En we babbelen nog vrolijk verder....

Hoi meiden,

Nou, hier ben ik ook weer even.

Quentin is sinds 3 dagen ook 's nachts zindelijk (om maar even op het onderwerp door te gaan....). Hij was al een tijd overdags zindelijk (sinds eind vorig jaar) en sinds een aantal weken plaste hij 's nachts niet meer in de luier en afgelopen weekend hebben we het aangedurfd om hem zonder te laten slapen en dat gaat echt goed. Wat worden de kids groot hè?

Hé zwangere meiden, het wordt spannend nu voor jullie hè? Ik ben heel benieuwd hoor! Heel veel succes met de laatste loodjes!!

Yanna blijft een onderdeurtje. We zaten op 4 voedingen maar moeten weer terug naar 5 omdat ze afwijkt van de onderste curve naar beneden. Nu was Quentin ook een kleintje maar die groeide gestaag. Dus nu zit ik weer om 22.00 uur haar een fles naar binnen te duwen terwijl ze liever slaapt. (Ze  ging bij de 4 flessen eerder naar bed en sliep toen ook door en nu moeten we haar weer wakker maken, ut arme kind....).
Verder is het een heerlijk friebeltje. Echt een lachebekje en knuffelkontje (alhoewel haar moeder meer knuffelt dan zijzelf hihi).

En ik ben hier al weer 2,5 week aan het werk! Het gaat zo ontzettend snel! Voor je het weet is het weer zomer!

Quentin wordt brutaal joh! Zo zegt hij steeds dat ik niet zo moet zeuren of niet zo moet liggen klooien (hoezo kopieren!!) en gisteren zag hij dat ik mijn laarzen niet helemaal dicht had (helaas nog een flink aantal zwangerschapskilo's!) en toen zei hij: mama je bent te dik!! Aaaarrgghhh!!

Sjonge, snakken jullie ook zo naar lekker weer!! Een heerlijk zonnetje en 20 graden?? Weer lekker met een roseetje of prosecco in de tuin! Mmmmmmmm
De voorspellingen zijn goed voor de week van Koninginnedag en dan ben ik de hele week vrij! En voor de campingliefhebbers is dat natuurlijk ook goed nieuws!!

Nou, ik ga weer aan het werk. Het is heel druk (lekker!) en de dag vliegt!! Zie ik m'n kleintjes weer snel!

Groetjes,
Rosanne
 
Hallo allemaal,

Ook ik zal maar weer eens een berichtje achterlaten, tenminste wil even reageren op iedereen. Grappig, ik lees bijna dagelijks maar schrijven ho maar.....

Hier gaat alles zn gangetje. Ik kan niet echt meepraten over het zindelijk worden. Niels was het ineens. Door onze angst voor nat beddengoed heeft hij toen nog een paar nachtjes een luier gehad maar dat was overbodig. Ik moet eerlijk zeggen dat dit al maanden zo is en ik hoop ook zo blijft.

Nas, heb je een bod gedaan op het huisje? Ik duim voor je meid!
Rosane, waar blijft de tijd? Zo ben je net bevallen en zo is ze alweer bijna 4 maanden. Extra knuffelen en genieten. Niels is niet echt brutaal maar lopt wel wat bozig weg als hij iets niet mag. Gaat hij daar staan met zn armpjes over elkaar en moppert dan dat hij nooit niks mag   . Hoe hij daar nu bij komt?
Dat kopieren herken ik wel, ik raak me dan wel weer goed bewust van hoe ik soms praat    .
Jasmijn, lang niets van je vernomen. Ben je helemaal op orde met het huis? Wij zijn hier nog druk bezig maar langzaamaan komt het einde in zicht. Succes met de laatste zwangerschapsperiode.
Brenda, fijn dat het met de kleine man de goede kant uitgaat. Flinke eter als ik het zo lees....

