Eisprong na Clomid

@redpassion herkenbaar. Het enige wat ze bij mij ook alleen doen is bloed prikken op dag 21 om te kijken of ik een eisprong gehad heb. Ik start vandaag met ronde 3 maar ik heb letrozol en geen clomid

Ik heb ook een rare situatie. 31-12 hadden we opnieuw echo's na het opstarten van nieuwe cyclus met Gonal. Toen 1 eiblaasje rechts van 13mm en bms van 5.5mm. Nu vanmiddag nog een echo gehad en is het bms niet gegroeid en zijn alle eiblaasjes weer onder de 10mm....?
Nu moet ik gaan verhogen met Gonal en as zondag nogmaals langs komen voor een echo, volgens de gynaecoloog kunnen de eiblaasjes ook heel snel groeien en ze durfde het niet aan om het over het weekend heen te tillen..
Iemand iets soortgelijks meegemaakt?

Hoi dames,
@JPBZ: dat is balen... hopelijk komt het alsnog goed zodat je deze ronde gewoon een kans hebt! Ik wist niet dat dit kon dus kan je helaas geen ervaringen vertellen. Laat je weten hoe het zondag was?
@Lisette: fijn dat je weer mee kletst :) Heb je inmiddels getest en misschien goed nieuws? Die neerslachtigheid waarover je schrijft, herken ik helemaal. Ik voel me ook zo. Zit totaal niet lekker in mijn vel. Ik weet alleen niet of dat komt door de bijwerkingen van clomid of gewoon door het hele traject wat natuurlijk erg onzeker is. Maar wel erg klote. Ik denk eraan om naar een psycholoog te gaan, want ik wil graag wat hulp bij ‘loslaten’ (ik merk dat ik aan weinig anders denk dan aan dit traject). Hopelijk hebben we allemaal snel wat te vieren!!
Ik zit nu op CD15. Deze week echo’s gehad en er groeit een follikel (gisteren 19,5mm). Morgen heb ik weer een echo. Als er dan nog geen eisprong is geweest, krijg ik een ovitrelle injectie. Ben ik erg blij mee, want vorige keren had ik pas eisprong rond CD22 en dan was mijn follikel meer dan 30mm. Dan had ik behoorlijke buikpijn. Dus ik vind het fijn dat ik de injectie krijg. En dan beginnen die 14 slopende wachtdagen weer ;-)
liefs 

@Bloempje wat een goed nieuws, ook van het krijgen van een ovitrelleinjectie. Hopelijk vliegen je wachtweken om en heb je goed nieuws!
ik herken je gevoel, ik heb ook al eens gedacht aan een psycholoog, helemaal niet verkeerd denk ik.. Succes weer deze ronde :)

@JPBZ ik hooo echt voor je op goed nieuws en dat het eitje toch is gesprongen. Ik hoop op een goede echo voor je aanstaande zondag.
@bloempje het is ook voor mij soms ontzettend zwaar. Ik heb daar vorige maand ook een keer aan gedacht. Het gaat nu momenteel redelijk goed met me. Of het door de Clomid komt weet ik niet, heb wel gehoord dat de bijwerkingen daarvan erger zijn dan Letrozol. Maar eerlijk is eerlijk, zo'n traject gaat niet in de koude kleren zitten. Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Laten we hopen dat 2020 voor ons allemaal positief nieuws brengt, en dan zeker op op korte termijn! ☘️
Liefs! X

@jpbz: ik had het ook in mijn eerste cyclus met gonal dat de eitjes heel langzaam groeiden. Toen hebben ze verhoogd van 50 naar 75 eenheden en dat bleek te veel. Toen waren er binnen enkele dagen 6 follikel die ook allemaal gingen springen. Volge de ronde 62.5 eenheden gedaan en maar een follikel gegroeit maar duurde ook lang (eisprong op dag 20). Het kan even duren voordat ze de goede dosering hebben gevonden. Ik snap hoe het tegenvalt en de teleurstelling elke keer. Ik hoop dat je komende week goed nieuws krijgt!
Aan iedereen: heel veel sterkte en ik herken de behoefte aan spreken psycholoog. Ik denk dag dat heel goed kan helpen als je ervoor open staat. Het is slopend en steeds weer hoop hebben en dan teleurgesteld worden.. En niet weten of het ooit zal lukken. Maar als je de statistics ziet zijn er maar een heeeeel kleine percentage van stellen met kinderwens die echt nooit een kind krijgen. Dus de kans is heel klein dat dat gaat gebeuren. Het kan alleen soms wat langer duren. Maar jullie babies komen zeker!!!! (deze gedachte heeft mij altijd kracht gegeven) 

He allemaal,
ik heb de laatste tijd meegelezen, wat een rollercoaster allemaal!!? 
afgelopen maand had ik mijn 2e ronde clomid met nu 100 mg.
Ik had op dag 12 al een follikel van 21 mm en 2 kleinere van 14/13 mm.
Moest 27/12 bloedprikken voor progesteron meeting ( of ik eisprong had gehad). Bleek dat ik deze ronde wel een eisprong had gehad.
Afgelopen woensdag was ik té nieuwsgierig en heb ik 3 dagen voor nog een test gedaan en die was positief!
Ik hoop dat jullie ook allemaal snel profijt hebben van alle hulpmiddelen!! Het is iedereen zo gegund!

@SBJ: Gefeliciteerd!!!!! Geweldig voor jullie, geniet ervan!
@jumeaux: Goh wat een ontzettend lief bericht van je. Je hebt ook helemaal gelijk, dat het in heeeeel veel gevallen gewoon lukt. Ik vind het erg lief dat je ons zo een hart onder de riem steekt! Hebben jullie het nieuws inmiddels al gedeeld? 
Liefs 

Terug
Bovenaan