Ervaring van meiden die clomid gebruiken

Hoi Patries,

Leuk dat je met ons wilt delen dat jullie een meisje krijgen! Leuk hoor! En idd, shoppen voor een klein meiske is ook ontzettend leuk!
Je hebt zoveel meer keuze voor een meid!
Heerlijk dat gewoel en geschop in je buik he! Geniet er maar lekker van!
Ik begin nu in een fase te komen dat het ook wel eens lastig is ;-)
Helaas vind ons mannetje het nodig om als voorkeurshouding een onvolkomen stuit aan te nemen. Dat betekent dat koppie en beentjes omhoog liggen (dubbel geklapt dus met z'n tenen bij z'n kruin). Dat houdt in dat hij heel hoog ligt. Met z'n hoofd het liefst onder mijn rechter ribben boog of onder mijn maag.
Zelfs mijn billen afvegen op de wc is nu een bezoeking, want dan gaat meneer zich verzetten en uitstrekken zodat ik het erg benauwd krijg.
Maar ja, alles voor het goede doel he ;-)
De gyn was er niet zo blij mee, ook al krijg ik een keizersnede. Vooral niet dat het een onvolkomen stuit is. Kan hij dus ingedaald raken met z'n kontje en dan wordt het zelfs met een keizersnede lastig om de kleine eruit te krijgen.
Ik hoop dus maar dat hij het net als zijn grote broer gaat doen. Die is met 36 weken uit zichzelf naar hoofdligging gedraaid. Maar hij lag in een volkomen stuit (dus met de beetjes gewoon opgetrokken voor z'n buik).
Woensdag weer een echo en nog veel belangrijker! De datum wordt gepland!!!!!
Als op de echo blijkt dat de kleine nog zo ligt (wat ik wel denk, want kan het goed voelen) dan ga ik moxa therapie doen. Heeft mijn zusje ook gedaan, met goed resultaat. (dat zijn van die sticks, lijken op sigaren, die je moet laten roken langs je kleine teentjes. Klinkt allemaal heel zweverig, maar heb er goede verhalen over gehoord. Zou 75% kans geven dat de kleine zich draait. Zou fijn zijn! Want een draaipoging zie ik echt niet zitten!

Verder ga ik rustig verder. Merk goed als ik te veel doe, maar gelukkig niet meer zoveel pijnlijke harde buiken als toen.

Nou, ga weer even aan mijn nesteldrang toegeven en nog wat baystrijk doen ;-)

En morgen op een gordijn uit voor de babykamer. Dan is die tenminste ook af en kan de kleine komen!

Nog 4 weken precies als de datum die ik in mijn hoofd heb kan. Anders misschien 3 weken en 6 dagen. Het echte aftellen kan gaan beginnen! ;-)

Liefs Suus

Hallo schatten daar ben ik weer een keer. Ik had zoveel te lezen nu :) En met zo'n klein hummeltje in huis komt het er niet altijd van om gauw te reageren. Maar goed, ik heb nu een nichtje te logeren dus heb ik iets meer mijn handen vrij....

Suus:
Jelte heeft heel veel gehuild, maar de nachten dat ging idd al heel snel heel goed. Ik denk ook door het feit dat hij overdag zoveel wakker was en huilde dat hij 's nachts echt moest bijtanken. Vanmorgen kwam hij om 8 uur! Gisteren en eergisteren was het rond 5en, maar 3 ochtenden daarvoor was het steeds tussen 8 en 9! Dus hij verwend me wel hoor. Als Gernald nu ook eens wat langer zou slapen dan konden wij in het weekend ook een beetje uitslapen ;-)
Ik werk hooguit 4 uur in de week. En ben officieel niet bij hen in dienst, sta niet op de loonlijst als je begrijpt wat ik bedoel.... :) Vandaar dat ik ook weer zo snel ben begonnen. En ook omdat het maar 1 ochtend in de week is vergt het lichamelijk ook niet veel van je. Lichamelijk was ik toen ook wel weer opgeknapt. Dat is idd wel een verschil met een keizersnede. Ook omdat de bevalling best wel goed is verlopen had ik lichamelijk niet bijzonder veel geleden. Maar geestelijk was ik nog niet de oude, daarom vond ik het toen een verademing om even weg te zijn en niet naar dat gehuil te hoeven luisteren.

