eerste ronde tweede kindje, wie kletst mee?

Hey Linda,

Dat is zeker schrikken dan! Ik herken het wel,
Toen ik 10 weken zwanger was van Darren heb ik het ook gehad, heel bruin kleurtje, niet als ongesteldheid, ik schrok me toen ook de pletter, zat in italie, en kon dus niets doen.
Heb toen de vk gebeld en die zei dat vrouwen dat vaker hadden op het begin, wat het precies was weet ik niet meer, maar alles was verder goed toen.
Ik zou je als ik jou was niet te ongerust maken, en anders morgen gelijk even de vk bellen.

Succes!!

xxx

Linda, ik heb er zelf geen last van gehad bij de zwangerschap van m'n dochter en bij m'n laatste zwangerschap weet je hoe het is ge-eindigd... Maar ik heb vaker gehoord dat je in je zwangerschap wat bloed kunt verliezen. Als ik jou was zou ik morgenvroeg gewoon even de vk bellen wat Yessie ook al zei. Misschien kan ze je meteen geruststellen of kun je even langs komen.
Sterkte.
Liefs, mama1977.

@linda, jeetje meis, dat is inderdaad schrikken. ik herken dat niet van mijn vorige zwangerschap en ook in deze is het (nog) niet voorgekomen, enkel een gesprongen bloedvaatje tijdens de sex...
Bel gewoon je verloskundige als je te ongerust bent...

Nou meiden, ik heb gelukkig wel goed nieuws!!!
We hebben een mooie echo gehad (nou ja, ik had een beetje de balen want de vk die hele mooie echo's kan maken was er niet), maar er was duidelijk een klein vruchtje te zien, met jawel een kloppend hartje waar we ook al naar hebben kunnen luisteren!!
Ik ben waarschijnlijk net zolang zwanger als ik al dacht zo'n 8+5 dagen nu.   Het schommelde een beetje tussen de 8+4 en de 9+2, dus dat klopt allemaal.
Alles zag er verder prima uit!!
Over drie weken ga ik weer terug, dan krijg ik de definitieve termijn echo, en dan heb ik wel de vk die mooie echo's kan maken!! Samen met een leerling, dus dat betekent een lange echo, he wat rot!!

Nou de bevestiging dfie ik zo hard nodig had die heb ik nu, nu mijn geest nog mee zien te krijgen, en dat valt op een een of andere manier maar niet mee. Komt denk ik gewoon omdat ik me te goed voel!!
Wat wel heel echt was voor mij was, dat de verloskunidge zij; gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!!!! aaaaahhhhh, hihi!!

x

Romaty, gefeliciteerd met je echo!!! Wat fijn dat je het hartje hebt gehoord. Nu zal het wel sneller door gaan dringen dat je toch echt zwanger bent.

Ik had trouwens nog een tip voor iedereen. Ik weet niet of ze nog steeds hetzelfde papier gebruiken bij het afdrukken van een echo? Dat dunne gladde papier? Als dat zo is kun je het beste met je foto van de echo naar een fotograaf gaan. Laat er door hem een kopie van maken en zeg dat ze dat niet met warmte mogen doen. Zij zullen wel weten wat en hoe. Dat gladde papier werkt hetzelfde als faxpapier van vroeger. De letters of de foto wordt er met warmte op gedrukt/gebrandt en vervaagd/verdwijnt op een gegeven moment. Ik weet niet na hoeveel tijd het verdwenen is maar het zou toch zonde zijn. ik heb dit toen gehoord van een fotograaf en heb het met mijn echo gedaan.

Liefs, mama1977.

@linda
Beste linda,ik begrijp dat je erg bent geschrokken,ik lees ondertussen al bijna twee jaar op het forum mee en ik heb al veel dames iets zien posten over bruin/bloedverlies en bij velen was het dus gewoon niets om je zorgen over te maken.
Ik zelf heb hier geen ervaring mee maar ik denk zolang het niet doorzet dat het ineens erg veel is dat je je toch geen zorgen moet maken,ik begrijp dat dit makkelijker gezegd dan gedaan is maar ik wil je alvast een beetje moed inschenken want volgens mijn gevoel komt het echt wel goed hoor.

@ romaty
Hey romaty,tgoh wel leuk nieuws he!!Eindelijk toch iets meer zekerheid ook al zal dit niet direct gemakkelijk zijn om je toch maar gerust te voelen maar ik denk dat je je zo gelukkig voelt nu je weet da alles oke is met je baby'tje,ik wens je een dikke proficiat en voor de rest nog een supperleuke zwangerschap,geniet ervan,dat het je verdiend!!

