En nog maar een keer.... okt nov dec mamas 2003


Hoi,

Gatver had ik een heel verhaal getypt heb ik op de verkeerde link gedrukt. Stom he!!

Even nog een keertje in het kort.
Fijn dat het beter gaat met Kim!!

We zijn gisteren naar de Loonse en Drunense duinen geweest ,met een aantal vrienden. Het zijn allemaal stelletjes die 1 kindje hebben. Akim is de oudste dus die deed al wat meer.
Hij vond het zand alleen niets. Telkens wanneer hij viel moesten wij hem oprapen, om vieze handen te voorkomen hihih. N averloop van tijd speelde hij er al wat meer mee. Dus wordt het tijd voor een zandbak denk ik.
N adeze dag was hij doodmoe, hij sliep van af 17.00 uur en we hebben hem maar even wakker gemaakt om te eten rond 19.00 uur anders had hij denk ik doorgeslapen tot 's nachts.
Dus dan maar even wakker maken.
Jammer dat deze uitje sniet vaker gedana worden. Iedereen heeft het zo druk ..............

Verder gata het hier goed hoor. Nog 2 maandjes. Ik vind het wel spannend worden. Akim heeft het ook al wel een beetje in de gaten. Hij geeft een kusje op mijn buik als ik zeg, geef de baby maar een kusje. Zo schattig!!

Verder heb ik heeeeel weinig te melden. Ik ga zo akim eten geven en dan op bed leggen, zodat we vanmiddag op visite kunnen.
Soms is het wel even plannen he hihhiihh!!

Groetjes en tot gauw,

En een vrolijk pasen nog!!!!

Vivian
 
Hoi Hoi,

Daar ben ik weer na een paar dagen, ziek, zwak en misselijk. Gelukkig ben ik weer helemaal beter en kan ik weer lekker van mijn meisje genieten.
Het gaat heel goed met Sam. Ze leert snel bij. Zo heeft ze nu door hoe ze haar slaapzak open kan maken. We vinden haar dus regelmatig in bed naast haar slaapzak, in plaats van erin. Van de week kwam ik de slaapkamer binnen en zat ze rechtop in haar bedje met dat ding te spelen. Ze had niet in de gaten dat ik al binnen was en ze zat maar te kletsen in zichzelf, zo leuk.
Van het weekend weer haar haartjes geknipt, want het zag er echt niet uit. Maar het is helaas iets korter geworden dan de bedoeling was. Dus maar hopen dat het snel weer aan groeit.
iedereen leuke paasdagen gehad? Wij hebben er niet zo veel aan gedaan. sam heeft een paashaas gehad van oma en datw as het.
Vivian, wat gaat het snel he. ben je al met zwangerschapsverlof? En weten jullie al of het een broertje of zusje wordt voor Akim, of blijft dat lekker een verrassing?

Nou, ik ga mijn slaapkoppie uit bed halen, ze wordt net wakker.
groetjes
 
hoi meiden,

gelukkig zijn we zo weer een beetje compleet.
Hier alles redelijk wel, kim leert zo snel bij joh! niet normaal, ze begrijpt echt bijna alles wat we zeggen, ik verbaas me daarover, ze kan nog totaal niet praten, maar weet bijv. wel waar alles opgeruimd moet worden.
Helaas gaat het met mijn moeder nog steeds niet goed, zij is net na mijn bevalling in een giga depressie geraakt en nu na bijna 16 mnd blijkt dat ze misschien de ziekte van parkinson heeft (moet nog onderzocht worden). Pff gisteren had ik het even te kwaad, want dat heeft natuurlijk wel heel wat gevolgen.
Verder ben ik gisteren zelf bij de oogarts geweest omdat ik al een tijdje niet meer zo goed zie, nu blijkt er iets met mijn hoornvlies te zijn, wat misschien nog bijtrekt, of niet. dus dat is afwachten, maar daar baal ik wel van.

nou meiden, ik ga weer ff verder

liefs san en kim
 
Hoi hoi,

Wat vervelend Sandra van je moeder. Hopen dat het toch nog wel wat beter zal gaan in de loop van de tijd. En ook dat je zelf last hebt van je ogen is ook erg lastig zeg. Miscshien zal het uiteindelijk wel mee gana vallen. Ik zal voor je duimen!!

Hier gaat alles heeel goed!! Mijn buik is alleen enorm vind ik!! Die kleine schopt ook konstant boven tegen een buikspier en ribben aan wat erg pijnlijk is!! Maarja, dat is het risico hihihi!
Verder ga ik over 3 weekjes met zwangerschapsverlof, 14 april laatste werkdag. heerlijk, ik kijk er al echt naar uit. Lekker 6 weken vooraf en ben dan vrij tot 1 november, ik heb ouderschapsverlof er achteraan geplakt.
We weten nog niet wat het is, dus of Akim een broertej of zusje rijgt is een verrassing. Bij Akim wisten we het wel, daar was natuurlijk alles nieuw van ( eerste bevalling). Nu vind ik het wel leuk om het niet te weten. Alleen denken we bij de pretecho het geslacht wel gezien te hebben, we denken weer een klein Akimmetje hihihih. Maar je weet nooit. Misschien hebben we het wel helemaal verkeerd gezien!!
Dus nog maar 9 weekjes wachten(of minder)!!


