En nog maar een keer.... okt nov dec mamas 2003


Hoi Dames,

Even mijn verhaal doen:
Zaterdag ochtend wakker geworden en denk is het weer begonnen.......
Ik had al wat buikkrampen, maar dacht, dat zal wel van het eten komen.
De hele dag waren mijn schoonouders bezig in de tuin en Léon ook. Ik heb maar een beetje gerust in de zon. Tochde hele dag nog krampen!!!
Niets laten merken aan schoonouders. 's Avonds toch even de tijd bijhouden om de hoeveel min. de krampen kwamen. Ze kwamen om de 6 min.Dus toch aan de gang. Ze werden steeds heftiger, maar niet zo overdreven dat ik het te moeilijk had.
Toen we naar bed gingen ging het ook nog wel. 'Nachts werden ze wel heftiger, alleen ze kwamen om de 7 a 8 min. Ik dacht het zet niet door. Toen hebben we de verloskundige maar gebeld om te vragen of ze even wilde komen kijken. Mijn ouders maar vast gebeld om Akim op te halen ( 3 uur) . Toen de verlosk. er was had ik twee weeën, maar die waren beduidend minder heftig. Du sik moets maar even afwachten.
Om 6.30 uur verloor ik de slijmprop, maar dat wil natuurlijk niet veel zeggen . Daarna ging het goe dvooruit. Om ongeveer 10.00 uur de verloskundige gebeld en gezegd dat het heel heftig werd en dat was ook zo. Zij was nog bij een andere bevalling die net klaar was, dus kwam ze daarna. Ik was blij dat ze er rond 10.30 uur was, want het ging de goede kant op. Ze heeft nog getoucheerd tot 7/8 cm ontsluiting, dara na wa shet heel snel 9 cm. Er bleef nog een randje zitten waardoor ik op mijn zij moest gaan liggen. Toen was het echt niet meer t ehouden, persweeën en ik vond het geen prettige houding!!
Om 12.00 uur mocht ik mee persen en om 12.03 uur was hij er KALLE!!!!

Wat was ik blij zeg dat hij er was. Ik was doodop.
Het is een heerlijk mannetje, slaapt goed ( afkloppen), en eet ook goed. Verder gaat het met mij ook heeeel goed. Ik ben zo ontzettend gelukkig!!!! En Akim is ook zo lief voo rhem!! Echt een grote broer. Ik hoop dat dat zo blijft.

Watik wel spannend vind is dat ik maandag helemaal alleen met die twee knullekes ben. Hoe zal dat gaan????!!! We zullen het zien.

Ik ga nu op de bank hangen met mijn lieve man!!
Tot gauw weer.

En Kijk eens op de site van ons: www.kapteintjes.nl   Daar staan ook al wat foto's op en kijk eens naar de gelijkenissen met zijn grote broer. Hij lijkt er zo veel op hihii.

Groetjes
Vivian
 
hoi vivian,

gohhh wat een heerlijk ventje zeg die kalle, ik heb net even op jullie site zitten kijken naar de foto's. En wat leuk om je bevallingsverhaal te lezen, wat is het allemaal goed gegaan he? Nu heb je 2 heerlijke ventjes, heel veel geluk samen hoor!
goh wat kennen we elkaar eigenlijk al een tijd he? meiden, de eerste heeft er al weer een kleintje bij.......op naar de volgnde he?

Ik heb afgelopen donderdag eindelijk groen licht gekregen van de oogarts voor een nieuwe bril. Dus die heb ik gisteren meteen gekocht natuurlijk. Over 10 dagen heb ik eindelijk weer zicht.... mijn ogen zijn behoorlijk veel slechter geworden, dus jullie zullen begrijpen dat ik niet kan wachten totdat ik eindelijk na maanden van onderzoeken en wachten weer goed kan zien.

Verder hier alles wel ok, gisteren zomersandaaltjes met kim gekocht. Leuk om te zien die blote teentjes in haar schoenen. Al weer een maatje groter.

Verder gaat t wel, ik loop de halve dag te huilen om mijn moeder, het is allemaal zo onzeker nu, heeft ze longkanker of niet? ze krijgt binnenkort een pucntie om dat uit te wijzen. Pfff die onzekerheid is slopend. Ze heeft zo'n belabberde conditie, en met alles wat wellicht nog komen gaat als het wel kwaadaardig blijkt te zijn, pfff ik moet er niet aan denken.

Dan is dit forum toch heel fijn hoor, we delen niet alleen het plezier maar ook het verdriet toch?

