Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

Hoi lieverds!

Daar ben ik weer!
Nou, ik voel me gelukkig al een stuk beter dan vanmorgen! (Volgens mij klopt deze zin hè? Ik heb het ezelsbruggetje van mamma1977 gebruikt, dankjewel meis!)
Ik ben wel nog stijf en stram maar ik kan me weer bewegen.
Vandaag zijn we bij m'n so geweest, alvast voor vaderdag, dus morgen zijn we lekker vrij!
M'n ouders gaan morgen naar de open dat van een wijnboerderij en komen dan dinsdag gezellig bij me op bezoek. Me gezelschap houden en 's avonds lekker pannenkoeken eten.

@Loks: vakantie? WIj zijn nogal saai en gaan altijd naar Zeeland. Maar de scandinavische landen trekken mij enorm hoor! Daar hopen we in de toekomst nog eens naar toe te gaan.
Ik hop dat je scheetje (ik vind 'm leuk!) bij Isabella in de groep kan, ze zullen daar hopelijk toch wel rekening mee houden?
Ruben noemde ik tijdens de zs altijd 'muis' en eigenlijk zeg ik dat nog heel vaak tegen hem. Klinkt gewoon zo lief!
En een museum is leuk, maar idd niet als schoolreis!

@Wendy: jij klust je zo toch ook het licht uit de ogen hè (lol!). Ik zou idd maar eens langs de ha gaan als de ongi weg blijft. En we blijven hier hopen en duimen voor een posi-test!!

@Linda: meis wat een verhaal, wat zul je geschrokken zijn, gaat het nu weer een beetje?
Doe het maar even lekker rustig aan en neem de tijd om plat te liggen en bij te komen, jullie hebben het nodig! Dikke knuf!!!

@Romaty: het warme bad staat gepland voor morgen, ik kijk er echt al naar uit! En zometeen mijn kersenpitkussen even inwijden, ik heb 'm gekocht!
Jammer dat je er niet samen uitkomt met de namen, wie weet 'ontdooit' hij nog wat en komen jullie er toch samen uit!

Lieverds, ik ga een bakje koffie zetten en dan met een krentenbolletje de bank op.

Als iemand nog iets aan de lijst doet, kan die dan mijn ongi-gezichtje veranderen in een wacht (en vanaf donderdag een klus-)gezichtje?
Omdat ik geen smilies heb kan ik dat denk ik niet meer.

Lieve meiden, een dikke kus voor jullie!!!
Liefs,
Maud

Hoi lieve meiden,
Hier ben ik ook weer eens.
Ik ben al een tijdje niet geweest. Sorry. Ik voel me ook helemaal niet lekker. Donderdagochtend werd ik wakker met een opgezwollen wang. Heel raar gezicht. Ik had helemaal geen pijn maar wist wel hoe laat het was. Ik had nog een kies die er een keer uit moest. De laatste keer dat ik bij de tandarts was geweest heb ik een verstandskies laten trekken en heb liggen hyperventileren in de stoel. Tandarts zei dat het nog wel even kon wachten met die andere kies maar ik moest beloven terug te komen als ik er last van kreeg. Ik heb het een dag aangekeken maar het werd niet beter dus ben ik vrijdag maar langs de tandarts gegaan. Moest meteen blijven wachten en werd tussendoor bekeken. En inderdaad, kies moest eruit. Oh meiden, en ik ben zo bang voor de tandarts! Ik heb er nu nog last van. Het was ook moeilijker te verdoven vanwege de ontsteking. Noormaal grijp ik niet zo snel naar de pijnstillers maar op dit moment komt het wel goed uit dat ik niet zwanger ben. We hadden nog ibuprofen 600 in huis dus die heb ik maar genomen.

Even iets leuks. Mijn broertje is geslaagd voor zijn VWO. Ik ben zo trots op hem! Zijn hoogste cijfer voor het centraal examen was een 8,8 voor economie. (Hij had het hoogste cijfer van iedereen.) Op zijn diploma staat hij dan een 8 voor economie. Iedereen op school heeft het trouwens heel goed gedaan. Ze kunnen een slagingspercentage van 100% halen. Er zijn er van de HAVO en VWO kandidaten 3 met een her en de rest is geslaagd. Niemand is (nog) gezakt. Goed hè.

