even voorstellen.

@ mama van Moos*
Wat een verdrietig verhaal. Ik kan me die gedachten heel goed voorstellen dat je dacht dat je Moos* weer terug zou krijgen. Het is ook zo onwerkelijk allemaal.
Fijn dat je nu weer zwanger bent. Hoe gaat het met de zwangerschap? Veel last van kwaaltjes of valt het mee.

@ Anita
Hoe gaat het nu met je? Ik las dat de regenboog mooi is geworden, daar ben ik blij om.

@ Wendy
Ik las dat je ongesteld was geworden. Hoe voel je je nu? Ook weer dubbel lijkt mij zo. Aan de ene kant de kinderwens en aan de andere kant blij dat je nu ongesteld bent omdat je dan weet waar je aan toe bent. Zelf vloei ik zo nu en dan twee dagen. Ik weet niet wat ik daar van moet denken.

@ Simone
Hoe gaat het met je?

@ iedereen
Hebben jullie ook zo`n zin in de lente? Ik heb leuke vlinderbloemetjes gekocht voor Xiano* . In huis ben ik druk aan het opruimen en aan het schoonmaken en in de tuin staan nu allemaal viooltjes. Daar kan ik echt van genieten. Verder gaat het een beetje heen en weer met mijn emoties. Volgende week ga ik met iemand praten. Een soort rouw verwerking. Ik weet niet of het helpt maar niks doen helpt zo wie zo niet.

Liefs Petra

@ wendy
      Ja het is idd echt zo.
      Ik las dat je ongesteld geworden was, is je menstruatie sinds je bevalling onregelmatiger geworden of was je overtijd?

@wonderwoman

Ik ben ruim 24 weken zwanger, die spanning snap ik heel goed jou moment dat t fout ging komt idd snel dichtbij.
Bij mij duurt t nog evendus ben ik nog aardig rustig maar tegen die tijd daar zie ik ook best tegenop.
En genieten is echt het allerbelangrijkst!  

@petra

Nee hier geen last van kwaaltjes(gelukkig)
En ja ik heb zeker zin in de lente zon op je gezicht lekker zonder jas lopen.
Wat leuk dat je bloemen hebt gekocht voor je zoon, hier staan ook altijd bloemen ook bij zn urntje.
Wat goed dat je met iemand gaat praten dat heb je vast wat aan, wij hebben er zeker wat aan gehad.

Hier gaat eigenlijk alles goed morgen weer naar de verloskundige, hopen dat ons menneke goed gergroeid is
Heb ook eindelijk wat fotos van Moos* beneden opgehangen dat voelt goed ik  kan er nu ook nnar kijken zonder dat ik meteen moet huilen.
Heeft t bij jullie lang geduurd voor je fotos kon neerzetten of juist helemaal niet?
Zo ik ga maar s koken geloof ik

veel liefs

Hoi!!

Eindelijk weer even tijd (en puf) om te reageren...
Als ik moet werken kijk ik altijd wel even snel of er nog nieuwe berichten zijn, maar aan schrijven kom ik meestal niet toe. En 's avonds ben ik zo moe dat ik er geen zin meer in heb (alsof het zoveel werk is, maar goed, meestal slaap ik al om 8 uur)

@ Wendy
Balen zeg, dat je ongesteld bent geworden, maar wat je zegt: er is nu wel duidelijkheid. Ik blijf voor je duimen, dan maar voor de volgende ronde!
Wel fijn dat het steentje nu geplaatst is en zo mooi is! Dat is toch weer een stukje dat afgerond is.

@ Violet:
Welkom en fijn dat je je verhaal met ons wilt delen. Gezellig als je af en toe komt meekletsen! Volgende week zou Moos* een jaar worden, dat zal best even moeilijk zijn denk ik. Sterkte!

