En we babbelen nog vrolijk verder....

Zo, even rust in de tent.
Alle kinderen (haha, dat klinkt rijk!) slapen, man op pad naar mijn ouders om mijn borstkolf van stal te halen (Veel babyspullen sloegen we daar op ivm ruimtegebrek in ons oude huis). Een van mijn tepels doet nogal pijn bij het voeden van Janneke en daardoor houd ik het het niet uit om die borst goed leeg te laten drinken, nu sta ik dus op klappen. Jaja, onze Janneke begrijpt de borst! Wat een ervaring na al dat getob bij de jongens.

Het gaat heel goed hier. De jongens zijn aardig gewend aan de nieuwe situatie. Barend is aan herstellen van de waterpoken, en bij Dorus is een waterpokkenexposie uitgebroken. Zijn hele hoofd zit vol! Tot nu toe lijkt hij er nog weinig last van te hebben gelukkig, ben benieuwd naar de nacht.
Gisteren was de kraamverzorgster er voor het laatst, morgen moet ik het voor het eerst de hele dag alleen doen met 3 kinderen. Het zal vast wel goed gaan.
Janneke is nog steeds erg zoet. Ze slaapt veel en drinkt goed. Nog geen dag- en nachtritme, maar dat komt de komende weken wel.

Natacha, spannend hoor al die sollicitaties! Ik hoop voor je dat je snel succes hebt.

Wie vroeg nou over het piemelgebeuren? Barend heeft het een tijd veel over piemels gehad. Wie had het wel en wie niet. Nu hij geen luier meer draagt zit hij er ook wel regelmatig aan. Tja, het hoort erbij he? Dorus begint nu over piemels te praten, wij kijken er dus niet meer van op.

Ik heb even maar 1 scherm open en mijn geheugen is momenteel nog als een zeef. Volgende keer dus meer reacties.


Groetjes!

 
Goedenmorgen,

Nas aha jij genoeg vacaturees? Ik moet zo nog even neuzen of er wat bij gekomen is.
Ik heb vorige week 1 vacature de deur uitgegooid voor assistent begeleider op een woonvorm met mensen met een berperking.
Hier hoef ik nog niet een specifike opleiding voor te hebben, en hoop dan ook via die instelling ooit te kunnen gaan leren om dan te gaan groeien.
Ik heb op dit moment alleen een vbo diploma dus dat is eigenlijk niet zoveel.
Maar ik heb nog niet echt heel veel drukte om snel aan buiten de deur aan het werk te gaan, maar voel wel de behoefte om dat zeker te gaan doen straks.
Ook omdat Daan in december 4 wordt en ik niet thuis wil blijven voor ander mans kinderen.

Jasmijn wat goed dat je het vandaag alleen gaat doen met 3 kids ik wens je veel succes. En goed om te lezen dat het zo goed gaat met de kids.

Ireen blij om te lezen dat het bij jullie ook lekker loopt.

Liefs Saskia
 
Hoi hoi,

Sas en Nas, succes met de sollicitaties. Het gaat jullie vast wel lukken om een baan te vinden. Ik had een tijd geleden toch verteld dat ik een paar dagen voor mijn vermoedelijke bevallingsdatum nog een intern sollicitatiegesprek heb gehad? Ik heb een paar dagen geleden via een geboortekaart te horen gekregen dat de selectiecommissie positief geadviseerd heeft om mij te plaatsen voor de functie waar ik belangstelling voor heb getoond. Vandaag krijgt de directeur definitief uitslag en ik een paar dagen later. Dus als ik weer begin met werken, begin ik ergens anders. Lekker!
Jasmijn, fijn dat de jongens al gewend zijn aan de nieuwe situatie. En lukt het vandaag alleen met drie kids? Vast wel. Je bent al zo'n ervaren moeder.
Merel moet nog steeds aan de nieuwe situatie wennen. Ze vraagt momenteel veel aandacht, is snel huilerig, luistert voor geen meter en is erg dwars. Ook is ze sinds twee dagen weer midden in de nacht wakker en komt tussen ons in liggen. Ze is dan net wakker als Lisa gevoed moet worden. Ze blijft dan wakker totdat ik klaar ben met voeden. De volgende ochtend is ze dan erg moe.
Nog sterkte met de waterpokken van de kids.
Nas, ik probeer ook wel vol te houden met het borstvoeden. Merel heb ik een jaar borstvoeding gegeven en dat wil ik ook met Lisa (in ieder geval 6 maanden).
De linkertepel/borst is nog steeds gevoelig en pijnlijk. Het gebruik van een tepelhoed is een uitkomst, alleen mag je het niet zo lang gebruiken. Soms kolf ik ook af. Nu ben ik weer zonder tepelhoed begonnen. Mijn linkertepel/borst doet nog steeds pijn, maar minder erg als een tijd terug. Ik zie wel.
Fijn dat het goed met jullie gaat. Jullie moeten ook aan een nieuwe situatie wennen.