Idd zie je trouwens dat die kleintjes erg vooruitgaan in alles. Akim snapt idd steeds meer. Ook gaat hij veel woordne nazegen: dicht, uit, pap, papa, mama, aap, hertje, nijntje enz. Het is echt heel leuk, alleen merk ik wel dat hij wat meer aandacht vraagt. Dat is natuurlijk ook logisch, als je alles ana het leren bent.

Mijn man is nu voetbal aan het kijken, ik geef daar niet zoveel om dus ik dacht laat ik even achter de comp. gaan zitten. Ik ga zo nog wel even in bad denk ik, hoef ik morgen vroeg niet zo te haasten hihhihi!!

Tot gauw   Vivian
 
Hoi hoi,
Daar ben ik eindelijk weer eens.
Het is ook veel te lekker weer om achter de pc te zitten.
We zijn nu veel buiten met Sam, lekker wandelen, fietsen, naar de speeltuin.
Vorige week heb ik van zolder de poppenbuggy gehaald die ze al bij haar geboorte gekregen had. Het is een groot succes. Als een echte poppenmoeder loopt ze achter de buggy en zet ze haar pop erin en er weer uit. Hij moest laatst zelfs mee naar oma.

Sinds het weekend eet Sam erg slecht. wat ze al eet, wil ze perse zelf doen. Maar veel is het echt niet. Zondag was het het ergtst. Toen heeft ze dan smorgens haar papfles op, een kwart appel, een stukje brood en 3 frietjes. Zelfs frietjes wilde ze niet meer. Tussendoor geven we haar nu niks meer te snoepen, alleen af en toe een stuk ontbijtkoek, want dat vind ik dan wel gezond.
Heeft iemand ideeen om haar wel te laten eten? We maken ons nu nog niet zo veel zorgen en willen niet dwingen, maar als het te lang gaat duren zullen we wel moeten ben ik bang. Dus al iemand tips heet, heel graag.

Vivian, wat gaat het snel zeg. Veel succes met de laatste loodjes, en je houd ons wel op de hoogte he!

groetjes
 
vergeet ik nog helemaal te vragen hoe het met jouw moeder is sandra. Zijn er al onderzoeken geweest? En weten jullie al meer?
Heel veel sterkte ermee meid!

groetjes
 
Hoi appelsabje,

ohhhhhh slecht eten, mag ik je 1 goeie raad geven? probeer je er alsjeblieft niet druk om te maken, heeft geen enkele zin. wij hebben al maandenlang een aantal keren per week ruzie met kim vanwege slecht eten, nu ging het bijv, weer een paar dagen heel goed, gisteren weer bal zeg. Wat we al niet uit moeten halen om haar dan te laten eten.
Eigenlijk zou je het alleen maar aan moeten bieden, wil ze niet, pech gehad, dan heeft ze haar kans gehad, en dan dus ook geen toetje!  Ik kan dat niet goed hoor, ik krijg het niet voor elkaar om mijn kindje dan maar zonder eten naar bed te doen. zoals ik al eerder heb gezegd krijgt kim op het moment alleen maar potjes, en dan nog maar 4 of 5 soorten. Ik zie voorlopig echt geen andere oplossing. Nou heel veel sterkte in elk geval.
Mijn moeder gaat as maandag al naar de neuroloog. Afgelopen maandag zijn ze voor een gesprek bij de huisarts geweest, en die dacht niet meteen aan parkinson, dus we zijn weer wat positiever gestemd. In elk geval laat de huisarts het voor de zekerheid wel onderzoeken om onze onrust weg te nemen.   Misschien komen de verschijnselen wel van haar antidepressiva medicatie. Vervelend is wel dat mijn vader zo ongeveer ook op zijn achterste benen loopt, we zijn al 1.5 jr aan het tobben met mijn moeder. Dus mijn vader gaat nu ook hulp zoeken om met iemand te kunnen praten.
Mijn ouders passen 2 dagen per week op kim, dus ik probeer ze nu zoveel mogelijk uit handen te nemen, want ik hoop wel dat ze dat nog lang kunnen doen natuurlijk. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat kim naar de creche zou moeten, gek he?

Ik heb voor kim ook een poppenwagentje inderdaad, en daar is ze ook flink mee in de weer inderdad, schattig he? kim is de hele dag buiten als t weer het toelaat. Heerlijk gewoon.

As zaterdag gaan patrick en ik stappen met vrienden. We hoeven niet te rijden en worden dus keurig thuisgebracht. Heerlijk......Kim gaat naar mijn ouders, ik zag er wel een beetje tegenop nu het met mijn moeder niet zo goed gaat, maar als ze kim om haar heen heeft, moet ze wel, heeft ze afleiding en gaat het stukken beter. Voordeel is wel dat ik mijn eigen probleem met mijn ogen behoorlijk naar de achtergrond heb geschoven.....

Nou meiden, dat was het wel weer even voor nu,

liefs san
 
oh en appelsabje,

ik weet niet wat je sam geeft, potjes of met de pot mee? bij kim helpt het nu even om 8 mnd potjes te geven die niet zo grof zijn. En geloof me, als je t er over gaat hebben, zijn er zoveel kinderen die slecht eten..... maar neem 1 ding van me aan: NOOIT DWINGEN, DAT HEEFT ABSOLUUT GEEN ZIN!!!! (en ik kan het weten)

gr san
 
Terug
Bovenaan