En we babbelen nog vrolijk verder....

hoi meiden,

...shame....ik was hier al echt heeeeeel lang niet meer geweest.
Heb wel alles gelezen maar neem me niet kwalijk dat ik niet reageer hoor....
Voor sommigen is de vakantie periode al weer over de helft, dit is hier de tweede week.

Vorige week idd impulsief naar Eurodisney geweest met de kids. Mijn vriendin ging al met man en zoon in tent een aantal dagen naar Parijs en wij konden door haar voor 15 euro pp naar binnen in 2 parken. Nog 2 overnachtingen in hotel geboekt voor weining en we hadden lol.
Maar moest wel alleen terugrijden zonder tomtom..... maar ook dat ging goed haha
Nu zijn ze vrijdag naar Marcel gegaan....voor 3 weken en ik voel me zwaar klote...
zo stillllll, ik werk wel maar toch.
En vandaag ook gehoord dat de hypotheek overgezet op mijn naam niet zo kan gaan zoals we hadden bedacht, dus helemaal in een dip.
Maar ook dat overwinnen we weer, maar eerst ff een plekje geven.
vanaf vrijdag ga ik op maandag 8 uur (naar 28 uur) werken, dus 3.5 dag... maar waarom vraag ik me nu af....

Ben vrijdag voor het eerst weer hier wezen stappen.....wat een foute mannen!!! bah bah...
"gewoon" 3 uitnodigingen gehad om eens een hapje te gaan eten en dit zijn "bekenden" van me....
waren alledrie niet de ware haha.

Sommigen hebben dus de laatste prik al gehad...Kayla wil niet naar de basisschool, want dan  moet ze een prik, haha.
Ben ook heel benieuwd naar Merel (was altijd al een dame) met bril!
Fietsen gaat bij ons ontzettend goed, dat deed ze al met 2.5 jaar heel goed.
Kayla is onvermoeibaar, in Eurodisney liep ze van 10.30 tot 22.00 uur het park door!

Oh ja Jasmijn, in je stukjes lees ik dat het lekker loopt bij jullie met 3 van die kleine hummels. Respect hoor!

Nou ik ga afsluiten en hoop snel weer eens te schrijven hier.
liefs Sandra
 
Oke, ook ik moet me schamen , ben hier ook alweer een tijdje niet geweest.

San, wat een rompslomp dan weer om het huis geregeld te krijgen. En drie weken zonder kids... ik moet er niet aan denken. Jasper is de latste tijd niet te harden als Niels wakker is (haalt het ene kattekwaad na het andere uit), maar was van de week 1 nachtje te logeren bij opa en oma en ik miste hem gewoon 's avonds al.

Wat lees ik nu Sas en Brenda allebei naar Callantsoog geweest en dan niet in Winkel (dat ligt dan eigenlijk niet zo ver meer) even een  doen. Mooie boel zeg!

Vakantie over de helft... Volgende week moeten we alweer beginnen met inrichten en hebben we de eerste teamvergadering al weer. En dan de 11e weer starten met een nieuw schooljaar. Leuk weer, ik heb er echt weer zin in.

Niels heeft vorige week dan toch zijn MenC en BMR gehad. Hij was nl de maand ervoor te weinig gegroeid en nu in 1 maand tijd 1300 gram (nu 11,390 gram) en 2,5 cm (nu 84,5 cm). In het groeiboek staat wel dat ze 6 tot 12 dagen na de prik koorts kunnen krijgen en bij koorts boven de 40 graden moet je de huisarts bellen. Nu heeft hij natuurlijk sinds gisteren (de 6e dag) koorts. Vanmiddag zelfs 39,6. Maar ja, geen 40, dus we bellen nog maar niet,   Ook Jasper ligt met 39,1 in bed. Jaja het is nu 19.45 uur en hij slaapt al ruim 3 kwartier. Ik denk eigenlijk dat hij last van oververmoeidheid heeft. Hij is al een paar dagen vroeg wakker en ging gisteravond ook laat naar bed (opa en oma waren op visiste). ik hoop dus dat hij morgen weer wat opgeknapt is, dan kan hij in ieder geval naar het kdv. Niels houd ik nog maar een dagje thuis.

Op hyves al vermeld, maar doe het hier ook nog even: mijn schoonmoeder heeft haar rijbewijs gehaald. Ze deed er 6 keer over (2 keer staatsexamen), maar gehaald is gehaald. Ze is direct ook weer wat gezelliger, had daarvoor veel last van stress, logisch, maar niet altijd leuk.

