Eisprong na Clomid

@chacha, wat een fijn nieuws! Gefeliciteerd!! ?? voorzichtig van gaan genieten!!
@katy, fijn dat ze zo snel doorpakken, wel spannend allemaal. 
@lara, balen! Maar idd nieuwe ronde nieuwe kansen.Wel fijn om te weten lijkt me dat de injecties iets doen. 
Vanuit mij is het een tijd wat stiller geweest, ik ben nu zo'n 3 weken geleden begonnen met de gonal f op 37.5 EH, waar het inmiddels een aantal keer opgehoogd is en ik nu op 75 zit. Ik ben tussendoor ook op vakantie geweest waardoor het eigenlijk een weekje stil heeft gelegen. Vrijdag heb ik weer een echo, er gebeurt tot nu toe nog niks..
Gelukkig gaat het nu wel met grotere stappen per week opgehoogd worden, de fertiliteitsarts was anders bang dat het anders nog wel een paar maanden kon duren voordat ik op de juiste dosering zou zitten..

Hoi dames 
effe update voor degene die zich afvragen hoe een HSG verloopt:
De radioloog plaatst een eendenbek (zoals bij een uitstrijkje), daarna maakt hij alles vanbinnen schoon met iets ontsmettends. Dan moest ik heel hard hoesten en bracht hij ondertussen het slangetje binnen in de baarmoedermond. Dat viel allemaal super goed mee. Daarna  spuit de contraststof door je baarmoeder en eileiders, dit is het meest pijnlijke gedeelte. Voelt als een grote druk en een erge menstruatiekramp. Het goede nieuws is, als je dit voelt is het onderzoek op z'n einde. Ze nemen 2 foto's en daarna verwijderen ze alle apparatuur. 

Het viel me dus echt ontzettend mee! En met het goede nieuws dat baarmoeder goed gevormd is (wel naar voren gekanteld maar dit komt veel voor?) en men eileiders allebei goed doorgankelijk! 

groetjes 
Katy

Hoi Dames, 
Ik heb gisteren een echo gehad op cd33 (?) en eindelijk is er iets gegroeid. Niet 1 maar 2 follikels. De kans op een tweeling is dus aanwezig als we voor deze ronde gaan. De arts gaf me het advies deze ronde voorbij te laten gaan omdat dit pas de eerste keer spuiten is en ik waarschijnlijk nog wel meer kansen ga krijgen maar dat kan ze natuurlijk ook niet met zekerheid zeggen. 
Het voelde zo tegen mijn gevoel in gaan om deze kans dan zomaar voorbij te laten gaan, Dus met mijn man goed over gehad en na al dik een jaar bezig te zijn willen we toch voor deze kans gaan, eigenlijk alles is welkom. 
Wat zouden jullie in mijn geval doen? Ik moet morgen terug voor een echo en dan echt het besluit maken of ik ovitrelle ga zetten of niet. 

KvdB, ik zou ervoor gaan hoor. Een tweeling is echt niet onoverkomelijk. Plus dat het niet perse wil zeggen dat beide eitjes bevrucht gaan geraken. Moesten het er nu 3 of 4 zijn zou ik twijfelen, maar nu zou ik het ook doen!

@-KvdB- Ik zou er ook zeker voor gaan! Wij hadden 3 eitjes met clomid en moesten ook een beurt overslaan. Daar hebben wij ons ook niet aan gehouden en ik ben nu 4 maanden zwanger van een jongetje! Ik snap dat ze het moeten zeggen, maar als jullie al een jaar bezig zijn, hoe groot is idd de kans. Tuurlijk als het er wel 2 worden zal het geen makkelijke start zijn, maar ook daar vinden jullie weer een ritme in.

Hoi meiden,
Weer een tijdje geleden vanuit mij....
Ik heb op cyclusdag 10 weer een echo gehad na het spuiten en had maar een ei van rond de 10mm terwijl er vorige keer op cyclysdag 11 een ei zat van 16mm dus iedere ronde kan weer anders verlopen blijft weer wel....Afgelopen woensdag op cyclusdag 12 had ik een ei van 14.3mm zitten en ook nog een paar kleine (hopelijk blijven die dus ook klein ). Als er 1 mee zou groeien zou het nog niet zo erg zijn maar niet teveel natuurlijk. Morgen op cyclusdag 14 heb ik dus weer een echo en hopelijk krijg ik dan een GO voor de ovitrelle....
@Katy fijn dat je HSG onderzoek dus is meegevallen!
@kvdb inmiddels zal je je keus al wel gemaakt hebben maar in jou geval was ik er ook zeker voor gegaan....

Geen goede echo vandaag.
Ik had woensdag twee eitjes links en twee eitjes rechts. Die van links was al 14.3mm maar was schijnbaar niet heel mooi van vorm. Er zat heel veel lucht dus ze kon me eierstok ook niet goed zien. Eerst inwendig en toen uitwendig en uiteindelijk zegt ze dat ze het goed heeft gezien en dat die eitjes weg zijn. Rechts is wel een doorgroei eentje weer van 14.5mm ongeveer en eentje van 12 nog wat....maandag weer terug.

@Lara: jammer dat de echo niet was zoals je gehoopt had! Maar er groeit toch wel iets, das het belangrijkste? Maakt het bij spuitjes eigenlijk uit dat je eitje wat trager groeit? 

@kvdb: ik zou het zo zien: 2 eitjes is dubbel zoveel kans dat er eentje lukt ? bij meer dan 2 zou ik twijfelen maar nee nu niet! 

groetjes Katy

Terug
Bovenaan