Eerste zwangerschap & uitgerekend in oktober!

Irritant hij stuurd maar de helft van de tekst Pff!

wachten duurt lang he volgende week hebben wij de echo kan de tijd wel om kijken!

alle nieuwe mama's welkom!
 
Dankjewel Happy.



Enne.. volgende week al, das snel toch! Wij moeten nog 20 dagen wachten...



Roosje; ik ben wel voor een groepsapp want deze site werkt niet geweldig.. maar zie ook geen privé berichten functie. Misschien kan je je mail adres plaatsen zodat we daar ons 06 naar kunnen mailen (voor de mensen die dat willen)?
 
Hoi Meiden,

Ik ben normaal iemand die alleen forums leest, maar herken me zo in jullie verhalen dat ik me er toch graag bij aan wil sluiten!

Vorige week na 3 overtuigende testen ontdekt dat ik zwanger ben, en na wat rekensommetjes kom ik uit op 3 oktober als uitgerekende datum. Ik liep al een week met pijnlijke borsten, af en toe misselijk, moe en stemmingswisselingen. Heb deze week ook vaak last van buikpijn, maar het is allemaal niet storend gelukkig.

Dinsdag is er al een vrouw van moeders voor moeders langs geweest, en ik kon gelijk beginnen! Valt me alles mee, echt maar een kleine moeite en ze zijn je ontzettend dankbaar.

Ik heb 21 feb een afspraak voor de eerste echo, heel spannend! Ergens ben ik ook heel onzeker en durf ik nog niet echt blij te zijn, eerst die echo maar eens afwachten... Wij hebben het ook nog niemand verteld en willen eerst de echo afwachten, maar ik ben benieuwd of ik dat vol ga houden. Ben mijn vriendinnen en moeder al een week aan het ontwijken!

Ben benieuwd hoe jullie echo's zullen gaan! Nog even wachten...
 
wij hielden het niet meer vol gisteren en hebben het aan mijn schoonouders verteld! onder het motto we hebben een kleinigheidje voor jullie om te bedanken voor jullie inzet rondom onze bruiloft, hebben we een cadeautje gegeven, waar sokjes in zaten met "i love opa"en "i love oma". Wat geweldig om die reacties te zien! allebei zo ontzettend blij en emotioneel, wij ook weer in tranen uiteraard... vanavond gaan wij naar mijn ouders en broer en komende week vertellen we het mijn schoonzusje via Skype... heel jammer maar dat kan niet anders, want zij is op wereldreis tot half augustus.

ben ook heel benieuwd naar hoe er bij jullie allemaal gereageerd wordt, het is zo n speciaal moment!
 
Voor iedereen die nieuw is, welkom en gefeliciteerd! Wat leuk om al jullie verhalen te lezen

Wat duuuuurt het lang joh dat wachten op de echo zeg, pfffff... Ik wil zo graag zien/horen dat alles goed  is...

Hier ouders en broers en zussen al op de hoogte, dit is echt heel fijn want zo kan ik er gewoon vrijuit over  spreken en hoef ik niet meer geheimzinnig  te doen haha. Dit doe ik overigens nog wel op het werk en voor vriendinnen, vind het knap lastig hihi en denk ook dat we het de komende week wel ga delen met onze beste vrienden

Hier ook contact gehad met moeders  voor moeders, moet nog een afspraak maken maar ga hier zeker ook aan meewerken!

Verder alles oké hier, nog steeds dezelfde kwaaltjes maar ja helemaal goed want dit is een teken dat er iets gebeurd en groeit toch? Hoe gaat het verder met iedereen?
 
Hallo (nieuwe) dames (en meteen welkom),

ik meld mij weer eens. Woensdag heb ik mijn paard moeten laten inslapen, wat voor heel veel verdriet zorgt. Ik miste hem al meteen! 10 jaar lang is hij mijn beste, trouwste en liefste vriendje geweest. Ook was hij voor mij de enige reden om door te gaan tijdens een zware depressie.. dat hij er nu niet meer is, doet mij heel veel verdriet.

