Eisprong na Clomid

@Katy; ik zou het inderdaad ook gewoon proberen. Je weet nooit. Hoe mooi als je zwanger raakt en dat terug kan geven aan de gynaecoloog:)
@Lara en Kirsten; gaat goed hier, beetje rustig aan en regelmatig blijven eten tegen de misselijkheid :)
Vorige week vroege echo bij verloskundige gehad met 8 weken, maar ben 5 dagen vooruit gezet waardoor ik vandaag al 10 weken ben. Donderdag weer echo, denk zelf de termijnecho al. Gaat erg snel zo.

Thanks iedereen voor de heads up ??. Ik ben 100% zeker aan het ovuleren momenteel, volgens mij is het een reuzenei! ? pijnlijke tepels, drukkende pijn in men buik en die ovulatietesten spatten er bijna vanaf. Binnen 2 weken kunnen we dus al zeker weer verder.
@skippy hoe fijn van je echo! Je hebt al een week cadeau gekregen ?. Altijd als er iemand van jullie zwanger is ben ik echt oprecht zo blij! Voelt heel anders als bij iemand uit mijn omgeving, ik gun het jullie meer of zo iets. En we hebben mekaar zelfs nooit ontmoet ?.
liefs Katy 

@katy Een reuze ei? soms kan je het zo duidelijk voelen en kan het ook echt pijnlijk zijn. Welkom op het wachtbankje haha. Aftellen maar weer!

Ha dames,
Ik lees al een tijdje mee (het duurde even voordat ik door de 142 pagina's heen was ?). En dacht nu ook maar aan te sluiten. Toch fijn, de steun van elkaar!
Ik zit momenteel in mijn 2e ronde Clomid 50mg. Vorige ronde had ik op CD12 een folikel van 16,8 mm, alleen heeft de ovulatietest geen ovulatie gedetacteerd. Echter bleek uit mijn progesteronwaarde dat ik wel degelijk een eisprong heb gehad. Mijn gynaecoloog denkt dat dit vóór de echo op CD12 is gebeurd met een ander folikel.. Vreemd!
Inmiddels zit ik in ronde 2, afgelopen maandag (CD9) een echo gehad waarbij 1 folikel van 12mm te zien was. Morgen (CD11) heb ik opnieuw een echo om te kijken wat de status is. Spannend!
Verder heb ik wel veel nare bijwerkingen van Clomid. Met name stemmingswisselingen, continu in een soort van depressieve 'mood', herken me zelf vaak gewoon niet meer. En enorme acne (waar ik normaal nooit last van heb). Ik zit te denken om hierna over te stappen op een alternatief voor Clomid. Hebben jullie ook voor deze keuze gestaan?
Liefs en toi toi toi iedereen!

Welkom Dayy!
Aah Katy wat superlief! Ik herken het wel beetje. Ik ben ook steeds zo blij als iemand in het forum zwanger is. Ik gun het jullie ook zo!
Supergoed dat je gewoon door bent gegaan, ik denk dat we soms zelf wel iets beter weten dan de gynaecoloog hihi :)

Welkom Dayy!
die nare bijwerkingen van clomid  herken ik, maar al moet ik zeggen dat het na 3 rondes wel vele minder werd! Wat zijn de alternatieven naast clomid? Dit is zou ik ook wel graag weten. Mijn gyn zegt dat die bijwerkingen allemaal in men hoofd zitten dus van die kant moet ik niet veel verwachten denk ik. 

hoe was je echo op cd11? Ei mooi doorgegroeid? 

groetjes Katy 

@Day welkom! miss heb je net je LH-piek gemist, als je progestoronwaarde maar goed was dat is het belangrijkste. Hopelijk was je ei mooi doorgegroeid....Wat betreft de bijwerkingen dat hoor ik heel vaak over Clomid. Ik heb letrozol geslikt en gebruik nu sinds deze maand hormooninjecties.
@Katy het alternatief is daarom Letrozol, zelfde werking alleen dus veel minder bijwerkingen.
@skippy goed blijven eten! hopelijk zakt de misselijkheid snel.

Hoi iedereen!
het is stilletjes hier de laatste dagen ? velen zitten waarschijnlijk op het wachtbankje?
Ik heb vandaag in samenspraak met de huisarts een afspraak gemaakt bij het fertiliteitscentrum. Spannend...ik kan er nu maandag al terecht voor de intake!
oh en nog niet ongesteld geworden (10dpo) maar wel als ongikrampen ?. 

liefs, Katy

Terug
Bovenaan