Eisprong na Clomid

@JBPZ hoe zit dat dan bij jou? Slik jij dan nu helemaal geen clomid meer of? 

@bloempje en andere meiden hoe gaat het inmiddels met jullie? 

@lara, nee ik heb 3 rondes clomid gedaan (50,100,150) maar daar reageerde mijn lichaam helemaal niet op. Daarom overgegaan op injecteren van hormonen, waar mn lichaam gelukkig wel op reageert. sinds juli nu de 2e kans door Gonal injecties. :)

@JPBZ oh dat was het ja. Sorry maar ik dit ook nog in een ander topic en hoor zoveel verhalen dat ik het af en toe niet meer weet hoe het bij iedereen zat. Maar inderdaad als Clomid / letrozol in mijn geval niet aan slaat of het na 6 maanden niet lukt gaan ze inderdaad over op hormoon injecties. Slaan de injecties wel iedere maand aan of is dit pas de eerste ronde met hormoon injecties? Hopelijk werkt deze methode wel voor je en heb je snel een zwangerschap 

@xxlara Ja precies, je eigen gevoel is daarin het meest belangrijk! Jij zit inmiddels ook niet meer aan de clomid las ik ergens terug?
@JPBZ Oké, zo zit dat dus. Lijkt me wel erg pittig zo'n traject waaruit blijkt dat geen enkele ronde clomid aanslaat. Fijn dat je hierdoor wel een eisprong krijgt en inderdaad je bent nu niet zo bezig met de dagen van de cyclus omdat het gewoon niet zo van belang is dan. Hopen dat het snel aanslaat! En dankjewel, denk dat die beslissing ergens al wel gemaakt is inderdaad!
Verder ook dames hier die naast het hele traject voor zwangerschap ook echt last hebben van PCOS gerelateerde klachten? Zelf heb ik helaas veel puistjes en heb soms ook gigantische stemmingswisselingen (al speelt alle onzekerheid er om heen ook mee). Ik ga binnenkort naar een speciale diëtiste die gericht is op voeding en hormonale klachten en dus ook op de behandeling van PCOS. Dit is niet om af te vallen want heb een bmi van 19,5 volgens mij maar puur om om met bepaalde voeding vermindering te krijgen van klachten. Volgende week donderdag heb ik mijn Intake dus ben benieuwd ? Meer dames die zich ook richten/willen richten op voeding?

@mlln mijn ziekenhuis kiest niet voor Clomid maar voor Letrozol. In principe heeft het dezelfde werking alleen schijnt Clomid veel meer bijwerkingen te hebben dan Letrozol. Ik heb geen last van bijwerkingen alleen ben ik tijdens de kuur iets vermoeider.
Ik heb 1 ronde gehad met 2,5 mg dit sloeg niet aan. Toen kreeg ik menstruatie opwekkers en kreeg ik 5 mg per dag. Dit sloeg wel aan en werd netjes naar 28 dagen ongesteld. Alleen toen werd ik na die ronde ineens naar 18 dagen ongesteld in de cyclus, dit duurde ook maar 3 dagen de ongesteldheid. Hierdoor moest ik weer een menstruatie opwekken en heb ik net mijn 3e ronde letrozol achter de rug. 21 januari moet ik bloed prikken en 23 januari weet ik de uitslag ervan. Verder heb ik geen klachten van de PCOS, nooit gehad ook eindelijk. Vroeger toen ik nog niet aan de pil zat had ik ook een regelmatige cyclus. Dit kwam dus echt als een verrassing. Overgewicht is bij mij ook totaal niet aan de orde. Ze noemen het dan ook wel lean body pcos. Kwa voeding ben ik eigenlijk na mijn idee ook gewoon gezond. Ik ben altijd wel bewust daarmee bezig / ook sport ik wat goed is om de klachten te verminderen. Ik ben toch wel benieuwd naar jou intake voor voeding. Want ook al denk ik dat ik gezond ben misschien zijn er toch wel dingen die ik beter kan aanpassen of verminderen 

@xxlara oké had nog niet gehoord van dat alternatief, maar fijn dat het nu voor je lijkt te werken!
Fijn dat je verder nooit klachten hebt ervaren door de PCOS. Ik wel en dat begon pas in September toen we hadden besloten om "het te proberen" (na al 5 maanden gestopt te zijn met de nuvaring.) Vanaf toen had ik ieens uiblijvende ongesteldheid, puistjes, niet goed in mijn vel zitten enz. Eerste wat je dan denkt is een zwangerschap omdat ik altijd zó regelmatig ongesteld was voorheen. Zelfs die 1e 5 maanden na de anticonceptie. Maar misschien moest het allemaal uitwerken en dat het daarom daarna mis ging qua cyclus enz.
Ik eet in principe ook altijd al gezond, en doe inderdaad ook aan sport maar het schijnt dat 90% van de vrouwen met PCOS insuline resistent is. Dit zorgt vaak ook voor veel klachten. Ik heb gelezen dat bijv. met het minderen van (snelle) koolhydraten en het verhogen van meer gezonde vetten en eiwitten je vaak ook veel invloed kan uitoefenen en in sommige gevallen zelfs je cyclus enz. Verbeterd kan worden. Dus ik vond dit daarom wel het proberen waard ? Ik ben ook benieuwd inderdaad. Zal donderdag wel even laten weten hoe het gegaan is en wat de adviezen waren. 

Jaaaaa ik kan eindelijk reageren! Wil ik al een paar dagen, maar deze site liet me ineens niet meer inloggen. Super raar, maar ‘t is gelukt ;-)
@mlln: ik reageer dus een beetje laat op jouw dilemma over de echo’s. Ik heb zelf wel echo’s en vind dat heel fijn. Dat ben je op de hoogte van de ontwikkelingen en dat neemt een flink stuk onzekerheid weg (ondanks dat je niet altijd goed nieuws krijgt). Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik dan idd een ander ziekenhuis kiezen. Gek he, dat dat zo kan verschillen? Want neem aan dat het allebei in NL is toch?
Zelf heb ik maandag eisprong gehad dus ik zit (zeer ongeduldig) te wachten. Ik voel vanalles in mijn buik, maar dat was de vorige rondes ook zo. Dus ik ga nergens vanuit. Ik kan echt pas op 20 januari testen, want mijn eisprong is opgewekt met een ovitrelle-spuit. Die zorgt 11 dagen lang voor een positieve test, dus ik moet echt wachten. Is wel goed voor me, anders was ik nu allang failliet geweest door steeds te testen. 
Over die voeding, dat vind ik wel interessant! Ik ben benieuwd hoe een diëtist je gaat bevallen, heb daar ook wel eens aan gedacht ja. 
De pcos geeft bij mij vooral klachten op mijn huid. Veel puistjes, maar dit verschilt wel per moment in de cyclus. Eerste periode heb ik een mooie gladde huid, vanaf eisprong allesbehalve glad.
liefs en laten we hopen op snel goed nieuws met z’n allen!

Terug
Bovenaan