@Maud. Ja hoor, je hebt het ezelsbruggetje goed gebruikt. Hihi. Vind het wel grappig dat ik anderen hier mee kan helpen. Dit is de enige regel die ik goed ken. Verder is mijn spelling over het algemeen waardeloos. Heb het nooit goed geleerd op school. Schrijf altijd maar hoe het het beste voelt. Jij loopt ook al een tijd te kwakkelen hè. Goed dat je nu naar je lijf luisterd en je rust neemt.

@Romaty. Zo herkenbaar wat je schrijft. Jij wil DE naam en je vriend zegt dat jij maar moet kiezen. Ik heb dat ook vaak met mijn man. Op verschillende vlakken. Dan zegt hij dat hij vindt dat ik de goede keuze maak maar ik wil dat hij daar ook ECHT achter staat. Lief hoor, dat hij vindt dat ik het goed doe maar ik wil dat hij ook zijn mening geeft of verteld waarom ik het dan goed doe. Maar dat weet hij dan niet. Gelukkig was de eerste test goed. Hopelijk is de tweede ook goed. Balen dat je moet wachten totdat je weer bij de vk komt maar anders zouden ze je wel bellen als het niet goed is toch?

@Linda. Jeetje meis, wat rot voor je. Je moet je niet verontschuldigen dat je hier niet bent geweest hoor. Ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen.
@Wendy. Nog steeds niet ongi. Ik hoop dat die pijn inderdaad je eisprong is en dat het deze keer raak is voor jullie. We blijven duimen.

@Loks. Lastig dat jullie nog niet weten waar jullie naar toe willen in de vakantie. Ik kan je niet adviseren, wij gaan helemaal niet op vakantie dit jaar. Dat zit er financieel niet in. Wel zullen we veel in de speeltuin te vinden zijn en gaan we wat dagjes weg naar familie en vrienden. Mijn dochter heeft niet op een kdv gezeten maar ik hoor wel dat je je daar al heel vroeg voor moet inschrijven. Volgens mij krijg je wel voorang als je er al een kindje hebt zitten. Wat leuk dat Isabella al met een handje los loopt en dat ze speeltoestellen hebben geplaatst.

@Jansske. Wat jammer dat Derek tegen viel. Ik kan me voorstellen dat je het dan na twee keer wel genoeg vindt. Ik heb er nog steeds wel veel zin in om te gaan. A.s. zaterdag gaan wij. Jammer dat jullie helemaal achteraan zaten. Was het een grote zaal? Ik weet niet of je zelf je plaats kunt kiezen vantevoren want m'n vriendin heeft geboekt. Wij zitten op de derde rij. Wij gaan naar Den Bosch. Dat is de zaal die je op tv ook vaak ziet. Best klein dus.

@Jig. Hoe is het nu met je rug?

@Berg-driel. Wat een rotopmerking van je baas zeg! Is hij overspannen of zo? Je hebt het goed gedaan hoor, om te zeggen dat je alleen op je werkdagen komt en als het niet meer gaat dat je dan naar huis gaat. Gelukkig heb je bijna verlof.

@Danielle. Zo te lezen ben je erg moe. Hopelijk is die vermoeidheid binnenkort wat minder. Gelukkig heb je binnenkort vakantie.

@Orchi, Au, Lijnmaan, Deleve. Hoe is het met jullie?

Liefs, mama 1977.

Hoi mamma 1977, en ook alle andere meiden natuurlijk!!

Hoe is vaderdag bij jullie verlopen?
Hier was het rustig en gezellig. Ruben kende zijn versje nog helemaal van buiten (dat hebben we dus ook wel honderd keer moeten horen vandaag!) en gaf trots zijn cadeautje. hij had vier onderzetters gekleurd en die waren gelamineerd, we hebben ze meteen in gebruik genomen. Verder was Vin blij met zijn tijdschrift, koffie en chocolaatjes.
Mijn pap heb ik nog gebeld en een e-cardje gestuurd, zij waren een dagje weg vandaag.

