Esk, Yndew & Wenser

Hey supertje en wenser!

Fijn van je te horen dat het op zich zo goed gaat supertje! ik begrijp je keuze wel, als ik in dezelfde situatie had gezeten had ik waarschijnlijk er ook voor gekozen om het te laten bij wat er nu niet is.

Jeetje verhuizen, ik heb er zo'n hekel aan he poe alles inpakken etc, maar goed je krijgt er iets moois voor terug :)

Maar dat is ook heel nobel om dat voor je broer te doen zeg! Respect...

Wenser, ow gaat het niet zo hard nee?? Komt vanzelf wel denk ik? Ik had vandaag follikel tracing, afgelopen donderdag was er 1 klein eitje rond de 10mm en vandaag bijna 11 dus het gaat gestaag. Lijkt wel of die 150 mg het 'slechter' doet dan de 100mg, maar ik heb geduld vandaag was dag 15 (vorige cyclus eitje van 17 mm toen) zolang we niet weer ergens op dag 23 nog geen ei hebben maak ik me niet druk ;-)

Morgen de dag voor je punctie dan? Wat voor opleiding doe je als ik vragen mag?? Ik wil ook graag gaan beginnen met de verpleegkundige opleiding heb er zin in, maar ook weer terughoudend omdat we nu bezig zijn met de IUI en ik gewoon onwijs geniet van alles hoe het nu gaat.

Laatste weekje vakantie voor ons is hier aangebroken, voor mij dan tenminste manlief heeft er nog 2 en dan gaat ook Jill weer naar school.

Ik ga eens kijken of ik foto's hier kan toevoegen :)

Groetjes liefs dikke zoen xxx

Hoi,

De punctie is achter de rug. Afgelopen zondag maar liefst 18 eicellen overgehouden. En er zaten nog ene paar follikels die ze niet aan durfde te prikken omdat ze te dicht bij een bloedvat zaten.

Heel fijn voor mijn zus en zwager, de kansen nemen daarmee natuurlijk toe./ Woensdagochtend horen ze hoeveel eicellen bevracht zijn en ev.t gelijk terugplaatsing!

Minder voor mij want ik zit tegen overstimulatie aan, wat ook nog gevolgen heeft na de IVF. Ik heb een opgezette buik, lijk zelf wel zwanger, ben erg dizzy en heb totaal geen conditie. Lopen doet zeer, lijkt wel of alles heen-en-weer schud in mijn buik.

Morgen voor de zekerheid nog een nacontrole en tot die tijd 2,5 a 3 liter water per dag drinken om trombose te voorkomen. Nou ja, als dit lukt hoef ik in ieder geval niet nog een keer ;-)

De opleiding is een post-HBO internal audit. Ook wel leuk maar ook met gemengde gevoelens. Ik wil liever ook wat meer rust en tijd voor mijzelf. Werk 28 uur, reis 8-10 uur per week en dan je gezin gewoon nog. Gelukkig mag ik 2/3 van de opleiding in de baas zijn tijd doen, dus dat is wel een goede regeling. Zij willen ook dat ik het doe.

Annemarie, duimpjes gaan weer aan hier.

groetjes

Wow Wenser wat een oogst!!!

Dat geeft me moed...maandag hoor ik of ze mijn eisprong hebben gemist en zo niet ga ik door voor ivf...

Ben zo bang Wenser voor die punctie...En ook bang als er nu geen eitjes groeien met gonal-f of clomid hoe dan wel met ivf!?? Ja ze leggen je eigen hormonen plat waardoor er meer kans is om te groeien naar jemig...

Eerst aan de pil wat enorm tegen mijn gevoel ingaat dan die decapeptyl en dan stimuleren...Ik hoop dat ik gewoon in 1 ivf poging op zijn minst 4 embryo's zijn dan heb ik nog wat adem zeg maar...

HBO studies zijn pittig ik twijfel ook of ik nu ga beginnen met MBO verpleegkunde 2 jaar of dat ik wacht na een baby...Maar wil ook niet mijn leven on hold zetten betreft wat als...

Veel stof om na te denken 6 september evaluatie met de gynaecoloog...mijn hart zegt nee nog even doorgaan met iui dat gaat wel goedkomen en mijn hoofd zegt je wordt over een goed half jaar 36 je kunt niet meer te lang wachten zet die stap nu maar er zijn er zoveel je voorgegaan...

Gelukkig doe ik acupunctuur dat verlicht enorm betreft bijwerkingen etc. Dus dat blijf ik zeker doen ontzettend fijn mens die me begeleid.

Nou Wenser enorm veel succes met je lichamelijke belemmeringen en ik hoop dat je zus snel zwanger wordt!

