Esk, Yndew & Wenser

Haai dames,

Beetje de balen hier in huize Jansen...ik zit nu te wachten op de dieetiste...mijn suikertest was wat verhoogd dus we hopen met voeding de boel in balans te houden..
Neemt niet weg dat ik hier gruwelijk de pest van krijg...

Jill is ook echt in een fase waarin ik denkmhallo heey met je grote waffel !! Ook dingen zoals boos terug worden als ik haar ergens boos op aamspreek...en uitlatingen dat ik denk jemig waar haal je het vandaan!!

Dus erg herkenbaar hoor als ik jullie zo hoor hihi

Nou ik mag zo naar binnen...wish me luck...ik zit nu echt te denken van ik ga die kleine werpen dan naar de dokter en een maagverkleining aanvragen ofzo...misschien ben ik dan van het gezeik af met dat gewicht...

Al kom ik met mijn bmi er nog niet voor in aanmerking met een uitzicht op eventueel diabetes zullen ze me wel helpen toch...

Groetjes,

Joh dat is balen. Is dat dan zgn. zwangerschapssuiker? Laat even weten hoe het afloopt?
Ik weet niet of je daarmee eerder een maagverkleining zou krijgen, want zwangerschapssuiker staat volgens mij los van gewicht?? En na je zwangerschap kun je er ook weer vanaf zijn... dacht ik tenminste.
Sterkte.

Klopt idd zwangerschapssuiker is anders als dat je het ook normaal.hebt...
Vraag me ook af of überhaupt een maagverkleining wel een optie is mijn bmi is officieel niet eens hoog genoeg...
Ach ja ik moet gewoon even niet piepen mezelf oprapen en straks komt vast alles goed...

Morgen en donderdag hou ik een dagcurve bij dan vanuit die uitslagen gaan we verder kijken...

Komt vast goed!

He wat rot....doen ze dan niet nog een test voor de zekerheid...als het maar iets verhoogd was. Ik heb de test vorige week gehad, die wordt hier standaard gedaan en iets anders als in NL geloof ik. (drankje, dan 1 uur wachten en dan bloed prikken) Moet vandaag weer naar de huisarts, dus hopelijk komt er hier niets uit, zou er ook echt geen zin in hebben :p Succes ermee!

Ow brrrrr Sparkle. Ik zit hier al met de houtkachel op roodgloeiend hahahah. Kou is zooooo niks voor mij. Hier in de polder is het eén grote modderbende. Ze zijn nog volop bezig. Tot groot plezier van de jongens hahahah. Tractor mama. Jaja mama heeft er al genoeg gezien vandaag. Maar het begint voor jou ook al te korten. Het is zo februari.

Wenser de laatste loodjes al! Deze december wordt geweldig voor je. Succes met de voorbereidingen.Deze december wordt gelukkig helemaal anders dan vorig jaar. Geen lege handen, maar wel een lege buik hahaha. Dat had je vorig jaar niet eens durven dromen.

Ik vind december wel heftig als ik er nu aan denk. Maar dat zal wel met de periode van de cyclus te maken hebben. Bijna een dag later kwam mijn menstruatie dan toch weer. Dus voor ons wel de lege handen en een lege buik. Maar 2014 was toch al niet mijn jaar. Op naar 2015. We zijn hier trouwens sinds een week pampervrij. De jongste is nu ook 's nachts droog. In januari gaan ze allebei 3 ochtenden naar de peuterspeelzaal. Zal wel even wennen worden. Ze gaan nu 1 middag en 1 ochtend. Wat moet ik straks met alle vrije tijd? Mijn andere huis wordt per 1 december weer verhuurd. Ook een zorg minder en mijn moeder loopt inmiddels weer rond en heeft mijn hulp in huis ook niet meer nodig hahahah. Inmiddels heeft ons eigen huis overal een grote beurt gehad. Dus straks me-time over.

Annemarie. Als de suikertest iets verhoogd is, is het dan gelijk zwangerschapsdiabetes? Of zit je daar nog onder? Maar dat heeft inderdaad toch niks met overgewicht te maken en is slechts tijdelijk toch? Ik zou trouwens nog eens nadenken over een maagverkleining hoor. Oude klasgenoot van mij heeft het anderhalf jaar geleden laten doen. Prachtig afgevallen, maar kampt nu al maanden met een ontstoken maag. Mijn vriendin heeft er 15 kilo aangevreten (sorry voor het woord, maar was echt zo) om het bmi voor een operatie te halen. Van het voorjaar geopereerd en is nog steeds bezig met die extra 15 kilo er af te krijgen en eet inmiddels weer alles. Sport praktisch niet en dat was voorheen dus ook het probleem. Ongezond eten en niet sporten. Ik bedoel niet te zeggen dat dat bij jou zo is hoor, maar bedoel te zeggen dat het ook niet altijd het gewenste effect heeft. Of dus heel vervelende bijwerkingen. En je was nu toch lichter dan voor je zwangerschap? Misschien geeft dit wel precies het goede zetje aan je lichaam. En straks met je kleintje kun je heerlijk gaan wandelen. Jij kunt dit echt zelf. Daar ben ik van overtuigd. Daar ben je sterk genoeg voor.

