doen. Ik wil het aan de ene kant wel doen maar vind het eigenlijk ook nog wel heel vroeg, maar het schijnt toch nodig te zijn. Was daarom benieuwd wat jullie hebben gedaan. Isabella hadden we al heel snel bij het kdv ingeschreven, wil dit eigenelijk nu ook doen want ik wil wel heel graag dat Scheetje (zo willen we hem noemen deze zwangerschap, Isabella was Ukkie) naar de zelfde groep kan als Isabella, zij zit namelijk op verticaal.

@JIG, Ja ik ken zulk soort dingen wel, Isabella vind het nu leuk om haar speentje en Pino uit bed te gooien en als ik ze niet meteen ga pakken begint ze toch te brullen. Ik wil dit wel 1x doen misschien nog 2x maar dan houd het echt op. Af en toe best vermoeiend. Vervelend van je rug, zeg, bij mij is dat ook altijd een zwakke plek, veel bewegen helpt idd het beste, vooral zwemmen is erg goed.

@Maud, lekker dat het nu zo tegen zijn einde loopt. Fijn dat de vergadering positief verlopen is. Klinkt wel erg leuk hoor allemaal die actieviteiten. Ik vond ook zulk soort schoolreisjes het leuks, we zijn 1x in een muzeum geweest, echt belachelijk, was niks aan.

@Jansske, zo ik zou ook moe zijn zeg als ik zo laat naar bed moest. Lekker zeg dat je zo goed geslaagd bent, ik vind het soms ook lastig om te winkelen. Heb meestal maat 44 en dan pas ik vaak de grootste maat van een gewone winkel of net wel of net niet. Kijk er alweer naar uit om straks zwangerschapskleding te dragen. Wel jammer dat het bij Derek wat tegen viel, misschien was dat ook omdat je er met een ander verwachting heen gaat omdat je het al een keer hebt gezien.

@Danielle, leuk, volgens mij is Mel net zo'n dametje als Isabella, hoe oud is ze nu?
Ik ga ook echt een middag dutje doen hoor zodra ik de kans krijg.

@Romaty, leuk dat je de blije doos mag ophalen, ben ook benieuwd wat er allemaal inzit. Ik weet niet of dat ik hem nu weer ga aanvragen. Wat balen zeg dat je vriend niet echt meewerkt, maar het komt vast goed. Bij vrienden van ons is hun dochter 8 weken te vroeg geboren, toen hadden ze nog helemaal geen naam en ze heeft uiteindelijk een hele leuke naam gekregen. Misschien helpt het als je het zelf ff laat rusten, misschien dat je vriend dan toch wat meer initietief gaat nemen.

We hebben van sommige dames al heel lang niets gehoord, hoe is het met jullie?

Veel liefs Loks

Hoi,

@ Romaty

Wat spannend de uitslag van je test maar gelukkig was het sóchtends niet hoog volgens mij moet het als je niet nuchter bent tussen de 5 en 7 zitten dus ik denk dat het wel meevalt bij jou. Wat jammer dat vriendlief niet met leuke ideeen voor de naam komt! Ik hoop dat jullie er snel en goed uitkomen!

@ Bergdriel

Tjeetje wat een enorme stomme reactie van je baas zeg! Denk aan jezelf en aan je baby!

@ Jansske

Tjong ik sta van mezelf te kijken dat ik dat goed heb haha! Wat jammer dat Derek zich zo aan het verdedigen was! Lijkt me erg vervelend. Heb aan je gedacht woensdag ik was erg benieuwd je het gehad hebt.

@ Maud

Jeetje wat een pech dat je zo’n pijn hebt! Fijn dat je vergadering zo goed verlopen is! Wat leuk om zo het schooljaar af te sluiten!!

Nou hier nog geen ong. Donderdagavond had ik verschrikkelijke buikpijn dit heb ik twee maanden geleden ook gehad toen was ik 3 weken overtijd en had ik dat rond 2 weken voordat ik daadwerkelijk ongesteld werd waarschijnlijk was dat toen de eisprong dus daar gaan we nu maar weer vanuit. Ik vind het wel erg spannend allemaal, als ik nu niet zwanger ben ga ik denk ik toch maar eens naar de dokter om te vragen hoe dit kan en waar die pijn dan toch vandaan komt want het is echt niet leuk, ik kon gewoon amper rechtop zitten. Fijn hoor als je dan moet klussen haha!

Verder eigenlijk weinig nieuws onder de zon/regen Hoe is het weer bij jullie?

Dikke tût Wendy.

Hoi meiden,

Sorry dat ik zolang niet gereageerd heb. Ik heb de afgelopen week ook niet meegelezen dus ook sorry dat ik even niet reageer.

