Esk, Yndew & Wenser

Hay meiden...
@ Supertje...moeilijk weer. Het blijft zo lastig om een beslissing te maken die voor je gevoel blijvend is. Maar hopelijk kun je er rust in vinden. Hebben jullie toevallig ook Factor V in de familie, of is dat met de trombose weer iets heel anders? Lijkt me idd wel spannend.
Reden dat ik het vraag omdat ik zelf Factor V Leiden heb, wel de minder ernstige vorm (wat bij vrij veel mensen schijnt voor te komen).
Maar dat ze toch door zouden willen gaan, geeft dat dan aan dat de doktoren daarin niet veel extra risico zien?

@Wenser: oeh meid..borstontsteking! Heb je er veel last van? Mensen zeggen altijd dat ze heel ziek en veel pijn er van hebben, heb ik toen zelf niet zo ervaren (nadat Aaron geboren was, heb ik het ook eens gehad).
Hoe voel je je nu? Heb je een kuurtje gekregen er voor?

Ja hier gaat het verder goed...druk! We hebben 2 bruiloften in de familie achter de rug. De laatste afgelopen zaterdag..was een beetje hectisch...onderweg naar de bruiloft rijden we achter mn zwager, krijgt ie een aanrijding! Pick up truck total los. Heel dankbaar dat er verder niets ernstigs was met iemand van de betrokkenen, maar maakt je dag toch een beetje raar! De eerste 20 minuten (en dus ook de ceremonie, het echte trouwen) gemist. Gaat hier allemaal heel leuk en traditioneel! :)

Bij de andere bruiloft was Abigail 'flowergirl'...er is een hele processie (mannen van de weddingparty  staan voorin te wachten en bruidsmeiden (volwassen) komen binnenlopen, daarna dus de flower girl en ring bearer, hand in hand.. daarna de bruid ;-)
Abigail was zo trots! Ze riep de hele dag dat ze een prinses was...haar haartjes mooi laten doen enz, ze houdt echt van al die meiden dingen.

Aaron en Abigail gaan nu allebei een ochtend in de week naar school en genieten er erg van!
Ik vind het zelf wel druk, zowieso twee ochtenden in de week alle kinderen in laden en dan zijn er toch nog vaak andere verplichtingen dus bent al snel 3 a 4 x per week onderweg en aan het jagen om weg te komen...maargoed ik werk niet dus mag niet klagen! ;-)

Aaron en Abigail zitten elkaar wel weer vaak in de haren en alles wat de een wilt moet door de ander het tegenovergestelde gedaan worden....(PUNT hooofd)...

Naomi is echt een schat van een baby! wel een beetje ziekjes gweest, met veel dunne luiers en dan snachts wel eens wakker worden, maar over t algemeen zo makkelijk ook als ze overal naar toe gesleept wordt, slaapt ze een andere x wel weer bij.
Zit er over te denken om langzaam op de fles over te gaan, maar vind dat altijd zo'n moeilijke beslissing...t gaat nu zo goed. Maar over een maand is er een conferentie met gratis overnachting, en daar zouden mn man en ik wel samen heen willen. Voelt dan allemaal weer zo snel...als t echt moet, nemen we dr gewoon mee :p

Het wordt alweer zo koud en winterachtig...hier aankomend weekend de klok om, dus we zullen zien, meestal gaat het hier wel aardig...maarja als moeder heb je niet zoveel aan je uurtje extra he?

altijd leuk om hier weer even bij te lezen...! groetjes!

Kun je niet kolven dan Sparkle, die keer. Wij zijn afgelopen weekend voor t eerst een nachtje weggeweest en toen heb ik ook de kolf meegenomen. Was ook nodig hoor ;-) Maar het ging prima, Hidde de fles bij mijn moeder en ik alles netjes op koelkasttemp bewaard. Ik kan mij voorstellen dat je niet om die reden wilt afbouwen.

Hidde lust geen kunstvoeding. We zijn het nu op 'flesjesdagen' een beetje aan eht mengen zodat ik op den duur zou kunen afbouwen. Ik wil sowiezo naar 1 fles overdag gaan, zodat ik nog maar 1 x hoef te kolven op werk, tussen de middag. Kost het geen tijd extra. Die boterham eet ik wel tegelijk.

Dus 6 uur, 12/12.30 uur, 19 uur (hoeft ie niet altijd) en evt. nog 1 x 's avonds/'snachts. In de hoop dat die laatste er af gaat natuurlijk. Ik merk dat als ik m om 23 uur wakker maak, dat ie alsnog 's nachts komt, dus nu laat ik m meestal liggen tot ie zelf wil (2 uur ofzo).

Schattig zeg die Abigail. Was Aaron niet jaloers? Femke is ook een meisje-meisje hoor: sierraadjes, glimjurken, het liefst nog nagellak en (kinder)make-up op.... dat wordt nog wat.

We hebben morgen weer een telefonische afspraak met de gyn. Dan zijn alle uitslagen terug. Zit aan het begin van een nieuwe cyclus. Ik wil daarna een normale afspraak om alles nog eens goed door te spreken en dan een beslissing nemen. Ben dus niet zwanger geraakt en hoef niet te spuiten dus. Ik heb echt geen idee hoe het heet. Maar trombose komt aan mijn moeders kant veel voor.