Jeetje meis, wat heb je een pech gehad met die kies! Gelukkig is hij er nu uit. En neem zeker maar wat pijnstillers als je je daar beter bij voelt! Was dit nu de laatste?
En proficiat met je broertje! Wat een goede score zeg van de school! Lekker de vlag uit en feesten maar!

@Orchi, Au, Lijnmaan en Deleve, ik mis jullie hier meiden, is alles goed met jullie?

@Wendy: ook hier proficiat meis, ben je goed verwend vandaag?

Meiden, tot laters, ga nog even lekker bankhangen.

Dikke kus,
Maud

He meiden,

@mama1977, oh jee meid, wat heb jij een pech zeg!! Ben je al zo bang voor de tandarts, moet je nog een keer een kies laten trekken!!! Hoop dat je er snel geen last meer van zult hebben!
Gefeliciteerd met je broertje, knap hoor!! Is niet mis zo'n hoog cijfer voor economie!!

@maud, hier hebben we vaderdag eigenlijk een beetje overgeslagen...  Mijn schoonvader was niet thuis, en mijn ouders gingen ook wat anders doen....
Heb wel mijn ventje een lekkere fles JOOP gegeven, eiegnlijk een veel te duur vaderdag cadeautje maar hij had voor zijn verjaardag nog niks gehad, dus ach dan maar zooo.... en hij was er gelukkig heel blij mee...
Leuk zeg dat ruben een leuk versje had een leuk zelfgemaakt cadeau, lijkt me echt super!!
Gaat het al wat beter met je nek? lekker vooruitzicht he een weekje vrij zijn, of niet dan? Ennuh, ik hoor je er niet meer over maar hoe staat het met de lijn?

Heb verder eigenlijk wel een heel lekker dagje gehad, zijn vanmorgen met zijn drieen tegelijk opgestaan en hebben gezellig samen ontbeten, toen de kleine op bed lag hebben we samen de benedenboel schoongemaakt (hij bood zelf aan om de te helpen en dan zeg ik natuurlijk geen nee, hihi) maar dat heeft wel tot gevolg dat er zeer uitgebreid word schoongemaakt, maar goed dat kan ook geen kwaad..... (manlief kan nogal ijverig zijn)
Daarna ben ik gaan wandelen en is manlief verder gegaan met het in elkaar zetten van de meubeltjes voor de kinderkamer (best nog een hele klus)
En vanmiddag heeft iedereen eerst heerlijk geslapen en daarna is manlief nog even verder gegaan met de meubeltjes (zijn nu helemaal klaar!!! YES) en heb ik met de kleine gespeeld en gegeten en gebadderd...
Daarna lekker samen asperges gegeten, en net even nog een flinke was weggestreken....
En ik kreeg net het verzoek; schat zullen we zometeen met zijn drieen in bad gaan (hij, ik en de baby) zo lief, dus dat gaan we dan ook nog even lekker doen!!

Kortom een heerlijke dag....
Oh ja, manlief heeft aangegevn heel tevreden te zijn met de namen van het lijstje en dat als WE daar een keus uitmaken het dan helemaal goed is.... (pfff zeg dat dan gelijk, haha) maar goed, ook dat gaat dan wel goed komen....

Morgen moeten we naar het gemeentehuis om het kindje te erkennen (dat is wel zo handig als je niet getrouwd bent)..
En verder is manlief vrij en moet ik gewoon werken, maar manlief gaat dan verder met de kinderkamer, YES er komt schot in de zaak, heerlijk!!

meiden, tot later weer, dikke kus

Heey meiden,

weekend weer bijna voorbij wat gaat dat toch altijd snel he!

@Danielle, saai vind ik het niet hoor om naar readings van anderen te luisteren. Ik vind het juist heel erg knap wat hij allemaal kan en vooral als zo iemand dat dan bevestigd. Maar je zit er toch een beetje voor jezelf (tenminste ik dan, hihi). Lijkt me zo cool!!