Oh ja, Jasper fietst los. we waren op vakantie steeds zonder zijwielen op de 12 inch aan het oefenen, maar dat lukte nog niet super. Nu kwamen we op Marktplaats een leuke 16 inch fiets tegen en bij het proefrijden daar fietste hij al een stukje los. Later bij opa en oma weer en thuis riep hij na twee meter al "laat maar los." En dat terwijl hij daarvoor niet los wilde "hou me vast met twee handen!" Hij slingert nog wel wat en heeft nog moeite met remmen, maar bochten draait hij moeiteloos. Hij remt nog met zijn voeten, dat doet hij op de loopfiets ook (daar zit geen rem op), dus daar gaan we nog even goed op oefenen en dan... rijden maar!
Een nieuwe stap, maar het maakt ze weer zo groot, snik. Het gaat gewoon snel. Nog even en dan gaat hij al naar de basisschool. Hmm, maar nu nog niet, dus nog even volop genieten overdag.

Zo maar weer even. Tot de volgende keer maar weer.
Groetjes Diane.
 
Zo de vakantie zit er hier weer helemaal op, Sebastiaan weer aan het werk sinds gister en ik mag ook volop aan het werk. De komende weken mag ik bijna meer werken dan als ik thuis ben. Ook nog een paar uurtjes erbij oppassen, dus ik denk dat ik volgende maand weer aan vakantie toe ben hihi.
Wij hebben 3,5 week op de camping gezeten en erg veel mee geholpen met d erecreatie op de camping, alles wordt door de campinggasten zelf georganiseerd dus ze zijn ook nog wel een vrij willlegers nodig, dus daar hebben wij ook nog wel eens aan meegeholpen. Verder ook nog een aantal dagen gewerkt in de vakantie, om er een beetje in te blijven.

Jeanette het schilderwerk van de kozijnen in de keuken ligt hier nog steeds te wachten.
Ik hoop dat het in september nog mooi weer is en dat ik dan nog even een paar dagen schilderen kan.   Want het mag nu wel een keer gebeuren.

Diane dus wij waren bij jou in de buurt? Ja dan hadden we wel even kunnen meeten inderdaad, maar wij zullen vaker in Callantsog komen denk ik dus dan laat ik het wel wetn hihi. Volgend jaar in ieder geval een paar dagen met de tent als het mooi weer is. Want Daan vond het geweldig op het strand, en hij is door het zee water momenteel helemaal eczeeem vrij, dus alleen om zijn eczeem willen wij vaker naar het strand en zee.

nou ik ga sluiten.

Liefs Saskia
 
Hé hallo meiden!!

Hier weer een berichtje uit Arnhem!!

Met ons gaat het erg goed! We zitten in een lekker ritme en de tijd gaat zo hard!
Nog 3 weken werken en dan hebben wij vakantie! Lekker 4 weken vrij. We gaan 2 weken naar Kos in een heerlijke luxe all inclusive hotel aan het strand. Ik heb er echt zin in. Quentin is gek van water en Yanna vindt het ook geweldig. Verder hoop ik dat ik eindelijk weer een dikke Stephen King kan verorberen. Is al weer een tijdje geleden en de nog niet gelezen boeken stapelen zich op. En als we dan terugkomen gaan we het weekend erop een lang weekend naar Zuid Limburg met m'n ouders. Mijn hubbie gaat de Mergellandroute fietsen met m'n vader en m'n moeder en ik gaan Maastricht leeg shoppen.

En tja, dan is het al weer bijna kerst. Sjonge wat vliegt de tijd!

Wij zijn er in ieder geval al uit thuis: er komt geen 3e. We vinden het heerlijk zo met z'n viertjes. Een jongetje en meisje en alles past prima zo (in huis, auto etc.) en we hebben onze leeftijd natuurlijk ook niet echt mee. T.z.t. maar eens naar een kinderkledingbeurs en op marktplaats de babyspullen verkopen. Dat zal wel moeilijk worden voor me. Maar ook wel weer lekker om naar de volgende fase te gaan in ons leven. Ik vind het wel moeilijk om af te sluiten dat ik nooit meer zwanger zal zijn. Geen beeb meer in mijn buik voelen. Zo'n piepklein hummeltje in mijn armen........
Maar het is goed zo!!

Ik ben momenteel flink aan het hardlopen. Het gaat heel goed. 3 keer per week en ik voel me er heerlijk bij. De kilo's gaan er nu ook gestaag af. Niet te hard want dat is ook niet goed maar ik krijg steeds vaker de nodige complimenten en dat doet je echt goed zeg!!