Zo, ga nu snel naar mn bedje. Veel gewerkt vandaag, eerst vanochtned met de bewoners en vanavond een vergadering die natuurlijk altijd uitloopt.  Ben moe en wil lekker slapen. Nu maar hopen dat dat nog lukt na een drukke dag.
 
Groetjes Jeanette  
 
Ha Rosanne, praat me nog even niet van rose! Ik heb er zo'n trek in! In ieder geval nog 5 weken 'droog' staan (lijk wel een alcoholist), maar hopelijk nog langer als deze baby het begrip borstvoeding tenminste wel snapt.
En die tijd gaat zeker snel zeg, alweer 2,5 week aan het werk? Jammer dat je Yanna weer wakker moet gaan maken voor een fles, zo heerlijk wanner ze door kunnen slapen en nu moet je dat ritme weer gaan doorbreken.
En van dat brutale... Barend is niet echt brutaal, maar begint wel bijdehand te worden. Als ik reageer op iets dat hij tegen Dorus zegt, zegt hij: "Mama ik praatte met Dorus en niet met jou" Maar ik denk dat dat ook vooral kopieergedrag is.

Irene, ben je er al helemaal klaar voor? Ik heb zojuist de klossen en po gehaald en de laatste kleine dingetjes; fup, flessenspenen, sudocreme. Volgens mij heb ik dan eigenlijk niets meer nodig. Gisteren bij de verloskundige geweest, de baby is nog niet ingedaald en het wordt waarschijnlijk ook niet een hele grote. Wat verwachten ze bij jou?
Sneu dat Merel waarschijnlijk niet zo goed ziet. En dan ook nog eens al die onderzoeken. Had jij daar ook al op zo'n jonge leeftijd last van?

En die Sas, die doet maar kopjes koffie met al haar buren. Dat je nog tijd over houdt voor al dat gesop. En is het niet veel handiger om na een verjaardag uitgebreid schoon te maken. Er wordt altijd zoveel geknoeid op zo'n dag. Ik zorg er altijd voor dat de wc schoon is en voor de rest alles voor het oog. Dan kan ik de dag erna de 'schade' verder aanpakken.

Brenda, hoe is het gegaan met Jesse bij de logopedist? En, krijg je een nieuwe keuken? Fijn dat het goed gaat met Dylano, ben je al een beetje gewend aan de drukte met 2 kinders of houd je weinig energie over?

Goed, ik duik nu even voor een uurtje mijn bed in, dan kan ik daarna de jongens van de creche halen.

Groetjes!

 
Och ons arme kleine meid heeft de waterpokken!! Ze zit helemaal onder! Gelukkig had ik nog spul van VSM tegen de jeuk want daar heeft ze wel last van. Quentin had het ook op zo'n jonge leeftijd (met 6 maanden geloof ik....).

Jasmijn, ik lag in een deuk toen ik jouw stukje over "het begrip borstvoeding snappen" las hahahahaha. Yanna en Quentin hebben dat allebei ook niet begrepen.....

Groetjes,
Rosanne
 
Hoi hoi,

Ben vanochtend naar  de gynaecoloog geweest. Bloeddruk  was goed. Had aangegeven dat ik de kleine veel minder (qua frequentie) voel en toen hebben ze voor de zekerheid een CTG hartfilmpje gedaan. Dat duurt ongeveer een half uur, maar ik heb een uur aan het apparaat gelegen. Ik moet maandag weer terugkomen voor een CTG, omdat ze vonden dat er te weinig pieken waren. De baby bewoog te weinig (sliep veel). Dus voor de zekerheid maandag weer terugkomen. Ipv dat de CTG mij gerust stelde, maak ik me nu juist zorgen. Ik probeer het natuurlijk niet.
De baby was weer ietsjes meer ingedaald, maar ze had nog wat ruimte om te bewegen. Ik heb laatste paar dagen alleen 's avonds veel last van harde buiken en druk aan de onderkant, maar verder gebeurt er weinig nog.
 
