eerste ronde tweede kindje, wie kletst mee?

@romaty: ik ken heel veel meiden die fluitend door hun zwangerschap heen zijn gegaan zonder er iets van te merken. Als de test zegt dat je zwanger bent en je wordt niet ongesteld moet je er helemaal van genieten en je geen zorgen maken. Heb vertrouwen, je weet dat je het kan!

@danielle:vervelend voor je dochterje en voor jullie zeg. Als ik het zo lees is ze even 'lastig' omdat ze in een volgende fase zit. Ik merk het ook altijd aan Max als er weer een nieuwe 'chip' ingaat. Voordat ze weer wat nieuws kunnen, misschien lopen bij Mel' kunnen ze wat zeurderig, aandachtvragerig en drammerig zijn. Als Max een paar dagen drammerig is dan kan hij ineens wat nieuws. Je moet alleen wel uitkijken dat je haar niet teveel verwent met aandacht geven en in bed nemen, want ze heeft nu echt de leeftijd om hiervan te gaan profiteren.

Liefs Linda

Hallo allemaal,

wat leuk zeg!
Wil ook wel meekletsen hier, ik ben 24 jaar en ons dochtertje is 8 maanden oud.
Wij hebben  met kerst spontaan besloten om voor een tweede te gaan.
Ons meisje is nu precies 8 maanden en ik had niet verwacht dat het al weer zo snel zou gaan kriebelen, al helemaal niet bij mijn man.
We kunnen alleen nog niet echt gericht gaan klussen omdat ik nog borstvoeding geef en nog niet ongesteld ben geworden. We zien wel hoe het loopt.

Groetjes Loks

@loks, welkom hier, en klets gezellig mee!!

@danielle, oh lastig he als ze in zo'n periode zitten!! De verlatingsangst ken ik dan niet, maar wel de eenkennigheid!! Pff, en bedoel ik ook eenkennig, en dat is lastig hoor, met alle lieve opa's en oma;s waar die niks van moet hebben etc.. Moet je eens een middag/avond op bezoek gaan, pfff, ik ben dan altijd gebroken!!
Maar goed, het lijkt op verlatingsangst, ik geloof dat je dan veel het kiekeboespel moet spelen. En ik zou haar ook niet uit bed halen hoor!! Als ze je roept, even naar haar kamer, haar even troosten (liefst in bed, en anders er pal naast) en dan weer verdwijnen. En dat steeds opnieuw.   je hebt kans dat je een aantal nachten er mee in de weer gaat zijn, maar uiteindelijk zal je resultaat hebben, je moet er toch ook niet aan denken je dochter straks steeds in jullie bed te hebben!!
En ja, je slaat de spijker op zijn kop, wat zegt zo'n stukje plastic nou helemaal, nou ik kan je vertellen, het zegt mij op dit moment helemaal niets!! Ik heb ik weet niet hoeveel testen gedaan (allemaal positief) en steeds kijk ik ernaar en dan denk ik; ja............................................     ???????????????????????????????????
Ik heb er eigenlijk gewoon geen goed gevoel over (het kindje is meer dan welkom hoor, laten we dat voorop stellen) maar ik heb er al twee weken zo'n raar gevoel over.
Ach ja, nog twee weken geduld, we zien wel, misschien dat het na de echo wat meer gaat leven...

Wat een verhaal he, pfff

x

Ha meiden,

Ik heb een heerlijke dag gehad met m'n vriendin uit Rotterdam. We kennen elkaar al ons hele leven. (Ik ben geboren in Rotterdam) Altijd weer jammer als zo'n dag voorbij is.

@Wendy, wat spannend deze dagen he! Wil je je ook toevoegen aan het lijstje hier op het forum? Zou leuk zijn.

@Romaty, het gaat wel weer goed met mijn man en mij. Lief dat je het vraagt. Ik heb met oud en nieuw toch wel even een traantje weg gepinkt hoor. Maar we gaan vol goede moed het nieuwe jaar in!

