En we babbelen nog vrolijk verder....

Hallo
Wij zijn ook weer terug van weggeweest. Italie was heerlijk toen het eenmaal droog was ..... We zijn heerlijk verkleurd en niels heeft zich opperbest vermaakt.
Hij is nu definitief af van zijn middagslaapje en dat zal voor mij erg wennen worden denk ik.
Jasmijn, wij hebben ook 's anchts gereden en dit beviel prima. Wij zijn om 17.30 uur hier aangereden en rond 19.30 uur gestopt. Wat gegeten en niels zijn pyama aangedaan. Hij zat in zijn stoeltje voorin en was zo onder de indruk van het donker worden en alle lampjes dat hij er helemaal stl van was.  Hij is later in slaap gevallen en heeft doorgeslapen tot 6.00 uur. Om 6.30 uur zijn we aan de grens gestopt en hebben toen zeker een uur stil gestaan om te ontbijten, beetje op te frissen en vooral te bewegen.  
Om 11.00 uur op de camping  en onderweg heb ik hem een kadootje gegeven waar hij zich nog mee kon vermaken.  Het ging dus buitengewoon goed en dat hadden we ook niet verwacht. Nu is NIels maar alleen en jullie hebben er drie dus  echte tips heb ik niet. Kleine kadootjes doen het goed en ik had ook een paar nieuwe cd's  van  sesamstraat en de fabeltjeskrant wat erg goed aansloeg.  Een keer wat lekkers en vooral jezelf niet opwinden werkt volgens mij prima. Heel veel succes en vooral veel vakantieplezier!

Brenda, ook wij waren op 27 juni 5 jaar getrouwd.  Waren toen echter zo druk met inpakken en rijden  dat we zaterdags bedachten dat het ee jubileum was. We hebben het du nog niet echt gevierd, dit willen we van de week nog doen met een lekker etentje. In elk geval gefeliciteerd.

San, hoe is het bij jou en met de kids. Klein beetje rust gekomen?
En  Nas, bij jou alles oke?

Ga nu nog even ijn winkel bijwerken. Zag dat er een hoop bestellingen waren die nog verwerkt moeten worden. Ach leverd geld op en dat is ook leuk,  hihi.

Groetjes Jeanette en Niels....    
 
Hoi hoi,

Diane, hoe gaat het met Niels. Is hij alweer wat opgeknapt? Uitslag al verdwenen?
Sas, hoe was de verjaardag van je vader? Ook nog voetbal gekeken?
Brenda, lekker dat Jesse 's nachts nu ook zindelijk is geworden. Merel is dat nog steeds niet. Ze vindt het nog prima met een luier om. 's Ochtends heeft ze dan ook een overvolle luier. Ach, komt wel.
Fijn dat Dylano het goed doet. Ben benieuwd hoe groot en zwaar hij nu is.  
Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je man en met jullie trouwdag.
Jasmijn, wij gaan ook 2 weken naar Frankrijk met de auto. Ik heb er ook veel zin in en ik zie ook tegen de reis op, met name het borstvoeden. Lisa komt 's avonds namelijk heel vaak voor een voeding. Wij gaan niet 's nachts rijden en waarschijnlijk doen we de reis in twee dagen. Eigenlijk wil mijn man in een keer doorrijden, maar dat is denk ik niet realistisch. We denken er ook over om en dvd speler aan te schaffen. Welke hebben jullie gekocht?
Rijden jullie trouwens in 1 keer naar Frankrijk? Waar gaan jullie overigens naar toe? Wij zitten in de buurt van Lyon.
Tja, tips heb ik niet echt. We nemen wel haar smurfen-cd en K3 cd mee. Ik ga  met Merel achter zitten zodat ik haar  bezig kan houden. Lisa gaat voorin zitten.
Jeanette, zijn jullie in 1 keer doorgereden naar Italie? Was dat niet vermoeiend?
Jij ook gefeliciteerd met jullie trouwdag.
Gaat dus goed met je winkel.

Het is weer laat. Ik ga maar eens naar bed.

