Esk, Yndew & Wenser

Zo hallo dames!

ik kon dit topic nergens vinden jow jeetje...

Ook ik had forum pauze...Ik had 3 maanden steeds geen eitje wat groeide, we zijn nu terug gegaan naar clomid en meteen een eitje op dag 10 en ondertussen een iui gehad

Wel verdomme stomme site! Hij kapt compleet mijn verhaal af dit is dus ook een reden dat ik hier niet vaak meer zit!

Het is er niet beter op geworden...

Maar in het kort had ik gezegd dat ik enorm respect heb voor de keuze van supertje en dat ik het knap vond van Wenser en dat ik ook naar ivf moet als de clomid niet meer aanslaat...

En de vraag hoe het met sparkle is en de kindjes van iedereen???

Hier alles top Dani liep met 15 maanden en is over 3 weken 1.5 jaar alweer....Jill is dan 9.5 en puberteit er op los...

11 augustus mag ik testen...ben benieuwd..

Xxx

Helaas ben veel te vroeg ongesteld geworden dus ronde 18...

Ik vind het best moeilijk weer die behandelingen maar ik heb het er echt voor over en heb er ook alle vertrouwen in dat het nog 1 keertje voor ons is weggelegd :)

Wenser hoe is het??

En Sparkle hoe gaat het met de pup??

xx

Balen Annnemarie. goed dat je erin blijft geloven. Nu nog niet gelijk door naar IVF toch?

Hier gaat t goed, gisteren eerste spuit gezet. Wel weer raar hoor. En spannend. Hopelijk gaat t in 1 x goed, want ik weet niet of ik dit nog een tweede keer wil. Het heeft best veel impact toch.

Heerlijk he, die groeiende kindertjes. Hidde is bijna 20 maanden. Klimt, komt elke dag wel met een bult of blauwe plek thuis, heeft af en toe al flinke driftbuien, maar is ook zo'n heerlijk mannetje dat je een kwijlkus-met-open-mond komt geven en even tegen je schouder aan schurkt. Heel lief voor zijn zus en de dieren, maar wel flink mondig. Lat zich de kaas niet van het brood eten ;-)

We konden kiezen bij de creche zijn ze veranderd van alleen verticale groepen naar horizontaal en verticaal. Ik heb m lekker verticaal laten zitten want die kleintjes zijn geen partij voor hem haha. Hij duwt kinderen van bijna 4 opzij als hij iets wil hebben. Wel goed als ie een beetje tegengas heeft ;-)

Gauw weer aan t werk, het is super druk hier.

gr.

Wenser

Hey Wenser!

Ahh klinkt herkenbaar hoor Hidde heeft dezelfde 'streken' als Dani hihi!!

Ja is toch altijd even gek zo'n eerste spuit...ik hoop ook dat het in 1x lukt hoor dat scheelt voor jou! inmiddels ben ik voor de 3e dag op rij de clomid aan het slikken en krijg ik volgende week donderdag (midden in onze vakantie in Limburg) de 1e folikel tracing echo. Dus mij benieuwen, dit is dan CD 12 en de afgelopen keer had ik op dag 15 al een eitje van 17 mm! Dat is voor mijn begrippen echt vroeg...

Nu heb ik een hogere dosering van 150 mg en eens kijken of we dan misschien 2 eitjes treffen...ik hoop het :)

Meteen een goed gesprek vandaag gehad met de assistente van het ziekenhuis en de behandelend arts die ik de afgelopen keer gehad heb ga ik niet meer krijgen, helaas verliep dat op het belangrijkste stukje empathie en communicatie vlak niet gelijk met elkaar...dan is het beter om iemand anders in te schakelen want anders heb je totaal geen vertrouwen erin dat je behandeling gaat werken. Voorlopig gelukkig niet naar IVF nee tenzij deze maand er geen eitje groeit maar ik denk dat dit wel goed komt :)

Ik ga voor je duimen!!

Groetjes,

Annemarie

Thanx ik ook voor jou. Goed dat je aan de bel getrokken hebt. Ik ben over mijn begeleidend arts nu niet anders dan lovend. Het Erasmus MC is niet zxo snel en adequaat in het voortraject, daar heb ik mij best wel boos over gemaakt. Maar nu we er eenmaal in zitten (andere arts ook) gaat het top.