Nou meiden, ik ga er weer vandoor,

liefs sandra
 
Hoi allemaal,

OOOOOOOOOOOOhhhhhhhhhh Vivian, wat heb je er weer een heerlijk kereltje bij. En wat is je site toch prachtig mooi. Wat fijn te horen dat het allemaal zo goed is gegaan. Ik smelt helemaal als ik je foto's bekijk. Ik wou echt dat wij alweer zo ver waren, maar helaas zit dit er nog niet in tot nu toe. Maar wie weet, we houden de moed erin hoor. Geniet er maar van, en ach alleen met je twee knullen........ het komt vast goed, je bent inmiddels al zo'n doorgewinterde moeder. En zo te zien heb je een grote hulp aan akim, hij lijkt echt nu al verliefd te zijn op zijn baby broertje. Meid ik vind het echt supertof hoor. Geniet ze !!!

Sandra, meid wat voel ik met je mee als ik je verhalen lees over je moeder. Mijn hart breekt, bij de gedachte dat het niet goed zal zijn. Maar je moet wel de moed erin houden hoor. Het kan alemaal nog goed komen. En ik weet zeker dat jullie er straks met elkaar uit zullen komen. Houd vast aan de leuke momenten en probeer de zonnige kant te zien. Ik denk aan jullie hoor.
Wel fijn te horen dat het met jezelf nu wat beter lijkt, nu je nieuwe bril besteld is. En inderdaad, hier kunnen we ook de verdrietige dingen aan elkaar kwijt hoor.

Hier gaat alles zijn gangetje. Mijn vader heeft vandaag voor het eerst de hele dag alleen op wesley gepast. Mijn schoonouders gingen op vakantie, hierdoor kwamen we even krap te zitten, en hij wilde het wel proberen. Het is echt super goed verlopen. Het gaat momenteel ook goed met hem. Hij zit in de goede week, vlak voor een nieuwe chemokuur. Ik vond het echt geweldig te zien hoe hij had genoten van deze dag.

Nou meiden hou je taai met elkaar en tot gauw,

groetjes Cindy
 
Hoi,

Wat een tegenstrijdige dingen worden hier beschreven zeg. Vivian wat leuk, een 2e kindje, heerlijk! Ik ben blij voor je dat het allemaal goed is gegaan, geniet er lekker van.

En Sandra, zoals ik al eerder schreef lees ik al wel een tijdje mee, wat vind ik het ontzettend vervelend voor je wat je nu allemaal mee maakt, ik zal voor je duimen dat alles goed komt.

Bij mij is verder alles goed, we zijn een beetje aan vakantie toe, maar we moeten nog 6 weken wachten! Nou, ja gelukkig gaat de tijd snel, maar ik hoop toch wel dat in de tussentijd de zomer hier een beetje heen komt. We gaan in elk geval 4 weken zon krijgen dit jaar, we gaan namelijk 4 weken met de vouwwagen naar de Franse pyreneën, aan de kant van Perpignan, dus bijna 100% zeker dagelijks zon. Heerlijk!
Lekker buiten leven, en Roos lekker in de blote kont laten lopen, misschien komt ze wel zindelijk terug. Ze is al een tijdje bezig met plassen en poepen op of net naast (meestal) het potje, dus wie weet.

groetjes,
Kirsten
 
Hoi allemaal,
Hier weer een berichtje van mij.
Sandra en Cindy, wat een rot tijd moeten jullie allebei doormaken nu. Ik hoop voor jullie allebei dat er snel weer een zonnetje gaat schijnen achter al die donkere wolken.
Hier gaat alles heel goed. Sam gaat steeds meer dingetjes nazeggen. Zo is het favoriete woord van de afgelopen dagen huppetee. Dat zeg ik heel vaal als ik haar optil ofzo en dat heeft ze dus overgenomen en het klinkt heel lief.
Gisteren zijn we naar de kinderboerderij geweest en daar werd Sam door een koe gelanceerd. Ze kwam vrij dicht bij het hoofd van de koe die aan het grazen was. Ik wilde haar al iets achteruit gaan halen, maar ik was er te laat bij, die koe doet zijn hoofd omhoog en Sam vloog een stukje door de lucht en kwam met haar hoofd op de stenen terecht. O wat schrok ik zeg, de tranen stonden in mijn ogen. Sam begon meteen te huilen en bleef er bijna in. Achtereaf hebben we veel geluk gehad en heeft ze alleen een schaafwondje op haar achterhoofd. Geen hersenschudding ofzo
gelukkig!
Nou, ik ga maar even mijn huis goed opruimen. Vanmiddag komt iemand kijken of hij het huis wil hebben na ons en we hebben nogal wat ter overname, dus dan moet het er goed uitzien.
groetjes
 
hoi hoi meiden,

nou eindelijk weer eens positief nieuws. De longarts heeft verteld dat hij zich niet voor kan stellen dat de plek die bij mijn moeder gevonden is kanker is, dus dat is toch positief zeg.... wel willen ze middels een scopie nog wat klieren onderzoeken, dus  tja dat moeten we dan maar afwachten.

