En we babbelen nog vrolijk verder....

Hoi hoi,

Merel moet inderdaad brillen. Ze heeft in beide ogen een cilinderafwijking. We zijn gelijk na de oogarts naar de opticien gegaan om een brilletje voor haar uit te zoeken. Uiteraard een roze. Op het ogenblik is alles roze, roze, roze.
Afgelopen donderdag naar de gyn geweest. Alles was goed. 2 mei er weer naar toe als ik nog niet ben bevallen. Op het ogenblik voel ik weinig tot niks. Heb het gevoel dat deze, net als Merel  ook te laat komt. We wachten af.
Sollicitatiegesprek (vanwege reorganisatie) ging naar mijn gevoel ook goed. Even afwachten.
Verder geniet ik van het heerlijke weer.

gr. Ireen
 
Hoi meiden,

Leuk Ireen, die uitgesproken voorkeur voor roze. Bij Jasper is het de ene keer prima dat hij uit een roze beker drinkt en de volgende keer is roze "voor meisjes," zoals hij zelf zegt. Ik ben benieuwd of ze zelf merkt dat ze beter ziet met bril.
Enne nog effe volhouden en dan heb je wurm twee in je armen. En dan... voor je het weet zijn ze alweer 1 !

Vandaag ben ik begonnen met Jaspers' zindelijkheidstraining. Wat een rampenplan zeg!
Het begon prima, ik moest hem wel steeds even waarschuwen om naar de wc of op de pot te gaan, maar het plassen ging best goed. Tot het moment "ik ga poepen!" Hij had het nog niet gezegd of het zat al in zijn onderbroek . Nu had mijn schoonmoeder al gemerkt (ik ook hoor) dat het niet van een stevige samenstelling is. Misschien dat hij daardoor geen aandrang voelt? Een uurtje later plast meneer expres in zijn broek ("vind ik leuk") . Hij heeft zelf zijn onderbroek uitgedaan, ik was even met Niels bezig, en hij heeft een tijdje in zijn blote kont gelopen. Nadat ik Niels op bed had gelegd, kom ik beneden heeft meneer een aantal natte winden gelaten die de nodige spetters achterlieten . Toen was mijn geduld op, dus hup de luierbroek weer aan.
Morgen; nieuwe ronde, nieuwe kansen (hoop ik).

Nu zat het vandaag ook niet mee. Niels was sinds gisteravond aan het spugen. Alles wat erin gaat komt er  of net zo snel of iets later weer uit. Fijn ! en dat in combinatie met Jasper... Ik bleef vandaag kleren, handdoeken, beddegoed, slaapzakken  uitspoelen en wassen en potten en kotsbakken legen, omspoelen en uitnemen. Als het niet van de een was, dan was het wel van de ander. Dat speelde ook mee in mijn opgeven vandaag mbt Jasper, de moed is me echt in de schoenen gezonken. Ik hoop dat Niels morgen weer wat beter is, dan kan ik er vol frisse moed tegenaan.

Morgen moet mijn schoonmoeder voor de derde keer afrijden. Ik hoop echt dat ze nu slaagt, dan is ze van die spanning en, niet te vergeten, kostenpost af.

Misschien hebben jullie het op hyves al wel gelezen, maar Niels loopt sinds vorige week maandag. Sinds gisteren gaat hij echt als een speer qua afstand dan. Hij loopt nu zo van voor naar achter en dat is algauw een meter of 15. Het lukte hem gisteren bij mijn schoonouders zelfs al om over de drempel te stappen. Toch vlak na zijn verjaardag dus, om precies te zijn 2 weken erna!

Marco, en ik zijn isteren met Jasper naar de show van kabouter Plop geweest in de Rai in Amsterdam. Het was echt geweldig. Jasper is na afloop zelfs op het podium geweest en heeft Plop en Lui een hand gegeven. Maar ja, papa kon niet zo snel een foto maken, dus dat staat er niet op. Jammer, maar helaas. We zaten op rij 9, lekker vooraan dus. Jasper kon alles goed zien en ging tijdens de liedjes vooraan bij het podium staan. We hadden mijn neefje een kaartje voor zijn verjaardag gegeven, dus zus, zwager en neefje waren ook mee. Maar hij was wat verlegener als Jasper. Durfde niet te lang vooraan te blijven staan en wilde al helemaal het podium niet op. Maar hij heeft, net als Jasper, ontzettend genoten.

Zo, ik ga nog even Greys' kijken en dan op tijd naar bed. Het zal, net als afgelopen nacht, wel weer een slopende nacht worden.

Groetjes Diane.
 

Hallo Meiden,

Hier ook weer een berichtje van onze kant.
San hele fijne vakantie toegewenst en dat je maar goed uitgerust terug mag komen en we horen je vakantie verhalen wel.

Nasj heb je je draai al een beetje gevonden hopelijk kan je een beetje wennen hier in nederland. succes ermee.

Irene succes met de laatste loodjes en we horen wel wanneer de kleine meid is geboren en merel nu al een brilletje kan ze er al aan wennen.