Yanna is momenteel bijna 8 maanden. Ze weegt nu 7400 gram en is 68 cm.   Ze gaat iets naar beneden qua gewichtscurve en ze volgt al de onderste lijn die er bestaat maar ik maak me er echt niet druk om. Het is een heerlijk vrolijk popje. Ze ligt ook constant in een deuk om haar broer. Dat is echt leuk om te zien! Ze probeert nu te kruipen en rolt de hele kamer door.

En dan onze jongste aanwinst Moffel. Leuk zo'n klein poesje er bij. Quentin is helemaal gek van het beestje. Hij wil de hele dag met haar spelen en we moeten wel veel waarschuwen omdat hij nogal onhandig is. Ook wil hij haar constant optillen en zo. Maar wel leuk hoor!!

Quentin is ook helemaal toe aan school. Nog een paar maandjes. Volgens mij is dat ook wel goed voor hem want hij is nog steeds veel gefrustreerd en loopt dan te schoppen en te knijpen en   boos te zijn. We zijn veel tot 10 aan het tellen.
Er zijn bij ons in de buurt ook niet zoveel kindjes waar hij mee kan spelen dus is hij veel op ons aangewezen. Als hij andere kindjes buiten tegenkomt is hij ook altijd erg boos op ze. Ze mogen dan niet naar hem kijken en niet naar Yanna kijken en zo. Maar op andere momenten kan hij ook heel leuk met vriendjes (van familie en vriendinnen) spelen. Ik hoop echt dat die peuterpuberteit nu eindelijk een beetje tot z'n einde loopt. Hij is toch al bijna 4!!

Ik vroeg me trouwens af hoe jullie dat doen met de kids die naar school gaan met de wc. Quentin is helemaal zindelijk maar we moeten nog wel zijn billen afvegen bij het poepen. Op school moeten ze dan zelf naar de wc (neem ik aan) en hoe leer je een kind zijn billen af te vegen? Misschien voor sommige een genante vraag maar ik zit er nogal mee.

En wat geven jullie de kids voor hun 4e verjaardag? Ik wilde eerst die kinderfotocamera die de prijs heeft gewonnen in 2007 maar ik lees op internet alleen maar negatieve reacties. Dus ik ben nu op zoek naar iets anders leuks!

Nou meiden, dat was mijn bijdrage weer voor nu!

Heel veel liefs!
Rosanne
 
Hoi, hoi,

Ja sas, we hadden idd wel wat af kunnen spreken. Ach, volgende keer. Hmm meer naar zee omdat het goed tegen de eczeem is... dan zit er maar 1 ding op... kom hier lekker wonen. wij zijn met 20 minuten bij de duinen, het strand en de bossen. We gaan dan ook vaak naar schoorl om te wandelen en dennenappels te zoeken. Of lekker uitwaaien op de Hondsbosche Zeewering en dan nog even scheppen en schelpen zoeken bij Hargen. heerlijk hoor! Zeg, hier verderop staat een huis te koop , hihi.

Rosan, wij geven Jasper waarschijnlijk het politie bureau van playmobil. Hij is momenteel echt gek van playmobil en klein (4+) lego. We zijn laatst ook naar het museum van de 20ste eeuw in Hoorn geweest. Daar is een playmobil tentoonstelling met de nodige speelhoeken... Geweldig!

ik veeg idd in mijn klas in principe ook geen billen af. Heel soms is het echt nodig en dan doe ik het wel (mits met tegenzin, eigen kinderen zijn toch anders). Ik ga Jasper in ieder geval wel leren om voor eind november zelf zijn billen af te vegen. En ja, dan is het maar wat minder grondig. Tussen de middag veeg ik nog wel even na.
En ook niet onbelangrijk; zelf zijn broeken omhoog te doen en evt. ook al vast te maken. Maar dat laatste is denk ik nog te hoog gegrepen. We oefenen nu met het zelf losmaken van zijn riem en broek en ook zelf aan- en uitkleden is hier nu erg aan de orde. Op zijn sokken na redt hij het zelf, mits het naar zijn zin gaat. Standaard begint hij met "Ik kan het niet!"

Verder gaat het hier goed, maar ook hier is er de peuterpuberteit. Ik heb bij de Leen Bakker zelfs een rond tapijtje gekocht, als strafmat! Daar mag Jasper zitten als hij niet luistert of stout is. De eierwekker staat erbij. En Niels doet natuurlijk alles na, die mag dan dus in de box, om het af te leren.

