Eisprong na Clomid

@jumeaux uiteindelijk op dag 19 gesprongen. Wel doormiddel van een spuit om het ei te laten springen.

@Resi gefeliciteerd! Mag ik vragen hoe ver je nu bent? 

@jumeaux uiteindelijk op dag 19 gesprongen. Wel doormiddel van een spuit om het ei te laten springen. @Resi gefeliciteerd! Mag ik vragen hoe ver je nu bent? 

@Krystall: thanks! dan wacht ik het rustig af..wat is eigenlijk het voordeel van zo een spuit? (heb ik nooit gehad in mijn 2 clomid cycles 2 jaar geleden)

@jumeaux ik geloof om zeker te weten dat het eitje gaat springen. Het eitje is ook gegroeid d.m.v. hormoonspuiten omdat de clomid 4 ronden niets gedaan heeft. En de eerste ronde gonal f spuiten wel en door de ovitrelle spuit wisten we dat er binnen 40 uur een eisprong kwam en toen was het ook gelijk raak.

Hoi Meiden!
Ik ben nieuw hier, en wil graag met jullie meeschrijven. Aller eerst wat fijn dat er een forum is over PCOS/Clomid etc. Eentje die in ieder geval niet uit het jaar 0 stamt ?
En voor diegene die ondertussen zwanger zijn geraakt, van harte gefeliciteerd!!
Ik zal gelijk met de deur in huis vallen. 3 jaar geleden is er bij mijn vastgesteld dat ik PCOS heb. Hierna mochten we dan ook gelijk beginnen met chlomid 50 mg. En om jullie een beetje positieve energie te geven, het was in 1 keer raak! Ondertussen loopt er hier een vrolijk ventje rond van ruim 2 jaar.
Nu zouden we graag nog 1 keer zwanger willen worden om ons gezinnetje compleet te maken. Ik mocht beginnen met primolut om mijn menstruatie op te wekken, en 5 dagen na deze kuur werd ik dan ook ongesteld. En wat een bijwerkingen had ik ervan. Opgeblazen gevoel, hoofdpijn, buikpijn, gewoon niet lekker in je vel zitten, jak. Hierna mocht ik gelijk met de chlomid aan de slag en vandaag op CD 10 de eerste echo gehad. Een eitje van 11.2 mm en eentje van 10.5 mm. Volgende week Dinsdag moet ik terug voor een nieuwe meting. Ik merk dat ik er deze keer veel zwaarder aan til, dus daarom dat ik graag met jullie meeschrijf.
Laten we hopen dat we dit jaar allemaal afsluiten als allemaal zwangere vrouwen! 

@Krystall: wat fijn dat het voor jou nu gelukt is. Gefeliciteerd!! Viel het spuiten van Gonal mee of was het erg vervelend? 
@Sjacpm: ik ben ook net nieuw hier en het lijkt dat onze situaties precies op elkaar lijken: ik heb er een ventje van 1.5 rondlopen en zit nu in mijn eerste clomid ronde voor nr 2. Meteen met 100mg.. Helaas was er op cyclusdag 14 nog geen eitje te zien, dinsdag moet ik ook weer voor een echo. Ik duim voor je dat jouw eitjes gegrooeit zijn! Naam je nu weer 50mg clomid?

@jumeaux ja ik mocht starten met chlomid 50 mg. Bizar dat we in hetzelfde schuitje zitten. Was je de eerste keer snel zwanger? Bij mijn eerste had ik op cyclusdag 10 of 11 een ei van 17 mm en hoefde daarna niet meer terug te komen voor echo's. Met dat in mijn achterhoofd startte ik deze keer weer net chlomid, ik dacht mijn lichaam heeft net dat laatste duwtje nodig. Ondanks dat er dan twee eitjes groeien voel je je dan onzeker vanwege de eerste keer. En ik weet dat je het niet moet vergelijken en het bijzonder is om daardoor in een keer zwanger te worden, maar toch doe je het hè. ???‍♀️ 
Duimen dat er bij jou dinsdag ook eitjes zijn te zien!

@jumeaux het spuiten opzich valt reuze mee! Het vervelende vond ik het plannen. Het moet op hetzelfde tijdstip iedere dag en in de koelkast bewaard worden. Dus je moet er wel degelijk rekening mee houden.

Jullie verhalen ( ook van @sjacpm ) geven me ook wel goede moet dat het goed blijft gaan. Ben heel onzeker over een mogelijke mk en de weken duren lang tot de eerste echo..  nu aanstaande woensdag..
Succes jullie hopelijk mag de eerste clomid ronde meteen een succes ronde zijn!

Terug
Bovenaan