Jasmijn jij ook succes met de laatste weken van je zwangerschap en wel rustig aan doen.

Hier gaat alles zijn gangetje we zijn inmiddels al best gewend aan het hebben van 2 kids.
We hebben ze gisteren bij opa en oma gebracht en zijn zelf een avondje op stap geweest naar de bioscoop en konden vanmorgen dus heerlijk uitslapen want kees hoefde ook pas om 17.00 met de cursus te beginnen tot vanavond 22.00 uur.
Jesse is ook helemaal niet jaloers geworden wat wel dachten, maar het is ons heel erg meegevallen hij juist alleen maar helpen met alles dus dat laten we maar lekker zo.
En ondanks dat hij nu een broertje heeft is hij ineens wel sinds 6 april zindelijk geworden we hadden er nu geen aandacht meer aan besteed en ineens wilde meneer geen luier meer om en wil nu ook steeds staand plassen. Alleen poepen wil nog niet komt ook vanzelf wel.
Jesse hoeft nu ook pas weer te komen bij de logopedist in augustus dan krijgt hij nog een paar tests en als die goed gedaan worden hoeft hij helemaal niet meer te komen.

Dylano is ook weer flink gegroeid en die hoeft nu ook niet weer te komen voor controle bij de kinderarts dus dat is ook weer een hele geruststelling.
Hij weegt nu met 7 weken al wat Jesse met 8 weken woog.
Hij woog nu 4225 gram en was 57 cm lang.

Er is iemand die aan me vroeg of kees niet al met een nieuwe baan was begonnen?
Nee helaas niet, dat was toen op het laatste moment niet meer doorgegaan en toen moest hij weer op zoek naar iets nieuws.
2 dagen later werd hij weer gebeld door het uitzendburo en ze hadden weer wat voor hem en daar moest hij dan ook voor op cursus die daar is hij nu mee bezig, hij krijgt 5 mei een soort van toets voor deze cursus en als die goed uitpakt dan heeft hij 6 mei weer werk. deze cursus wordt gelukkig ook al vergoed door het bedrijf.
Met me zelf gaat het ook goed mijn collega's komen binnenkort op kraamvistite en vlak daarna moet ik ook bijna weer aan het werk maar ik denk dat ik ga kijken of ik nog wat langer vrij kan krijgen want in die periode dan krijgen we ook een nieuwe keuken van de woningstichting dus dan hebben we allemaal rommel in huis.

We hebben deze week ook feestweek hier in het dorp en hopelijk is het dan ook een beetje mooi weer zodat ik lekker over de markt kan lopen met de kinderwagen, maar we zien het wel.
Jesse heeft lekker vakantie en na de vakantie dan moeten we hem nog naar het oude gebouw brengen van de psz en dan gaan ze lopen daar vandaan naar het nieuwe gebouw en dan kunnen we hem daar weer ophalen is ook een stuk dichterbij want het gebouw staat eigenlijk vlak achter ons huis.

Nou ik ga weer even verder.

Groetjes Brenda, Jesse en Dylano
 
Hallo,
Eindelijk een paar dagen vrij, en dan bedoel ik langer dan een weekendje. Hoef nu pas maandag weer te beginnen en ik merk dat ik er ook echt enorm aan toe ben. We zijn nog steeds druk met alles en dat breekt toch een beetje op. Nu dus wat rust en ook Niels vind het geweldig.
Ik ging hem vamiddag ophalen op het KDV en kreeg een kadootje mee voor moederdag. Ik moest het wel voor hem dragen maar vanavond moet het samen met papa worden verstopt. Leuk zo die kleine geheimpjes.

Afgelopen zondag zijn we met de famillie van Marc wezen fietsen. Het was natuurlijk geweldig weer en we zijn zowaar wat verkleurd. 's middags heerlijk gegeten op een terras en Niels heeft zijn slaapje overgeslagen. Nu gaat dat op zich wel goed maar gisteren en vandaag heeft er toch wat last van. Niet dat hij vervelend wordt maar hij is dan wat prikkelbaar. Nu ligt hij lekker te slapen, ben zeer benieuwd hoelang.

Brenda, fijn dat het allemaal lekker loopt met 2 kinderen. Helemaal knap dat Jesse zo uit zichzelf zindelijk is geworden. Niels had dat toen ook. Ineens van de een op de andere dag.
Jasmijn en Ireen, succes met de laatste loodjes. Ben zeer benieuwd naar de namen.
San, zag ik nou goed (hyves) dat je ziek bent? Je zit toch in Egypte?
Nas, hoe is het nu met je? Alles een beetje op de rit?

Zo, ga boodschappenlijstje maken voor straks. Morgen en overmorgen zijn de winkels natuurlijk dicht en daar heb ik te laat aan gedacht....