Nou gelukkig maar dat Jelle weer opgeknapt is. Zo zielig als die kinderen zo ziek zijn. Waren er geen ouders die je kwaad aankeken omdat je hem naar school had gebracht? Want er zijn erbij die zouden je er om aan kunnen vliegen als je een kind met een kinderziekte naar school stuurt. Ik persoonlijk zou het niet erg vinden. Ze kunnen het maar gehad hebben en hoe eerder hoe beter.

Je kunt het niet laten hè om met je benen omhoog te gaan zitten :). Ik zou het ook niet kunnen hoor, om de boel de boel te laten en rust te moeten nemen. Maar gelukkig dat het in je buik weer rustig is. Hij moet nog maar blijven zitten tot ze hem eruit halen hoor! Geduld is een schone zaak, dat moet hij maar al vroeg leren haha.

Lekker gevoel hè als de babykamer klaar is. En voor jou weer het voordeel dat je zo goed als zeker weet wanneer je je kleintje kunt verwachten.
Ik wist helemaal niet dat een stuitligging een probleem kan zijn bij een keizersnede. Je hoort wel dat een natuurlijke bevalling risico's met zich meebrengt en dat je daarom (eerder) in aanmerking komt voor een keizersnede. Nou ja weer wat geleerd.
Maar was is dan precies het probleem als hij stuit blijft liggen? Kunnen ze hem dan moeilijker pakken ofzo?

Wat creatief om het kaartje zelf te maken. Zou het wel leuk vinden als jullie mannetje er is dat je een foto van het kaartje via hyves mailt. Ben wel benieuwd wat je er van gemaakt hebt.

Nou meid, fijne echo woensdag en begin maar streepjes op het behang te zetten om af te tellen :)

Patries:

Hier gaat alles goed. Het is idd heerlijk dat Jelte zo snel al doorsliep. Hopelijk worden jullie (Suus en jij) straks ook zo verwend. Gernald was niet zo'n vroege hoor. Die ging pas met 12 weken doorslapen. Dus voor ons ook nieuw.
Maar Jelte kennen we niet meer terug van 6 weken geleden. Het is zo'n ander ventje geworden in positieve zin! Het is nu echt genieten. Je kan al hele "gesprekken" met hem voeren. Zo leuk! Dan wordt ik helemaal verliefd op hem.

Waarom ik zo snel weer begonnen ben met werken heb je bij mijn verhaal aan Suus misschien al gelezen ;-)
Dus het wordt zachtjes aan aftellen voor je tot je verlof. Krijg jij nu ook eerder verlof omdat je toch in een zekere risicogroep werkt? Of houden ze er op je werk rekening mee met welke bewoners je moet werken?

Zou leuk zijn een nieuwe buikfoto. Ben benieuwd hoe hard je gegroeid ben. Vind het altijd zo'n mooi gezicht zo'n dikke buik! Dus ik begrijp heel goed dat je er trots op bent. Lekker mee pronken. Overal waar je bent :)

Zo ik ga weer eens een fles klaarmaken.
Fijn weekend allemaal en tot schrijfs!

Groetjes Corina

Ps. Het lijkt me wel leuk om een keer iets af te spreken als jullie kleintjes er straks zijn en jullie weer op de been zijn. Dan is het inmiddels misschien wel zomer. Goed idee, of zeggen jullie, dat hoeft van mij niet? Even goede vrienden hoor ;-)

Hallo,

Met mij is alles goed!
Ik moet donderdag weer naar de verloskundige en krijg dan ook de uitslag van het bloedprikken van de bloedsuikers. Moest afgelopen dinsdag en donderdag bloedprikken nuchter en niet nuchter.
Ik had van de week ook last van vocht in mijn voeten, maar dat is nu weg. Ik had de verloskundige gebeld en die gaf aan dat ik met de voeten af en toe hoog moet, maar op mijn werk met dat vele lopen lukt dat moeilijk.
Ik gebruik ook bijna geen zout, dus daar ligt het niet aan. Ik had ook geen hoofdpijn etc ivm kans op hoge bloeddruk met vocht in je lichaam.
Ik voel me best goed nu, wel moe de laatste tijd, maar ja ik werk onregelmatig en toch nog 30 uur.
Eind maart krijg ik verlof, heb er zin in.
Vanmorgen telefoon gehad van de babyzaak dat het kamertje, kinderwagen, box, maxi-cosi 8 februari worden bezorgd.
Kamertje geschilderd afgelopen weekend. Het is mooi geworden. 1 paarse muur en een muurschildering van Nijntje op de andere wand, met nijntje die een trein vasthoudt. Zo leuk!!