@Maud, nee er zijn geen opnames gemaakt. Op het entreekaartje stond dat het mogelijk was, maar toen het begon is het duidelijk aangegeven dat het niet zo was. Vond ik persoonlijk wel een fijn gevoel! De plaatsen krijg je volgens mij toegewezen, maar dat weet ik niet zeker want mijn vriendin heeft de kaartjes gekocht. Ik heb geen papieren in moeten vullen dus ik weet niet waar dat voor is.
Fijn dat het gisteravond beter met je ging. Hoe is het vandaag? Wat leuk zeg die onderzetters, goed idee! Moet ik onthouden voor volgend jaar haha!!

@Loks, ik heb  me vorige week aangemeld voor kraamzorg, erg laat volgens mij! Mijn kids gaan niet naar kinderdagverblijf, maar volgens mij zou ik dat maar snel doen als ik jou was. Je hoort telkens van die wachtlijsten overal.
Ik vind kleren kopen ook verschrikkelijk, ben zeker niet de slankste. De kilo's van Senna zitten er nog steeds aan. Heb kleren gekocht bij de Miss Etam outlet, zij zitten door heel het land. Kleren hartstikke goedkoop en tot maat 56, zwangerschapskleren en gewoon dus voor iedereen. Echt super!!!

@Wendy, hopelijk heb je een leuke verjaardag gehad vandaag?! Is jou cyclus trouwens altijd hetzelfde of schommelt het heel erg! Hoop zo voor je dat die ongi niet komt bij je.

@Linda, wat zul je geschrokken zijn zeg. Wat fijn dat je gelijk terecht kon en ook bent doorgestuurd naar het ziekenhuis. Beter 10 x te vaak langskomen dan 1 x te weinig. Hopelijk nemen de krampen af. En je bent niet ego hoor, denk maar lekker aan jezelf.

@Romaty, wat een leuk pakket zeg! Altijd leuk om iets gratis te krijgen en vooral als er dan nog leuke en bruikbare spullen inzitten.
Wat fijn zeg dat je helemaal klaar bent, zul je wel blij mee zijn! Nog maar 9 weken, einde is in zicht. En het klinkt inderdaad als een heerlijk dag. Ook fijn dat de namen goed zijn, nu nog kiezen. Kindje erkennen moeten wij ook nog. Verloskundige gaf bij ons aan om dat vroeg te doen, dus binnenkort moet vriendlief daar maar even de tijd voor vrijmaken.

@mama1977, gefeliciteerd met je broertje, knap hoor! Op welke school zit hij? Ja ik woon in de buurt dus was benieuwd hihi!! Wat erg zeg van die verstandkies. Ik ben niet bang voor de tandarts, maar trekken is ook niet mijn ding. Hopelijk wordt de pijn snel minder, succes.
Wij hadden een super grote zaal, volgens mij 1000 mensen en dat is veel hoor.

Hier ook een heerlijk weekend gehad. Gister heeft vriendlief de oprit en de tuin helemaal onkruid vrij gemaakt en ik het huis gepoetst. Vandaag strijken, wassen, naar mijn ouders geweest etc. Gewoon heerlijk zonder verplichtingen.
Meiden ik ben weer weg. Wilde even heel kort reageren, omdat ik film aan het kijken was, maar daar snap ik nu toch niets meer van, hahaha!!

Danielle en Maud, succes met de rapporten!!

