even voorstellen.

@ anita

1 jaar zou hij zijn maar ja ik kan me daar helemaal geen voorstelling van maken, voor mij blijft hij altijd 1 week oud.
Afgelopen zaterdag hadden we een herdenkingsdienst van het wkz dat was erg moeilijk maar ook mooi en ik geloof dat ik daardoor niet zo tegen deze data opzie.
Ik las dat je weer zwanger bent? gefeliciteerd! spannend is het natuurlijk ook.
Maar wat rot dat een baaldag had en kan me voorstellen dat als je je dagboek gaat lezen dat t dan niet veel beter wordt.
Snap wat je bedoelt, ik denk soms ook wat lijkt t al lang geleden terwijl het nog geen jaar is en dat de wereld doorgaat terwijl ik net na het overlijden van Moos* dacht dat ik dat nooit zou kunnen... doorgaan.
Maar we doen t toch jij, ik iedereen die hier schrijft das best knap hoor.
Dat je je verdriet opzoekt snap ik ook, je wil voelen als je de pijn voelt voel je ook het houden van.
Gelukkig schijnt vandaag t zonnetje weer een beetje... eindelijk

@anne
Lief!!  

@wendy
Nee dat kan ik me heel goed voorstellen dat lijkt me ook vreselijk, je vriend was er dus niet bij toen het fout ging?
Dat lijkt me erg moeilijk.
En van de fotos, gelukkig dan ben ik niet de enige hi hi
goh je was dus al 3 weken overtijd ik kan me voorstellen dat je dan idd van alles gaat denken ja.

@allemaal
Gisteren dus bij de verlosk geweest en alles was goed hij groeide goed alleen mn hb was wat aan de lage kant.
Ben daarna naar mn ouders gegaan maar toen ik s avonds thuis kwam voelde ik me helemaal niet lekker,
efin in bed gestapt en ja hoor overgegeven maar zo erg dat t ervan ook uitkwam (sorry) maar ja was dit nu plas of vruchtwater ik gelijk inde stress heeft mn vriend de verlosk gebelt zij kwam wel even kijken gelukkig alles was goed ben me wel rot geschrokken.
Je bent nu toch meer op je hoede das best moeilijk , voor de rest hier alles goed.

liefs

Hoi Anita,

Wat herkenbaar. Ik zoek soms ook het verdriet even op. Niet dat ik Xiano vergeet maar ik heb dat af en toe zo nodig, gek hè?
Misschien een rare vraag hoor maar is het moeilijk om zwanger te zijn na dat je een kindje bent verloren? Ga je echt heel veel vergelijken of af en toe. Ben je anstig? Kan je er (als je niet grieperig bent) 100 procent van genieten? Het lijkt mij een hele strijd. Word je niet vreselijk heen en weer getrokken door je emoties?
Als je niet wilt antwoorden dan snap ik dat wel hoor

Liefs Petra

Ik heb een tuinfakkel gekocht voor Xiano*.
Leuk voor in de tuin. Hij werkt op zonne-energie.
Kopen jullie wel eens wat voor de kleine?
Niet ziekelijk ofzo zoals kleren of spenen maar dingen zoals een bloemetje of een leuke kaars en dan speciaal voor jullie engeltje.
Ik heb dat echt nodig. Ik ben nu op zoek naar een leuke kaars speciaal voor pasen.

He Meiden

Wat herkenbaar allemaal. Als ik een slecht moment heb, zoek ik het ook op. Dan zet ik Marco Borsato op en kijk naar haar foto's of lees ik haar kaartjes nog een keer. Gewoon om lekker te janken. En daarna voel ik me altijd een stuk beter. En dan kan ik ook op een andere manier naar haar kijken, meer vol verwondering. Ik ben zo blij dat we deze keuze hebben gemaakt, dat ze thuis staat bedoel ik!! Ze is toch altijd bij me maar dat ik het zooo fijn vond dat ze toch thuis is had ik niet verwacht.
Ik heb bewust geen foto's van haar neergezet, omdat ik het (zeker in het begin) te moeilijk vond om haar te laten zien aan anderen. Er zijn maar een paar mensen die haar hebben gezien. Misschien heel egoïstisch, maar ik vond/vind het moeilijk haar te delen. Nu heb ik er minder moeite mee. Maar mijn vriend heeft haar nog steeds niet gezien. Pas als onze baby geboren is zal hij haar willen zien. Hij wilde het voor zichzelf niet moeilijker maken dan het al is en ik respecteer dat. Hij heeft het gewoon op een hele ander manier verwerkt (voor zover dat mogelijk is). Hij heeft soms wel op het punt gestaan de foto's te bekijken, maar hij durft denk ik niet.