Meiden, hoop dat met jullie alles goed is?
Mij lijkt het ook wel leuk om eens wat met elkaar af te spreken tegen de tijd dat de kleintjes er zijn.
Waar komen jullie eigenlijk vandaan?

Groetjes van Patries.

Hoi meiden,

Daar ben ik dan weer eens!
Ik ben in mijn 'laatste loodjes' bui.
Heb dus niet veel meer te melden dan dat ik me niet echt happy voel. Maar misschien speelt er wel een licht buikgriepje mee. Dat heerst hier nogal.
Corina, jou heb ik ook al gekrabbelt op hyves ;-)

En Patries; fijn dat alles op zich goed is met je.
Die dikke voeten daar kan ik over meepraten. Ik houd nu echt flink vocht vast, maar gelukkig plas ik veel daarvan (zo'n 2 liter, 2 kilo verschil met 'savonds en 's morgens, tja, wel 's nachts er vaak uit dus) wel weer uit. Maar een gedeelte blijft ook zitten. Heb mijn ring alweer een poosje af en kan alleen nog maar mijn niet zo charmante nep uggs aan ;-)
Maar idd wel in de gaten houden hoor, bij mij komt het namelijk ook door mijn (hoge) bloeddruk.

Dus jullie babykamer schiet ook flink op! Lekker hoor! Ben erg benieuwd naar de muurschildering. Maak je nog foto's voor op je hyves toevallig? ;-)

Lijkt me ook leuk om elkaar eens te ontmoeten als al onze ukken er zijn ;-)
Ik heb al even op jullie hyves gekeken waar jullie wonen. Als we enigsinds halverwege elkaar willen ontmoeten zouden we bijvoorbeeld in Den Bosch af kunnen spreken ergens. Anders is het misschien wel een eind rijden omdat we best een stukkie uit elkaar wonen. Voor mij is het in ieder geval geen probleem om naar Den Bosch te rijden.
Lijkt jullie dat wat?

Groetjes Suus

Hoi meiden,

Hè gezellig dat jullie weer iets getypt hebben ;-)
Waar we wonen kun je op hyves zien hè Patries ;-)
Maar Den Bosch vind ik prima. Voor mij lekker dichtbij. Moeten we alleen (als Patries er ook mee accoord gaat) nog een exacte locatie bedenken, maar daar zal ik me eens over buigen. Misschien heeft hier iemand wel een goed suggestie, ik zal mijn licht eens opsteken. Ben ook niet heel erg bekend in Den Bosch. Weet wel dat er vlakbij de prenatal een soort van koffietentje hebben, maar zal eens aan iemand vragen of er iets geschikters is. Dus meiden, opschieten des te eerder kunnen we wat afspreken haha. Lijkt me wel leuk om elkaar eens in real life te spreken. Maar goed eerst die schatjes van jullie gezond en wel op de wereld hè.

Trouwens Patries, leuk dat je een meisje krijgt. Heeft ze op onze ontmoetingsdag gelijk al 2 jongens om zich heen :)
Het wordt dus wel een beetje tijd voor je dat je met verlof kunt. Lijkt me ook best zwaar om in jouw werk zwanger te zijn of valt dat mee?
Leuk zo'n Nijntje. Is dezelfde als die mijn zusje bij haar dochtertje op de muur heeft geschilderd. Die heeft alleen een donkerbruine muur met een nijntje in limoengroene verf. Erg mooi en leuk.
Je goed idee. Zet een foto op hyves! Of als je het niet met iedereen wilt delen dan 1tje mailen. Vinden wij wel erg leuk!
Nou hopelijk zijn de suikers in je bloed goed.