xxx

Hallo lieve dames,

>Eerst en vooral sorry dat ik jullie zo verwaarloosd heb!!
Maar is hier echt een drukke week geweest.
Mijn vriend is vandaag zijn eerste dagje als zelfstandige bezig!!!!!
Vind het zo spannend.
Ik heb vorige week mijn zinnen gezet op het werk zoeken en met goed resultaat!!
Ik start morgen,op mijn vorig werk eigenlijk:)
Is als poetsvrouw bij de mensen thuis via een bedrijf dan eigenlijk.
Ik heb er vroeger lang gewerkt maar door de problemen in mijn rug kon en mocht ik dit niet meer doen van mijn dokter.
Zelf ontslag nemen kon ik niet want dan kon ik niet stempelen en zij wouden mij niet echt laten gaan omdat ik al zeg ik het van mezelf heel geliefd was,bij de bazen en bij de mensen waar ik ging.
Na veel te blijven vragen hebben ze me dan toch ontslagen met medische redenen.
Mijn rug doet nog altijd veel pijn maar eendert wat voor werk ik doe ga ik er last van blijven hebben,een operatie is wat er zou moeten gebeuren maar aangezien ik nog zo jong ben wil ik dit zo lang mogelijk opschuiven.
Nu start ik er morgen terug maar wel part time.
Dat zal mij wel lukken en ze hebben ook ernaar gekeken bij wie ze me zetten want je hebt er soms nogal beulen bij hoor.
Ik ben er naartoe gegaan voor een gesprek en kwartier later kreeg ik al telefoon dat ik mocht beginnen :)
Wel leuk eigenlijk,nieuw werk en toch je bazen al zo goed kennen en vooral er heel goed meer overeen komen.
Qua loon zal het niet zo echt heel veel zijn denk ik,heb eigenlijk nog geen idee wat ik ga verdienen,iemand een idee wat je ongeveer verdiend als part time?
Mijn vriend zet dan smorgens Dyenthé af bij de onthaalouder,ik werk van 8 tot 12 en ben dan elke namiddag thuis.
Is heel intressant voor als Dyenthé begin volgend jaar naar school gaat want dan ben ik woensdagnamiddag thuis voor haar.
Ook hebben we over de toekomst nagedacht.
Stel dat ons volgende kindje er is,dan moet je weer opvang betalen.
Als je dit full time neemt dan kost het echt heel veel geld.
Ik ga nu voor Dyenthé ook meer betalen aangezien mijn vriend nu al een tijdje bij mij inwoont.
Maar als hij dan zelfstandige is dan betaal je het maximum en kan zelfs zo hoog gaan als 25 euro per dag!!
Dus doe je kindje dan is elke dag naar daar?Dan ga je al bijna werken om de opvang te betalen.
Dus aangezien ik dan part time werk,zou ik mijn tweede kindje,maandag en dinsdag volledige dagen naar de onthaalouder doen,woensdag voormiddag bij mijn moeder.
Ik zou dan op het werk tijdelijk maandag en dinsdag hele dagen werken en woensdag voormiddag,zodat ik woensdag namiddag en donderdag en vrijdag thuis ben voor het kindje.
Lijkt mij wel de beste oplossing,scheelt dan enorm veel in prijs en heb ik toch ook twee dagen en half om bij men kindje te zijn.

Voor de rest,het zwanger worden...Eigenlijk niet zoveel meer aan gedacht,was ergens wel blij dat ik nog niet zwanger was,aangezien ik nog geen vast werk had en ja ik wil dan ook graag eerlijk zijn van in het begin en had zoiets van,zoek maar eens werk als je zwanger bent,dus nu het werk allemaal in orde is,mag het babytje heel snel komen hoor:)

Vandaag is eigenlijk mijn NOD!
Voel eigenlijk gewoon niks,geen kwaaltjes,ook geen aankomende ongi symptomen.
Maar testen doe ik nog niet hoor want stel dat de ongi gewoon beetje later is.
Moest ik nu morgen nog niet ongi zijn of nog altijd geen ongi gevoel hebben dan ga ik mss woensdag morgen testen,dat zien we dan nog wel,we wachten hier gewoon wat af.
Al een geluk dat ik niet veel tijd heb om er allemaal aan te denken anders hield ik het toch niet uit:)

Moet trouwens elke donderdag bij een oud koppeltje gaan seg,die mevrouw is 95 dacht ik en die meneer 89,ben is benieuwd,ben heel graag bij oude mensen.

Zo dames,ik heb nu wel geen tijd meer om op iedereen te reageren want straks komt schoonmama hier slapen en de belastingen invullen dus heb nog heel wat klaar te nemen.
Ik kom deze keer sneller terug hoor!!Beloofd!!

Dikke knuffel!!

Hoi meiden,

nou, mijn eerste dag thuis zit er bijna op.
Ik heb het rustig aangedaan, wel in fases gepoetst hier beneden en zometeen nog een beetje strijken.
Ik wil gwoon wel dingen blijven doen, maar dan met mate hè.