Voor de rest gaat alles goed met mij/ons. De baby groeit als kool en ik ben zeker zwaarder dan van Kyra*. Ik moet iedere 3 weken nu naar de gyn en elke 4 weken naar de huisarts om mijn schildklierfuncties bij te houden. Ik ga zo ook weer bloed laten prikken. Het geeft wel een zekerder gevoel dat ik vaker moet komen. Ik weet dat het goed gaat, maar de vorige keer heb ik ook niks gemerkt!! Dat was ook erg moeilijk te verkroppen.

@Petra
Wat goed van je dat je met iemand gaat praten. Bij mij had het ook niet veel langer moeten duren (maar ik kropte alles op en hield het voor mezelf). Daar zou ik bijna aan onder door zijn gegaan als mijn vriend me niet tot een halt heeft geroepen. Ik hoop echt dat je wat aan hebt. Dat je misschien verder kan in je rouwproces. Je zit er nog zo middenin!! Ik zal aan je denken.

@Violet
Ik snap het heel goed dat je meer op je hoede bent. Daar heb ik ook last van. Het ene moment iets meer dan de ander. Maar gelukkig kan ik altijd terecht bij mijn huisarts. Ik ben al een paar keer in paniek naar toe gegaan. Maar hij begrijpt het heel goed en vind het ook echt niet raar. De vorige keer voelde ik de baby niet, al een hele dag bijna niet. Ik de volgende ochtend in paniek opgebeld en hij had geluisterd en het hartje deed het nog en dat was echt wel een opluchting. En de dokter zei dat als ik de volgende dag nog zo'n gevoel had dat het niet goed zat kon ik gewoon weer langs komen. Erg fijn!!
Maar genieten doe ik ook met volle teugen.

Groetjes Simone mama van Kyra*

Hoi,

@ Anita

Ik slaap juist steeds heel diep maar ik rust niet goed uit als ik wakker wordt heb ik vaak het gevoel dat ik nog wel een paar uur kan slapen, mijn vriend is ook steeds erg moe, ik denk dat dit er ook bij hoort, mijn moeder heeft dit ook zo af en toe ze droomt ook vaak over mijn kleine meisje.
Maar wel apart zo'n droom, lijkt me eigenlijk best éng' (is niet helemaal het goede woord maar ik weet weer eens niet hoe ik het anders noemen moet) Ik heb er niet echt een beeld bij hoe ze eruit ziet ze is er gewoon. Toen ik zwanger was van Merle* droomde ik zo af en toe ook heel erg raar, vreemd hoor een zwangere vrouw.

@ Petra

Ja dat doe ik zo af en toe ook iets voor op het graf of een bosje bloemen of een bloem voor bij de foto's moet kunnen toch ik denk dan maar zo anders had je dat ook gedaan dus waarom nu niet.
Een mooie kaars voor de pasen is ook wel een goed idee ja maar ja dan wil ik hem voor de foto's neerzetten dus moet ie niet te groot zijn dan zie je niks meer van de foto.. mmm maar eens even op zoek!

@ Violet

Dat heb ik ook het beeld van Merle* blijft altijd het beeld dat ik heb van hoe ze toen was.
Ik heb mijn vriend idd snachts gebeld dat het helemaal niet goed ging en dat hij gelijk moest komen, ik was heel bang dat ik m niet wakker kon krijgen maar dat viel gelukkig mee. Het was mistig die nacht dus ik was ook heel bang dat hem wat zou overkomen. Merle* zou meegenomen worden naar Groningen voor verdere onderzoeken er was al een arts uit groningen met  een speciale  ambulance gekomen. Wij mochten haar nog even zien en dan zou ze naar groningen als ze stabiel werd dat is ze helaas nooit meer geworden.  De arts  stond op een gegeven moment zo machteloos (ik zie het nog in zijn ogen krijg er weer kippenvel van) dat hij haar onstabiel mee wou nemen gelukkig zei de kinderarts uit sneek (daar lagen we) dat dat niet meer kon  dan zou ze in de ambulance zijn overleden gelukkig heeft hij dat dus niet  gedaan nu kon ze lekker bij mij liggen  en daar ben ik zo dankbaar om (ik had haar nog niet vastgehouden, dat heb ik ook gelijk gezegd en binnen no time lag ze heerlijk bij me) Ow wat zou ik dat nog graag even voelen......  

