Esk, Yndew & Wenser

Vraagje:
Hidde drinkt best nog vaak voor bijna 4 maanden (bijv. 6 /6.30- 10 -13 -16 -19.30 - 23 - 2.30) , hij moet eigenlijk terug naar 5. Ik wil van die nachtvoeding af, vindt 's avonds 23 uur en 's morgens 6/6.30 uur eigenlijk al wel genoeg (ipv ook nog rond 2.30). Hebben jullie tips?
Ik dacht: misschien de voeding van 19.30 uur langzamerhand aanvullen met rijstebloem... die van 23 uur gaat niet lukken, want dan is ie zo slaperig, dat fles of lepeltje niks wordt. De borst gaat nog net, met oogjes dicht... of zou ik die van 23 uur moeten laten vallen? Dat is eigenlijk de enige waar ie meestal niet om vraagt.... de rest wel.

Ik heb geen ervaring met borstvoeding. Maar bij mij kregen ze al wel vroeg rijstebloem. De oudste sliep daar heerlijk op door. Tja de tweede is nu nog een nachtbraker. Maar ik zou het persoonlijk nog even volhouden tot de fruit en groentehap. Dan is het schema toch weer anders en de richtlijn is inmiddels weer 4 maanden ipv 6 maanden. Maar als hij niet komt om 23.00 uur, zou ik hem inderdaad laten liggen. Misschien komt hij dan rond half 1. Dan wordt je tijd tussen de nacht en ochtendvoeding wat langer . Niet dat je meer slaapt dan. Maar de periode wordt langer. Met de fles is het makkelijk praten natuurlijk.

Oeps al verzonden. Met de fles laat je er gewoon langere periodes tussen en geeft ze dan meer. En in de laatste rijstebloem.

Mijn gedachte was ook.. heb je geprobeerd om m gewoon te laten liggen? Ik weet het...ben net zo, je probeert er nog snel een voeding tussen te doen, zodat ie voor je gevoel meer binnenkrijgt...Maar soms haal je ze alleen maar meer uit hun slaap. Zou je misschien kunnen proberen om overdag vaker aan te leggen/drinken te geven? Of heeft hij daar niet echt behoefte aan? Is ws lastig met je werk ook... Naomi drinkt overdag best vaak maar komt dan snachts een keer (meest 10.30- 4 of 5 uur) en dan weer half 9. Maar ze wisselt nog wel vaker van ritme hoor....
Altijd lasting he...is hij wel groot genoeg voor zn leeftijd? Anders heeft hij t misschien toch nog gewoon even nodig...
Deed zelf nooit rijstebloem om t langer te gaan volhouden, dus kan je niet echt advise geven daar over.
Wie weet veranderd het snel, 1.30 is net zo'n lastige tijd, ben je net in je diepe slaap...

Poe lastig hoor @wenser...
Ik geef mede door dit voorbeeld fles omdat ik het echt als belastend zwaar zou ervaren...
Dani sliep gisteren van 19.30-6.00 Vanochtend ik schrok me rot vannacht om 2.30!
We hadden de wekker vergeten voor de voeding van 23.00...ze woog bij het cb 5480 gisteren ik geef in principe 5 voedingen en ben terug gegaan naar 135cc melk ipv 165cc op aanraden van de kinderarts van het cb.
Gisteren heeft maar 4 voedingen gehad...
Ik moet er niet aan denken dat als ik straks moet werken ik s nachts nog moet voeden en eigenlijk wil ik die 23.00 voeding er dan ook al af hebben.

Respect voor je ik zou ook gaan werken met een tutje ofzo om te rekken...

Liefss

Dank voor de tips. Hij is zwaar zat, dus zou het moeten kunnen. Vannacht met een speentje geprobeerd te rekken. Dat maakte dat ie een uur langer sliep. Voor mijn gevoel scheelt dat niks, maar misschien als ik t een paar keer doe. Het is denk ik ook wel gewenning dat hij wel wil drinken ;-)
Misschien idd die van 23 uur maar laten schieten als ie er niet om vraagt. En afwachten tot de eerste hapjes. Die maand kan er ook nog wel bij ;-)

@wenser
Mijn zusje rekte ook altijd met een tutje en idd steeds kun je iets langer rekken duurt even en het kost geduld maar uiteindelijk lukt het :)

Terug
Bovenaan