Eerste zwangerschap & uitgerekend in oktober!

hihi dat begint al vroeg dan met dat eten in de nacht.

wij gaan het dit weekend vertellen aan onze ouders, we hebben een paar sokjes met "i love opa" en een paar met "i love oma" gekocht, en deze gemixt. beide ouders krijgen dan een cadeautje met een I love oma sokje en een I love opa sokje. aan de broers en zussen gaan we het gewoon vertellen.

jullie nog leuke ideeen om het te vertellen?
 
Oooooh oke! Ja ik heb op 2 maart een afspraak voor een echo en een intake bij de VK.

Ik teken deze week m'n contract voor een interne opleiding, dus woensdag gaan er met m'n schoonfamilie dat "vieren" met een gebakje. We steken er dan cocktailprikkers in met "it's a boy & it's a girl". En donderdag naar mijn ouders, daar blijven we eten en ik heb chocolaatjes gekocht met roze en blauwe muisjes erop, dus als we aan de koffie gaan, haal ik die uit m'n tas. Had eerst een heel ander plan, wilde het eigenlijk sowieso eerst aan mijn ouders vertellen, maar dit kwam allemaal beter uit! Het is voor mijn ouders ook hun eerste kleinkind, of Naja kleinkind. het is nu nog een korreltje rijst ;).
 
Ik wil rompertje gaan bedrukken  met jullie worden opa en oma. Van beide kanten wordt het hun eerste kleinkind. Dus voor iedereen spannend en nieuw. Nu nog proberen t nog 2 weken stil te houden ;)
 
Vinden jullie het ook zo onwerkelijk dat je zwanger vent? Vooral omdat jr niks ziet, en nog geen echo hebt gehad die t nogmaals bevestigd?!

Kon ik de tijd maar door spoelen!
 
Welkom nieuwe mommy's to be :)

Daphne; meen je niet. T zou je maar gebeuren hihi, je kind en jij op dezelfde dag geboren! En wat stom.. zolang wachten op je echo! Begin maart pas grr, frustrerend lijkt mij!

Dani leukkk. we gaan gelijk op! Helaas voor jou dus nog geen echo de 22e maar alleen de intake. Kan je niet bellen om meteen een afspraak voor de echo te maken?

Ik had Moeders voor Moeders best snel gecontact, al na 3 dagen. Vandaag werd ik gebeld en a.s. vrijdag komt er iemand langs. Vanaf 6 weken mag je urine geven, dus dat zal dan vanaf die week daarop zijn.

Ook heb ik snel een verloskundige praktijk benaderd; de 2e dag al haha. Hoezo ongeduldig? Ik ben ingeschreven en heb vandaag dan ook contact met ze kunnen hebben over de roomkaas van de Lidl.
Zij heeft het allemaal uitgezocht en mij gerust proberen te stellen. Ze acht het zo een kleine kans dat ik net de roomkaas heb gegeten met bacterie. Bloed testen nu heeft niet zoveel nut, wel heeft ze het in mijn dossier gezet zodat wanneer ik nog klachten krijg, hier snel aan gedacht kan worden.

Verder ben ik als de dood voor een miskraam, ook omdat mijn 2 vriendinnen met 5 en 6 weken een miskraam hebben gehad de afgelopen maanden, en ik op dit moment heel veel verdriet heb. Ik moet mijn allerliefste, trouwste en grootste vriendje aanstaande woensdag laten inslapen. Ik heb mijn paard al 10 jaar en we hebben samen veel mee gemaakt. Hij is 4 jaar geleden met vervroegd pensioen gegaan, op zijn 12e. Dat is vroeg voor een paard maar hij heeft toentertijd een heftige blessure opgelopen. Hierdoor is hij afgekeurd om nog op te rijden maar met pensioen kon hij wel. Echter loopt hij sinds zo een 8 weken steeds vaker slecht en heb ik hem 2.5e week geleden op de echo laten zetten. De uitslag was heel slecht. Zijn pees is in de afgelopen 3 jaar rust heel erg achteruit gegaan in plaats van hetzelfde gebleven. De prognose is dat zijn pees door de midden zal scheuren en dat wil je niet hebben. Daarom heb ik besloten hem los te laten, maar jeetje, wat is dát moeilijk.. pijnlijk.. intens verdriet. Ik ben bang dat als ik veel verdriet (= stress) heb, dat het fout gaat.. moeilijk hé?

Symptomen; hier een G-cup en borsten die uit elkaar knappen! Niet grappig want ik slaap slecht en ik heb nog geen slaap positie gevonden die waarbij ik niet zo een last heb van mijn borsten. Misselijk ben ik niet maar heb wel een andere trek dan normaal. Veel meer zin in hartig en frituur... ben normaal van de koekjes..
Oh en daarnaast heb ik al 10 dagen last van kramp/ druk op mijn baarmoeder. Daarom dacht ik vorige week zaterdag dat ik ongesteld zou worden.. maar uiteindelijk bleek ik zwanger te zijn.. de druk op mijn baarmoeder gaat echter niet weg..

Best wel veel mensen die het al snel vertellen dus! Vooral aan de toekomstige opa's en oma's. Bij mij weten mijn moeder en mijn zusje het, ik had beloofd het meteen te vertellen bij een positieve test. Aan de ene kant wel jammer want ik had het graag op een leukere manier verteld. Voor mijn vader en mijn schoonouders (allemaal gescheiden) wil ik bekers laten bedrukken met "ik word opa/ oma" en ze hier dan een thee'tje in geven na de echo (dus met 8/ 9 weken). Ook willen we leuke foto's maken met een rompertje met de uitgerekende datum of onze schoenen op een rijtje met kleine schoentjes erbij.. en deze dan aan vrienden/ rest van de familie sturen..
 
Hier inderdaad ook heel onwerkelijk gevoel ook omdat het bij ons al de 1e ronde raak is. Had echt niet verwacht dat het zo snel zou lukken. Nu hopen dat alles goed verloopt. Ik ben ook best bang voor een miskraam. Elke keer als ik naar de wc ga kijken of ik niets roods zie. Maar tot nu toe gaat alles goed. Hier met vlagen misselijk en steken/kramp in de onderbuik. Ook ik slaap slecht. Wel iets gevoelige botsten maar niet zo erg als jij bemama

Wat heftig dat je je paard in moet laten slapen. Heel veel sterkte de komende dagen.
 
Terug
Bovenaan