Ik voel me de afgelopen dagen verschrikkelijk. Donderdag avond had ik gigantische krampen bovenin mijn buik. Toch maar naar bed gegaan en na heel lang liggen draaien in slaap gevallen. Toen werd ik ineens wakker van weer hele heftige krampen. Voor de zekerheid maar even de hap gebeld en ik kon gelijk langskomen. Wel lastig even alleen, want mijn man moest bij Max blijven.

De dokter heeft een aantal zaken gecontroleerd en maakte zich toch zorgen of ik niet toevallig het Hellp syndroom had (kramp in bovenbuik en eiwit in urine zijn enkele symptomen). Ik had er nog nooit van gehoord maar de dokter zij dat dat heel ernstig is want dan moet de baby snel gehaald worden. Hij verwees me direct door naar het ziekenhuis in Leiderdorp. Toen ben ik wel eerst even naar huis gegaan, want dit leek me geen goed idee alleen. Midden in de nacht oppas geregeld en naar het ziekenhuis gegaan. Daar werd ik gelijk ontvangen en in bed gelegd en aangesloten op hart monitoren: 1 voor mij en 1 voor de baby. Na drie kwartier bleek dit in orde te zijn. Toen hebben ze bloed afgenomen en na een uur kregen we te horen dat gelukkig ook dit goed was. Er was wel eiwit in mijn urine zichtbaar maar dat kon ook komen door extra afscheiding tijdens de zwangerschap. Om 4.30 mochten we weer naar huis en de emmer die ik voor de zekerheid had meegenomen in de auto kwam goed van pas.

De kramp in mijn buik is nog niet weg, maar wel wat minder heftig. Net weer bij de hap geweest en die heeft wat meegegeven voor mijn maag. Als het aan het eind van de dag niet minder wordt moet ik extra naar de vk.

Ik kan op het moment bijna alleen maar plat liggen omdat het aanvoelt alsof mijn baarmoeder en ribben mijn maag verpletteren.

Als ik weer wat langer rechtop kan zitten zal ik mijn achterstand inlezen en op iedereen reageren.

Sorry voor mijn ego verhaal, maar moet het echt even kwijt

Kus Linda

@linda, jemig meid, dat klinkt helemaal niet fijn!! Pak maar lekker je rust meid en let goed op jezelf, is veel belangrijker hoor!! Het kindje moet immers nog wel een poosje blijven zitten he!!
Sterkte meis, ik hoop dat je snel opknapt!!!

@maud, bij jou klinkt het ook helemaal niet fijn..... ik heb het ooki nooit zo op fysiotherapeuten, het werd er bij mij altijd alleen maar erger van.....
Hoop dat het bij jou op termijn wel baat heeft, maar voor nu ............. heb je lekker in een warm bad gelegen??
En wat betreft de namen, we hebben wel een lijstje met namen waarvan hij zoiets heeft van dat zijn wel leuke en mooie namen, maar ik was eigenlijk op zoek naar DE naam, waar allebei helemaal weg van zijn,  maar dat heeft echt geen zin bij ons, onze smaken zijn gewoon te verschillend....
Tijdens de eerste zwangerschap hadden we dit wel alleen in mindere mate, maar nu, pffff... maar ja hij heeft aangegeven dat ik maar een keus moet maken uit het lijstje dus dat ga ik nu maar gewoon doen denk ik...........

@wendy-merle, vervelend meis die buikpijnen, en dan geen ongi etc.etc...
Hoop dat je snel wat meer duidelijkheid krijgt......... en dan hoop ik natuurlijk op een zwangerschap!!!

@jansske, jammer zeg van Derek!! Ik heb laatst een tv uitzending zitten kijken maar ik geloof dat dit niet mijn ding is..... maar goed als je er wel in gelooft dan zijn serieuze readings natuurlijk wel zo leuk, maar als hij zich alleen maar aan het verdedigen is, lijkt me dat niet leuk.....

ben geloof ik nog wat meiden vergeten maar dat komt dan later wel weer!!!

xx

oh ja meiden, ben nog wezen shoppen, heb lekker even twee heerlijke geurtjes gekocht, een voor mijn vent en een voor mijzelf!!
Voor mijn vent "JOOP", vind ie heerlijk, en voor mijzelf Armani, een geurtje wat ik altijd in de kast moet hebben staan....
En heb dus de blije doos opgehaald, wat zat erin;
een pak pampers, pamperdoekjes senitive, een bewaardoos voor pamperdoekjes (vind ik zelf erg handig), een rompertje, een speentje, een flessenspeen, een proefverpakking van sudocreme, wat kortingsbonnen en infomartiegidsen, en een proefverpakking van nutricia met wat handige infoboekjes over alle flessenvoeding...

Ik vind hetzelf altijd wel een leuk en nuttig pakket...
Heb alleen deze aangevraagd en die van felicitas die je bij de etos krijgt, maar daar zat niet zoveel boeiends in hoor......
De rest laat ik dit keer aan me voorbij gaan!!

xxx

Terug
Bovenaan