Dikke zoen

Ik weet het ook niet Annemarie, misschien goed om over die twijfel te praten of er eitjes zullen ontstaan. Maar je krijgt wel een enorme extra dosis tov. IUI, misschien zelfs wel een ander medicijn. Ik reageerde ook bij IUI altijd wel flink, dus onze situaties zijn wdb niet vergelijkbaar. Bij mij zat het denk ik meer in de bevruchting/innestelling.

Overigens ben ik nu een week verder, de pregnyl is uitgewerkt en mijn buik neemt sinds gisteren sterk af in omvang. Gelukkig want ik kreeg al vragen of ik zwanger was. Was echt niet normaal hoor. Nog wel wat gevoelige eierstokken, maar dat gaat ook afnemen, merk ik.

De punctie zelf is pittig, maar eerlijk gezegd ook wel weer te doen. Ik kreeg een morfine-achtig stofje toegediend.

Mijn zus heeft inmiddels een embryo geplaatst gekregen, fingers crossed. Van de 18 waren 16 embryo's ontstaan. Onbekend of deze allemaal konden worden ingevroren, dat hoort mijn zus over 2 weken. Dan zou er nog wat voorraad liggen.

Sterkte Annemarie met al je keuzes. Ik weet preceis wat je bedoelt met je leven niet on-hold willen zetten. Pffff. lastig.

Oh en ik vind 36 niet zo oud hoor ;-) De vorige keer is het ook gelukt, dus je kunt het ook nog tot einde jaar proberen misschien? Technisch gezien kun je gewoon  zwanger worden natuurlijk.

Wauw wat een prachtig resultaat Wenser! En nu hopen dat er zeker 1 verder mag gaan. Bij ons zou het gaan om eicellen in te vriezen voor "later". Maar komen al behoorlijk wat moeilijkheden tegen. Want laten we wel zijn, ik ben 37 en mijn baarmoeder heeft niet het eeuwige leven. Ik zou ook draagmoeder willen zijn en dat gaat weer makkelijker zonder dat de eicellen van mij komen. En al met al brengt het ook weer de nodige gezondheidsrisico's met zich mee. We gebruiken zelf geen voorbehoedsmiddelen en zouden blij zijn met een derde kindje, maar gaan er niet doelbewust voor. Ongesteld worden is geen teleurstelling meer. Dus is ons gezin compleet? Ja het is goed zo. Heb 2 jongens waarvan ik ooit gedacht heb ze nooit te kunnen krijgen. Maar zeggen er kan er geen meer bij. Nee dat zeker ook niet. Ik heb de drang niet meer om zwanger te worden en vind het heerlijk nu ze allebei naar school gaan en het allemaal een stuk rustiger is. Ze zijn handzamer en zelfstandiger.  En toch blijft er af en toe zo"n jaloers steekje als iemand in mijn omgeving zwanger is of net bevallen. Ik zal binnenkort een afspraak maken bij de gyn voor een afsluitend gesprek. En om te bespreken wat te doen als het toch een keer spontaan gebeurd. (Je weet tenslotte nooit)

Wat sta jij er 'relaxed' in zeg. Super knap van je. En dat steekje van jaloezie bij zwangeren heb ik ook nog. Ergens vind ik het namelijk ook nog steeds geweldig: zwanger zijn, geboorte en dat kleine minimensje dat totaal afhankelijk is. Die enorme ontwikkeling in dat eerste jaar. Wow. Ik kan t ook niet laten om altijd en overal kinderwagens in te kijken. Totaal vanuit de emotie en mijn gevoel!

Maarrrr.. rationeel gezien: ik denk ook aan de drukte die ik iedere dag ervaar om werk/gezin te combineren. Aan het schuldgevoel dat ik soms heb omdat ik te weinig tijd voor de één of voor de ander kan maken. Aan de financiën: weer extra crèche, ik houd al zo weinig over van mijn loon. De irritaties over de ruimte in ons huis, voor mijn gevoel groeien we er nu al uit. Onze wensen voor later: we willen onze kinderen graag ook helpen met de studiekosten en waar het kan ook op andere manieren (zonder ze te verwennen hoor, zelfstandigheid is ook een groot goed ;-).

En aan wat het voor mijzelf betekent: ik ben al 8,5 jaar bezig geweest met zwanger worden/zijn, BV geven en nu weer eiceldonatie. Ik heb er een hoop dingen voor gelaten, keuzes uitgesteld etc. Mijn lijf (ook 37!) is niet meer de oude en nog een zwangerschap gaat daar niet bij helpen. Slapeloze nachten (die ik nu nog heb), borstvoeding, kolven... het is allemaal echt wel een pittige tijd. We hebben nu twee gezonde kinderen. Ik wil van hen kunnen genieten ;-)

Daarom heb ik er voor mijzelf toch een streep door gezet en sta mijzelf die jaloezie-steekjes toe. Als mijn zusje zwanger blijkt zal dat ook daar wel zo zijn. Maar gun het hun ook weer van harte. Dubbel allemaal.

gr.

wenser

Terug
Bovenaan