Wat goed dat jullie nog borstvoeding geven. Bij Tjerk heb ik er bewust voor gekozen het niet te doen. Achteraf maar goed ook. Hij had een infectie na de geboorte en een extreem laag glucose. Bij Koen heb ik er daarom ook voor gekozen om het niet te doen. Toen hebben we het een dag later alsnog geprobeerd, maar lukte niet. En ook daar was het achteraf beter voor . Hij kan heel weinig tot geen lactose verdragen.

Wat leuk dat ze flowergirl mocht zijn. Zo lief zo'n poppetje. Dat mis ik weleens hoor. Ben dolgelukkig met de jongens en had alleen bij Koen een lichte voorkeur (jongen dat wel) maar ik zag mezelf altijd als meisjesmama hahahha. Maar dat komt misschien ook wel omdat ik vroeger een echt meisje was. Met kanten sokjes en mooie strikjes in mijn haar. Maar toen de oudste een jongen bleek te zijn en ik vrij snel van de tweede zwanger was, leek het me wel het leukste dat het ook een jongen was. En nu zijn het net buurman & buurman.

@ sparkle. Ze zijn echt buurman en buurman.... dus ook de streken hahaha. Heb filmpjes die zo op tv zouden kunnen. Helaas heb ik mijn telefonische afspraak van de week gemist. (Soms zit je ergens waar je geen telefoon nodig hebt hihi) Dus ik ga maandag zelf bellen. 

Ja dat is natuurlijk wel lastig. Ik ben gelijk gaan kolven. Dan bouw je wat op en ga je voedingen vervangen. Maar anderhalf uur na een voeding kun je al een klein beetje kolven. En als je dat nu een paar keer doet (wel invriezen) dan heb je je eerste probeervoeding. En als je die geeft, kun je daarna weer een voeding kolven enz. Maar ik had natuurlijk 3 maanden de tijd voordat ik ging werken. Oefenen met de fles was maar 30 ml per keer. En ik kolfde meer.

Inmiddels kolf ik minder dan hij eet, dus ik loop nu op mijn voorraad in. Moet dus echt wel terug met het aantal voedingen.

Gisteren had ik m een beetje koemelk laten drinken. Een paar uur later vet aan de diarree. Of er nu een verband tussen zat? Ga t binnenkort nog maar es proberen op een vrije dag.

Oei dit topic had ik weer ff gemist!

Hallo lieve dames!

Wat grappig om te lezen dat sparkle waarschijnlijk nog een vierde gaat krijgen (ooit) hahahaha

@supertje ik las wat dingetjes waarvan ik heel goed begrijp dat je nu misschien de keuze gaat maken om je te focussen op je 'oude' plan en wat een mooi plan!!! Er zijn zoveel kindjes die een mooi thuis verdienen knap dat je dat zou willen gaan ga doen.

Wensen Hoe gaat het met hidde? En de oudste?

@Hier sinds 2 dagen weer aan het spuiten om mezelf weer klaar te gaan maken voor een iui. ..heb er echt zin in en hopelijk duurt het nu niet meer zo lang

Drukke tijden weer die er komen gaan poe met dani gaat alles supergoed ze probeert te kruipen hahahaha echt humor met jill gaat ook alles goed ik geniet van de kindjes !

Liefs

Gisteren naar de gyn geweest. Heb groen licht om te blijven proberen. Maar wel met bloedverdunners als ik zwanger zou raken. In januari laat hij die ene waarde opnieuw prikken. Mocht ie dan negatief zijn, blijft het plan toch met bloedverdunners. Familiaire kans op trombose vindt hij genoeg aanleiding om dat sowieso te doen. Mocht het positief zijn, gaat alles door naar een hematoloog. En daar wordt dan verder gekeken of het gevolgen heeft voor mij of de kinderen. Bij de schedeloperatie van de oudste hebben we destijds ook aangegeven dat er trombose in de familie voorkomt en hebben ze hem destijds al minder bloed bij gegeven.

Voor de rest is het plan niet gewijzigd. Mocht het raak zijn, tabletten inbrengen de eerste 8 weken. En vanaf week 6 fraxodi spuiten en asperine slikken.

Het vervelende is dat ik de vorige cyclus niks gemerkt heb van een eisprong. En die was 36 dagen. Als het boven de 42 dagen gaat worden, gaan we weer over op clomid. En anders kijken we in april verder.

Succes annemarie!

Jeetje Annemarie, spannend weer! Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nu niet aan zou moeten denken. Ik heb er echt een beetje een 'traumaatje' aan over gehouden. Maar ook ben ik gewoon nog steeds zoooooo moe. Zou het niet kunnen opbrengen qua energie ;-)

Supertje, toch fijn dat er nog een lichtpuntje is. Ik duim zo voor je meis.

Ik ga even aan de slag, heb via een tweedehands site een hele berg abrick gescoord en ga even kijken of ik wat leuke sinterklaascadeautjes kan samenstellen voor beide kindjes ;-) Even schoonmaken en leuk inpakken ;-)

Terug
Bovenaan