@Danielle. Jij ook nog niet ongi las ik. Hou je het nog uit, die onzekerheid?
Ik denk net zo als Linda dat het een fase is van Mel. het kan ook een combinatie zijn. Ze is net ziek geweest toch? Vaak 'groeien' kinderen heel hard als ze ziek zijn geweest. Niet zozeer in de lengte maar meer in hun kunnen. Ze heeft ook gewoon de leeftijd om eenkennig te worden. Dat kan soms heel zwaar zijn maar het gaat ooit weer over! Je schreef ook dat ze wil staan. De wereld ziet er HEEL anders uit voor kindjes als ze staan dus hebben ze ook vaak dan hun veilige ouder nodig om die nieuwe wereld in te durven stappen.

Liefs, mama1977.

Hoi allemaal!

Ik ben mama van een dochter van 10 maanden Sophie! Ben super gelukkig met haar  en we willen graag een tweede. Hopelijk worden we in 2009 weer zwanger!
Het lijkt me  gezellig om met jullie mee te praten over alles wat ermee te maken heeft.
Groetjes

@ loks en inga8: welkom hier!

@ mama1977: Nee nog steeds niet ongi. Heb mijn agenda er even bijgenomen en teruggekeken. Ik zit vandaag precies op dag 41. Met oud en nieuw nog een testje gedaan ivm de champagne, maar echt niet zwanger. Vlak voor ik zwanger werd van Mel had ik het ook al eens gehad. Toen werd ik pas na 52 dagen weer ongi... Maar waarschijnlijk ben ik toen wel even zwanger geweest, maar heb een hele vroege mk gehad. (volgens de verloskundige) Ik weet dat ik niet zwanger ben, maar zolang die ongi wegblijft, heb ik (hoe vervelend ik het van mezelf ook vind) een piepklein sprankeltje hoop...

@ Linda, Romaty, mama1977: Ik denk ook dat het een fase is. Ze verandert op het moment heel erg! Wil wat 'ruwere' spelletjes spelen en heeft echt gevoel voor humor. Kiekeboe spelen we regelmatig. Ik denk dat het ook wel scheelt. Ze heeft vooral behoefte aan fysiek contact. Weet even niet meer wie, volgens mij mama1977 zei al dat ze mijn veiligheid nodig heeft om zelf te durven. Dat denk ik ook wel. Als ze wil staan klemt ze ch helemaal aan me vast om zich vervolgens omhoog te hijsen. Ik denk dat ze dat 's nachts ook nodig heeft. Weten dat ik er ben. Vannacht ging het al iets beter. Ze is wel weer wakker geworden, half in paniek, maar toen even getroost en toen was het weer goed. Ze lag ook op haar buik en daar heeft ze een hekel aan. (Ze kan zelf ook weer terug rollen, maar dat vertikt ze gewoon, die doos ) Maar het gaat wel door je hart hoor, als ze zo in paniek is en haar armpjes naar je uitstrekt en dan dat "mama, mama, maaaamaaaaa'. Dan moet ik mezelf echt tot orde roepen om nit te zeggen: Kom maar hier hoor, blijf maar lekker bij mama liggen . Maar ik weet dat jullie gelijk hebben, als we hieraan gaan beginnen gaat ze misschien helemaal niet meer fijn slapen in haar eigen kamer... en dat moeten we niet hebben natuurlijk!

Nou, vanmiddag gaan we voor het eerst bij mijn schoonvader op bezoek. Bij zijn nieuwe vriendin, want daar woont hij tegenwoordig. Ben benieuwd. Zal wel een beetje onwennig zijn allemaal.

Fijne zondag allemaal!

oh ja Romaty, het komt vast allemaal goed met je gevoel. Ik denk dat je gewoon een beetje overdonderd ben van zo'n snel geluk. Niet teveel piekeren en jezelf ook geen gekke dingen aanpraten hoor. Enne, maak anders een foto van je positieve test... is goedkoper om steeds daarnaar te kijken dan steeds een nieuwe test doen  hihi

Terug
Bovenaan