@Romaty: tot mijn spijt is ok deze lijnpoging weer op een flop uitgelopen... Na die eerste week ben ik alleen maar aangekomen en zit nu iets boven mijn startgewicht. Ik baal hier enorm van en ben vandaag maar weer eens opnieuw begonnen. Het valt niet mee, als ik thuis zit is de verleiding altijd zo groot...
Maar opgeven doe ik niet, ooit gaat het me helemaal lukken en ben ik van dat vreselijke overgewicht af. Ik ga dus wer opnieuw mijn best doen!
Gelukkig dat je mannetje het dus wel met je eens was en jullie nu samen een keuze kunnen gaan maken uit het lijstje. Ik verheug me ook weer zó op dat moment, ik ben benieuwd hoelang ik er nog op moet wachten...

@Jansske; fijn dat je ons interessanter vond dan de film! Ik herken dat wel hoor, 'even' kijken hoe het met de meiden is en je bent zo een half uur verder!
Daarom kijk ik meestal onder het journaal, dan heb ik de tijd!

@Orchi; fijn om van je te horen, en excuses hoeven niet hoor meis!
Jullie week is druk genoeg geweest zo te horen!
Wat fijn dat je weer bij je oude bazen terecht kunt en dat alles zo goed geregeld is! Dat moet echt een lekker gevoel geven! En heerlijk bij die oude mensjes, ik heb daar ook wel een zwak voor! Als ik niet in het onderwijs terecht was gekomen had ik wel iets van activiteitenbegeleider bij de ouderen willen worden. Lijkt me ook zó leuk!
Succes met de papieren!

Ik heb net via ANWB een leuk verjaardagscadeautje voor Vincent besteld. Plastic placemats met foto's en tekst. Als ze er zijn gooi ik wel een foto op hyves. Een placemat kost 3.95, en de verzendkosten zijn 6.20. maar ik heb er gewoon meteen 6 besteld, ook één voor Ruben, mezelf, mijn oma en mijn ouders. Ik weet zeker dat het cadeautjes zijn die in de smaak vallen!

Meiden, ik ga nog even wat doen, ik zie jullie later!

Dikke kus,
Maud

Hoi,

Bedankt voor de felicitaties zowel op hyves als hier!

@ Linda

Jeetje joh dat is schrikken! Neem rustig de tijd om bij te komen en je rust te pakken! Hoe gaat het nu met je?

@ mama 1977

Gefeliciteerd met je broertje!!! En ai die kiezen wat een pech dat dat zo gegaan is…! Ik moet over anderhalve week voor controle naar de tandarts ik zie er ook ZO tegenop ik denk dat er nog een verstandskies uitmoet en ik denk ook dat er een gaatje zit bah!

@ Romaty

Heerlijk zeg zo’n weekend! Ben helemaal jaloers haha!

@ Janskke

Mijn cycles is heel vaag de ene keer kun je de klok erop gelijk zetten en de andere keer helemaal niet!

@ Orchideke

Gefeliciteerd met je baan! En al ongesteld?? Ik hoop het van niet!

@ Maud

Klinkt leuk dat verjaardagscadeau! Wel rustig aan doen he!!!!!

Meiden hier geen ongi. Gisteren nog weer een test gedaan helaas weer negetief… Verder een leuk DRUK weekend gehad!! Zaterdag huis gepoetst zaterdagavond mijn vriendinnen met aanhang op visite gehad, gistermiddag kwamen mijn ouders om half 3 gevolgd door vriendje zijn broers en kids (een broertje en vriendin bleven tot toen voor 11 zitten met een huilende baby ze was bekaf arm kind) en we hebben de deur gisteravond dichtgedaan achter vriendje zijn oom en tante om half 12! Toen de rommel een beetje opgeruimd en naar bed, niet kunnen slapen natuurlijk met als gevolg dat ik me vanmorgen giga verslapen heb (vriendje had zoiets van laat haar maar lekker slapen, de schat!) en weer huis gepoetst. Neefje vond het nodig om gisteravond zijn vlees over de grond te smeren heerlijk!!!!! Haha!

Kus Wendy

Terug
Bovenaan