Esk, Yndew & Wenser

Dankje Supertje. Ja morgen is het groot feest! Er wordt al heel lang naar uitgekeken en afgeteld, dus ben benieuwd hoe dat gaat met slapen ;-)

@Annemarie, erg herkenbaar, heb ook al kamers bijgewerkt waar ik al jaaren niet meer echt een geode schoonmaak had gehouden (wij hebben een aantal extra kamers) en idd keukenkastjes en laatjes en dingen uitzoeken....Alleen zo jammer dat het niet zo blijft he...? Maar t geeft een goed gevoel om alles een keer goed opgeruimd te hebben. Krijg ook neigingen om het plafond schoon te maken etc?? En na de baby kan het me allemaal niks meer schelen weet ik uit ervaring...haha...

Deze week ga ik eens aan de kleine baby was. Heb het allemaal al gesorteerd, en mn handen jeuken al langer, maar wil het niet al te vroeg wassen :)

Oh ik heb veel gemist. De dagen vliegen voorbij joh. En dan heb ik mijn laptop weer niet bij de hand. Allemaal de beste wensen, Sparkle en Annemarie specifiek ook gezonde kindjes en een goede bevalling en voor Supertje hoop ik op goed nieuws dit jaar!
Gefeliciteerd met Aaron. Lastig he, als je niet uit de namen komt. Wij hadden ook wel wat meningsverschillen, maar uiteindelijk zijn we nu heel tevreden.
Hidde doet het super. Hij is kalm behalve als hij moet eten en dat is exact om de drie uur. Hij eet goed en best snel, dus na drie kwartier kan ik 's nachts weer terug naar bed. Wel een beetje vermoeiden natuurlijk, maar lang niet zo erg als Fem, die er anderhalf uur over deed met kolven en een lepeltje enzo. En ze had ook nog een omgekeerd dag/nachtritme.
Met mij gaat het ook goed. De buikpijn kwam van een stolsel dat dwars heeft gezeten. Op nieuwsjaarsdag heb ik het eindelijk verloren en toen was het ook gelijk klaar met de buikpijn. Gelukkig, want anders had ik de dag erna voor een echo gemoeten.
Ha jullie hebben dus schoonmaakkriebels? Ik heb het nog steeds, alleen kan door mijn bekken zo weinig. Niet stofzuigen, niet teveel traplopen of bukken en niet tillen. En ik mijn man maar vragen of ie wil stofzuigen... hij ziet het niet eens en ik maak me er druk om hihi.
Volgende week moet ik alles weer alleen doen, ben benieuwd hoe dat gaat, mn. het op tijd op school krijgen met de kinderwagen terwijl het eigenlijk voedingstijd is ;-)
Ben benieuwd hoe ver jullie kindjes uiteindelijk uit elkaar zullen komen!

Fijn dat je zo'n zoet ventje hebt :) Ik vond Aaron ook makkelijker, maar of dat nu aan het feit ligt dat het een jongetje is...sommigen zeggen het.

He jakkie, klinkt ook niet lekker. Had je enig idee dat dat het problem was?
Pff...hoop dat ik na de bevalling alles een beetje kan laten liggen hoor! Heb gelukkig wel een vrouw kunnen vinden die een soort kraamzorg doet (bestaat hier niet), Zij is hier ook gweest toen Abigail geboren was en roetste elke dag het huis even door, ideaal! Succes als je er weer alleen voor staat straks, wat dat betreft ben ik echt verwend met een vent die altijd thuis is met lunch etc...:) Vind deze tijd van het jaar daarom ook wel fijn, dan heeft mn man het niet zo druk.

Vandaag weer een babietje geboren bij een kennis, krijg bijna het gevoel dat ik als laatste van de ris ga bevallen....nouja, hij/zij moet nog maar even een paar weekjes netjes blijven zitten.
Heb niet echt veel klachten, behalve het echt kalm aan te moeten doen (hoor je altijd wel, maar heb t de vorige 2x niet echt gehoeven) en snachts stijve heupen....

