Esk, Yndew & Wenser

Hoe gaat ie met allen? Hier vandaag voor het eerst een dagje uit geweest met de familie!
Was gezellig, waren we allemaal wel aan toe ;-) Mn man moest even bij een machine kijken en hebben lekker geluncht in een echte Canades (amerikaanse) diner. Omelet en pancakes gegeten :)
Daarna lekker gezwommen in de whirlpool bij mn schoonzus en als afsluiter bij de Mac gegeten en gespeeld...! Het is hier vakantie, dus ook maar een paar leuke dagen van maken. Morgen mogen de kids allebei bij een vriendin van ons gaan spelen, dus misschien kom ik dan aan een beetje huishouden toe :)

Annemarie hoe verlopen de nachten bij jou? Naomi komt nu vaker als in de eerste weken...maar gelukkig drinkt ze wel sneller...En heb ik smiddags wat minder slaap nodig.
Kun je een beetje ritme vinden en wat vind je dochter er allemaal van.

Wenser, hoe bevalt het nu na een paar dagen werken? Beetje te doen...?

Hey ladies!

@Wenser
Aahh eerste dagje werken gehad lees ik! Knap hoor...moet er nog even niet aan denken..Ben jaloers op jou borstvoedingen die nog zo goed gaan, ik ben sinds 2 dgn overgestapt op flesvoedingen. Dani spuugde steeds na de bv en bleef honger houden...ik had mezelf al voorgenomen om dan te stoppen aangezien ik bij Jill te lang met stress ben doorgegaan.
Dani doet het nu op de fles enorm goed!
Tuurlijk baal ik maar alles voor de kleine :)

Hidde 6,5 kg hmm scheeld 1 kg met Dani hahahaha
Ow wat grappig he dat verschil :)

@sparkle
Klinkt goed jow dat dagje uit! Ik ben wel al naar buiten geweest enzo maar merk dat ik toch teveel doe. Ik heb best pijn nog in mijn buik en aan mijn wond...dus ik wissel wel af als ik een dagje naar buiten ben geweest etc blijf ik twee dagen thuis.
Verder zou ik zo graag willen poetsen maar heb gezegd tegen mezelf nee an je wacht gewoon...
Is ergggg moeilijk!! Manlief doet gelukkig een hoop het is gewoon nog ff Kijken wat het ritme van Dani is :)
Vannacht is het super gegaan, 19:55 fles van 135 cc (gaat niet helemaal leeg nog ) toen kwam ze 1.34 en toen 6:19!!! Ze ligt nu prinsheerlijk te slapen en grote zus Jill moet nu naar school :)

Ze is nu in onze kamer komt iedere ochtend haar zusje een kis geven en helpt ook echt goed mee met tutjes erin doen of in badje of de fles geven :)
Ik ben nu echt blij met het leeftijsdverschil ze begrijpt alles heel goed en ik zorg straks ook voor quality tijd alleen met haar zodat ze zich niet naar de achtergrond gedrukt voelt.

@supertje
Bijna april!!! Owww ik hoop zo dat iui jou uitkomst is! Die stomme buurvrouw van me met pcos is nu zwanger...dan had ik het jouw stukken meer gegund! Zij is zo verschrikkelijk in haar harteloze uitspraken...nog steeds zegt ze ja ik wil een meisje anders word ik wel sagerijnig hoor...dan spoor je toch niet zeker :-/
Achterlijke mensen tegenwoordig!! Van de week zegt een vriendin van me ja ik wil wel een tweede kindje nemen!!! Die heb ik ff een sneer gegeven nemen hallo halve zool!!

Zo hormonen zijn nog steeds aanwezig zoals je leest haha
Succes met jou reis en veel liefs voor je 2 zoontjes :)

Xxxxx

Ja het is goed te doen. De ochtenden lopen okay, Fem hangt wel hel erg aan mij (letterlijk aan mijn been), want die vindt het maar niks dat ik wegga. Maargoed, dat zal binnenkort ook wel afnemen. Voordel is dat ze sneller haar bed uit is, waar ze normaal nog een kwartier ligt te mokken als ik haar wakker maakte.
Als ik zelf aangekleed ben maak ik Hidde wakker, voed hem nog even en dan naar de creche (di/do) of overdragen aan pap (vr). Het flesje gaat goed, de eerste drinkt ie leeg, de tweede iets minder en de derde niet of hoogstens half. Waar dat aan ligt weet ik niet, misschien is ie het dan zat of te moe. Maar als ik hem ophaal is hij niet helemaal over de rooie van de honger. Thuis voed ik m wel gelijk (rond18) en soms rond 20 uur als hij echt veel honger heeft (inhalen dus). Anders valt ie in slaap en haal ik m er altijd rond 22.30 nog even uit voor een voeding en ik ga dan slapen. Tussen 3 en 5 heeft ie dan nog een voeding. Best nogveel dus, ik hoop dat die nachtvoeding er nog af valt, maar ik vind het niet erg. 's avonds is het nog wel een hoop werk om alles weer een beetje opgeruimd te krijgen en klaar voor de volgende dag. Eerst de kinderen wassen/douchen en naar bed (met evt. voedingen). dan alle kolfspullen en flesspullen wassen en steriliseren, de troep van het avondeten opruimen, brood smeren en de hond uitlaten. Dan is het vaak al 21.30 uur! Daarin was ik wel verwend, want dat ging in mijn verlof toch wel een heel stuk makkelijker.
Ik merk dat ik best wel weer geconcentreerd ben op werk en niet de hele dag met Hidde bezig ben. Heerlijk hoor, bij Femke was ik nog een maand van het padje en na een half jaar kon ik nog geen telefoonnummmer onthouden....
Vandaag heeft papa zijn eerste papadag. Ben benieuwd hoe die er vanavond bij zit ;-0

Annemarie: lekker die hormonen door je lijf ;-) Helaas zullen er altijd mensne zijn die een kand 'nemen'of 'plannen'. Niks van aantrekken dus ;-) Fijn dat Jill het zo goed doet en goed dat je je rust neemt.
Sparkle: lekker dagje uit, goed voor jullie. Hopelijk gaat het morgen goed met de kindjes en krijg jij even je handen vrij.
groetjes

Rustig hier :) Alle babietjes houden ons druk.