Groetjes en fijne dagen allemaal!
Jeanette
 
Hoi hoi,

Diane, het komt wel goed met de zindelijkheid. Heeft bij Merel ook heel wat frustraties opgeleverd, vooral het poepen. Ik moest wel elke dag een, soms twee poepbroekjes uitspoelen en wassen. Nu haalt ze zelf haar potje en gaat ze poepen.
Brenda, Merel heeft haar brilletje nog niet, want die moet nog besteld worden. Mevrouw wil namelijk een roze bril. Krijg deze week waarschijnlijk bericht. Ben ook benieuwd wat ze ervan vindt.
Fijn dat het goed gaat met beide kids.
Jeanette, goed dat je dat zegt. Ik was helemaal vergeten dat de winkels morgen en overmorgen dicht zijn. Moet dan ook snel wat in huis halen.

Vanochtend naar het ziekenhuis geweest, want sinds eergisteravond voelde ik de baby heel erg weinig. Maakte me toch wel een zorgen. Ik kon gelijk komen. Bloeddruk werd gemeten. Die was vrij hoog, maar dat kwam door de zorgen. Toen een echo en het hartje klopte goed en er was nog genoeg vruchtwater. Dus ik was weer gerustgesteld. Toen ik aan de ctg lag ging de baby opeens tekeer in mijn buik.
Nou ja. Mij een beetje ongerust maken.
Bloeddruk werd weer gemeten en was weer gezakt tot normaal. Dus weer helemaal gerustgesteld naar huis.

Oke, ga nog even een tukje doen voordat ik de kleine van de creche ga halen.

gr. Ireen
 
Diane, volhouden hoor met de zindelijkheidstraining van Jasper, het lukt vanzelf! Geen aandacht besteden aan alle ongelukjes, gauw verschonen en de hemel in prijzen als het wel goed gaat. Bij mij heeft de wasmachine dat weekend ook niet stil gestaan.

Brenda, het heeft je dus toch een nieuwe keuken opgeleverd. Lekker hoor! En al weer bijna aan het werk, zie je het zitten?

Irene, je kaboutertje hield je dus even voor de gek. En jij je maar zorgen maken. Dat belooft wat voor later. Leuk, een roze brilletje oor Merel. Zal vast heel schatig staan.

Wat worden onze kinderen groot he? Barend is al zo in de weer met letters en cijfers. En de gespreksonderwerpen die hij steeds weer aanroert... Ik sta soms echt versteld van wat hem allemaal bezig houdt. En hij weet het dan ook zo goed te vertellen.

Vandaag naar de verloskundige geweest. Vanaf nu moet ik iedere week, maar hopelijk zal dat niet al te vaak nodig meer zijn. Had vanmiddag een erg onrustige buik, maar dat is nu alweer wat afgezakt.

Ik moet eigenlijk nog zuigen en dweilen, maar de jongens liggen nog te doerakken en als ik dan ga zuigen staat Barend zo weer op de gang. Nog maar eventjes wachten dan. Eerst een kopje thee.

Groetjes!
 
Dag Meiden,

Iets eerder al vorige keer, maar alweer te lang op me laten wachten...

Ja Jasmijn, dan heb je inderdaad iets gemist.Het is anders al eens ter sprake gekomen dacht ik, maar mss heb je er over heen gelezen.
Het gaat zover erg goed, tuurlijk is er een gemis, en zijn er moeilijke momenten, maar het gaat vrij goed.

Ireen, Reinier, en Merel, een dikke proficiat met Lisa.
Een dag van te voren schreef je nog dat het later kwam, en moet je zien.
Geniet er van, ik gun het je zo Ireen!!!
Ben benieuwd naar Merels roze bril, staat haar vast erg schattig.

Diane, het zit je niet mee met de poep en plasbeurten van de kids.. succes. Gelukkig is het goed weer, en kan alles buiten drogen.
Wat leuk dat je schoonmoeder nu pas met haar rijbewijs bezig is. Mijn moeder was ook al wat ouder, en heeft er inmiddels al heel wat plezier van gehad.

Ja Brenda, het gaat aardig hier.
Jeanette, heb het aardig onder controle, alleen nog een baan, en dan komt mijn huisje aan de orde....

Jasmijn, heb jij nog geen hyves??
Kunnen we lekker meegenieten van jou en de boys en de kleine .....

Dat was het weer zover, tot gauw, Nasje
 
Irene, ik begrijp via Natacha dat je meisje geboren is!?!
Van harte gefeliciteerd! Is alles goed gegaan? En hoe is het nu? Prachtige naam, Lisa.

Nee Natacha, mij zul je echt niet op hyves tegenkomen. Dit forum is voor mij het randje wat betreft inbreuk op privacy.

Vandaag ben ik 38 weken zwanger, mijn enkels lijken op die van een olifant. ik helemaal wel eigenlijk.
De jongens vinden papa 'de grootste' en ' de sterkste' en ik ben 'de dikste'. Tja, daar kan ik toch niets tegen in brengen?
Ik ga zo maar even foto's inplakken, ben ik mooi bij wanneer de baby zich aandient.

Groetjes!

 
Terug
Bovenaan