Hmm Rosanne gaat nog lekker weg... wij beginnen van de week alweer (!).

Oh ja, Rosanne, iedere keer als ik lied van Nick en Simon hoor moet ik even aan je denken, grappig hè.

Zo, nog even wat schooldingen doen en dan lekker op tijd naar bed.
Groetjes Diane.
 
hee lieve meiden,

na weken en vele reacties op mijn hyves ben ik weer eens hier...

Met ons gaat het goed, lekker op vakantie geweest in Frankrijk. Mooi weer gehad, de jongens hebben genoten, wij ook, boeken gelezen, wat cultuur opgesnoven en natuurlijk zandkastelen gebouw, helemaal top!
Nog anderhalve week en dan mag ik weer beginnen, moet er nu eerlijk gezegd niet aan denken hoor! Maar volgend week vast mijn lokaal inrichten en schriften schrijven, leerlingen overdragen en dan gaat het vast weer kriebelen.

Raff in november naar school en Birk in december naar de PSZ, iedereen zegt dat het genieten is, maar ik zie dat nog niet zo hoor!
De jongens 'doen' het goed, Raff fietst los en is nu ook eindelijk 's nachts zindelijk. Birk is echt een boef en heeft altijd lol in zijn leven....Mept Raff hem op z'n hoofd, smile opzetten, uithalen en terugmeppen....al lachend, jongens lol, mama boos...

Met Roy gaat het niet zo lekker, heeft al weken erg veel last van zijn rug, fysio weet het ook niet meer, chiropractor biedt wel wat verlichting, maar die gaf ook aan dat Roy met z'n 30 jaar nog wel erg jong is voor zulke rugklachten.

Met mij gaat het goed, blij dat ik vakantie heb, voor de vakantie bleef ik doordenderen, doodmoe, te veel hooi op mijn vork en maar gaan, alles willen zijn. lieve mama, leuke vrouw, gezellige vriendin, goede juf, sportieve meid, lieve dochter en ga zo maar door, ik liep op het 'vakatie-vooruitzicht' wist dat dit niet slim was, maar wilde graag in het teken staan van iedereen, vergat alleen mezelf. In de vakantie heb ik heerlijk 5 boeken gelezen en dus echt tijd voor mezelf genomen....ik heb goede voornemens gemaakt, maar you know me....

Ik heb niet alles gelezen, maar wist via hyve toch wel wat...
Volgende keer reageer ik op meer van jullie...

San, lieverd, lief he dat ik je zo vaak heb gebeld....not... snel een date afspreken? Ik heb wel aan je gedacht (voor wat het waard is)

Nas, hoe gaat het met je?

En de kersverse moeders....alweer een ritme met jullie spruiten?

Lieve schatten, ik ga mijn best doen om vaker te reageren, maar ga proberen om mezelf niet te veel voorbij te lopen en soms voor een goed boek te kiezen ( maar nu eerst de vakantiefoto's inplakken...)

tot snel, liefs Clau
 

Hallo Meiden,

Hier gaat het ook goed wij hebben nog vakantie tegoed terwijl de scholen hier een maandag alweer gaan beginnen.
Dus nog 2 en halve week dan mag jesse gaan proefdraaien op de kleuterschool en hier is hij wel aan toe.

Ben ook wel weer blij dat de zomervakantie weer ten einde is want op het laatst dan weet je ook niet meer wat er nu gedaan moet worden om jesse bezig te houden.
Jesse is s'nachts nog niet helemaal zindelijk maar dat komt wel.
En met dat probleem zit ik ook hoe dat wordt gedaan om zelf zijn billen af te vegen als hij op school is want dit kan hij dus ook nog niet.

Jesse vind het ook leuk om mama uit te dagen terwijl ik met dylano bezig ben, maar gelukkig hebben we daar inmiddels wel wat op gevonden want dan zeggen we gewoon als mama klaar is met dylano dan ben jij aan de beurt en als mama dan klaar is zegt jesse nu ben ik aan de beurt je hebt het beloofd en dan gaan we idd naar jesse toe.

Jesse kan nog niet zelfstandig fietsen maar dat willen we gaan proberen in onze vakantie want we gaan zondag weg voor een weekje naar callantsoog dus wie weet als we terug komen dat hij het dan wel kan.

