En we babbelen nog vrolijk verder....

Hoi hoi,

Zoals jullie al van Nas begrepen hebben is mijn meisje geboren. Na 16 uur weeen  en een half uur persen
is Lisa op 30 april (ja, ja, koninginnedagkindje) rond 18.30 uur geboren. Ze woog 3310 gram (250 gram lichter dan Merel).
Rond 02.00 uur 's nachts braken de vliezen en heb toen het ziekenhuis gebeld. Heb gezegd dat ik nog geen weeen had en mocht nog thuis blijven. Ik had nog geen vijf minuten opgehangen en ik kreeg opeens weeen en ze kwamen al vrij regelmatig, om de 5 minuten 1 minuut lang. Ik vond de weeen nog niet krachtig genoeg en ging dus maar weer liggen. Na twee uur kwamen de weeen om de 3 minuten en ik heb mijn zus gebeld dat ze maar moest komen. Daarna belde ik het ziekenhuis en die zeiden dat ik rustig daar naar toe moest komen. Rond 05.30 uur was ik daar en werd aan de CTG gelegd. Ik kreeg rug- en been weeen en die kon ik moeilijk opvangen. De weeen bleven regelmatig komen en ik kreeg geleidelijk aan ontsluiting. Rond 13.00 uur bleef het bij 6 cm  steken en ik kreeg toen ook nog persdrang. Na twee uur had ik nog steeds 6 cm en toen besloten ze me weeenopwekkers en een ruggenprik geven. Heerlijk is dat toch. Ik voelde alleen nog maar een lichte persdrang. Rond 18.00 uur had  ik 10 cm ontsluiting en was de ruggenprik ook al uitgewerkt. Ik mocht toen gaan persen. Na 4 persweeen en een flinke knip werd Lisa geboren en een paar minuten later de placenta.  Ik moet zeggen dat het persen me enigzins meeviel.
Omdat ik flink wat bloed heb verloren, moest ik in een nacht in het ziekenhuis blijven. Ik werd misselijk en duizelig.
De volgende dag mocht ik naar huis. Mijn HB was 6,4. Dat was nog wel laag en ik moet Floradix tabletten slikken.
Zo'n knip valt overigens erg tegen. Ik kon de eerste dag nauwelijks zitten en lopen. Pas nadat de hechtingen waren verwijderd kon ik weer normaal lopen. Ik moet nog wel twee keer per dag een sodabad nemen omdat er nog wat beslag op een van de hechtingen zat.
Ik heb me heerlijk door de kraamhulp laten verzorgen en heb veel uitgerust. Dat kon ook niet anders. Ik was niet erg mobiel. Vanaf woensdagmiddag moest ik het weer alleen doen. Ik moet nog steeds een ritme vinden, maar tot nu toe valt het mee, alleen het borstvoeden valt deze keer tegen. Ik heb flinke tepelkloven en mijn tepels doen vreselijke pijn. De kleine hap op een of andere manier toch niet goed. Omdat ik toch borstvoeding wil blijven geven heb ik  daarom besloten om voorlopig te kolven om mijn borsten en mijzelf wat rust te geven. Ik werd er helemaal gestresst van. Mocht het niet meer lukken om Lisa de borst te geven dan wil ik volledig gaan afkolven. Ik weet niet of ik het ga volhouden. Ik zie wel.
Clau, jij hebt toch ook een jaar lang volledig afgekolfd? Hoe was dat?

Oke, ik hoor de kleine. Die heeft honger.