Doei, Ireen
 
Irene, wij hebben de dvd-speler van philips gekocht. Hij is nu in de reclame bij ITS (of hoe die winkel ook heet). We wilden wel een echt merk hebben zodat je zeker bent van garantie en service als er iest mis is.
Wij gaan naar de Atlantische kust bij Nantes op 1000 km vanaf hier. Mijn schoonmoeder komt daar vandaan.
Wij hebben dus het plan om rond 2.00u 'snachts te vertrekken en dan zo ver mogelijk te rijden voordat de jongens wakker worden. Janneke zal tussendoor wel een paar keer eten moeten krijgen, maar dat worden dan korte stops. Hopelijk pas rond een uur of 8 worden de jongens goed wakker en kunnen we een lange stop maken voor ontbijt en beweging. We hebben een dakkoffer aangeschaft zodat daar de meeste gewone bagage in kan en de kinderwagen in de achterklep past, dan kunnen we ook nog een ommetje maken met Janneke. Hoe het daarna loopt zien we wel. Ik ga uit van heel veel stops en als het echt niet meer gaat moeten we er maar een dag langer over doen.

Goed, ik hoor Janneke, ze heeft honger.

Groetjes!
 
Goedenmorgen allemaal,

Zo zal ook weer eens wat van mij laten zien, schiet er de laatste tijd zo bij in eigenlijk.
Ben ze druk en waarmee?
Tja vorige week druk met mijn vader natuurlijk was erg leuk allemaal, geslaagd feestje en voetbal gekeken natuurlijk mij possitieve houding van die avond heeft helaas niet voor een overwinning gezorgd erg jammer.

Enne ik   ga/ben weer buiten de deur aan het werk.
Ik heb een baantje gekrgen in een snackbar hier bij ons in de wijk, heb vrijdag voor het eerst gewerkt en dat beviel goed het voelde als thuiskomen.
Aangzeien ik 2 keer eerdere in een snackbar hebt gewerkt.
Moet er nog wel weer een beetje in rollen, en de werkwijze is anders natuurlijk dus ook daat moet ik even in komen.
Maar ik moet wel zeggen ik was er echt aan toe om ff de deur uit te gaan heerlijk.
Ik hou 1 oppaskindje erbij aan mist dat het te combineren is, want ik moet ok wel wat tijd voor mijzelf overhouden.

Uhm wij moeten nog 1,5 week en dan hebben wij vakantie.
Lekker naar de camping en daar blijven we dan 3.5 week zitten.
NOu ja uiteraard niet alleen op de camping natuurlijk, we zullen ook wel wat dingentjes gaan doen alhoewel daan zich op de camping ook prima vermaakt hoor.
Ik heb op de camping geen kind aan.
Als ik hem de kans laat komt hij niet eens om te eten ene drinken bij de caravan whaha.

Nou ga weer afsluiten en kijken wat de kids buiten aan het doen zijn het is daarerg stil hihi.

Liefs Saskia
 

Hoi hoi,

Nog even snel voordat kindje wakker wordt.
Sas, fijn dat je werk je bevalt. En bijna vakantie. Ik heb er ook zin in. Ik moet nog drie weken wachten.
(Als ik op enter druk, worden de letters kleiner, snap er niks van).
Merel speelt sinds kort zonder papa of mama de hele dag buiten. Ik moet haar inderdaad binnen roepen om iets te drinken of te eten. Ook komt ze op het laatste moment naar binnen als ze moet plassen. Vaak is het te laat en dan plast ze in haar broek als ze bij de wc is. Aaahhh...
Jasmijn, ik dacht ik stuur je een mail om verder over Frankrijk te praten, maar ik kreeg mijn berichtje terug. Waarschijnlijk heb je een ander e-mail adres?
Kindje is wakker. Doei.

gr. Ireen

 
Irene, ons e-mailadres is inderdaad veranderd sinds de verhuizing. De eerste helft is nog hetzelfde, maar het eindigt nu op orange.nl.

Onze jongens spelen momenteel niet zo goed buiten. Ze zitten elkaar erg in de weg, maar zoeken elkaar ook steeds weer op. Vanmiddag waren ze nog geen 5 minuten met de waterbaan aan het spelen of Dorus had al een beker water over Barend zijn hoofd heen gegooid. Barend natuurlijk kwaad, maar hij beet toen Dorus zo vreselijk hard in zijn schouder dat hij daar direct een donkerpaarse plek had. Tja, en wie moet je dan als eerste straffen.... Het spelen met de waterbaan was in ieder geval wel direct afgelopen, en ik denk dat Barend nu wel begrepen heeft dat bijten echt niet mag, hoewel ik zijn boosheid wel kon begrijpen.