Ik hoop ook in 1 x, weet niet of ik een tweede keer wil/kan opbrengen. Is best impactvol, en dan heb ik de pijnlijke ingreep nog niet gehad ;-)

Misschien over een half jaar dan weer ofzo. Heb ook eerst een zware opleiding te gaan. Dat kan ik niet combineren. Moet ook aan mijzelf en mijn gezin blijven denken.....

x

Zo ook eindelijk tijd om wat te typen. Inmiddels zijn we verhuisd naar mijn eerste woning die nog steeds te koop stond. Die hebben we dus verbouwd. Het andere huis is verkocht en opgeleverd. Een hele heftige periode geweest. Kwam de spulletjes van moeders voor moeders tegen en de kleine dingen die we vorig jaar hadden gekocht/ gekregen bij de miskramen van vorig jaar. Een groot gedeelte van onze babyspullen is inmiddels verkocht. We hebben nog wel de babykamer en mijn antieke kinderwagen. Mijn suiker is stabiel. Maar ben nog niet naar de gyn geweest voor het geval dat. We gebruiken niks en heb nog steeds zelf een cyclus na de leo van 2 jaar geleden.

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat bij je Wenser. Mijn broer heeft een beetje geïnformeerd wat de mogelijkheden zijn als hij kinderen wil. Hij heeft nu geen vriend, maar zou eventueel wel hulp willen. Ik heb weleens laten vallen dat ik dat voor hem wil doen. ( ook al een keer bij de gyn overgehad)

Ik snap je wil wel hoor, annemarie. Maar bij ons stond het belang van de jongens hoger dan onze eigen wensen. Sowieso reageer ik al heftig op de hormonen en de miskramen hebben er bij hun ook flink ingehakt. De jongste vraagt nog weleens, mama weet je nog dat je zo erg bloedde uit je kont? (Ik laat dat maar even zo). De oudste heeft het er nog weleens over als hij andere baby's ziet. Bij jou ging het baby'tje dood he? Zijn juf is voor de vakantie bevallen en mijn schoonzus net. Dus vandaar de beslissing om rust in ons gezin te brengen.

Met de jongens gaat het heel goed. Ze gaan nu beide naar school. Nog 1 week vakantie en dan gaan ze weer. De oudste krijgt straks plusopdrachten  (scoorde 2 x A bij de cito) en de tweede is waarschijnlijk hoogbegaafd. Maar we laten hem pas testen als hij een jaar of zes is. De therapeute heeft hem geobserveerd en is tot deze conclusie gekomen. De oudste gaat naar het laatste groepje van zwemles. Hij is oktober gestart en heeft nu een aantal privelessen gehad.

Sparkle hoe is het bij jou?

Dikke kus allemaal.

Supertje

Oh supertje das weer een heel ander verhaal dan. Zou je draagmoeder zijn? Bij eiceldonatie is de eis al dat je eigen gezin compleet is. Lijkt me heel moeilijk te verenigen, je eigen kinderwens niet kunnen vervullen maar wel als draagmoeder fungeren. Maar misschien begrijp ik het verkeerd en gaat het alleen om donatie?

Ihkv eiceldonatie: je moet ook een heel psychologisch traject door om vast te stellen dat je echt geen kinderwens meer hebt, zodat medische risico's (als het fout gaat) minder zwaarwegende gevolgen hebben en of  je niet jaloers bent op het toekomstig kindje van de donor. En of je niet onder druk gezet wordt of het uit oneigenlijke overwegingen (tegen betaling) doet.

Voor de rest doorloop je technisch gezien natuurlijk gewoon een IVF. Nou ja gewoon, het is ook wel pittig natuurlijk. Fysiek belastend, geestelijk wel  iets minder omdat je het toch voor een ander doet.

Ze gaan niet door tot het uiterste, als donor wordt je iets strikter beschermd en bv. extra stimuleren met risico op overstimulatie doen ze niet.

Ik zit nu op dag 10 van stimulatie. Gaat nog niet heel hard, dus helaas nog even door. Mogelijk maandag punctie. Daar zie ik wel tegenop uiteraard.

gr.

Terug
Bovenaan