Xx Wendy mama van Merle*

Hoi!

@ Violet: Voor mij blijft ons Floor* ook gewoon zoals ze was en nu in mijn gedachten en hart is! Vergelijk het eigenlijk ook nooit met kinderen die ongeveer net zo oud zijn als zij zou zijn, want je weet toch niet hoe het zou zijn. Kan me er ook geen voorstelling van maken en heb daar ook geen behoefte aan. Ik hou gewoon van haar zoals ze is, ons engeltje, altijd bij ons.
Vind het inderdaad spannend om weer zwanger te zijn. Had dat in het begin helemaal niet, maar dat begint nu wel te komen. Zeker omdat we donderdag naar het ziekenhuis moeten, daar krijg ik helemaal de kriebels van!

@ Petra: Ik koop ook regelmatig iets voor ons Floor*, voor op het grafje of voor thuis. Heb al een windmolentje en een windgong ??? zo'n klingeltje in ieder geval gekocht en mooie kaarsen en bloemetjes. Vind het fijn om haar (en mezelf) zo een beetje te verwennen. Ook sommige mensen om ons heen komen soms wat brengen voor haar en dat vind ik altijd erg mooi! dat ze ook nog zo verder leeft bij anderen.

en over het zwanger zijn: Het is nu niet meer alleen een roze wolk zoals de eerste week dat ik het wist. Ik ga nu weer meer nadenken, ben bijv. zo bang dat ik donderdag in het ziekenhuis kom en dat er dan op de echo geen kloppend hartje te zien is. En wat als dat wel goed is, hoe zal ik dan reageren?  Moet wel zeggen dat het fijn is dat het nu allemaal niet meer nieuw is, ik herken de dingen die ik voel, dus de onzekerheid van 'wat zou dat zijn?' is wel minder. Dus wat dat betreft ben ik wat meer ontspannen.
je leest ook zo veel van wat er allemaal mis kan gaan. Moet ik eigenlijk ook niet doen, maar ja, ik lees graag en dan kom je wel eens dingen tegen die je liever niet gelezen had, maar dan is het al te laat....
100 procent genieten zal denk ik niet lukken, maar ik heb zeker momenten dat ik alleen maar  echt geniet. Wil ook niet krampachtig proberen alleen maar te genieten, want dat stukje verdriet zit er toch en zal er waarschijnlijk altijd wel blijven en dat mag van mij ook.
Heb nu ook meer last van emotieschommelingen dan de vorige zwangerschap. waarschijnlijk omdat ik gewoon al emotioneler ben en dan die hormonen er nog bij, dat wil wel!Maar ik probeer het gewoon te laten komen zoals het komt. Heb wel geleerd dat je druk maken om dingen waar je toch geen invloed op hebt erg veel energie kost en dat je daar niet vrolijker van wordt.

@ Simone: Ik was juist zo trots dat ik m'n meisje aan de hele wereld wilde laten zien. Heb ook altijd foto's in m'n tas die ik,  als ik wil, kan  laten zien aan iemand. Al moet ik eerlijk zeggen dat niet iedereen het aandurfde om te foto's te bekijken. Misschien bang voor wat ze te zien zouden krijgen, of voor hun eigen emoties...
Zo zie je maar weer dat iedereen het doet zoals het voor hem/haar goed voelt!
Fijn dat alles verder zo goed gaat en dat je lekker van je zwangerschap kan genieten! En die extra controles zijn denk ik vooral fijn om je gerust te stellen!

@ Wendy: dat heb ik ook regelmatig, dat je zo diep slaapt, maar eigenlijk niet uitrust. blijkbaar zijn we in onze slaap dan toch nog druk bezig! En die droom, echt eng was het niet, ik was alleen maar blij dat ze er 'was', dat andere vond ik niet belangrijk, ik genoot gewoon van wat ik wel had (zoals ik vanaf het begin heb gedaan).
ze zag er ook anders uit dan in het echt, maar ik wist dat ze het was. dat was voor mij genoeg.
En inderdaad, dat gevoel toen ons Floor* nog bij me lag, heb dat dit weekend ook weer even lekker gehad! heerlijk!

nou, een heel verhaal weer! enne 't is al kwart voor 9 en ik ben nog wakker. een record voor de afgelopen dagen!

groetjes!!!

Terug
Bovenaan