En hoe gaat het bij jullie met het fietsen ergens naar toe? Vanmiddag liep ik met de kinderwagen en fietsten de jongens naast me naar de speeltuin. En natuurlijk, op het allerverste punt wilden Jut en Jul geen centimeter meer fietsen. En zie die fietsjes dan maar weer thuis te krijgen.

Achteraf kan ik er natuurlijk wel om lachen. Het was natuurlijk niet om aan te zien; ik achter de kinderwagen aan het zeulen met 2 Loekie fietsen met naast me 2 jammerende peuters.
Ik denk ook dat Barend gewoon toe is aan de basisschool. Hij ziet nog maar weinig uitdaging in het spelen in de tuin of de poort en Dorus wil continu alles wat Barend heeft of doet. Als Barend eenmaal op school zit, kan hij spelen met andere kinderen en andere dingen leren en heeft Dorus op de dag het rijk voor zich alleen. En dan is het ook weer des te leuker om elkaar na schooltijd weer wel te zien.

In de namiddag zijn de mieren uitgevlogen, getver!!! Het krioelde ervan hier vlak voor de schuifpui. De jongens vonden het wel reuzeinteressant. Ik gauw de deur dicht gedaan, maar nu moet ik dus nog de bende buiten opruimen, bah.
Janneke ligt gelukkig wel te slapen nu. zij heeft het de laatste dagen wat moeilijk en is 'savonds veel aan het huilen. Gisterenavond ben ik maar een eind met haar gaan wandelen om haar een te kalmeren. Wel sneu hoor, en altijd zo moeilijk te achterhalen waar het vandaan komt. Vannacht ook weer extra voeding moeten gegeven, ze brulde na 2,5 uur alweer van de honger. herken jij dit ook Irene?

Nou, ik ga maar aan de slag.

Groetjes!
 
Hoi meiden,

Zo het vakantie gevoel bruist van het scherm, heerlijk al die verhalen. Veel Frankofielen trouwens onder ons.
Wij gaan naar een 50+ (ja echt) camping in Hulshorst (bij Nunspeet op de Veluwe). Mijn ouders komen daar al jaren en ze verhuren daar ook stacaravans. Daar konden wij er eentje van huren, mede omdat ze weten wie we zijn (we zoeken mijn ouders altijd even op daar). Anders kom je met je gezinnetje toch niet zo makkelijk op zo'n camping.
Sas waar staat jullie caravan ook alweer? Misschien wel in de buurt. Oh maar dat maakt niet uit, ik lees net dat het nog 2 weken duurt voor je vakantie hebt. dan zijn wij alweer thuis. Wij vertrekken vrijdag (na anderhalf uur zijn we er al, dus ik kan de anderen geen tips geven, sorry) en komen 10 dagen later weer thuis.

Niels is weer helemaal de oude hoor Ireen. Hij heeft wel weer ooronsteking gehad en waarschijnlijk de zesde ziekte (vandaar die koorts en later die uitslag), daarbij ook nog last van zijn darmen en maag (hij spuugde weer eens)... taj dan ben je niet helemaal happy. Vorige week dinsdag moest ik met hem naar het Cb. Ze vonden hem te weinig gegroeid en daarom is hij niet ingeënt. Hij was in twee maanden (of twee en halve maand) maar 135 gram gegroeid. normaal zit hij in de curve op de +1 lijn, nu op de -1 lijn. Nog steeds binnen de curve maar niet in een stijgende lijn. Ik maak me er niet zo druk om. Hij eet meer als dat Jasper doet (als hij beter is dan) en is heel actief. Hij loopt constant heen en weer, onderneemt van alles en loopt de ene bult, na de andere schaafplek op. Over een maand moeten we terug komen voor de 14 maanden prik. Ik ben benieuwd of hij wel gegroeid is. (hij woog nu trouwens even ruim 10 kilo en was 82 cm lang) Ik heb hem op advies van de drogist wel een (duur) poedertje gegeven in zijn laatste fles om zijn darmflora weer op gang te krijgen en sinds hij dat gehad heeft (6 dagen lang) spuugt hij niet meer. Misschien dat dat ook geholpen heeft.

Pff wat een hitte vandaag, niets voor mij. Morgen misschien maar het badje even neerzetten, gaan ze er maar in hun blootje in. De zwembroeken liggen nl al klaar om ingepakt te worden. Morgenmiddag ga ik nog even langs de kapper, even kortwieken voor de vakantie. De jongens drop ik lekker bij mijn ouders en dan eten we daar 's avonds ook. Er is nl triathlon bij ons in het dorp en Marco moet daar helpen (hij zit in de organisatie). Kunnen we na het eten mooi gaan kijken.