Woensdag verdween de druk op mijn baarmoeder die ik al zo een 11 dagen had. Later die dag kreeg ik erge krampen. Ik was heel bang voor een miskraam van al het verdriet.. mijn vriend heeft de verloskundige gebeld en die verzekerde hem ervan dat je geen mk kan krijgen van veel verdriet/ veel huilen. Ze adviseerde om dan ook "lekker" te blijven huilen. Krampen zouden geen paniek moeten veroorzaken, pas als er ook bloed bij komt kijken. Mijn vriend naar de Kruidvat gestuurd om even een goedkope test te halen, gewoon voor mijn gemoedsrust, ook al had het totaal geen nut natuurlijk hihi want de HCG blijft toch nog wel lang in je urine, maar testte een mooie donkerpaarse streep en dat vond ik toch wel fijn om te zien.

Inmiddels is de druk op mijn baarmoeder weer terug en erger dan voor woensdag. Ben sinds woensdag ook misselijk, dacht van al het huilen maar ik ben nu weer misselijk.

Vanochtend is er een dame van Moeders voor Moeders geweest. Volgens mijn berekening ben ik nu 5 + 3 maar de test was zo donker, dat zij zich afvroeg of ik niet al langer zwanger zou zijn. Lijkt mij sterk want ik ben al van een cyclus van 27 dagen uit gegaan.. dan zou ik al zwanger moeten zijn geweest toen ik nog ongesteld werd de maand ervoor? Lijkt me niet.. dus denk gewoon veel HCG aanmaak. In ieder geval mocht ik al meteen beginnen met opvangen en heb ik daarmee mijn eerste baby cadeautje ontvangen hihi.

Best onhandig in zo een opvangbeker (lijkt op een maatbeker) plassen!

Oh ja, ik vind het errruggg moeilijk om mijn mond dicht te houden! Inmiddels weten al veel meer mensen het dan de bedoeling was.. Ik heb maandag mokken besteld met daarop gedrukt "ik word oma/ opa/ tante/ oom" voor alle (schoon)ouders, zusje en broertje. Mijn moeder en zusje weten het al maar krijgen natuurlijk nog wel zo een leuke mok! We nodigen ze uit en geven ze hier hun thee in, kijken hoe snel het kwartje valt!

Knap van jou Adriel, om het aan niemand te vertellen! Hoe oud ben je en waar kom je vandaan? We zijn dezelfde datum uitgerekend, leuk!

Hoe denken jullie over een groepsapp (whatsapp) wat Roosje voorstelde? Leuk? Zo ja, mail mij dan je nummer, dan maak ik een groep aan; marielb1986@gmail.com. Graag even met je forumnaam + eigen naam erbij :)
 
Hoi allemaal,

Wat een herkenning zeg bij jullie allemaal; de onzekerheid, de kwaaltjes, de moeite die het kost om het (nog) niet te vertellen.
Wij hebben besloten het nog even een weekje voor ons te houden en dan aan een kleine kring te vertellen. Suuuper moeilijk zeg! Ik herken ook heel erg wat Marjolein zegt, ben voorafgaand aan afspraken al aan 't bedenken hoe te reageren op sommige opmerkingen haha

Bemama veel sterkte voor jou!
 
Hoi mpp,



Dankjewel :)

<span style="color: #000000; font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 15px; background-color: #f6f6f4;">Hoe denken jullie over een groepsapp (whatsapp) wat Roosje voorstelde? Leuk? Zo ja, mail mij dan je nummer, dan maak ik een groep aan; </span>marielb1986@gmail.com<span style="color: #000000; font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 15px; background-color: #f6f6f4;">. Graag even met je forumnaam + eigen naam erbij</span>

Ik heb tot nu toe 3 mailtjes gehad. Zal de groep morgen aanmaken. Mailen kan nog altijd hoor! :)

 
Terug
Bovenaan