Liefs Ireen
 
Hallo meiden,

Ireen, van harte gefeliciteerd met je kleine meid...een kleine koningin! leuk hoor!
Je vroeg naar het kolven, ik heb bij Raff 3 mnd rechtstreeks de borst gedaan en 9 mnd kolven en bij Birk juist 9 mnd rechtstreeks en 3 mnd kolven. Ik had bij beide heel veel last van tepelkloven, pure lan van medela hielp bij mij heel goed. En bij Birk heb ik tussen de voedingen door ook nog borstschelpen gedragen zodat mij tepels droog bleven en dus kloofjes sneller weggingen.
Ik heb bij beide ook met tepelhoedje gevoed. Men raadt dat af omdat je voeding terug kan lopen, dat is bij mij niet gebeurt, maar stel dat het wel terugloopt ga je toch bijkolven, het is toch vraag en aanbod... en het moet wel fijn zijn en voeden met bloedende tepels is niet fijn, een tepelhoedje kan dan echt verlichting geven. Je hebt twee maten tepelhoedje, ik heb beide geprobeerd, Raff vond de grootste maat fijn en Birk juist weer de kleinste, even uitproberen dus. Ook van medela, bij ons te koop bij de apotheek.
Volledig kolven kan   best, soms baal je enorm dat rechtstreeks niet lukt, maar meestal voel je je erg rijk doordat je kleintje groeit via jou. Ik las tijdens het kolven altijd een boekje of keek het fotoalbum zodat ik niet de druppeltjes melk zat te tellen...   Als ik het kan...en je wilt het echt...goede kolf kopen, of die heb  je misschien nog en  dan gewoon beginnen. Als je nog meer info wil, mail me maar of vraag het hier maar!

Hier is het mooi weer en alles gaat goed...en Roy loopt net binnen dus ik stop weer en ga lekker met mijn ventje knuffelen, ik zal binnenkort weer iets meer schrijven.

doei, liefs Clau
 
Hallo allemaal,
wat een weertje he, volop genieten hier. In deze tijd zou ik enorm graag aan het strand willen wonen. Wat een weelde lijkt me dat.
Iedereen een leuke moederdag gehad? NIels had op het KDV een mooi waarschuwingsbord voor in de auto gemaakt. "Pas op.....lieve mama aan boord" Hij was enorm trots en ik dus ook. Kreeg ook nog een mand met mooie bloemen. Helemaal super.
De rest van de dag druk met reizen naar mijn  moeder en de moeder van mArc. Teelijk ook nog een verjaardag en toen we eenmaal thuis waren waren we dan ook bek af. Vanmiddag moeten we ook nog naar een verjaardag en dan zit het er gelukkig weer op....voor even. Volgende week zijn we beide jarig en dat vieren we zaterdag.  

We zijn  ook nog druk in de tuin. Er ligt nu een stuk met wat gras en dan hebben we ook nog een gedeelte vijver en onze natuurtuin. Erg leuk, we zijn dan ook trots op het resultaat. De keuke moet nog steeds worden afgewerkt de stucadoor is nog steeds niet geweest. Gek worden we ervan. Maar nu heeft hij beloofd deze week en anders zoeken we een ander. Het heeft nu lang  genoeg geduurd.
Het gaat dus goed hier, lekker bezig en dat bevalt ons wel.

En Nas, hoe is het bij jou? Ben je de dagen doorgekomen toen Julian voor het eerst naar papa was?
Ireen, lukt het allemaal met 2, heb je een beetje een ritme gevonden?
Rosanne, wat een leuke foto's  heb je op hyves erbij? Wat gaat het snel he met kleine Yanna?
San, lekkere vakantie gehad? Ik dacht dat j ziek was geweest daar maar sorry....het was rosanne .
Sas, hoe is het met de caravan? Ben je al   helemal over en heb j er al gebuirk van gemaakt?

Ga nog even koffie drinken en dan planten in de bakken en manden zetten.    

Groetjes Jeanette en Niels
 
Hoi hoi,

Clau, bedankt voor je reactie. Ik heb al een dubbele kolf van Medela gekocht. Superding. Ik had vroeger een enkelzijdige kolf, maar die is ter ziele, dus maar gelijk een dubbele kolf gekocht. Het kost wel wat, maar het is het wel waard. Ik heb 'm al heel veel gebruikt. Je bent ook twee keer zo snel klaar.
Ik ben vandaag weer begonnen met borstvoeding. De rechterborst is weer hersteld en Lisa drinkt daar goed aan, de linkerborst blijft - net als drie jaar geleden - een probleem. Lisa kan daar heel moeilijk uit drinken, omdat die tepel ingetrokken is. Alleen met de rugby houding kan ze nog wel goed drinken.
Ik ga morgen eens die borstschelpen kopen.
Als ik nog vragen heb, dan mail ik je wel.