Bij mij is het ondertussen nog altijd hetzelfde,ongi pijn en wel gevoelige tepels maar nog even wachten he,geduld is een mooie deugd zeggen ze hier bij ons,al is dat natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan,maar nog iets meer als een week en dan kan ik testen.
Ikzelf ben van Belgie en ik weet niet of er sommige van jullie VTM kennen,daar is een programma bezig en dit heet Hart voor mekaar.
Is iets waar ze mensen die veel mee gemaakt hebben of zoveel doen voor anderen en hun eigen vergeten in de bloemetjes zetten.Onlangs was er een kindje die geen daglicht kon verdragen wegens een ziekte en dus nog nooit naar een pretpark kunnen gaan is,dus heeft VTM bobbejaanland een hele nacht afgehuurd zodat dat kindje er toch eens kon heen gaan,was echt zo mooi.
Nu heb ik gisterenavond mijn petekindje hiervoor ingeschreven,hij is op 3 jarige leeftijd heel zwaar verbrand geweest in de derde graad over heel zijn lichaam.
Heeft in coma gelegen en zoveel operaties ondergaan,heeft echt alles terug moeten leren,van praten tot stappen en dan nog negen maand gerevalideerd en mocht dan enkel in het weekend naar huis,wat voor hem elke zondag zo zwaar was is het afscheid van zijn familie.Na die maanden mocht hij dan naar huis en mijn zus is dan fulltime thuis gebleven voor de verzorging,terwijl ze natuurlijk ook nog twee andere kinderen heeft die liefde en verzorging nodig hebben was dit heel zwaar.
Die drukpakken dat krijg je alleen gewoon niet aan,heb het een keer moeten doen en is echt verschrikkelijk en dan zeker als hij dan lag te huilen van de pijn.
Ik was toen op die moment hoogzwanger en heb altijd voor hem iets willen doen maar op die moment was dit gewoon niet mogelijk dus ik hoop via dat programma voor hem en zijn gezin iets te kunnen doen want dat gezin verdiend het echt om eens in de bloemetjes gezet te worden.Binnenkort moet hij weer een operatie ondergaan omdat zijn huid in zijn hals veel te kort is geworden en niet meegroeid maar de rest van zijn lichaam wel dus zijn mondje trekt dan naar beneden.
Het is echt zo'n sterk kind,altijd zo goed gezind terwijl hij op jonge leeftijd al zo'n zwaar leven heeft gehad en lacht nog maar als je naar hem kijkt en voor die lach zou ik zoveel doen vandaar dat ik hem heb ingeschreven,ben echt benieuwd of ze mij iets gaan laten weten.
Voor de rest meisjes,aan iedereen nog veel succes en hopelijk voor iedereen binnenkort een supper goede zwangerschap,liefs orchi

@romaty: wat fijn voor jullie dat de echo zo mooi was. Nu je onzekerheid weg is kun je lekker gaan genieten van het zwanger zijn.

@orchideke: wat een zielig verhaal zeg! Een goed idee om zo iets leuks voor hem te organiseren.

Lieve meiden, bedankt voor jullie reacties. Vandaag heb ik gelukkig geen bruin slijm. Ik heb net toch voor de zekerheid de vk gebeld en die zij dat ik me niet ongerust hoef te maken want dit is iets wat heel veel voorkomt. Zo lang het niet helderrood is, is er niets aan de hand. Ik voel mijn baarmoeder wel continu, maar dat kan ook omdat ik er onbewust iets meer op let of het is de groei die ik voel. Tot nu toe verloopt mijn zwangerschap anders dan bij Max. Bij Max had ik bijna nergens last  van, maar ja...ik ben nu natuurlijk ook weer wat ouder ;-)

@yessie: balen dat het niet is gelukt. Hier zijn nog wat glitters voor de volgende poging: ************************************* *************************

@orchideke: spannend meid, hopelijk heb je binnenkort goed nieuws!

Kus Linda

Hey linda,

Leuk dat je even de vk gebeld hebt,dat hij je geruststeld is toch een heel goed teken he,want moest hij toch denken dat er iets niet juist was had hij dit zeker gezegd.
Ben blij dat het vandaag beter gaat en hoop dat het nu wegblijft zodat je van je zwangerschap kan genieten zonder zorgen.
Liefs orchi

hoi dames,

hier even een bericht van mij.
ben nu met vlagen misselijk, het is heel anders dan bij djurre, daar hing ik de eerste19 weken kotsend boven toilet. dat heb ik nu niet.hoef helemaal niet over te geven.
best een beetje vreemd. best last van mijn borsten, heb nu maar mijn zwangerwschapsbh aangedaan en dat helpt een beetje(gelukkig pasten ze nog).

van de zwangeren onder ons, wie past zijn eigen kleding ook al niet meer?
ik pas namelijk al niet meer in mijn eigen kleding, dit had ik bij djurre ook.
toen vroegen ze mij ook op een bepaald moment ook al of ik met verlof ging, en toen was ik pas 17 weken zwanger z'n buik had ik toen.
volgens sommigen krijg je nu makkelijker een buik en groeit je baarmoeder nu ook veel sneller. weet alleen niet of dat dit klopt.

voor alle dames hier wat glitters.

hoop dat de rest ons snel mag volgen.

groetjes marianne

Terug
Bovenaan