Eisprong na Clomid

@gebruiker10202632 wat een bizar verhaal, een drieling in een keer lijkt me ook best wel heftig.
@Marinda welkom! Je lichaam kan inderdaad raar reageren. Zo zijn er genoeg mensen die de eerste x binnen een maand zwanger raken en de tweede x er ineens veel langer over doen. Je weet het gewoon eigenlijk nooit. Wel hoop ik voor je dat de 150 mg wel aan slaat en je wens snel in vervulling komt.

Hoi dames,
Ik praat graag mee over dit onderwerp!
Ik heb vorig jaar december te horen gekregen dat ik PCOS heb. Ik ben nu momenteel ook gestart met mijn 1e ronde clomid 50 mg. Het ziekenhuis waar ik ben heeft alleen een heel andere manier van behandelen dan dat ik op de meeste sites van ziekenhuizen enz lees.. Net als @gebruiker10202632 worden er bij mij ook geen echo's gemaakt om bij te houden of er eitjes zijn, hoe groot en dus of er  overstimulatie is. Het enige was mijn ziekenhuis doet is op dag 21 progesteron prikken om te kijken of er een eisprong plaats heeft gevonden. Ik heb gisteren (op dag 13 van mijn cyclus) een gesprek gehad met de gynaecoloog en aangegeven dat ik wel graag een echo wou maar dit was totaal niet nodig en had geen nut volgens mijn gynaecoloog omdat met 50 mg de kans op overstimulatie sowieso nihil was. Maar ik lees hier dus al hele andere verhalen. We zijn nu gewoon van start gegaan en hoop maar dat alles dan maar goed is.. Ik denk dat ik naar een ander ziekenhuis wil om de (eventuele/waarschijnlijk) volgende ronde bij te houden want ik vind het toch wel belangrijk. Ook heb ik aangegeven dat ik graag wou weten wat mijn verdere hormonale waarden zijn maar ook hierbij gaf mijn gynaecoloog ook aan dat dit geen zin had om te weten en dat je daar niks mee kan. Terwijl ik dus ook lees dat dit bij de meeste vrouwen wel gedaan word.. Ik zie door de bomen het bos niet meer in ieder geval.
Hoe denken jullie hier over?

@mlln ieder ziekenhuis werkt anders. Bij mij worden er ook geen echo's gemaakt. Het enigste wat ze bij mij doen is ook op dag 21 van de cyclus bloed prikken om te kijken hoe de progesteron waarde is. Daaruit kunnen ze zien of je een eisprong gehad heb. Het is bij mij wel zo dat als ik echt wil er wel echo's gemaakt kunnen worden. Je moet doen wat je gevoel zegt. Als je graag naar een ander ziekenhuis wil moet je dat zeker doen. Volg je gevoel zou ik zeggen 

@mlln ik heb het altijd erg fijn gevonden dat ik ook met Clomid gewoon echo's had, je weet dan waar je aan toe bent. Ook al is het ook niet altijd even plezierig, vaak terug komen naar ziekenhuis, teleurstellingen bij geen groei etc.
Ik had vandaag in tegenstelling tot vorige week beter nieuws, er is toch nog een dominante follikel naar voren gekomen. Vanmiddag de laatste echo gehad, waarin is gezegt dat ik nog 1x moet stimuleren met Gonal en morgen de Pregnyl mag zetten. Geen verspilde ronde dus! :)

@JBPZ wat fijn om te horen dat je nog een dominante follikel had. Hopelijk word dit bevorderd met de Gonal en Pregnyl. Zelf ben ik hier nog niet echt in thuis dus weet nog niet precies wat dat allemaal inhoud. Welk cyclusdag zit je nu? Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd welk ziekenhuis jullie in behandeling zijn. 

@xxlara Ah, oké. Maar het lijkt er op dat de meeste ziekenhuizen wel echo's maken en dan vooral bij de eerste ronde wat ik zo kan lezen. Inderdaad ik denk dat ik overstap op een ander ziekenhuis als blijkt dat deze ronde niet gelukt is. Heb er persoonlijk dat toch een iets beter gevoel bij.?
@JPBZ Ja, kan me voorstellen dat het fijn is om te weten waar je aan toe bent ook al zit er inderdaad een keerzijde aan. Goed nieuws trouwens dat er een dominante follikel is bijgekomen! Is dat Gonal en Pregnyl voor het "springen" of stimuleren van het eitje ofzo?

@Mlln het klopt inderdaad dat de meeste ziekenhuizen met echo's werken, zeker bij de eerste rondes. Je hebt helemaal gelijk dat je overstapt als deze ronde niet positief is. Je gaat een medisch traject in voor je grootste wens. Dan moet je gewoon een goed gevoel hebben bij het ziekenhuis. 

@lara ik zit op cyclusdag 21 nu, met Gonal injecteer je eigenlijk net zo lang tot dat er een follikel van de juiste grote is, dit met Gonal en de Pregnyl helpt hem springen. qua cyclusdag hou ik me dus niet zo bezig met welke dagen ik zit, dat is zo onvoorspelbaar.
nu hopen dat het deze ronde raak is!
@mlln: succes met je te maken beslissing wellicht niet eens nodig;-)

Terug
Bovenaan