Ervaringen IUI

<p style="text-align: left;">Ha stephjuu</p>
<p style="text-align: left;">hoe is de inseminatie gegaan? Ik heb vrijdag weer gehad. Technisch was alles prima volgens de gyn. Ben wel wat minder actief op het forum. Ik lees ook niet meer met andere forums mee. Het lukt me goed om er minder mee bezig te zijn. Heb ook minder last van de clomid. Clomid heeft wel effect want m'n cyclus is korter en deze maand 2 eitjes. Komende weken hele drukke weken dus hopelijk gaat de tijd snel voorbij.</p>

nou dames hier weer een berichtje van mij.

ik heb inmiddels te horen gekregen dat iui geen nut meer heb omdat het zaad van te slechte kwaliteit is. dus we zitten nu midden in het traject van icsi. nog geen behandeling gehad, we hebben er voor gekozen eerst even te gaan genieten van onze vakantie in augustus. en daarna er weer lekker voor te gaan.

dus voor nu afwachten...

i'll keep you  girls posted!

groetjes!! hoe gaat het eigenlijk bij jullie??

Hoi Nicole en Anoniemie,

Sorry voor mijn late reactie. Ben de laatste week heel druk geweest met mijn bruiloft. Nu die achter de rug is kan ik weer met andere dingen aan de gang ;).

Pff Nicole, das wel heftig zeg. Eerst toch een soort van hoop dat je het op de "normale" manier kan doen zonder teveel tussen komst van het ziekenhuis (zo zie ik de iui maar). En dan toch te horen krijgen dat ze icsi gaan doen. Ik hoop voor je dat je goed begeleid wordt en dat je ook voor dit onderwerp ergens op een forum terecht kan (misschien freya.nl?).

Anoniemie, heel begrijpelijk hoor als je minder actief bent/wordt op het forum ;) zelf heb ik dat ook af en toe.

Nou ik ben afgelopen vrijdag ongesteld geworden, en had er eigenlijk al vrede mee voordat het gebeurde. Heel vaag maar goed. Nu weer begonnen voor de 5de poging. Hopelijk wordt dit wel wat. Heb geen gezeur meer van andere dingen aan mijn hoofd.

Dikke knuffel voor jullie en tot schrijvens

Hallo Meiden

Ik las jullie berichtjes en had een vraag aan jullie. Ik zal me zelf eerst even voorstellen. Ik ben Samantha  25 jaar en ben nu ruim een haar bezig met iui en om eerlijk te zijn het begint me wel op te breken.  Ik spuit elke dag 87 eenheden 3 x in de week echo. En steeds maar weer negatieve testen. Hoe houden jullie het vol?  Helaas heeft mijn gyno  ( of hoofd behandelaar  je hebt met echo steeds een ander) nooit gezegd hoelang je door  mag gaan met iui ik zou zelf ivf willen maar goed.

Me vraag is eigelijk of jullie ook zijn aangekomen door de behandeling?  Ik namelijk wel.  Clomid hier voor was helemaal een ramp maar de spuiten ben toch in een jaar zeker 10 kilo zwaarder geworden. Iemand ervaring hier mee?  Hoor het graag

Groetjes Samantha

Hoi Samantha,

Mag ik vragen waar je loopt? Hoeft niet in details ofzo hoor ;). Maar voor zover ik het weet krijg je 6x IUI vergoed vanuit de basisverzekering, net zoals 3x IVF. Ik heb wel van een lotgenoot op het Freya forum gehoord dat zij 1 jaar hormonen krijgt en 3x inseminatie maar die woont in Zwitserland. Daar zijn de regels anders dan hier in Nederland.

Ik ben zelf nu met mijn 5de poging bezig (aankomende week inseminatie). En ik weet wel dat als deze niet lukt dat ik meer druk ga zetten op IVF. Dit is tijdens een evaluatie al ter sprake gekomen. Zodat ik voor de feest maand misschien zwanger zou zijn.

En ik snap dat het je begint op te breken. Elke dag spuiten en dan ook nog zo vaak naar het ziekenhuis voor een echo.  Misschien moet je dit aankaarten als je er bent, dan kunnen ze je misschien doorverwijzen naar een maatschappelijk werker of iets. En dan zou ik ook dat van IVF opbrengen, kijken hoe ze daar op reageren. Misschien dat ze het zelf ook inzien dat het "beter" is om je door te sturen in het volgende traject.

En wat je aangeeft over aankomen, zelf heb ik hier geen last van. Ik spuit Gonal-F 62,5 eenheden per dag. Maar ik ben juist afgevallen, misschien ook omdat ik hier heel erg mee bezig ben met afvallen.

Ik heb juist veel last van stemmingswisselingen. Mijn man wordt er helemaal knetter gek van :).

En waardoor je misschien positief kunt blijven is door aan het eindresultaat te denken, bedenk maar hoe blij je bent als je eenmaal positief test en je dat kleine wondertje in je armen hebt. Dan ben je zo weer vergeten hoeveel pijn en moeite je ervoor heb moeten doorstaan. En weet ook dat mensen die in een soortgelijk traject zitten vanaf het moment van inseminatie/terugplaatsing al houden van het wondertje in hun buik. En dit ongeacht of het ook daadwerkelijk tot een zwangerschap lijdt of niet.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Heel veel sterkte en een dikke knuffel

Hey hallo

Ik heb ook iui en ik ben in 6 mnd tijd ruim 10 kg er van aangekomen dus ik weet hoe het voelt!

Iui wordt oneindig vergoed dus ligt aan je ziekenhuis wat ze doen...

Ik heb mijn 2e iui gehad vanochtend vorige keer ook de 2e iui zwanger geraakt dus ik wacht braaf af...

Ik ben nog erg bang voor ivf er is wel bloed voor geprikt, en 16 augustus moet ik naar een informele avond hierover en 6 september evaluatie...ik ben van gonal-f terug naar clomid , ik spoot dagelijks 175 eh en er gebeurde niks! Dus nu met 100 mg clomid op dag 10 al een ei en dag 15 17mm!!!

ik heb er een goed gevoel over en ik kan iig vertellen dat met veel geduld je echt beloond wordt...Ik heb 5 jaar over mijn oudste gedaan en 4.5 jaar over mijn jongste dus het kan!

Nu ronde 17...koppie omhoog!

Succes

Hoe allemaal,

ik vraag me even iets af?

Wij hebben zelf 6 keer IUI gehad en niet geslaagd. Wij zijn toen niet op de hoogte gestelde dat we na de derde keer recht hebben op een scan van de baarmoeder, check van de eileiders. Die hebben wij dus niet gehad. Ook wisten wij niet dat wij dit op onze eigen tempo mochten doen. Wij hebben dus echt in een treinvaart gezeten!. Echt heel slecht. Miss is er wel wat met mijn eileiders dus dan heeft IUI weinig zin!!!!

Was even benieuwd hoe jullie dat hebben ervaren

Dit horen ze van te voren te vragen/vertellen (hebben ze bij mij ook gedaan voordat ik akkoord gaf)

Alleen heb ik ervoor gekozen om het niet te doen.

Terug
Bovenaan