@supertje
Volgens de test zit ik in het voorstadium van suiker...deze dagcurve moet nu uitwijzen of het echt zo is
Je hebt gelijk wat betreft die operatie ik riep dat meer uit frustratie...
Ik weet gewoon dat er zoveel vervelende consequenties aan vast kunnen zitten daar zit ik niet op te wachten!!
Klopt ook wat je zei over het gewicht, ik ben 5,3 kg afgevallen in het begin en inmiddels zijn er 4 kg precies bij...dat doe ik dus best goed...officieel gezien dus niets bijgekomen en vandaag ben ik 25 weken...ik hoop door extra goed op te letten de laatste weken dat alles binnen de perken blijft en wie weet zoals je zei is dit juist een positief iets en val ik na de bevalling wel lekker wat af :)

Zometeen ga ik de waardes doormailen naar de dieetiste en ik hoop dan morgen te horen hoe we verder gaan...ik duim dat de waardes goed zijn en ik niet naar de diabetesverpleegkundige hoef maar is het zo dan diepe zucht en gaan met die banaan!!

Bedankt voor jou oppeppraatje en natuurlijk ook bedankt aan de andere dames :)

Liefss

Spannend hoor met de suiker. en idd. een maagoperatie is niet niks. Natuurlijk kán het een oplossing zijn, maar voor zoveel mensen is dat het niet. en moet je indenken met 1 kleintje en 1 minder klein kleintje en dan complicaties.... ik moet er niet aan denken, je hele gezin lijdt er onder.
Bij mij hielp BV geven en idd elke dag wandelen om de kilo's er af te krijgen en weer lekker in mijn vel (en spieren) te zitten. Ik zie er nu al naar uit, maar hoop ook dat mijn bekken het aan kan. Ik wil uiteindelijk weer gaan hardlopen, daar was ik een paar maanden voordat ikzwanger werd mee begonnen, en dat was wel okay. Kun je tenminste doen wanneer je tijd hebt.
Om herstel na mijn bevalling te bevorderen ga ik in mijn zwangerschapsverlof Carryyoga doen. Ben toch van plan om (dit keer) met een draagdoek te gaan dragen, dus dat komt dan mooi uit. Niet te zwaar, helemaal ingesteld op bevallen moeders en je kindje kan gewoon lekker mee.
Maargoed het is voor iedereen anders.
@Supertje: oh ik kan mij die decembermaand zo goed voorstellen. Wij hebben m drie keer gehad met lege handen en een lege buik en voor mijn dochtertje ook twee keer (hoewel de eerste minder zwaar was want toen waren we iets meer dan een half jaar bezig en nog geen behandelingen) Dan kijk je toch terug met gemengde gevoelens en dat overschaduwt echt de 'feestsfeer'. Ik vind kerst nog wel ok, maar vaak wel veel gehaast om aan alle verplichtingen te voldoen. Oud en nieuw heb ik een hekel aan. Vroeger leuk stappen enzo, maar we hebben achter elkaar gehad: een vuurwerkbom op de auto en twee keer mijn oma's overleden op oudejaarsavond. De laatste keer zat ik ook nog in een burnout en heb ik letterlijk op de vloer van de keuken zitten huilen met de gordijnen dicht en het licht uit, zodat niemand aan zou bellen. Gelukkig is het dit jaar anders, maar... van mij hoeft het niet hoor. De hond is ook nog eens verschrikkelijk bang...
Sterkte meis

Yes weer een goede controle gehad vandaag. Kindje is iets bijgegroeid, dus meer reserves, wat heel fijn is voor een goede start. Ze voelde wat weinig vruchtwater, maar de echo liet wel nog genoeg zien, het is wat aan de weinige kant. Dat had ik bij mijn vorige zwangerschap ook aan het eind en toen moest ik 2 x per week naar het ziekenhuis aan de monitor en extra echo's. Er was toen 2 wk van te voren sprake van inleiden, maar gelukkig hoefde dat toch niet. Ben heel blij dat het nu nog genoeg is. Vanaf nu elke week op controle!

Terug
Bovenaan