Ben eindelijk eens aan de was begonnen. Het is hier echt geen weer om naar buiten te gaan. -11 gevoels temp (door de wind) -25....brr...ik blijf lekker binnen ;-)

Oh hebben jullie geen kraamzorg? Ik geloof dat ze in NL nu ook bezig zijn om het in te perken. Het is wel heel fijn als je de eerste dagen iemand hebt die je helpt, want het is gewoon niet te doen om een huishouden te runnen én een nieuwe baby te verzorgen én kinderen en je man ook nog op het bedrijf bezig én dan nog aanloop. Wij hadden een was, niet normaal. Nog wel trouwens behalve het beddengoed dat ik niet iedere dag verschoon ;-)
Fijn ook dat je man het rustig heeft nu, want dan kun je het ook wat rustiger aan doen. Ja het is natuurlijk wel lekker dat hij in de buurt is. En dat je 's morgens waarschijnlijk niet zo hoeft te haasten met de kinderen. Als ik werk, heb ik normaliter om kwart voor 7 de bus en moet mijn man alles s ochtends alleen doen. Nu met nog een kindje erbij wordt dat echt een uitdaging. Maar even zien hoe het loopt tegen die tijd. Dat is eigenlijk het enige waar ik acht tegenop zie: dat eeuwige gehaast om 's morgens vroeg op werk te zijn en 's middags op tijd op de creche.
En straks kolven, dat vind ik ook niet echt pret. Je hebt toch het idee dat je zo nagekeken wordt. Ook al heb je er recht op, je krijgt er niet minder werk door.
Maar dat is nog even weg. Eerst genieten en proberen het ritme volgende week er een beetje in te krijgen.
Sterkte met je heupen. Vervelend als je er ook minder door slaapt!

Bedankt voor je lieve reactive! met hoeveel weken moet je beginnen. Dat is hier dan wel weer beter geregeld, een jaar zwangrschapsverlof!
Lijkt me idd ook vermoeiend zo vroeg de deur uit iedere dag. Iig wel fijn dat je man daarin zoveel kan helpen!
Kolven heft bij mij nooit echt gewerkt, dus hopelijk hoeft dat ook niet. Ik ga gewoon weer bv proberen, bij Aaron is het 3,5 maand een ramp gweest en bij Abigail ging het meteen goed. Dus we kijken hoe het gaat, en als het niet gaat weet ik in ieder geval dat ik er niet zo lang mee door ga als bij Aaron ;-)
Hoe neemt Femke het allemaal met een kleine 'indringer' er bij?

Gisteren de box opgezet en het babybedje weer hoog gezet. De kinderen vonden het zo leuk! Er warden meteen allerlei knuffels in de box gezet, en een trekkertje ;-)

Leuk dat ze zo meeleven. Femke is inmiddels wat meer gewend en is nu ook betrokken bij haar broertje. Gaat goed!
Ik moet eigenlijk rond 10 maart weer beginnen (je bent 4 weken voor en 12 weken na bevalling vrij of 6 weken ervoor en 10 erna). Ik neem tot 16 maart verlof. De creche kun je per halve maand beginnen, dus dat begint de 16e. En de week ervoor nog 1 of 2 x wennen, voor een paar uurtjes. Ja dat haasten is vreselijk. Helaas is verlof hier niet zo lang. Maar met ouderschapsverlof neem ik nog 1,5 jaar een halve dag verlof en mag de andere helft thuiswerken. Dus dat is ook wel fijn, want dat scheelt een dag haasten. Ik ben woensdag vrij en vrijdag mijn man. Dus eigenlijk blijven de dinsdag en donderdag over als haastdagen.
Bij Hidde gaat de BV ook veel makkelijker dan bij Fem, dus misschien is het sowieso makkelijker bij een tweede/derde.
GroetjesWenser

Hoe gaat het Sparkle? De laastste loodjes inmiddels? Raar idee dat ik ook gehoopt had rond die tijd uitgerekend zou zijn. Inmiddels zijn we al weer wat valse positieve testen en dagen overtijd zijn verder. Nog even en dan gaan we echt de mmm weer in.

Hoe gaat het met Hidde Wenser? Lekker aan het genieten? Het ienieminie baby zal er al wel af zijn. Dat pasgeboren blijft zo kort. (Sorry maar ik ben dol op dat hulpeloze)

Ja, lijkt me wel raar voor jou. Heb ik bij mn miskraam toen ook wel gehad, je denkt er toch aan, hoe zou het zijn geweest?

Nog 3 weken....voel me vandaag echt een beetje futloos...Maak me steeds een beetje een beetje te druk tijdens de rest van de week...;-)
Gisteren een rondleiding gehad in het ziekenhuis, dan komt het allemaal wel erg dichtbij en mn kleinste meisje begint ook al vragen te stellen wanneer de baby nu eens in het bedje gaat slapen :) Mn zoontje is altijd al veel vragen aan t stellen en is heel enthousiast.

Wanneer gaan jullie weer echt beginnen, Supertje, volgens mij heb je t al wel gezegd....

Terug
Bovenaan