@ Simone:
Begrijpelijk dat het nu spannend wordt, nu de 30 weken dichterbij komen. Ik denk ook dat ik dat het engst zal vinden, de tijd dat het de vorige keer mis ging. Maar dat was bij mij pas bij ruim 37 weken, dus dat duurt nog een hele tijd!
Heb weinig last van kwaaltjes, ben alleen ontzettend moe aan het eind van de dag, en 's morgens als ik moet opstaan. En ik ruik alles echt enorm sterk, en bijna alles stinkt! Maar als het hierbij blijft, vind ik het best!
Ben alleen soms wel onzeker, omdat ik bijv. geen pijnlijke borsten heb, wat ik de vorige keer wel heel erg had. Ben ook niet vaak misselijk, soms met vlagen.
Soms denk ik wel eens: laat me maar flink wat voelen, dan weet ik zeker dat alles goed is, aan de andere kant is het juist fijn dat ik zo weinig last heb. Maar dit had ik de eerste keer ook, dat ik weinig merkte.

@ Petra:
Ik geniet ook volop van de lente! Maar dat doe ik eigenlijk wel bij alle seizoenen. Maar de lente, met alle bloemetjes en een lekker  zonnetje helpt altijd wel dat ik me lekker vrolijk voel! Vandaag dan ook heerlijk een uurtje gewandeld met m'n moeder en de hond.
En die heen en weer slingerende emoties zijn heel normaal! Ik had dat ook, het enen moment huilde ik keihard en even daarna genoot ik weer van iets moois. het komt zoals het komt!
Ik denk inderdaad dat het nooit kwaad kan om met iemand te praten over je verdriet. Ik heb die optie ook altijd open gehouden, maar kon/kan zo goed met mijn familie en vrienden praten dat ik er geen gebruik van heb gemaakt. Ook heb ik heel veel geschreven, zowel een dagboek als gedichten, dat werkte voor mij ook. Heb ook een aantal brieven aan ons Floor* geschreven, dat vond ik ook fijn.
Ben benieuwd hoe je het zal ervaren. Succes!

Ik vind het spannend nu de eerste afspraak in het ziekenhuis dichterbij komt. Heb afgelopen weekend ook aan een aantal vrienden verklapt dat ik weer zwanger ben. ik kan heel goed niks zeggen, maar ik kan niet liegen. Die vriendin die ook zwanger is vertelde dat ze misschien een tweeling krijgt. Toen vroeg iemand anders: en jullie, Anita? Tja, dan spreekt mijn gezicht boekdelen. Nu weten ze het dus eerder dan gepland, maar ja...

groetjes Anita, mama van Floor* en ...

Hoi,

Heerlijk weertje hier vandaag, bij jullie ook zo te lezen??

@ Petra

Wat goed van je dat je volgende week met iemand gaat praten! Als je het gevoel hebt dat je er op deze manier niet uit gaat komen moet je dat zeker doen. Ik heb vorige week toen ik bij de dokter was het advies gekregen om rustig aan te doen( ik wil nog wel eens te snel) en als ik ergens geen zin in heb ik dat ook niet moet doen)

Ik voel me zwaar ongesteld en verder wel goed eigenlijk, ik ben wel opgelucht dat er nu duidelijkheid is wat betreft mijn menstruatie. Vreemd dat jij af en toe twee dagen vloeit..

@ Violet & wonderwoman

Ik kan me voorstellen dat dat moment moeilijk zal zijn ja. Ik heb al tegen mijn vriend gezegd dat als wij weer een kindje mogen krijgen hij de eerste nacht maar bij me blijft in het ziekenhuis ik wil nooit meer meemaken dat ik hem uit zijn bed moet bellen met de mededeling dat het niet goed gaat met zijn kind....

@ Violet

Ik heb al vrij snel foto's neergezet van Merle* maar vond dit soms ook wel moeilijk om naar te kijken nu kijk ik er met een grote glimlach naar (en vol trots natuurlijk!!)

@ ik weet niet meer wie het vroeg maar ik was bijna 3 weken overtijd mijn menstruatie was eigenlijk steeds precies op tijd (beetje te precies voor mijn doen) en nu dus niet.

Xxx Wendy mama van Merle!