Supertje, wanneer moeten jullie nu naar het ziekenhuis?

Hier gaat het goed, het lijkt er op dat ik langzaam maar zeker wat meer ritme krijgt. Naomi groeit echt als kool!! Ze doet het de laatste week ook super snachts en dat helpt zo veel!
Ze slaapt nu ook in haar Eigen kamertje (grenst aan die van ons) dus misschien helpt dat. En gelukkig laat ze overdag ook iets langer tussen de voedingen.

Vind het nog wel pittig met drie, moeilijk om de aandacht te verdelen en Aaron zit weer in een "hè" fase....moet alles 5x zeggen...moet elke dag echt weer geduld bij elkaar rapen. Maar dat is vaak aan het einde van de dag weer ver te zoeken. ;-)
Verder zijn ze allebei helemaal weg van Naomi en krijgt ze heel veel kussen en knuffels. :)
We genieten dus ook erg van onze drie kleine kids, al is het echt heel druk!

Helloo
Nou de baby's houden ons zeker bezig haha!
Heb net een flesje gegeven aan Dani... ik hoop dat ze nu terug gaat slapen :)

@sparkle wat leuk om te lezen dat aaron in zo'n fase zit :p
Jill is namelijk ook wel degelijk zich soms aan het afzetten. Grote mond heeft ze dan maar ook positief kwa zelfstandigheid en het is echt een 2e mama voor Dani (kei handig om haar de fles te laten geven of een boertje te laten Haha )

@hier is het steeds relaxter kwa ritme, Dani heeft nu 5 flesvoedingen van 165 cc ongeveer om 7:00-11-15-19-23:00 uur.
Dus ik klaag niet!
Vannacht haar eerste nachtje 'doorslapen ' 23.30 flesje gehad en kunnen rekken tot 5.45!
Donderdag zijn we naar de kinderarts geweest in het ziekenhuis dit omdat ze zo'n raar stik geluidje maakt..ze spuugt niet zo veel meer gelukkig sinds ik anti reflux voeding gebruik. Kinderarts vertelde dat dat geluidje kwam omdat de luchtwegen slap zijn en nog moeten rijpen...ik blijf het toch even in de gaten houden!
Ze woog nu 5530 gr en is 56,7 cm lang :) hoofdje was 38,9 (zegt me niets) ze had ook een klein ruisje op haar hartje maar gaat is ook niets ernstigs :+)
Vandaag is Dani 5 weken en 2 dagen oud heerlijk ik geniet echt!

Met mij gaat het nog niet super ik ben eigenwijs en doe daardoor gauw teveel ( poetsen en lange stukken lopen met de kinderwagen ) dus ik loop weer bij de bekkenfysio... kreeg op mijn kloten dat ik echt ff dagelijks 2 uur naar bed moet..
Dus ben dat nu braaf aan het doen..
Met de wond vd keizersnede gaat het prima tuurlijk voel ik die nog en is het soms nog pijnlijk maar het is zeker te doen!

Komende woensdag op na controle bij de gynaecoloog dan mag ik eindelijk weer autorijden :)

@supertje succes vrijdag en duimen dat alles goed gaat verlopen! Fijn dat je nieuwe topic goed 'loopt' de juiste benaming is natuurlijk kut dat er zoveel lotgenoten zijn maar de steun is wel prettig...
Wie weet tref je me weer wij gaan zeker te weten voor een derde...

Fijne paasdagen!

Wenser alles goed met hidde en femke??

Ohhh supertje wat spannend weer. Duimpjes gaan weer aan hier!
Annemarie: doe rustig aan joh, je bekken is zoooooo belangrijk. Anders loop je er nog jaren mee. Ik trap er ook wel snel in hoor, maar als ik t voel, probeer ik er wel rekening mee te houden. Het gaat wel steeds beter, mijn stuit doet niet meer zo'n zeer en in bed liggen gaat ook steeds beter.Wel lekker van die fles, ik zit nog aan 7-10-13-16-19.30-23.00 en 2.00 ongeveer. Die van 23 is wel een beetje extra want daar vraagt ie zelf niet om maar dan hoop ik dat ik in de nacht wat verder doortrekt en niet bijv. 1 en 5 uur. Zit wel een beetje te twijfelen of ik daar goed aan doe. Wil eigenlijk van die van 2 uur af natuurlijk!
Met Fem is het ook goed, ze is steeds liever voor haar broer. Als hij huilt gaat ze m aan het lachen proberen te maken, zo aandoenlijk. En hij lacht vaak als hij haar ziet. Vandaag was Hidde erg onrustig. Zal wel een sprongetje zijn. Hopelijk morgen weer iets beter want we hebben een brunch elders én eters 's avonds.
Groetjes en fijne 2e paasdag

Leuk he, herken dat wel van Aaron, die zingt liedjes voor Naomi en praat tegen haar....dan smelt je toch helemaal en ze krijgt heel de dag dike kussen en knuffels.

Terug
Bovenaan