Kim krijgt volgens mij weer tandjes, ze eet weer compleet niet zeg, daar gaan we weer. Ik mag haar tandjes niet poetsen, en in haar mondje voelen wil ze ook niet, nou ja dat kan ik me ook wel voorstellen, moet toch erg pijnlijk zijn. Ze moet alle 4 haar hoektandjes nog krijgen.
Verder is ze erg ondeugend hoor....

cindy wat fijn dat het oppassen zo goed ging met je vader, wanneer heeft hij de laatste chemokuur? ik hoop toch zo dat het goed blijft gaan met hem.
van dat oppassen, dat herken ik wel hoor, vandeweek heeft patrick zijn vader 2 dagen extra opgepast, omdat mijn ouders in het ziekenhuis moesten zijn. Ik maakte me ook best wel druk, maar nu kon het niet anders en het ging echt hardstikke goed.

nou meiden, dat was het even voor nu,

liefs sandra
 
Hoi meiden,

nou eindelijk weer eens goed nieuws hier! Ik heb sinds gisteren mijn nieuwe bril, eindelijk kan ik weer alles zien.....
Mijn moeder heeft gisteren ook weer goed nieuws gehad, de klieren die ze wilden onderzoeken, dat hele verhaal komt te vervallen, want de ct scan bleek verkeerd beoordeeld. Nou goed, da's mooi nieuws, nu willen ze alleen het plekje op haar long nader onderzoeken maar waarvan de longarts al heeft gezegd dat hij zich niet voor kan stellen dat dat een tumor zou zijn.

Kim gaat ook sinds deze week ineens van allerlei woordjes nazeggen, zo leuk man!!! gisteren riep ze ineens de naam van de hond: layka, en zo nog meer van dat soort dingen, ik hoorde vandeweek ook ineens Oh jee!!! lachen he???

Kim is vandeweek ook heel erg gevallen tegen de poot van de burostoel aan, en binnen no time had ze een paasei grote bult op haar voorhoofd. Het gekke was dat ik er eigenlijk niet eens zo heel erg van schrok. Ik wilde er iets kouds op doen maar dat wilde ze niet. Ze had maandag zowieso haar dag niet, was 's middags ziek, koortsig, spugen, ze is weer bezig met tandjes krijgen, dit keer haar hoektandjes, de vorige keer was ze daar ook zo beroerd van toen ze kiezen kreeg. Verder heeft kim onwijze luieruitslag, heeft ze nooit gehad, komt volgens de huisarts doordat ze tandjes krijgt.
Ik ben aan het smeren met zinkzalf. Hopen maar dat het helpt want ze wil niet eens dat ik er aan kom.

Nou meiden, alles rustig hier dus,

ik ga genieten van het mooie weer (vandaag niet want ik zit op mijn werk)

gr sandra
 

Hoi Meiden,

het is weer heeel lang geleden dat ik wat geschreven heb, maar ik heb het nu zo ontzettend druk. Eigenlijk izt ik nog in de kraamperiode maar ik mertk er helemaal niets van. veel te druk alles!!

Cindy leuk j eberichtj eop Kalle zijn site!!

Ik ben blij dt we toch nu ook wat betere berichten krijgen op ons forum!! Goedzo, door gaan zo!!

Akimw as van de week ok erg gevallen, op de rand van de boekenkast. Echt een enorme jaap in zijn wenkbrauw en net boven zijn neus. Ik ben met mijn vader, die tegenover ons werkt, naar de ehbo gereden en de buuvrouw paste even op tot mijn moeder er was. Akim had 5 hechtingen en vandaag zijn die eruit gehaald!! Het ziet er aardig uit. Ik hoop alleen dat hij er niet te veel aan overhoudt!!
Ik ben nog nooit zo geschrokken. Het gebeurde nadat ik met tranen aan de telefoon gezeten had met iemand van thebe, omdat mijn tepels ontzetten zeer doen met borstvoeding, Ik wist even niet wat ik moest doen. Daarna was ik ana het kolven en tijdens het kolven gebeurde het!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik dacht dat k*t kolven ook, ik ga ermee stoppen. Ik ben nu begonnen met afbouwen en dat gata heeel goed, ik geef nu al 2 flesvoedingen en de rest afgekolfde melk( 4 keert nog).
Van de week weer een voeding inwisselen. Kalle doet het ontzettend goed!!!!!!!!!!
Alleen 's nachts wil hij niet zo graga in zijn wiegje slapen. us slaapt hij nog vele bij ons in bed.........................

Sorry al sik veel typfouten maak, maar ik heb geen zin om alles na te gana kijken. Ik typ nl. met mijn ogen op het toetsenbord hihhihi en niet op het scherm hihih...


I ga nu even relaxen voordat Kalle weer wakker wordt om te eten.
Trouwens Akim gata de laatste dagen slecht naar bed 's avonds. Zal ook wel een fase zijn denk ik. Ja hij denkt waarschijnlijk ook, ik moet naar bed, en Kalle dan???"

Ik ga nu,

Liefs Vivian, Akim en Kalle

 
Terug
Bovenaan