En nog maar een keer.... okt nov dec mamas 2003

hoi,

Hier ben ik weer eens!
Ik ben ondertussen veel ana het knutselen en klussen voor de nieuwe babykamer, tenminste als ik tussendoor tijd heb hihihi.
Dus niet zo veel tijd meer voor achter de comp.
Ik ben ook naar de 9maandenbeurs geweest, was erg gezellie. Wat mij een beetje tegenviel was dat er wel aanbiedingen waren van verschillende producten, maar dat dat niet zo heel veel scheelde met de winkelwaarde. Ik heb wel van weleda iets gekocht, dat scheelde wel veel, de helft. Dus dan is het leuk om wat te kopen.
Het was wel druk, maar gezellig, Akim heeft zich ook heeeel goed gedragen, viel me helemaal niet tegen hiuhihihi.

Verder gaat hethier wel zijn gangetje. Het kamertje is bij lange na nog niet klaar, het is een rotzoi in huis, maar dat hoort bij verbouwen he. Ik probeer het wel bij te houden alleen ben ik steeds meer moe. Dat is natuurlijk natuurlijk hihihi.

Over het eten van die kleintjes zou ik me idd geen zorgen maken hoor! Ik denk dat dat vanzelf wel komt. Al sze honger krijgen eten ze vaak wel wat. Als ze maar genoeg drinken, dat is het balangrijkste hoorde ik.
Ik heb natuurlijk makkelijk praten, Akim lust werkelijk bijna alles en eet echt genoieg, soms te veel naar mijn zin. Maar hij heeft ook weleens periodes dat hij bijv. 's avonds 2 hapjes eet, maar na 1 of 2 dagen is dat dan weer voorbij. Wij hebben ookw eleens niet zo'n zin in eten toch??
Maar als ze helemaal niets eten lijkt het me wel vervelend hoor!!
Ik hoop dat die fase snel voorbij is voor jullie, dan eet jezelf ook wat beter toch??!!

Ik ga zometeen naar antwerpen, naar mijn schoonzus. Zij gaat foto's maken van mijn buik en Akim en papa. En natuurlijk niet alleen mijn buik he!!
Ik ben benieuwd hoe ze gana worden. Ik heb het gevoel dat ik niet zo mooi zwanger ben als de bvorige keer, toen heft ze ook schitterend foto's gemaakt. We zien wel. Ik hoop dat Akim een beetje meewerkt, zou leuk zijn zo met mijn buik op de foto!!

Ik hoop dat ze een oplossing vinden voor je moeder hoor!! En hoe is het trouwens met je ogen? Gaat het al wat beter?

Ik "hoor" jullie nog wel, ik ga me nu even klaar maken voor de foto's en de spullen van akim pakken. Dat is soms zo'n werk he!!!!


Groetjes Vivian
 
hallo meiden,

voor mijn ogen is vooralsnog nog geen oplossing, ik moet pas 25 april weer terug naar de oogarts, dus voordat ik weer helemaal op sterkte zie, dat duurt nog wel even denk ik zelf.
Mijn moeder zou afgelopen zaterdag op kim passen, want wij zouden uitgaan met vrienden. Belde ze 's ochtends helemaal overstuur en in tranen op dat ze het niet zag zitten. Ik was eigenlijk niet eens verbaasd. Dus toen gingen we over naar plan b, mijn schoonvader heeft opgepast. We lagen om half 5 op bed en mamma was om 7 uur weer beneden met kimmetje......ik was wel een beetje boos hoor, maar ja mijn schoonpa sliep lekker tot 9 uur, die heeft totaal geen besef dat het voor ons wel lekker zou zijn als hij er uit had gegaan met haar. En dus heb ik lekker niemand wakker gemaakt en ben ik lekker met mijn meissie naar beneden gegaan. Maar ja als ze bij oma had gelogeerd hadden we wel uit kunnen slapen natuurlijk en dat is echt veel lekkerder.
maar goed, het was erg gezellig, veel gelachen en ik was eigenlijk best heel fit, en heb mijn slaap nu wel weer ingehaald.
Mijn moeder is gisteren naar de neuroloog geweest en weet eigenlijk nog niet veel. Eerste andere antidepressiva, een hersenscan, en dan verder kijken, er waren wel wat dingetjes die wel op parkinson wezen, andere dingen weer helemaal niet. We wachten dus af (zoals we al 16 mnd doen; pffff).