Ben vanmiddag ook nog naar de tandarts geweest met Merel. In het begin was ze heel enthousiast en toen ze aan de beurt was, wilde ze niet meer. Ik moest in haar mondje kijken. Heb de tandartsspiegel toen maar vastgehouden en op een gegeven moment nam de tandarts het over en ze stond dat toe. Dus hij kon heel even in haar mondje kijken. Toen ze daarna en klein kadootje (een ringetje) kreeg, was ze helemaal happy.

Rosanne, balen dat je inderdaad weer terug moet naar meer flessen terwijl je aan het afbouwen bent, maar ja, het is wel beter voor de kleine Yanna.

Jasmijn, de klossen had ik vorige week al gehaald, maar ze staan nog niet onder het bed. Slaap sinds gisteren wel met het kraammatras. Je weet maar nooit of mijn vliezen al breken. Voor de rest heb ik alles al. De babykamer is klaar en Merel slaapt heerlijk in haar prinsessenkamer.

Oke, dat was het dan weer voor even.
gr. Ireen
 
Oja, Rosanne, Merel had ook voor haar eerste verjaardag de waterpokken, maar ze had er gelukkig weinig last van. Het is wel zielig, maarhHoe eerder ze het krijgen hoe beter.

En Jamijn, de kleine werd twee weken geleden geschat op ongeveer 2600 gram, normaal dus.

gr. Ireen
 
Oja, Jasmijn (hahaha... zwangerschapsdementie), ik brilde vanaf mijn achtste, maar ik geloof dat ik al eerder niet goed kon zien, want de glazen vond ik vrij dik.
En bijna al mijn broers en zussen brillen of dragen lenzen en ook aan de kant van mijn man, dus het is niet verrassend, maar ik had niet verwacht dat ze al zo jong slechtziend zou zijn. Maar goed, even afwachten wat de oogarts zegt. Misschien valt het allemaal wel mee.
 
Hey meiden,

Irene, ik ben al vanaf mijn geboorte slechtziend. Ik heb aangeboren staar en mijn ooglenzen zijn toen ik klein was al verwijderd (ze waren vertroebeld en laseren had geen zin meer, dat hadden ze al eens gedaan). Ik heb dus nog nooit goed gezien. Er ging voor mij een wereld open toen ik op mijn vijfde een bril kreeg. Ik zag koeien en schapen, een vliegtuig in de lucht, en ga zo maar door. Mijn moeder vond het vreselijk, maar het was wel beter. Ik ga nog vrijwel ieder jaar / anderhalf jaar naar de oogarts voor controle en laat dan de jongens ook controleren. Gelukkig zijn ze tot nu toe schoon (er is geen vertroebeling te zien), maar ik hou het dus wel in de gaten. Als je nagaat dat mijn lenzen een sterkte hebben van +16 en +13, dan zegt dat vast wel genoeg.
Soms is het vervelend, maar vaak is het toch beter. Maar gelukkig heb je zelf ook die ervaring. Ik wilde gewoon mijn verhaal even met je delen.

Je gaat dus niet gerustgesteld je weekend in, Irene. Jammer dat ze je niet meteen de volgende dag terug laten komen voor zo'n CTG, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Dat ik van Jasper liep kreeg ik er iedere ochtend eentje. Standaard procedure als je zwanger in het ziekenhuis ligt.

He Nas, ik las op hyves dat je even geen internet hebt. Nu ondertussen al wel weer?
Gaat het wat met je? En met Julian, snapt hij het? Moeilijk hoor, maar wel heel dapper !

Nog 1 weekje en dan is het hier meivakantie. Lekker ruim twee weken vrij. Dan zullen we Jaspers' zindelijkheid eens even goed aanpakken. Ik ben het nu echt zat . Ik hoop hij dan ook .

Verder eigenlijk niets.
Groetjes Diane.
 
Terug
Bovenaan