Ervaring van meiden die clomid gebruiken

Hoi meiden,

Suus: Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt en met clomid een mooie eisprong.
Zodat je weet waar je aan toe bent en zwanger kunt raken!!
Het is wat allemaal he!
Jij dus ook veel succes met alles.

Corina: Opzich een redelijke slaapdienst gehad. Wel duurde het even voordat ik in slaap kwam en 's ochtends weer op tijd wakker.
Maar goed nu ongeveer 5 dagen vrij, dus hopen op mooi weer, haha!
Ik zit nu op cyclusdag 19 en blijf nog even door testen met de ovulatietesten, want volgens mij heb ik nog geen eisprong gehad. Dit zie ik aan mijn temperatuur.
Dus denk dat die iets later komt. We wachten maar rustig af.
Zodadelijk even boodschappen doen voor het weekend en naar mijn zusje om te helpen voorbereiden op de doop van mijn nichtje morgen. Taart halen, hapjes voorbereiden etc.
Vanavond eerst verjaardag van mijn schoonvader, dus hoef lekker niet te koken.

Ik hoop dat jullie allemaal een fijn weekend hebben!!

Groetjes van Patries.

Hey Patries,

Heerlijk zeg 5 dagen vrijd! Moet je met koninginnedag zeker weer werken, dat is dan wel weer jammer.
Nou dan heb je het druk van het weekend. Alvast een fijne doopdienst toegewenst en ook gefeliciteerd met je schoonvader. Lekker om eens een keer bij een ander aan tafel te kunnen schuiven hè.
Dus het is nog even spannend wat je ovulatie betreft. Dan heb je nu een langere cyclus dan je gewend bent of niet? Wie weet van t weekend als je lekker tot rust komt. Heb je mijn bericht boven dat van suus ook nog gelezen of is je dat ontschoten? Wel grappig dat we allebei in gelderland wonen.
Nou ik wens jou ook een fijn weekend. En succes met je "kluswerk".....

Groetjes Corina

Hallo Corina,

Thanks voor je bericht en de lieve woorden.
Ik heb een leuke doopviering gehad van mijn nichtje. Ze gaf geen kick toen ze gedoopt werd, zat alleen maar die pastoor aan te kijken en had zijn mauw vastgepakt.
's middags had mijn zusje geluk want er kwamen 35 mensen en gelukkig was het mooi weer, dus nog buiten kunnen zitten.
Het armbandje dat ik samen met mijn vriend heb gegeven stond erg leuk en lief!!
Verjaardag van mijn schoonvader gehad en inderdaad heerlijk om zo aan te schuiven.
Alleen na het eten kreeg ik behoorlijke hoofdpijn dus even twee paracetamol ingenomen en uiteindelijk toch nog tot 23.30uur volgehouden.
Dus wel een goed weekend gehad, ik had waarschijnlijk hoofdpijn omdat ik op mijn werk niet zo goed geslapen had.
Gisteravond nog even geklust, we doen het nu zo ongeveer om de twee dagen, want ik las dat sperma best lang in je lichaam goed blijft.
Mijn ovulatie is nog niet geweest denk ik, tenminste als ik naar mijn temperatuur kijk.
Maar de ovulatietest was twee dagen geleden redelijk donker.
We gaan gewoon nog deze week even door met klussen.Donderdag heb ik een slaapdienst op koninginnedag, dus kan eventueel nog tot 15.30uur even wat leuks doen.
Woensdag pas ik op mijn nichtje van 10.15 tot en met 18.00uur, daar heb ik ook zin in!!
Leuk trouwens dat jij ook uit Gelderland komt. Welke plaats of wil je dat liever niet zeggen?
Met jou alles goed verder?

Liefs van Patries.

Hoi meiden,

Misschien een stomme vraag, maar sinds twee dagen verlies ik best veel witte afscheiding. Het gevoel dat het waterig of tenminste heel erg dun is.
Zou dit dan betekenen dat de vruchtbare dagen voorbij zijn, want één week geleden had ik nog gewoon doorzichtig rekbare slijm als afscheiding.
Ik kan het namelijk niet zo goed op internet vinden. sorry voor de rare vraag.

Groetjes Patries.

