Eisprong na Clomid

@kim 6 weken al? Ik vind het echt zo knap van je dat je zolang gewacht hebt met testen. Het moet echt een mega gigantisch fijn gevoel geweest zijn toen er zwanger kwam te staan. Ik kan me er ook geen voorstelling bij maken hihi. Miss komt dat nog eens, daar gaan we voor. Fijn om in ieder geval succes verhalen te lezen?
@gebruikerseen, we zijn inderdaad benieuwd, spannend hoor! 

@kirsten, meis gaat het een beetje met je? Kop op door naar de volgende ronde ?

@Kim: Het blijft gewoon fantastisch nieuws! Ik haal er ook echt positiviteit uit, omdat het weer even een succes verhaal is! Zo fijn dat je vrijdag al terecht kunt voor een echo! Nu nog spannend hoeveel baby'tjes het zijn! Hoop je op 1 of liever een tweeling?
@Katy: Wel herkenbaar hoor! Ik moet wel zeggen dat nu de 2e ronde met 100 mg weer minder heftig was. Je lichaam lijkt er ook wel een beetje aan te kunnen wennen. Natuurlijk hoop ik ook dat de 150 mg voor jou niet nodig is!
@Lara: Lief dat je het vraagt! Het gaat nu wel weer een stuk beter met me. Gewoon met volle moed aan de nieuwe ronde beginnen.
@Skippy: Ik let ook op tussen mijn eisprong en menstruatie met wat ik eet en drink. De eerste 2 weken drink ik weleens alcohol en eet ik ook graag rauwe zalm op mijn cracker.
Ik word vandaag even gebeld door mijn gynaecoloog, omdat ik even wilde vragen of ik deze cyclus iets kan krijgen om mijn luteale fase te verlengen. Ik word nu steeds 11 dagen na mijn eisprong al ongesteld. De assistente kon mij er niks over vertellen. Mijn man moet komende vrijdag voor een tweede semen analyse. De eerste keer was het niet optimaal, maar wel goed genoeg om natuurlijk zwanger mee te worden. Hopelijk is het nu van betere kwaliteit. Als het nog slechter is, wil ik misschien vragen of we kunnen overstappen op IUI. Ik ben als de dood voor naalden en weet niet of ik dat ga durven. Het liefst doe ik er dus alles aan om de kansen zo groot mogelijk te laten zijn nu tijdens de clomid.

Hey @Kirsten 
Ik heb wel eens iets gelezen over tarwekiemolie om je luteale fase mee te verlengen, geen idee of dat iets is? Denk dat je gyne je ook wel progesteron kan bijgeven om alles wat langer 'samen' te houden en zo de kansen wat te vergroten. 

Ik snap je frustratie met de naalden enzo, soms denk ik ook Pff wat moeten wij allemaal toch doen voor die baby ? maar je zit in de flow en je doet er gewoon alles aan...is IUI dan echt pijnlijk? Dat heb ik nog nooit gehoord, ik dacht dat het wel meeviel! 

liefs, Katy

Is er trouwens iemand die iets voelde vlak na het nemen van Clomid waardoor je wist dat de eitjes aan het rijpen waren? Ik voelde vorige week tijdens het nemen precies ovulatiepijn, maar nu enkele dagen na het stoppen niks noppes nada ? slecht teken of maakt het niet uit? 
Ben ook begonnen met suiker- en koolhydraatvrij te eten. Had ergens gelezen dat dit ook helpt voor de rijping, geen idee of het klopt maar baadt het niet dan schaadt het niet toch? 