Wij hebben nu een redelijk ritme gevonden met beide jongens ze zijn helemaal stapel op elkaar en steeds als ik met dylano op de arm zit dan wil jesse hem kusjes geven dus dat gaat heel erg goed. (hopelijk blijft dit zo)

Wij zitten er over te denken om jesse met zijn verjaardag een nieuwe fiets te geven en dan meteen een groottere soort zodat hij dan echt lekker kan leren te fietsen.

Dus clau je heb echt genoten van je vakantie nou probeer dat ook vast te houden.
Rosanne jij hebt dus ook een goed ritme gevonden met je twee kinderen.
en nog een lekkere vakantie voor de boeg veel succes.
Nasj hoe is het ermee heb je al een beetje alles voor elkaar en kan je er aan wennen.
San lekker naar eurodisney geweest en hoe was dat lijkt mij trouwens ook leuk ik ben er zelf ook al een keer geweest in 96 maar dat is dus alweer 12 jaar geleden (was met examenklas) maar wil er best nog eens naar toe maar dan samen met man en kinderen. En hoe is het met jouw kan jij een beetje een ritme vinden zo samen met je kinderen.
Diane wij zijn volgende week weer in de buurt van winkel als je nou verteld waar je woont dan kunnen we misschien langs komen voor een kop koffie, laat het maar weten.

Ik denk dat het ook wel weer eens tijd wordt voor een meeting wie wil het regelen en zeker omdat er inmiddels al weer 4 kleintjes bij zijn gekomen.
Ik zou er wel weer zin in hebben dus laat het maar horen.

Nou dit was het voor nu even wij gaan zo naar de logopedist voor jesse en ik hoop dat het de laatste keer is want het gaat enorm goed met het praten van jesse dus wij vinden het niet meer nodig.

Trouwens wij moeten met jesse naar de oogarts toe omdat hij op het cb de laatste keer volgens de arts niet goed kon zien. Dus dat moeten we even afwachten 26 aug.
En met dylano moeten we naar een kinderfysio want hij heeft een voorkeurshouding naar links toe en vorige week zat zijn oortje zowat op zijn schouder dus naar huisarts geweest en die heeft ons doorgestuurd naar de kinderfysio voor in ieder geval tips.
Verder gaat het enorm goed met dylano hij groeit lekker en is zondag alweer 5 maanden wat vliegt de tijd.

Nu ik ga stoppen tot de volgende keer.

Groetjes van Brenda, Jesse en Dylano

 
Hoi hoi,

Ben sinds maandagnacht terug van twee weken vakantie in Frankrijk. We zijn bij opa en oma geweest.  Heerlijk weer gehad, soms te warm. Weinig tot niks gedaan. Merel lag elke dag in het zwembad met papa. De ezels die opa pas geleden heeft gekocht, vond ze nog niet echt leuk.
De autoreis is mij heel erg meegevallen. Heen hebben we in Metz overnacht en terug zijn we in 1 keer doorgereden naar huis. We hadden het gehad en wilden gelijk door naar huis. We kwamen rond middernacht thuis en Merel was klaar wakker. Ze was nog een dvd van Dora aan het kijken. Ik daarentegen viel elke keer in slaap en Lisa sliep ook heerlijk.
We hebben 1 keer een bergwandeling gemaakt. Lisa in de draagzak en Merel heeft gelopen en zat soms bij papa op zijn nek. Tot onze verbazing ging het heel goed. We hadden niet gedacht de top te bereiken.

Over 3 weken moet ik weer gaan werken. Ik zie er erg tegenop en heb nog helemaal geen zin.

Merel is 's nachts nog niet zindelijk en ze heeft er ook nog geen behoefte aan. Komt wel goed. Haar billen kan ze ook nog goed afvegen, maar dat komt ook wel goed.
Merel fietst nog met zijwielen.

Met Lisa gaat het ook erg goed. Tijdens de vakantie heeft ze doorgeslapen! Maar gaan sinds we terug zijn, komt ze 's nachts weer. Waarschijnlijk is ze nog van slag van de reis.
Ze is nu ruim 3 maanden en groeit goed. We hebben haar bij opa en oma gewogen en ze woog 7,5 kilo! Volgende week moet ik met haar naar het CB en dan kunnen we kijken of het klopt. Ook moet ze voor haar 2e prik.
Lisa slaapt nu in haar ledikant (deed ze al bij opa en oma in Frankrijk) en in haar eigen kamer en dat gaat heel goed.

Wat is het vandaag k....weer. Regen regen regen. Bah.

Ik weet niet meer wat iedereen heeft geschreven, dus ik reageer later wel.

gr. Ireen
 
Terug
Bovenaan