Kim heeft een huidontsteking, de arme schat, verleden week leek het net alsof ze gevallen was, wat ze nogal eens doet natuurlijk. maar de plek was gisteren echt heel groot, nog een stuk groter dan een rijksdaalder met nog een aantal kleinere beginnende plekjes er om heen. Ik ben naar de huisarts geweest, ze heeft (alweer) een penicillinekuur (de 3e deze winter) en een antibioticazalf . Verder heeft ze er weinig last van maar ik hoop wel dat het snel over is, vindt het zooo zielig.

nou meiden, ik ga snel weer verder zit op mijn werk

liefs sandra
 
Hoi allemaal,
Nou, dat is alweer effe geleden.
Sam is helemaal van de kusjes geven de laatste tijd. Ze komt dan op je af met van die getuite lipjes en zo'n smakgeluidje. En voor het slapen moeten alle sesamstraatfiguren op haar muur ook een dikke kus. Zo lief.

Stefan heeft laatst ook een nieuwe fiets gekocht en met het lekkere weer kunnen we er nu met zijn drietjes opuit. Vanmiddag zijn we naar de stad gefietst met zijn drieen. Sam zat te zingen en te brabbelen, zo gezellig.
In de stad hebben we voor haar een zonnebril gekocht en voor mij een nieuwe zomerbroek. Kan ik wel gebruiken, want wat er nu in de kast hangt, hangt er al heel lang.

We weten nu ook definitief dat we pas in augustus gaan verhuizen. Jammer dat het nog zo lang duurt, maar wel wat leuks om naar uit te kijken.
Twee weken terug hebben we via mp een speelhuisje gekocht voor Sam voor in de nieuwe tuin. Kan ze mooi in haar eigen huisje lekker aantutten.
Ooo, ik heb er zo'n zin in!

Sandra, hoe is het met Kim haar huidje, is het weer over ondertussen? Ik hoop het maar, want er is niks zo erg om je kleintje pijn te zien hebben.
Vivian, hoe is het met de laatste loodjes? Zijn ze zwaarder als de vorige keer?

Nou, ik ga nog effe zonnen nu het nog lekker weer is.
groetjes
 
Hoi appelsabje,

met kim haar huidontsteking gaat het prima, ik ben naar de ha geweest, ze heeft zalf en een kuur gekregen en toen was het binnen een paar dagen helemaal over gelukkig. Nu rest alleen nog wat kleurverschil.
Ik kwam er niet toe om te schrijven meiden, sorry, het is nogal roerig prive. Met mijn moeder gaat het nog steeds eigenlijk best wel slecht. wel/geen parkinson nog niet bekend, overstappen van antidepressiva medicijnen kost tijd, t wil allemaal niet zo. Ik ben er zo mee bezig geweest de laatste tijd, dat ik het nu echt even gehad heb, helaas. Maar dat komt wel goed, maar ik richt mijn energie nu even op mijn gezinnetje. Nu wordt mijn moeder wrs 6 weken opgenomen in een herstellingsoord, voornamelijk ook om mijn vader te ontzien, die is al 16 mnd 24 uur per dag met haar in de weer en dat houdt ook eens op.
Met mijn ogen is het nog steeds niet toppie, ben al 2 x naar de oogarts geweest, gisteren wel iets positiever nieuws, maar omdat hij niet weet of de afwijking stabiel is of blijft kan hij me vooralsnog geen nieuwe bril voorschrijven en loop ik nu dus met een bril die 3 a 4 punten sterker zou moeten zijn om goed te kunnen zien. Pffff kan wel huilen.
maar gelukkig heb ik een superlieve vent en een heerlijk kind, dat geeft me zo'n goed gevoel.

Maar genoeg gezeur nu, met kim gaat alles heel erg goed, ik geniet me te pletter, ze is zoo lief, leuk en gezellig..... niet normaal gewoon. Ze begint nu toch echt met woordklanken te maken, zegt soms ineeens heel onverwacht een woordje zoals chippies (ja die kent ze wel), het eten gaat ook heel goed, ze krijgt nu een aantal varianten die ze lekker vindt qua potjes, en daar houdt ik het bij en af en toe eet ze iets met de pot mee, een tosti of patat, en that's it.


gr sandra
 
goh alsof t allemaal nog niet genoeg was, moet onze hond vandaag met spoed
geopereerd worden, ze is al een tijdje niet lekker, en blijkt nu een baarmoederontsteking te hebben met misschien wel behoorlijk wat pus (dierenarts had het over liters?).
Nou duimen maar dat t goed gaat en dat ze de operatie goed doorkomt

gr sandra
 
Hoi Sandra,
Het zit je allemaal niet mee he?!
Hoe is het met je hond afgelopen? Alles weer goed gekomen?
En je moeder, is die al opgenomen? heeft je vader nu ook echt wat meer rust, of reist hij steeds heen en weer tussen je moeder en zijn eigen huis?
Fijn dat met Kim in elk geval alles lekker gaat. Niet vergeten van haar te genieten he!!!