Jeanette, inderdaad heerlijk weer. Lisa heeft lekker weer meegebracht. Sinds haar geboorte lijkt het wel zomer. Ik heb verbazendwekkend al toch wel snel een ritme gevonden. Ik moet er wel bij zeggen dat R. ook heel veel doet. Boodschappen halen, huishouden en Merel bezighouden. Merel begint steeds meer aan Lisa te wennen. De eerste twee dagen keek ze haar niet aan en vermeed ze het onderwerp. Nu wil ze haar steeds op schoot hebben of aait ze over haar bolletje. Of ze wil mee helpen de luier verschonen. Wel wil ze steeds aandacht als ik bezig ben met Lisa. Dat is soms wel lastig, maar ik moet zeggen dat het me mee valt. Ik heb in het begin wel wat kraamtranen gehad, maar dat kwam omdat ik heel veel last had van de knip en omdat Lisa niet goed wilde of kon drinken aan de borst, met als gevolg al de eerste dag tepelkloven.

Jasmijn, jij hebt nog drie weken te gaan? Ben je het al zat? Nog even en dan heb jij ook jouw spruit in jouw armen.

San, heb je nog een fijne vakantie gehad?

Ik ga weer van het lekkere weer genieten.

Gr. Ireen
 
Irene (en de rest natuurlijk), ik zit nu al met onze kleine spruit in mijn armen. Afgelopen zaterdag is onze Janneke om 2.30uur geboren! Het gaat erg goed met haar, en met mij eigenlijk ook wel. Nog wat brak en veel spierpijn en momenteel begint de stuwing op te komen, lastig. Janneke is een erg zoet meisje dat goed drinkt en veel slaapt.
De jongens moeten wel flink wennen. Ze vinden Janneke geweldig, maar de kraamvisite en het feit dat ik veel boven ben helemaal niets. Bovendien hebben ze allebei de waterpokken hetgeen ook niet erg bevorderlijk is voor het humeur. We doen maar rustig aan met alle visite en die waterpokken zullen ook eens wel over zijn.

Tot schrijfs!
 

Hallo Meiden,

Sorry dat ik nog geen berichtje had achterlaten we zijn dan ook heel erg aan het genieten van het zonnetje en zitten eigenlijk elke dag buiten tot in de late uurtjes.

Maar Irene ik had jouw toch iets van 29 april nog via msn gesproken toen vertelde je dat er nog niets aan de hand was en het best nog wel eens dagen kon duren.
En ik heb je toen verteld dat het ook wel een koninginnendagkindje kon worden nou en dat is het dus ook geworden las ik later.
Van harte gefeliciteerd met de kleine Lisa en hopelijk gaat alles goed.
Geniet maar lekker en zeker sinds dat zei geboren is is het idd wel heel erg mooi weer.

En nu lees ik dat ook Jasmijn een gezonde dochter heeft, jij ook van harte gefeliciteerd met de geboorte van Janneke en hoe vinden de beide jongens het om er nu een zusje bij te hebben?

San heb je een mooie vakantie gehad zeker erg bruin geworden nou voor het mooie weer hoefde je deze keer niet weg dat hadden we hier ook.

Sas jullie hebben het zeker ook erg mooi en warm gehad op de camping.

Jesse is steeds al dagen aan het buiten spelen, maar dan moet of papa of mama mee buiten zitten maar gelukkig kan dat dus nu ook.
Hij is nu echt zindelijk ook met poepen af en toe nog een ongelukje maar goed de wasmachine is daar weer goed voor.
Wij hebben ook een goede moederdag gehad ik heb van Jesse een tegeltje met zijn hand er op gekregen die had  hij op school gemaakt.
Verder heb ik van kees, jesse en dylano een vliegenhor gekregen en een digitale fotolijstje.

Verder weet ik het nu even niet meer.
Groetjes Brenda, Jesse en Dylano
 
Hoi hoi,

Jasmijn, van harte gefeliciteerd met Janneke. Laat je lekker verwennen.

Brenda, ja, grappig is dat he? Ik ging die 29 april nog lunchen met een paar vriendinnen en ik had echt het idee dat er nog lang niks gaat gebeuren. Zo zie je maar weer. Het overkomt je.
Ook wij zijn heel veel buiten. Vanaf donderdag hebben ze voorspeld dat het weer gaat veranderen, geloof ik, maar de temperatuur zal nog wel lekker zijn.

Ik heb de laatste tijd veel hoofdpijn. Zou dat nog te maken hebben met de hormonen?

Oke, hou het even kort.

gr. Ireen
 
Terug
Bovenaan