Hey Patries,

Wat een voorbeeldig kind is je nichtje dan. En zo'n armbandje staat inderdaad ontzettend lief bij die kleintjes. Als het een meisje is tenminste. Sommigen doen het ook bij een jongetje maar persoonlijk vind ik dat niet leuk. Maar goed dat is ieder zijn smaak natuurlijk.
Vervelend van die hoofdpijn zeg, zeker met een verjaardag. Misschien heeft het ook wel met je hormonen te maken, je weet nooit.
Ja ze zeggen dat sperma tussen de 3 tot 7 dagen vruchtbaar blijft. Maar om van het zekere uit te gaan adviseren ze natuurlijk om te 2 dagen. Ligt natuurlijk helemaal aan de kwaliteit van 't sperma.
En wat betreft je afscheiding. Ik heb er nu ik zwanger ben heel erg last van van afscheiding. Ik heb dagen dat ik me halverwege de dag even moet verschonen. Dus wie weet.....? Nee ik wil je natuurlijk geen valse hoop geven. Dus klam je daar maar niet aan vast. Rond mijn ovulatie kan ik niet echt zeggen, maar dat is per persoon verschillend daar kan ik je geen raad of antwoord op geven. Misschien is het een idee om een topic te openen? Deze topic waar wij zo gezellig kletsen is al best ver naar beneden en wordt misschien niet meer zoveel gelezen. En het gaat officieel over clomid. Dus ik denk als je een topic opent met als onderwerp bijvoorbeeld: "andere afscheiding na ovulatie?" dat je dan meer kans hebt op verschillende reacties. 't Is maar een tip, je hoeft het natuurlijk niet te doen.....
Oh wat leuk, op je nichtje passen. Hoe oud is ze eigenlijk?
Nou jij mag de plaats wel weten, maar ik zet het inderdaad liever niet op zo'n openbaar forum. Ik woon tussen maas en waal dan weet je een beetje welke richting je moet denken. En jij dan? Noorden, zuiden van gelderland....?
Met mij gaat het tot nog toe nog steeds prima. Morgenochtend weer naar de verloskundige. Kan ik eindelijk weer het hartje horen (hoop ik natuurlijk!). Dat is het nadeel dat je je kindje nog niet kunt voelen. Je hebt geen bevestiging elke dag van of het nog goed gaat. Kan niet wachten tot het zover is en ik "contact" kan hebben met ons kleintje. Maar goed dat zal nog wel een paar weken duren denk ik. Ik heb een voorliggende placenta dus dan voel je het niet zo heel erg vroeg. Bij ons zoontje was ik 19 weken toen ik 'm voor het eerst voelde. Dus als dit ook met 19 weken is dan moet ik nog 4 weken wachten.
Hé meid het beste weer, geniet van je vrije dagen en woensdag van je nichtje.

Liefs van Corina

Hoi Patries,

Ik vind het eigenlijk helemaal geen rare vraag hoor. Ik weet er alleen helaas niet het antwoord op. Maar ik heb deze keer dus ook eerst doorzichtig rekbaar slijm gehad, waardoor ik dus dacht dat ik de vruchtbare periode had en daarna kreeg ik ook wat meer wittige afscheiding. Nu is dat gelukkig wel weer wat minder.
Helaas volgens de tempcurve toch ook geen eisprong gehad, denk/vrees ik.
Dus ben wel erg benieuwd wat dat dan weer kan betekenen.
Maar misschien heb je inderdaad al wel een nieuw topic geopend. Zal zo eens kijken.

Heb jij inmiddels wel een (regelmatige)   eisprong met gebruik van clomid? En test je dat ook? Met ovulatie tests of tempen?

Groetjes Suus

Hoi Corina,

Toe maar, met de eerste ronde clomid al zwanger! Dat geeft de burger moed!
Gefeliciteerd in ieder geval!
Hoe voel je je verder? Veel last van kwaaltjes of valt dat mee?
Zag dat je de spannende 3 maanden er al op hebt zitten, dus het echte genieten is al wel begonnen neem ik aan.

Groetjes Suus

Hey Suus,

Ja dat hoop ik dat dat jullie moed geeft. Ik hoor dus eigenlijk niet bij dit forum meer thuis, maar omdat ik het zo kort geleden allemaal weer mee heb gemaakt vind ik het wel leuk om allemaal te volgen en anderen een hart onder de riem te kunnen steken. Ik ben nl. het levende bewijs dat clomid een wondermiddel kan zijn. Bij ons eerste kindje was het in 1x raak. binnen een maand was ik zwanger. Bij deze zwangerschap heeft het iets langer geduurd omdat de procedure allemaal wat langer was als de vorige keer, maar ook bij mijn 1e eisprong door clomid gelijk weer zwanger! Dus het kan jullie inderdaad moed geven.
Dank je voor je felicitatie, ik hoop dat we jou binnenkort ook kunnen feliciteren. Weet je al wanneer je met clomid kunt beginnen?
Met mij gaat het heel goed. Lichamelijk heb ik eigenlijk geen kwaaltjes meer. Wel op tijd naar bed 's avonds maar meer niet. Wel heb ik "last" van heftigere emoties. Sneller huilen, sneller geprikkeld (kort lontje), maar dat is meer lastig voor mijn omgeving dan voor mij denk ik haha.
Ja ik ben erg blij dat de kwetsbaarste periode achter de rug is. Dit is mijn 2e zwangerschap dus je staat er toch anders in dan bij een 1e. Bij onze eerste heb ik bijna heel de zwangerschap op een grote roze wolk geleefd, maar dat is nu wel minder. Heb wel meer angst dat het niet goed is of goed gaat. Maar vanmorgen op controle bij de verloskundige geweest en ik heb het hartje weer gehoord dus dat is weer een geruststelling.
Nou sterkte en succes met jou "story".

Groetjes van Corina

Terug
Bovenaan