Hoi meiden,
gek....ik ken jullie niet eens. Maar moet soms wel aan jullie denken.
Dikke kus voor jullie!
liefs Anne
(heb al eerder iets geschreven, op de kraamafdeling waar ik lag was ook iets vreselijk mis gegaan.....)

Hoi!!

Ben blij dat het vandaag weer wat beter weer is, gisteren was het echt verschrikkelijk vond ik. Had ook echt een jank-dag. Ben niet fit, flink verkouden, moe, voelde me gewoon . Had 's morgens nog eens m'n dagboek gelezen van de vorige zwangerschap en toen kwam ik natuurlijk uit bij de geboorte van ons Floor*.
Nou, ik voelde me al niet happy, maar toen was het natuurlijk helemaal mis.

Toch was het ook wel weer eens fijn om het weer eens te voelen. Soms lijkt het alweer zo lang geleden en alles gaat gewoon weer door. Dat vind ik ook niet erg, maar af en toe 'moet' ik gewoon mezelf weer prikkelen en zoek ik het verdriet op.

Maar vandaag wordt weer een mooie dag! Ik ga lekker even naar buiten in het zonnetje wandelen...

@ Anne: wat lief dat je nog aan ons denkt!

@ Violet: wij hebben eigenlijk meteen foto's van ons Floor* neergezet. Heb dat eigenlijk ook nooit moeilijk gevonden, juist fijn. We hebben nu 2 plekjes in huis die van ons Floor* zijn, met foto's, bloemetjes en nog wat herinnerings-dingetjes (beeldjes enz.)
En jullie weten dus al dat het een jongetje gaat worden? Hoe was het bij de VK?

Een fijne dag allemaal!!

groetjes Anita

@ Anita

Dat ken ik af en toe moet ik gewoon even janken het moet er dan even uit ik zoek het idd ook op ja! Alleen het gekke is ik heb dan niet echt zoiets van ik moet naar haar grafje jij dan? Ja of het moet zondag zijn dan gaan we vaak even samen naar haar toe. Het lijkt idd alweer zo lang geleden maar voor mijn gevoel is het net of het gisteren gebeurd is ofzo... Ik droom de laatste tijd veel over Merle* het hoeft niet eens over de geboorte ofzote gaan ze is gewoon overal bij!
Ik hoop je je vandaag weer wat beter voelt. Het weer werkt idd wel mee nu!
Ik denk aan je!

@ Anne

Wat lief van je!!

Xx Wendy mama van Merle*

Hoi Wendy,

Ik heb dat ook niet hoor, dat ik dan naar het grafje wil. Ben dan liever gewoon thuis. Heb ook niet het idee dat ik daar meer bij haar ben ofzo, ze zit in mij en is dus overal. Weet ook niet precies hoe ik het moet uitleggen.

Wij gaan ook vaak op zondag even langs, als we een stukje gaan wandelen (klinkt zo lekker burgerlijk). En soms ga ik door de week nog wel even. Maar elke dag hoeft van mij niet meer, ik ga nu gewoon als ik er zin in heb.
Voor m'n man is het nu wel fijner dat het weer langer licht is 's avonds, hij is meestal pas rond 6 uur thuis en kon er in de winter dan niet naar toe. Nu kan het weer als hij het wil, maar ook hij heeft er niet elke dag behoefte aan.

En dat dromen heb ik ook! Heb deze week bijna elke nacht over ons Floor* gedroomd! een keer heel raar: dat ze weer levend was geworden, maar wel maar eventjes kon blijven. we hadden nog 2 kinderen en die konden dan even zien wie Floor* eigenlijk is/was. en daarna 'werkte' ze steeds minder goed, zodat je kon merken dat ze weer bijna moest gaan. Heel apart! Maar op de een of andere manier toch fijn om haar weer even 'gezien' te hebben.
Maar ik droom ook over heel veel andere dingen, altijd wel heel bizar, onrustig  en onwerkelijk. Had ik bij de vorige zwangerschap ook, vermoeiend hoor, want echt goed slapen doe ik daardoor niet. Maar ja, veel kan ik er niet aan doen...

groetjes Anita

Terug
Bovenaan