Oke, ik ga maar weer voeden.

gr. Ireen
 

Hallo Meiden,

Wat is het hier weer eens rustig vandaar dat ik maar eens even een berichtje achterlaat voor we er vanaf zijn.

Hoe gaat het hier met jullie, met ons gaat alles goed.
Het is hier echt heerlijk weer en we genieten er dan ook van nu het lekker kan.
Dylano groeit goed en is steeds meer tevreden is ook al heel veel aan het lachen en lekker in box aan het spelen van de week wilde hij zelfs al proberen om op zijn zij te draaien.
Jesse vind het nog steeds allemaal prima dat hij er een broertje bij heeft soms is hij wel een beetje jaloers, maar goed dat hoort er dan ook maar bij.
Hij is nu wel zindelijk ook met poepen op de wc dus dat gaat ook lekker de goede kant uit.
Woensdag is hij een hele dag goed ziek geweest want jesse is normaal helemaal niet zo rustig dat hij op de bank gaat liggen slapen en dat heeft hij nu dus bijna 4 uur lang gedaan.
Maandagmiddag mag jesse voor het eerst kijken op de kleuterschool dan krijgt hij een rondleiding en ga ze ons ook vertellen wanneer hij na de grote vakantie mag komen proefdraaien dus dat is wel even spannend.
En met me zelf gaat het ook prima ik ben afgelopen woensdag weer voor het eerst aan het werk geweest en er zijn een hoop dingen veranderd in die 4 maandan tijd dat ik afwezig ben geweest.

Sas en Nasj heel veel sterkte met jullie lopende sollicitaties.
Jasmijn hoe gaat het met Janneke doet ze het goed en hoe vinden de beide jongens het een zusje te hebben.
Irene hoe is het met jouw en je 2 meiden zijn ze al een beetje aan elkaar gewend want ik las dat merel nog wel een beetje jaloers is.
En hoe is het met de rest van de meiden die nu niet zo vaak meer aanwezig zijn??????????

Nou ik lees van de week wel weer en dan kan ik ook wel weer eens reageren.

Groetjes Brenda, Jesse en Dylano

 
Hallo,


Deze keer niet zolang geleden, maar het is dan ook wel erg rustig.
Voor die gene die geen hyves hebben, of het nog niet hebben gelezen. Ik ben aangenomen.
Ik had vorige week 2 solliciaties, en 2 gesprekken, en 2 keer aangenomen.
1 baan in Maastricht en 1 in Echt. In Echt worden de uren wel uitgebreid in de toekomst als het goed is, en dan kan ik in Maastricht minderen.....
Maandag en Dinsdag volledig, woensdag ochtend en de donderdermiddag en avond van 14.00 tot 20.00. Maar dat blijft normaal gezien niet altijd zo.
We wachten maar even af, voorlopig heb ik iets en dat is de hoofdzaak.......
Verder weinig te melden, gaat alles zijn gangetje hier, ook Julian doet het erg goed.
San??? Heb jou vorige keer niks gezegd hier...... Hoe is het met je??
Dikke kus,

Dat was het weer,

Nastacha xxx
 
Even gauw voordat ik mijn bed in duik om wat gemiste uren in te halen.
Wat is het hier rustig zeg!

Irene, is Merel al een beetje bijgetrokken? En loopt de borstvoeding al wat beter? Gefeliciteerd ook met je nieuwe baan! Goed zeg dat dat is gelukt tijdens je verlof, meestal hoor je tegengestelde verhalen.

Brenda, wat mag Jesse al vroeg gaan wennen op de basisschool. Maar hij wordt natuurlijk als een van de eerste kinderen 4 he? Wel leuk hor, weer een nieuwe fase aangebroken.

Natas, Jij dubbel gefeliciteerd met je banen, het lijkt me prettig om financiele zekerheid te krijgen. Gelukkig blijft Julian het ondanks alles goed doen. Hoe ga je het allemaal regelen met opvang?

Rosanne, jij gaat toch dit weekend naar pinkpop? Grappig dat het dit jaar niet eens met pinksteren valt, zal wel komen omdat dat zo vroeg viel. Ik hoop voor je dat het weer wat opknapt. Veel plezier!

Met ons gaat alles prima. Barend en Dorus zitten nu op de creche en Janneke ligt heerlijk te slapen. De laatste dagen is ze wel wat misselijk en heeft ze last van krampen. Misschien heb ik iets gegeten dat ze niet goed kan verdragen.
De nachten gaan redelijk, maar structureel kom ik wel slaapuren tekort. Op de crechedagen probeer ik dan een beetje bij te tanken.
Aanstaande maandag komt de dakkapel, daarna kunnen de kamers op zolder gemaakt worden. Ik heb er zin in, ook al zal et wel veel rommel met zich meebrengen.

Goed, mijn boterham is op, tijd voor mijn bed.
Welterusten!

 
Hoi, hoi,

Zo daar ben ik ook weer eens.

