Eisprong na Clomid

Hoi iedereen!
hier nog een update van de fertiliteitskliniek: 
-volgende week maandag al HSG! (Wel wat stress voor)
-vandaag bij beiden bloed geprikt 
-vriend gaat deze maand nog eens een staal binnendoen, dan gaat het labo checken of het goed genoeg is na bewerking voor inseminatie, maar de arts dacht van wel!
Dan op onze volgende afspraak wordt een traject voorgesteld, afhankelijk van de doorgankelijkheid van de eileiders én van het staal van men vriend: IUI of IVF. Deze afspraak is helaas wel pas op 18 november...maar het is toch een wonder dat we vandaag al konden komen én ik ben vandaag ongesteld geworden, wat super handig is voor alle onderzoeken. Dus we zullen maar even genieten van het maandje 'rust'.
Heb er weer een beter gevoel over! Nu gebeurt er weer eens iets ?.
Katy

@katy fijn dat er zo snel word doorgepakt. HSG heb ik ook gehad, komt goed! Als het IUI word krijg je dit dan in combinatie met hormooninjecties of krijg je gewoon alsnog clomid? Ik hoop dat het staal na bewerking goed is en jullie nog IUI kunnen proberen. IVF lijkt me zelf wel heel spannend aangezien het ook echt de laatste optie is natuurlijk.

Hey Lara bedankt voor je reactie! 
Dit heb ik ook gevraagd aan de arts en zij vond het een beter idee om meteen met spuitjes te starten omdat mijn reactie op clomid wisselvallig was. Ik ben vooral zenuwachtig voor de HSG want als mijn eileiders verstopt zijn, wordt het toch sowieso ineens IVF? Of bestaan er manieren om die weer open te krijgen?
oh en kan je goed meevolgen tijdens de HSG? Vertelt de radioloog wat hij ziet?
Ik hoop ook echt dat we eerst nog IUI kunnen doen...toch nog iets dichter bij de 'natuurlijke' manier ?.
Katy

@katy de kans dat je eileiders niet goed open zijn is schijnbaar niet heel groot. Het kan zijn dat een een kleine blokkade zit en het dus doorgespoten word met het onderzoek. De radioloog vertelde mij precies wat ik gebeurde, ik kon niet mee kijken. Ik heb wel de foto gezien die ze gemaakt hadden en daarop zien ze eigenlijk direct of het wel of niet open is

Katy, ik heb ook een hsg gehad, viel voor mij heel goed mee. Heb niet echt veel pijn gehad en de dokter vertelde ook onmiddellijk of alles er goed uit zag. De kans dat je eileiders niet goed doorgankelijk zijn is idd redelijk klein, maar ze checken wel alles voor de zekerheid. Het heeft geen zin je vol te pompen met hormonen terwijl het geen slaagkans heeft. Komt goed meid!?

Hey ChaCha en Lara, bedankt voor jullie info! Goed om te horen dat er niet zoveel kans op verstopping is. ? Ik vind het heel spannend!
katy

Terug
Bovenaan