Wat verveldend Suus dat de laatste loodjes zo zwaar zijn. Wees in ieder geval blij dat het winter is, want in de zomer had je nog meer last van vocht gehad denk ik. Maar dan had je wel die oh zo charmante slippers aan kunnen trekken ipv die niet zo charmante uggs hahaha. Sorry grapje! Dat kun je nog wel hebben toch? Ben in een wat melige bui heb ik het idee. Komt denk ik door mijn kleine ventje. Ik geniet zo enorm van hem. Gisteravond heb ik 'm laten schaterlachen zo leuk!! (smelt)

Nou Suus; heel veel sterkte en succes met de laatste loodjes. De datum staat in mijn geheugen gegrift dus ik leef met je mee tot die dag en op de dag zelf helemaal natuurlijk! Hopelijk kun je gauw via hyves laten weten hoe het is met jou en je mannetje ;-) Maar het duurt nog even al is het wel echt aftellen. Spannend hoor.

En Patries, suc6 bij de vk donderdag en we horen het wel of alles goed was.

Groetjes Corina

Hoi meiden,

Den Bosch leek me, toen ik op de kaart keek, het handigst, maar als jullie een ander idee hebben is dat natuurlijk ook prima!

Dan nu even een update'je van mij:
Gisterenmiddag zegt mijn schoonzusje tegen mij dat ik om mijn ogen weer geel zie. Was mijzelf nog niet opgevallen. Wel dat ik al een aantal dagen niet lekker ben. Misselijk, hoofdpijn, buikpijn. Maar ik weet dat aan een evt buikgriepvirusje.
Maar goed, vanmorgen dus zelf maar eens uitgebreid in de spiegel gekeken en inderdaad, weer dezelfde gelige huid als bij Fleur en Jelle.
Vorige week moest ik pre-operatief bloed laten prikken en toen heb ik zelf nog mijn leverfuncties aangekruist. Dus ik vandaag gebeld voor de uitslag.
De vorige keren kreeg ik van de assistente te horen dat alles in orde was, maar dit keer kon ze 'de uitslag niet beoordelen'.
Dat zeggen we bij de huisarts ook altijd als de waardes afwijken.
Ze ging het overleggen met de gyn en zou terug bellen.
Inderdaad zijn mijn leverfuncties dus weer afwijkend. Nog wel binnen de grenzen, maar het zijn wel uitslagen van vorige week, toen ik me nog 'goed' voelde.
Morgenmiddag dus weer terugkomen bij de gyn en bloed laten prikken. Ben benieuwd. Denk dat ik toch 11 feb niet ga redden.
Ik heb al weken het 'gevoel' dat de kleine niet wacht tot de geplande datum. Vraag me niet waarom.... maar nu lijkt het er toch wel een beetje op dat het ook echt zo is.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes Suus

Hé Suus,

Meid wat spannend! Hopelijk valt het mee en redt je de datum wel, want hoe langer hij blijft zitten hoe beter het voor hem is natuurlijk. Ga je je ook beroerder voelen of blijft het hetzelfde?

Groetjes Corina

Hoi Corina,

Nou gelukkig viel het nog mee. Waardes waren wel verhoogd maar kunnen/mogen nog.
Bloeddruk was goed, dus de gyn vond het niet nodig nog eens bloed te laten prikken. Moet wel woensdag terug komen. Wil dan wel dat ze het nog een keer nakijken, want voel me nog steeds niet goed natuurlijk. Heb niet het idee dat het veel erger wordt. Maar beter wordt het in ieder geval niet.
Kleine doet het gelukkig goed. Hoofdje ligt volgens de gyn in het bekken, dus dat is heel mooi. Hartje nog even gezien en gehoord en hij heeft nog voldoende vruchtwater.
Dus hopelijk kunnen we het gewoon uitzingen tot 11 feb. Dat zou voor de kleine natuurlijk het beste zijn!
Wel vannacht weer flink last gehad van oefenweeen, maar dat ben ik gewend van de andere 2. Vanaf 36 weken zo'n beetje iedere nacht. Ben dus wel erg moe nu. Maar ja, nog een kleine 2 weekjes en dan is hij er. Dat is nog wel te doen he!

Groetjes Suus

Terug
Bovenaan