Fijn Jasmijn dat alles zo goed gaat. Kun je er dubbel van genieten.

Brenda, Jesse mag idd al vroeg komen wennen. Wij bellen meestal 5 a 6 weken van te voren om een kennismakingsgesprek af te spreken. En tijdens dat kennismakingsgesprek spreken we dan 5 wenmomenten af. Meestal komt een kind twee keer per week een dagdeel wennen en in de laatste week 1 keer. Vaak valt  in die laatste week  ook de verjaardag en het afscheid op de psz of het kdv. De kids komen dus pas drie weken voor hun 4e verjaardag wennen. Tenzij daar nog een vakantie tussen zit natuurlijk.
Jesse zal het vast geweldig vinden op de bassischool. Jasper staat nu al te trappelen. Hij is al een aantal keer met mij mee geweest (we konden toen geen oppas vinden), dus hij weet hoe het is. Hij vraagt regelmatig "Mag ik met jou mee mama, naar jouw school?" Maar dat gaat natuurlijk niet zomaar. In geval van nood oke, maar anders niet. Misschien heb ik hem wel lekker gemaakt met ons Smart Board (een digitaal schoolbord), daar kan hij heerlijk spelletjes op spelen (touch screen, ideaal voor die kleintjes). Het zal hem nog tegenvallen. Op de school waar hij heen gaat hebben ze er alleen een in groep 7.

Hier gaat alles weer goed. We zijn allemaal weer helemaal opgeknapt, gelukkig.
Niels krijgt weer nieuwe tanden en kiezen. Zijn billen zagen er daarnet niet uit, dus het zal niet lang meer duren voor ze door zijn. Gelukkig heeft hij er (nog) geen last van.
Jasper is nog steeds druk aan het leren om zindelijk te worden. Poepen is echt nog steeds een ramp. Soms zegt hij wel tien keer dat hij moet poepen, je zet hem dus ook tien keer op de wc, maar poepen ho maar. Ja 2 tellen later... in zijn broek. Plassen gaat wel goed. Al stond hij van de week twee keer doelbewust in zijn broek te plassen. De eerste keer nota bene op het krukje voor de wc!! ("Vind ik leuk, mama", grrr). Maar goed we houden vol, eens is het over. Ik denk dat ik met Niels morgen maar ga beginnen, hihi. Als dat ook zo lang gaat duren, kan ik maar beter op tijd beginnen, toch? (geintje). Volgend jaar maar!

Verder hebben we het erg druk. Ik met de laatste loodjes van het schooljaar (sportdag, Hasselfeest, teamuitje, rapporten, enz.) en Marco met klussen (tuinhuisje) en voetballen.
Dan is ook gisteren mijn oma nog opgenomen in het ziekenhuis, dus daar zullen we ook even wat tijd voor vrij moeten maken. We gaan haar zondag maar even opzoeken.

Afgelopen zondag zijn we naar Ouwehands dierenpark geweest met mijn ouders. Als bedankje voor alle hulp en het oppassen dat ze doen. Het was hartstikke leuk. Jasper genoot volop en wilde na het een, meteen door naar het ander. Sprinter, de kleine ijsbeer (Lars volgens Jasper), gaf een showtje weg in het water voor het glas. Hij was daar heerlijk aan het spelen met een emmer. zo lief. Het is trouwens een heel mooi park, echt een aanrader.
Na afloop hebben we mijn ouders nog mee uit eten genomen bij de pizzeria, Jasper zat er te bunkeren en mijn ouders genoten volop. Al met al een zeer geslaagde dag!

Zo, ik ga weer stoppen. Ik heb jullie weer voldoende leesvoer gegeven en ga nu lekker een bakkie thee drinken.

Doei, doei!
Groetjes Diane.
 
Goedenmiddag,

Daan heeft vanmorgen een rondleiding gehad op de basisschool ik had helemaal nog geen inschrijving gedaan, ik wilde Daan nog klein houden.
Maar nu heb ik alle papieren in huis.
Ik had eigenlijk de keus wel al gemaakt omdat ik over deze school alleen maar possitieve verhalen hoor. Nu heb ik zelf de sfeer kunnen proeven en mij vragen kunnen stellen, alhoewel mijn vragen al tijdens de rondleiding beantwoord werden doordat alles wat ik belangrijk vind aanwezig is. Dus dan heb ik het over   de extra begeleiding voor als Daan niet mee zou kunnen komen of als hij juist voor loopt.
Ook bij ons op school hebben ze digitale school borden, dus heb al even bekeken hoe dat in zijn werk gaat.

Verder weinig nieuws aan deze kant eigenlijk ja Sebastiaan heb ik ziek van het werk gehaald, gelukkig was hij dichtbij aan het werk.

Nou ik ga eens kijken of de wasmachine klaar is kan ik die nog ff ophangen en dan is het gebeurt voor vandaag.

Liefs Saskia
 
Terug
Bovenaan