Eind juli begin augustus 2021 ??

Goedemorgen allemaal,

Vind het nog mega spannend allemaal, maar zou me toch graag aansluiten bij deze groep en de fb groep. Ben eind juli (27e vermoed ik) uitgerekend als het goed is (nu 5+4). Komende donderdag eerste echo, zo spannend! Als alles goed gaat wordt dit ons tweede kindje.

Groetjes, Denny

AnneCH dat lijkt me best heftig, of ben je verder wel gewend waar je nu woont? Ik hoop dat ze met 8 weken de echo al willen doen, maar dat zal toch wel... zeker als het je eerste zwangerschap is? Ik woon zelf in België en las van iemand anders op dit forum dat ze hier normaal met 10 weken de eerste echo doen maar toen ik belde zeiden ze zelf 8 weken. Verschilt misschien ook per regio?
Elisabethadriana ik had naar de huisarts gebeld i.v.m. de krampen inderdaad en het oude bloedverlies en die vertelde me dat enkel urine tests niet volstaan en dat ik dus een bloedtest moest laten doen. Ik heb 5 positieve tests in handen gehad dus dat er iets zit is bijna niet uit te sluiten maar nu zijn de HCG waardes het belangrijkste. Vind het wel gek want toen ik het zkh belde voor de eerste echo waren zij tevreden met een positieve urine test.
Spannend wel zodra die eerste afspraak gepland staat hé? :) Voor mij leek het toen nog wat meer echt. Ergens klinkt het ver weg maar aan de andere kant lijkt dit jaar voorbij gevlogen te zijn dus een weekje of 3 zal hopelijk ook wel snel gaan!

Hoi allemaal!

Ik sluit me ook graag aan! Op 11 november de derde test gedaan die duidelijk positief was, de clearblue test zei toen 1-2 weken (de andere 2 waren niet echt duidelijk, had het zelfs in de apotheek nagevraagd en die waren ook niet helemaal zeker hehe).

Gisteren de eerste vroege echo gehad en we konden al een hartje zien kloppen (aka een pulserend wit vlekje ?). Ze zei dat het lijkt op 5-6 weken. En naar mijn eigen berekening klopt dat ;). Volgens mij berekening ben ik 14 juli uitgerekend. Superspannend allemaal. Het is de eerste zwangerschap en we wonen op een zeilboot en zeilen om de wereld. Maakt het erg spannend in de huidige tijd om de juiste verloskundige te vinden en alle tests te doen.

Heeft iemand hier ervaring met zwangerschap tijdens reizen? Zo ja, heb je een verloskundige in Nederland gevonden die op afstand je zwangerschap volgt en je testresultaten analyseert bijvoorbeeld?

De gynaecoloog hier was heel afstandelijk en het was niet de leuke ervaring, die ik dacht dat het zou worden. Ze heeft ook niet gezegd wat ik nu moet doen (of niet moet doen) en geen enkele vraag gesteld. Ik was wat overrompeld door haar botheid en vraag me nu af wat ik zal doen.
Wat wordt er normaal tijdens de eerste afspraak met de verloskundige besproken? Of is het normaal dat ze verder niks bespreken?

Anyway we zijn wel heel blij en het zal vast goed komen. Ben benieuwd of iemand in een soortgelijk schuitje zit ??.

Gefeliciteerd verder aan iedereen met een positieve test! Spannende tijden :):)

Liefs Mandy

@sailer girl wow de wereld rond op een zeilboot. Wat geweldig. Onze droom de wereld rond in onze oldtimer camper maar voor nu blijven het maanden trips dat ook al heel vet is. Maar anyway hier meldde de verloskundige (wat ik nog weet van de 1e) alleen wat wel en niet te eten en dat je foliumzuur en vitD moet slilken. Verdere test kwamen pas bij termijnecho rond de 11weken. Bijv nipt en fam.ziektes enzo en ze keken naar vitB12. Ik vond sws verloskundigen altijd spraakzamer en vriendelijker dan gynaecologen. Die zijn meestal wat zakelijker en wat directer is mijn ervaring. Succes met zoeken van een goede verloskundige.
@artfuldodger spannend hopelijk snel een postieve uitslag!  

Graag meld ik mij ook hier. De datum is 21-7-21!
we hebben 12 oktober een miskraam gehad ( waren toen 7 weekjes) en niet ongesteld geweest maar meteen weer zwanger.
ik heb tussendoor Corona gehad ( daarvoor net bevrucht) en herstellende hiervan.. her gaat moeizaam omdat ik dus begin zwangerschap en Corona heb. Ze zeggen dat het voor de kleine geen kwaad kan voor nu, daar houd ik mij aan vast. 
verder onzeker vanwege de miskraam, maar we hebbbe wel een echo gehad deze week waarop al een beginnend kloppend hartje te zien was. Dat maakt de onzekerheid wat dragelijker en kan ontspannen voor nu. We hebben over een 8 dagen weer een echo om te kijken.  

@MomvanA bedankt voor je ervaring! Dat geeft me al een geruster gevoel :) dan probeer ik gewoon een verloskundige in Nederland te vinden (we doen ons best om in het voorjaar de boot naar Nederland te zeilen, wat een heel eind is, aangezien we op de Canarische eilanden zitten ?), want ik wil als het even kan wel in Nederland bevallen, or eventueel Duitsland (m’n vriend is Duits).

Cool idee om met de campervan te reizen! Soms overwegen we ook om de boot te verruilen voor een campervan ;) (De weersafhankelijkheid op een boot is enorm, maar het zeilen zelf is zo fantastisch - dus we zeilen maar verder ?). Lijkt me een superidee om met een van te reizen met een kleintje! We ontmoeten vaak mensen met (kleine) kinderen die rondreizen (boot of van) en die zijn altijd heel positief. Hopelijk is reizen binnenkort weer wat makkelijker. Maar voorlopig hebben we wat anders leuks om naar uit te kijken!

Liefs Mandy

Hoi hoi!! 6 augustus ben ik uitgerekend als alles goed gaat... Spannend hoor!! 19 december mag ik voor een vitaliteitsecho. Dit o.a. omdat ik hoop dat ik niet weer een tweeling krijg zoals de laatste keer :-D. Ben gek op ze maar 1 tweeling is genoeg ?.. 

Terug
Bovenaan