fijne zonnige groeten 
katy

@Lara, jup, zaterdag ben ik 6 weken. Ik wilde gewoon echt geen witte test, vind dat altijd zo'n klap in je gezicht,  dus daarom met mezelf de afspraak gemaakt dat ik een week over tijd wilde zijn. Uiteindelijk werden het 4 dagen overtijd en toen ging ik naar een babyshower van een vriendin die me toch overhaalde om de test samen te doen. Uiteindelijk was ik zo in de zenuwen dat zij de test uitgevoerd heeft. Duurt 3min voor je de uitslag hebt, dus we gingen op bed zitten en die test lag in de badkamer. Naar 1min zei ze al, ik ga ff kijken dus toen had ik het al niet meer. Kwam ze toen al met die test teruglopen en was het gefeliciteerd! Nou ik moest toch echt wel ff janken toen. Achteraf gezien was het misschien niet heel slim geweest, want als de test wel negatief geweest zat ik nog een hele middag op een babyshower met 3 zwangere vrouwen en dan was ik echt gek geworden.
@Kirsten, fijn dat je er ook positief nieuws uit haalt. Het blijft allemaal wel erg spannend nog, want het is nog heel pril. Hopelijk weet ik vrijdag of het een binnen baarmoederlijke zwangerschap is. 
Ik hoop trouwens op 1 of 2, 3 lijkt me toch wel echt je leven op de kop gooien. Doet zo'n kleintje toch sl, maar 3x haha. Ik ben helemaal niet bijgelovig, maar ik heb afgelopen week 2 x een ooievaar langs de weg zien staan, misschien is het een teken haha
En ja even kut voelen en daarna weer met nieuwe moed beginnen. Ik ben er van overtuigd dat het echt gaat lukken bij jullie. Ik heb het altijd zo bekeken. Clomid is het 1e hulpmiddel en daarna zijn er nog meer opties, dus echt niet opgeven!
@Katy, ik voel meestal rond mijn eisprong zeurderige pijn rond mijn lies. Dat heb ik dan ook echt niet iedere dag hoor. Deze ronde heb ik wel heel duidelijk gevoelt dat hij sprong, want kreeg echt een pijnscheut waarvan ik echt schrok. Maar ook niet iedere vrouw voelt dat. Net zoals een innestelingsbloeding. Ik vind het altijd nare hoop geven, dus ik had de vorige ronde de knop omgezet en als ik bloed zag zou ik ongesteld worden. Anders heb je weer een teleurstelling.  Ik slik foliumzuur van davitamon, mamma compleet heet het geloof ik. Daar zit dan ook visolie en vitamine D in. Slik je dit wel al? En verder probeer ik gezond te eten, maar ik sla niet door en eet ook gewoon wat lekkers. Ik denk dat we het al zwaar genoeg hebben zo. 

Hi meiden 
Zo lief van jullie! Maar eerst:
@-Kim- waaaaauw wat een fantastisch nieuws. Je kan nog nét aansluiten dan bij de maart 2021 groep? 
Vandaag (eigenlijk gisteren) had ik mijn eerste echo. Het hartje klopte al en ben nu 6+4 weken zwanger.
Volgens mijn eerste dag, laatste menstruatie datum was ik nu 7 weken geweest, maar toen ze uitging van mijn positieve ovulatie test dus nu 6 weken en 4 dagen. Dit klopte (gelukkig) ook precies met de echo. Sinds vorige week erg misselijk, hoort erbij maar wel pittig eventjes, vandaag maakte een hoop goed.
Ooohja, het is er 1! Haha :)  

De komende dagen zal ik even teruglezen in het forum... blijf hoop houden dames! 

@Gebruikerseen, 
Wat leuk om te horen dat je een kloppend hartje hebt kunnen zien! Ik ben vrijdag volgens mijn eigen telling 5+6, dus hoop dat ik ook een kloppend hartje kan zien en niet dat het te vroeg is.
Wat zal het een opluchting geweest zijn dat het er 1 is. Of vind je het stiekem wel jammer hihi

Hoi meiden
ik kom net van de gyne met gemengd nieuws: 
CD12 er zit 1 eitje van 11mm en 1 eitje van 10mm, dus dit lijkt me hoopvol nieuws? CD17 moet ik terug om te zien of het gesprongen is/springen gaat.
zaadonderzoek van vriend was ook al binnen: geen topstaal maar ook niet rampzalig. Het volume was prima, de beweeglijkheid en vorm was ook prima, enkel de concentratie was aan de lage kant (9 miljoen zwemmers en het moeten er 15 zijn). Dus dit vind ik zowat gemengd nieuws.

Dus dit weekend goed huiswerk maken!!!
liefs, Katy

Terug
Bovenaan