Sorry dat het zo lang geduurd heeft voor ik weer eens een keer hier kom kijken, we hebben het zo druk gehad de laatste tijd. En nu is Sam ook nog ziek en we weten niet wat het is. Hopen dat het snel overgaat, ze is zo zielig zo, koorts en ze hangt de hele tijd tegen een van ons aan.

Hebben jullie gisteren ook zo genoten van het heerlijke weer?
Wij wel hoor, Sam heeft al in badje gezeten buiten (misschien dat ze daar wel ziek van is, nee dat zal wel niet). En ze heeft sinds gisteren ook een wipkip in de tuin. Heeft papa voor haar opgeknapt en ze is er helemaal trots op. Wil er steeds op.

Nou, ik ga nog maar even strijken want dat moet helaas ook gebeuren.
groetjes
 
Hoi appelsabje,

sam hoeft toch geen kiezen meer te krijgen of wel? kim was daar nl behoorlijk beroerd van! en ach ja kleine kinderen zijn nu eenmaal regelmatig ziek he? zo vertelde mijn huisarts me laatst,  met kim gaat het wel beter sinds het mooi weer is hoor! in ben ook zoveel mogelijk met haar buiten.
Met mijn moeder schiet het niet echt op. Het enige positieve is geloof ik dat ze niet nog slechter is geworden. De aanvraag voor de opname gaat deze week de deur uit maar dat is nog niet zo snel geregeld begreep ik. We proberen haar nu meer te stimuleren om dingen te doen. Mijn vader heeft sinds gisteren ook gesprekken met iemand om zijn hart te luchten gelukkig.
Ja ik geniet me te pletter van kim, dat komt echt goed, ik sluit me ook bewust af en toe een beetje af voor de rest van de ellende, dan ben ik er lekker alleen voor mijn gezinnetje. Zondag heeft kim buiten op haar blote voetjes gelopen, nahhh dat vond ze eerst maar heel gek hoor, kwam met haar sokjes aangelopen en wees naar haar voetjes, zo van: die moeten aan. Het nadeel is alleen dat kim absoluut geen hoedje of petje op wil, en aangezien ze nog niet zoveel haar heeft ben ik wel snel bang dat ze het te warm krijgt. Maar ja ik laat haar lekker veel drinken en smeer haar goed in.

Ik ga ff verder,

kus en groetjes ook voor sam
 
Hoi,

Daar ben ik ook eens.

Jeetje wat een gedoe allemaal! Ho eis het met je hond en  hopen dat het snel geregeld is voor je moeder ( en natuurlijk ook voor j evader)  Maar fijn dat het zo goed gaat met Kim.
 Idd zorg dat j eer van geniet hoor!!Maar zo te horen lukt dat gelukkig wel!!!!!!!!!!!

Hier gaat alles goed hoor!! Wij hebben ook echt genoten van het warme weer, alleen was het wel erg warm, voo rmij maar ook voor Akim, hij was helemaal nat en rood. Volgende keer zorgen dat hij afkoeling heeft!!!

Vandsaag ging het weer wat minder met mij. Mijn buik bleef heel lang hard en ik heb er nog steeds pijn, wat voor pijn kan ik niet omschrijven. Ik moet het maar even in de gaten houden. Ik denk dat ik alles te snel en te veel heb willen doen. Morgenochtend weer wat rust en donderdag ook weer. Dat is toch wel lekker hoor! Ik voel me af en toe wel schuldig naar Akim toe, maar ik heb het gewoon echt nodig. En een keertje lekker naar de stad en dergelijke is ook wel eens lekker zonder kleine erbij. Terwijl Akim gelukkig niet echt moeit eheeft met in de kinderwagen te zitten. Ik hoop dta dat z nog even blijft.

Ik heb even een vraagje: eten hjullie kleintjes al zelf of geven jullie ze nog gewoon met een lepel of vork?
Akim kan wel met een vork eten, alleen gaat dat soms te langzaam voor hem en pakt hij het eten met zijn handen, hihihi. En met een lepel kan hij het ook, alleen vind ik het soms niet fijn dat hij dan kan gana knoeien. Dat doet hij overigens niet echt overdreven, gelukkig. Maar strakjes als we lekker buiten eten en het wat lekkerder weer is, zullen we het toch vaker gaan oefenen hihhih. Drinken uit een beker gata wel heel goed!!


Ik ga nu stoppen, ik hoop dat het weer een beetje mee wil werken, en geniet ze!!!!!!!!!

Liefs Viv
 
Terug
Bovenaan