Herkenbaar hoor Jasmijn, dat gezeul met fietsjes en jankende kinderen. Moet je Jasper eens zien als er heel veel wind staat.. Vaak gaan we lopend boodschappen doen, en met die wind dan loopt ie toch te janken. "Die wind plaagt me, STOP ERMEE!!!!!! (gillend en krijsend over straat, gezellig ). Laat staan als we een rondje lopen en hij op de step wil, dat is helemaal leuk. Na een aantal honderden meters begint het al en loop ik hem te duwen terwijl hij met twee voeten op de step staat. Op de fiets redt hij het beter, al moet ik hem wel bij me houden, anders vliegt hij zo de weg over (zijn oren zijn erg oost-indisch de laatste tijd). Als we een lang rondje doen, dan moet ik hem na verloop van tijd wel duwen. Maar ja, ik heb 1 hand aan de wagen en 1 aan Jasper. Jij hebt er dan nog eentje die geduwd wil worden. Kun je ze niet met een touw aan elkaar koppelen , hoef je er maar eentje te duwen, hihi.

Hé Irene, hoe bevalt Merel haar bril? Heeft ze er veel hinder van of is ze het inmiddels wel gewend? Het staat haar wel hoor, echt zo'n dametje.

Wat is het trouwens rustig. Clau, Nas (alles weer op orde), San (begrijpelijk, maar we missen je), Rach en wie ik nog meer vergeten ben... Kom op, we willen ook van jullie weer eens wat leesvoer. (moet ik nodig zeggen, ik ben ook alweer een tijdje niet geweest ).

Zo, nu even een koppie thee en dan op tijd mijn bedje in.
Groetjes Diane.
 
Hoi hoi,

Nog even snel voordat Lisa wakker wordt voor een voeding.
Jasmijn, heel herkenbaar. Ik moet zo vaak met de wandelwagen de fiets of step van Merel zeulen. Laatst gingen we wandelen met de wandelwagen en Merel kreeg blaren op haar enkels. We hadden best wel een flink eind gewandeld. Ze kon dus niet meer lopen van de pijn. Tja, wat doe je dan. Ik vind haar te zwaar om haar te tillen en een wandelwagen duwen, dus heb ik haar aan een kant van de wandelwagen laten zitten. Wel elke keer erop letten dat ze niet op Lisa ging zitten. Ik moest haar dus ook met 1 arm vasthouden. Wat had ik daarna spierpijn in mijn rechterarm.
Wij hebben ook erg veel last van mieren. Van mijn schoonmoeder kregen wij een of ander frans mierenspul en dat werkt volgens haar heel goed. We hebben het nog niet geprobeerd.
Het 's avonds huilen herken ik ook heel goed hoor. Een paar weken terug, zo rond de 6/7 weken,  had ik haar de hele avond aan de borst. Het begon rond 17.00 uur en eindigde rond 23.00 uur. Elke keer als ik dacht dat ze sliep en ik haar in haar wieg wilde leggen, was ze weer klaarwakker en brulde ze de boel bij elkaar. Dus weer uit bed en weer aan de borst totdat ze weer in slaap viel. Zo ging het ongeveer twee weken. Nu is ze in een rustige periode. 's Avonds wil ze nog wel vaak aan de borst, maar niet meer om het uur. Ze slaapt nu van 21.00 tot 03.00/04.00 uur, dan snel wat drinken en verder slapen tot een uur of 07.00/07.30.
Diane, fijn dat Niels weer de oude is.
Vandaag wordt het ook erg warm, maar vanavond gaat het onweren. Ik vind het best wel lastig wat ik Lisa aan moet doen. Ik heb haar tot nu toe niet echt korte mouwtjes aangedaan. Gisteren ook niet. Ik ben altijd bang dat ze het misschien wel koud heeft. Vandaag wel heb ik haar wel iets zomers aangedaan.
De bril van Merel bevalt prima. Ze heeft het voor het grootste deel van de dag op. Het is alsof ze al jaren brilt. Als we beneden zijn, doet ze haar bril zelf op. Ik hoef haar er niet meer aan te herinneren.
Het is hier inderdaad rustig.
Ojee, Lisa is wakker en wil gevoed worden, dus tot later.

Ireen
 
Terug
Bovenaan